Previous Page  37 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 37 / 52 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

5 2 0 1 6 37

ONTWIKKELING

Bijzonder tijdens de presentatie van

La Crème 128 was ook de uitleg

over de totstandkoming van het pro-

duct. “Om La Crème 128 te kunnen

ontwikkelen, heeft Sothys de zeven-

tig jaar knowhow op het gebied

van schoonheidsbehandelingen

samengebracht met de beste plant-

aardige actieve bestanddelen, die

verkregen zijn vanuit een ecologisch

verantwoord extractieproces. Voordat

La Crème 128 internationaal werd

gelanceerd, zijn er meer dan zestig

verschillende varianten van de crème

getest. Tijdens de hele ontwikkelings-

fase is de lat dus zeer hoog gelegd

en daar zijn de resultaten ook naar”,

verduidelijkt Isabelle Villey.

VERPAKKING VAN BERNARDAUD-PORSELEIN

Een ander interessant aspect van de ontwikkelingsfase heeft betrekking op het

bijzondere verpakkingsconcept van La Crème 128. “Hiervoor heeft Sothys de

samenwerking gezocht met het Franse familiebedrijf Bernardaud, dat bekend-

staat als specialist op het gebied van porselein en de decoratie hiervan. In een

intensieve samenwerking hebben Sothys en Bernardaud een excellente por-

seleinen verpakking ontworpen. Doordat de textuur op de buitenzijde van de

verpakking handmatig wordt vervaardigd, is ieder exemplaar uniek.”

MARKETINGONDERSTEUNING

Ter promotie van Soin Excellence Secrets de Sothys/La Crème 128 zijn er

verschillende video’s gemaakt, die onder andere te bekijken zijn op het

YouTube-kanaal van Sothys. Eén van de video’s geeft een duidelijke step-by-

step uitleg over de Soin Excellence-behandeling en in de tweede video is een

mini-documentaire over de samenwerking met het porseleinhuis Bernardaud.

Verder zijn er volop marketingmaterialen voor in de salon beschikbaar, waar-

onder productsamples, een dummieverpakking, digitale materialen, displays

en luxe brochures.

HOGERE MARKTSEGMENT

Na afloop van de presentaties door Isabelle Villey sprak de redactie van De

Beautysalon met mevrouw Vollemans-Sarink, directeur van Sothys Nederland.

Zij gaf aan dat La Crème 128 een consumentenadviesprijs van € 500,- heeft.

Dit is opvallend, aangezien het meest kostbare Sothys-product tot nu toe

een geadviseerde consumentenprijs van € 179,- heeft. “Met Soin Excellence

Secrets de Sothys en La Crème 128 lanceert Sothys een cabinebehandeling

en een crème die behoort tot het hogere marktsegment. Uiteraard zijn daar

goede redenen voor. Het merk is er klaar voor om deze stap te zetten en

dépositairs uit alle landen waar Sothys actief is hebben zeer enthousiast op

deze nieuwe ontwikkeling gereageerd. Verder speelt de introductie ook in op

het feit dat de economie goed aan het aantrekken is en consumenten weer

meer geld uitgeven bij de schoonheidsspecialist. Soin Excellence Secrets de

Sothys is een sublieme behandeling voor schoonheidsspecialisten die hun

klanten de best denkbare resultaten willen bieden.”

Meer informatie: Sothys Nederland BV, tel. 0182-381005,

www.sothys.nl

La Crème 128 is ondermeer gebaseerd op stamcellen van de Sothys-roos, olie van

de porseleinbloem en glucanen van perzikblaadjes

Voor het exclusieve verpakkingscon-

cept werkte Sothys samen met het

Franse familiebedrijf Bernardaud,

dat toonaangevend is op het gebied

porselein