De Juwelier nr 6-2023 Online

DE JUWELIER NR 6 2023 16 COVERSTORY HOUSE OF BRANDS HOUSE OF BRANDS ZOEKT MET URBN22 NADRUKKELIJK DE SAMENWERKING MET JUWELIERS House of Brands is een zeer succesvolle online verdeler van horloges. De eigen merken Aeromeister, Furore en Rotorcraft worden succesvol online verkocht en met de ervaring en kennis die de mensen achter House of Brands daarmee hebben opgedaan, is het tijd voor een volgende stap. House of Brands gaat namelijk haar geluk beproeven in de offline wereld en daarmee ook de juwelier een mooie kans geven zich te onderscheiden. Speciaal daarvoor is recent URBN22 geïntroduceerd: een fashion horlogemerk dat inspeelt op de wensen en behoeften van nieuwe generaties zoals Generatie Z en Millennials. Een groot deel van hun behoefte vindt online plaats, maar House of Brands onderkent ook dat de juwelier een belangrijke rol kan spelen door de fysieke verkoop op zich te nemen. Wij spreken met de hoofdrolspelers achter House of Brands, hun plannen en hoe ze de juweliersmarkt kunnen helpen een andere richting te kiezen. Je kunt tegenwoordig niet meer om de online wereld heen. Ieder zichzelf respecterend merk heeft een grote online brand awareness, want het overgrote deel van de consument is daar aanwezig, laat zich daar inspireren en oriënteert zich daar. Je moet als merk dus wel online actief zijn. Als iemand weet hoe je een merk en een product online positioneert en profileert, zijn dat Rutger Post, Paul van Mondfrans Linden, Abby Hulshof en Wietse Dijkstra wel. Zij hebben ieder hun eigen specialismes variërend van data-analyse, content creation tot social media campagnes opzetten, maar de gemene deler is dat zij gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor het succes van de horlogemerken van House of Brands. “We zijn in 2007 als een van de eerste aanbieders gestart met de online verkoop van horloges en sieraden met ons eigen platform horlogeloods.nl. Dat wekte in het begin nogal wat weerstand op, want niet iedereen zag destijds de meerwaarde van online verkoop. Toch zagen wij al snel dat er vanuit de consument geen belemmering was om online dergelijke producten te kopen. In 2012 hebben wij gekozen om onze eigen merken op te zetten – mede met de informatie uit de markt en oog voor de trends en behoeftes vanuit de consument. Met Aeromeister, Furore en Rotorcraft hebben we merken gecreëerd waarbij de focus vooral op online verkoop ligt. Daarbij is er enorm veel ervaring en kennis opgedaan voor wat betreft online branding. Die ervaring en kennis nemen we nu mee naar de offline wereld”, aldus Rutger. Nieuwe doelgroep aanspreken Het is zeker niet volgens de traditionele manier waarop House of Brands te werk gaat, maar dat heeft eigenlijk heel veel voordelen, zo legt Rutger verder uit. “Juweliers zijn natuurlijk gewend om op een bepaalde manier samen te werken en maken keuzes in hun merkenpakket die gebaseerd zijn op een bepaalde doelgroep. Wij denken met onze aanpak én zeker ons nieuwe merk URBN22 een geheel nieuwe doelgroep naar de winkel te kunnen trekken die tot nu toe niet of bijna niet bij de juwelier koopt. Deze doelgroep laat zich veel meer leiden door fashion en maakt keuzes op basis van stijl en outfit.”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4