De Juwelier nr1-2018 Online

De Ju w e l i e r n r 1 2 0 1 8 32 I n t e r v i e w We treffen Tom en Chrissie in het hoofdkantoor van Melano in Maastricht. Dat er een rebranding heeft plaatsgevonden zie je ook zeker terug in het pand zelf. Bij binnenkomst is de roze muur waarop het nieuwe logo van Melano prijkt een echte eyecatcher op zichzelf en ook in de rest van het pand is het één en al kleur. Als je iets doet, doe het dan ook goed, zo moet de gedachte zijn geweest. LANGETERMIJNVISIE Tom en Chrissie hebben hectische maanden achter de rug. Ze treden meer en meer naar voren en ‘vertalen’ hun eigen visie op Melano . “We kijken heel duidelijk naar de lange termijn”, zo vertelt Chrissie. “Daarom hebben we ook gekozen voor deze rebranding. Melano was toe aan vernieuwing, dat zagen onze ouders ook. Wij hebben de vrijheid gekregen om onze visie te vertalen naar een nieuwe stijl. Melano staat voor kleurrijk, fun en individueel en dat moest ook terugkomen in onze collectie en onze uitingen. Jeanne en John zijn heel blij met het resultaat en ze mogen dan een stapje terug hebben gedaan, ze zijn nog steeds nauw betrokken bij alle processen en daar profiteren wij natuurlijk dankbaar van.” U HEEFT NAAR ALLE WAARSCHIJNLIJKHEID AL WEL KENNIS GEMAAKT MET HET NIEUWE MELANO. IS HET NIET IN DE VELE UITINGEN IN DE MEDIA, DAN WEL DOOR DE LAATSTE UITGAVE VAN DE JUWELIER VAN VORIG JAAR. DE REBRANDING VAN HET SIERADENMERK IS MEDE INGEGEVEN DOORDAT ER EEN NIEUWE WIND WAAIT IN DE TOP VAN HET BEDRIJF. TOM EN CHRISSIE PEPELS VORMEN DE TWEEDE GENERATIE DIE LEIDING MAG GEVEN AAN HET FAMILIEBEDRIJF, NU OUDERS JEANNE EN JOHN EEN KLEIN STAPJE TERUG HEBBEN GEZET. ZOWEL TOM ALS CHRISSIE HEBBEN OP DE ACHTERGROND GEZIEN HOEVEEL POTENTIE MELANO HEEFT EN WILDEN HEEL GRAAG EEN NIEUWE BOOST GEVEN AAN HET SIERADENMERK. DE REBRANDING STOND IN IEDER GEVAL AL GEPLAND EN HET RESULTAAT IS IN ALLE OPZICHTEN OPVALLEND EN SPEELS. “WE ZIJN EEN NIEUWE WEG INGESLAGEN EN DAAR HOORT EEN NIEUWE STIJL BIJ. WE ZIJN HEEL BLIJ MET HET RESULTAAT EN DIT GAAT BIJDRAGEN AAN DE VERDERE GROEI VAN MELANO”, ZO VERTELLEN CHRISSIE EN TOM. EVEN WENNEN, MAAR NU AL HEEL HERKENBAAR, KLEURRIJK EN FUN MELANO ‘nieuwe stijl’ KWINKSLAG Melano ‘nieuwe stijl’ is zoals gezegd opvallend en kleurrijk. “Maar het is ook heel herkenbaar”, aldus Tom. “Als je onze uitingen ziet, ons nieuwe POS-materiaal en onze displays weet je meteen dat het om Melano gaat en dat is natuurlijk heel belangrijk. Wij willen de Melano vrouw uitdagen om eens voor iets anders te gaan, iets wat ze eigenlijk altijd al wilde. Met een knipoog willen we haar laten inzien zichzelf niet te serieus te nemen. Het is allemaal al serieus genoeg in het leven. Daarom zie je ook in onze Valentijns-uiting een kwinkslag bijvoorbeeld. We hebben leuke kaartjes laten maken die juweliers mee kunnen geven aan klanten die iets kopen voor hun vriendin of een geheime liefde met de vraag of ze hun Valentijn willen zijn. Ze kunnen daarop ja of nee aankruisen. Leuk, grappig en opvallend.” BASIS Tom en Chrissie zorgen voor een frisse wind binnen Melano, maar geven ook duidelijk aan dat ze niet veranderen om het veranderen. “Je moet niet vergeten waar je vandaan komt, maar je moet wel om je heen blijven kijken”, aldus Tom. “Er is een nieuwe weg ingeslagen, maar dat betekent niet dat alles wordt veranderd. De basis van Melano staat heel sterk, we hebben nu alleen de uitstraling aangepast. De reacties waren zeker niet alleen positief. Veel mensen vonden het te jong, maar in onze ogen is dat perceptie, want kleurrijk, fun en individueel is niet alleen voor jongeren. Het geldt voor alle Melano-vrouwen. Nu zien we dat degenen met twijfels al zijn bijgedraaid. We zijn Melano ook aan het pushen via social media en in de media. Tv-reclames, samenwerking met influencers en ga zo maar door. De herkenbaarheid en naamsbekendheid moet gigantisch omhoog.” SOCIAL MEDIA “We spreken vrouwen rechtstreeks aan op een persoonlijke en inspirerende manier, telkens met een knipoog”, zo voegt Chrissie toe. “Ook het presentatiemateriaal zoals cadeauverpakkingen zijn aangepast en we hebben de rebranding doorgevoerd op onze sociale mediakanalen zoals Instagram, Facebook, Pinterest en YouTube. Het is ons doel om ook op social

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4