Previous Page  74 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 74 / 76 Next Page
Page Background

M

a r k e t i n g t i p s

DE MEESTE SCHOONHEIDSSALONS HEBBEN EEN WEBSITE. GELUKKIG MAAR, WANT WIJ NEDERLANDERS LOPEN VOOROP WAT BETREFT HET

GEBRUIK VAN INTERNET. MAAR HELAAS IS HET HEBBEN VAN ALLEEN EEN WEBSITE NIET GENOEG. NAAST DAT JOUW WEBSITE HET ONLINE

VISITEKAARTJE IS VAN JE BEDRIJF (EN ER DUS OP-EN-TOP ÉN PROFESSIONEEL UIT DIENT TE ZIEN) MOET DE WEBSITE DOEN WAAR DIE VOOR

GEMAAKT IS, NAMELIJK HET GENEREREN VAN NIEUWE KLANTEN. DE BEZOEKER DAADWERKELIJK KLANT MAKEN IS ALLEEN NOG NIET ZO

EENVOUDIG. ER ZIJN TIENTALLEN PUNTEN WAARAAN EEN EFFECTIEVE WEBSITE MOET VOLDOEN. IN DEZE COLUMN INFORMEERT DE VRIES

OVER DE MEEST BELANGRIJKE.

Deska de Vries

1. VINDBAARHEID

Een goede website is vindbaar op steekwoorden zoals ‘schoonheidssalon’,

‘schoonheidsspecialist’, ‘schoonheidsbehandeling’, etc. Deze woorden gebruikt

de consument bij het online zoeken naar een schoonheidssalon. Salons die

niet vindbaar zijn, of pas op de tweede of derde pagina verschijnen, zouden

de website moeten optimaliseren (zoekmachinemarketing). Er zijn veel factoren

die de vindbaarheid van een website bepalen, maar je komt al een heel eind

met een goede en informatieve tekst of een kort filmpje over alles wat met jouw

vakgebied te maken heeft: wat is acne, wat kan ik hieraan doen, etc. Voor wie

zoekmachinemarketing écht serieus aan wil pakken is enige kennis van belang

voor het succes hiervan. Het is dan beter om een specialist in te schakelen.

2. UP-TO-DATE

Veiligheid is het belangrijkste argument om de website bij te werken en om

altijd de nieuwste versie van een website te hebben. Een verouderde website is

kwetsbaar, als er persoonsgegevens verwerkt worden, bijvoorbeeld wanneer de

bezoeker zich kan inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Het niet updaten van de

website kan dan grote gevolgen hebben. Daarnaast is een verouderde website

minder snel en ziet er veel minder mooi en professioneel uit.

3. MOBILE FRIENDLY

Sinds oktober 2015 worden er op Google meer zoekopdrachten via mobiele

telefoons geplaatst dan via desktops. Voor de bezoeker is het dus zeer belang-

rijk dat de website er op de smartphone of tablet net zo goed uitziet als op de

computer. Daarnaast vinden zoekmachines het belangrijk dat een website net

zo goed presteert wanneer deze via de telefoon wordt bekeken. Zorg er dus voor

dat je website ‘responsive’ is.

4. CONVERSIE

Conversie is de mate waarin bezoekers van de website doen wat de bedoeling

is: dat kan het kopen van een bepaald artikel, het inschrijven voor een nieuws-

brief of het maken van een afspraak voor een behandeling zijn. Er zijn veel

schoonheidssalons die een mooie website hebben waar de bezoeker echter te

weinig geprikkeld wordt om direct actie te ondernemen. Ook wat conversie

betreft spelen veel factoren mee voor het succes, maar let in ieder geval op de

volgende punten:

• Ontwerp de website puur rond de beleving van de bezoeker.

• Probeer de website steeds gebruikersvriendelijker te maken.

• Check de laadsnelheid, bijvoorbeeld met Google PageSpeed Insights.

• Zorg voor een overzicht van de producten/diensten /categorieën.

• Verwerk alle goede eigenschappen in de website en maak duidelijk waarom

een bezoeker bij jou klant zou moeten worden.

• Maak het simpel en overzichtelijk.

Doe voor meer informatie over dit onderwerp of advies over wat er beter kan

aan jouw website de gratis website check. Ga hiervoor naar www.jouwsalon-

online.nl.

EEN GOEDE WEBSITE

WAAR VOLDOET DIE AAN?

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

1 2 0 1 7

74