D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
5 2 0 1 6 37
ONTWIKKELING
Bijzonder tijdens de presentatie van
La Crème 128 was ook de uitleg
over de totstandkoming van het pro-
duct. “Om La Crème 128 te kunnen
ontwikkelen, heeft Sothys de zeven-
tig jaar knowhow op het gebied
van schoonheidsbehandelingen
samengebracht met de beste plant-
aardige actieve bestanddelen, die
verkregen zijn vanuit een ecologisch
verantwoord extractieproces. Voordat
La Crème 128 internationaal werd
gelanceerd, zijn er meer dan zestig
verschillende varianten van de crème
getest. Tijdens de hele ontwikkelings-
fase is de lat dus zeer hoog gelegd
en daar zijn de resultaten ook naar”,
verduidelijkt Isabelle Villey.
VERPAKKING VAN BERNARDAUD-PORSELEIN
Een ander interessant aspect van de ontwikkelingsfase heeft betrekking op het
bijzondere verpakkingsconcept van La Crème 128. “Hiervoor heeft Sothys de
samenwerking gezocht met het Franse familiebedrijf Bernardaud, dat bekend-
staat als specialist op het gebied van porselein en de decoratie hiervan. In een
intensieve samenwerking hebben Sothys en Bernardaud een excellente por-
seleinen verpakking ontworpen. Doordat de textuur op de buitenzijde van de
verpakking handmatig wordt vervaardigd, is ieder exemplaar uniek.”
MARKETINGONDERSTEUNING
Ter promotie van Soin Excellence Secrets de Sothys/La Crème 128 zijn er
verschillende video’s gemaakt, die onder andere te bekijken zijn op het
YouTube-kanaal van Sothys. Eén van de video’s geeft een duidelijke step-by-
step uitleg over de Soin Excellence-behandeling en in de tweede video is een
mini-documentaire over de samenwerking met het porseleinhuis Bernardaud.
Verder zijn er volop marketingmaterialen voor in de salon beschikbaar, waar-
onder productsamples, een dummieverpakking, digitale materialen, displays
en luxe brochures.
HOGERE MARKTSEGMENT
Na afloop van de presentaties door Isabelle Villey sprak de redactie van De
Beautysalon met mevrouw Vollemans-Sarink, directeur van Sothys Nederland.
Zij gaf aan dat La Crème 128 een consumentenadviesprijs van € 500,- heeft.
Dit is opvallend, aangezien het meest kostbare Sothys-product tot nu toe
een geadviseerde consumentenprijs van € 179,- heeft. “Met Soin Excellence
Secrets de Sothys en La Crème 128 lanceert Sothys een cabinebehandeling
en een crème die behoort tot het hogere marktsegment. Uiteraard zijn daar
goede redenen voor. Het merk is er klaar voor om deze stap te zetten en
dépositairs uit alle landen waar Sothys actief is hebben zeer enthousiast op
deze nieuwe ontwikkeling gereageerd. Verder speelt de introductie ook in op
het feit dat de economie goed aan het aantrekken is en consumenten weer
meer geld uitgeven bij de schoonheidsspecialist. Soin Excellence Secrets de
Sothys is een sublieme behandeling voor schoonheidsspecialisten die hun
klanten de best denkbare resultaten willen bieden.”
Meer informatie: Sothys Nederland BV, tel. 0182-381005,
www.sothys.nlLa Crème 128 is ondermeer gebaseerd op stamcellen van de Sothys-roos, olie van
de porseleinbloem en glucanen van perzikblaadjes
▼
Voor het exclusieve verpakkingscon-
cept werkte Sothys samen met het
Franse familiebedrijf Bernardaud,
dat toonaangevend is op het gebied
porselein
▼