De Beautysalon nr 6 2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 6 2 0 2 1 20 B r a n c h e n i e u w s BEAUTY CUBE: VERNIEUWEND BEURSCONCEPT MET SHOWROOMS BIEDT NIEUWE MOGELIJKHEDEN VOOR DE BEAUTYBRANCHE ER IS EEN NIEUWE ONTWIKKELING GAANDE IN ONZE BRANCHE. IN ALMERE LIGGEN NAMELIJK VERGEVORDERDE PLANNEN VOOR EEN NIEUW B2B INKOOPCENTRUM VOOR BEAUTYMERKEN EN -LEVERANCIERS. DE AFGELOPEN MAANDEN IS INITIATIEFNEMER HELEN YPMA SAMEN MET MANUELA WARNAR VAN MARKETINGBUREAU XOXO MARKETING DRUK BEZIG GEWEEST OM EEN NIEUW CONCEPT TE INTRODUCEREN IN ONZE BRANCHE. IN CUBE CENTER ALMERE VERRIJST AS WE SPEAK EEN NIEUWE ONTMOETINGSPLEK VOOR BEAUTY PROFESSIONALS, WAARBIJ MERKEN DOOR MIDDEL VAN EEN SHOWROOM ALLE RUIMTE KRIJGEN OM HUN KLANTEN TE ONTVANGEN EN TE INSPIREREN. SAMEN MET HELEN LOPEN WE OVER DE VLOER VAN DE TOEKOMSTIGE BEAUTY CUBE, ZOALS HET NIEUWE INKOOPCENTRUM ZAL GAAN HETEN. ZE VERTELT ONS IN DEZE EDITIE HOE HET CONCEPT ER PRECIES UIT ZAL GAAN ZIEN. The Cube in Almere is als een tweede huis voor Helen Ypma, organisator en manager in hart en nieren. Met haar evenementenbureau Cube Events organiseert zij al jaren beurzen en evenementen voor de bodyfashion- en fashionbranche in Cube Center Almere. Wie over de verschillende verdiepingen loopt, heeft wellicht het idee dat ze door een winkelcentrum lopen: de showrooms van de verschillende merken zijn volwaardige winkels waar het merk helemaal tot leven komt. Een ideale plek om een potentiële klant kennis te laten maken met het merk of om bestaande klanten de nieuwe collecties te presteren. Het succes van dit concept binnen onder andere de bodyfashionbranche wil Helen graag vertalen naar onze sector. “Zie het als een verlengstuk van je bedrijf of merk in het midden van Nederland”, legt Helen uit. ALTIJD JE EIGEN MERKBELEVING IN DE SHOWROOM De Beauty Cube is een vernieuwend concept in onze branche, maar wordt al wel succesvol toegepast in andere sectoren. Dat zien we met eigen ogen in de Cube, waarbij één verdieping met showrooms is ingericht voor de bodyfashionbranche en één voor de fashionbranche. Maar ook elders in het land zijn dergelijke showroomconcepten terug te vinden. Helen legt uit waarom het in deze branches zo goed aanslaat. “Het is een uniek concept dat heel anders is dan de beauty professional gewend is”, aldus Helen. “Uniek is dat je als het ware je eigen concept store kunt neerzetten, waarbij je de merkbeleving kan vertalen naar het interieur van jouw eigen showroom. De showroomhouders kunnen de ruimte gebruiken om hun collecties te tonen, maar bijvoorbeeld ook om trainingen te organiseren of om een product te lanceren. Daarnaast is het een mooie uitvalsbasis voor accountmanagers in het midden van Nederland, bijvoorbeeld als het bedrijf zelf zich helemaal in het noorden of in het zuiden van ons land bevindt. Je kunt bovendien zelf bepalen wanneer je in de showroom aanwezig bent. Met andere woorden: je mag helemaal zelf weten hoe je de showroom inzet voor jouw bedrijfsactiviteiten.” VEILIG BEURZEN EN EVENEMENTEN ORGANISEREN Helen heeft veel ervaring met het organiseren met beurzen en inkoopdagen en ziet met de Beauty Cube veel mogelijkheden voor de beautybranche. Het bijzondere showroomconcept maakt het, zeker in covid-tijd, gemakkelijk om een veilige beursomgeving te creëren. “We hebben alles in huis om events of zelfs regelmatig beurzen te organiseren”, legt Helen uit. “Dat kan zowel individueel als showroomhouder om bijvoorbeeld een product te lanceren, of als collectief met de andere huurders om een groter event of beurs neer te zetten. In het geval van een beurs kun je de showroom, anders dan bij een stand, altijd volledig naar eigen inzicht inrichten. Een groot voordeel is dat je geen stand hoeft op te bouwen om vervolgens weer af te moeten breken. Daarnaast kun je profiteren van alle faciliteiten die het huren van een showroom in de Initiatiefnemer Helen Ypma (rechts) en Manuela Warnar (links) zijn druk bezig om een BeautyCube vorm te geven

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4