Hoordetail nr 2 2018

H o o r d e t a i l n r 2 2 0 1 8 27 A d v i e s AITZE BOUMA - UW AUDICIEN AAN HUIS “De COSI Adviestool van Optitrade maakt alles overzichtelijker en ik ben dan ook van plan dit als basis te gebruiken. Je kunt nu zonder blikken of blozen de klant uitleggen dat ze met specifieke klantbehoeften niet al- tijd geholpen zijn met een hoortoestel uit de zorgcategorieën, maar dat een hoortoestel uit de vrije markt beter past.” COSI Advie sTo ol NAVIGEERT DE KLANT NAAR DE BEST PASSENDE HOOROPLOSSING MODERNE EN GEAVANCEERDE HOORTOESTELLEN KUNNEN DE KWALITEIT VAN LEVEN VAN KLANTEN STERK VERBETEREN. DE NIEUWSTE HIGH-END HOORTOESTELLEN ZIJN HELAAS ALLEEN BESCHIKBAAR IN DE VRIJE MARKT EN WORDEN NIET VERGOED DOOR DE ZORGVERZEKERAAR, TERWIJL VEEL KLANTEN ER WEL VEEL VOORDEEL VAN HEBBEN. OM DE KLANT ZO GOED MOGELIJK TE INFORMEREN OVER DE BESTE HOOROPLOSSING, HEEFT OPTITRADE DE COSI ADVIESTOOL VOOR AUDICIENS ONTWIKKELD. Met de COSI AdviesTool kan de audicien zorgvuldig een koppeling maken tussen de behoeften van de klant en de mogelijkheden van een hoortoestel, zowel binnen als buiten de ZN-categorie. COSI staat namelijk voor Customer Oriented Scale of Improvement; laat de klant aangeven wat hij of zij wil. Door deze neutrale aanpak geeft de audicien het adviesgesprek een positieve boost zonder alleen maar uit te gaan van de eventuele vergoeding van de zorgverzekeraar. Daardoor staan in het begin van het gesprek alle opties nog open en kan de klant daarna zelf een afgewogen keuze maken. HOE WERKT HET? De behoeften van de klant worden gekoppeld aan kernwoorden. Deze beschrijven de luistersituaties in een stijgende lijn van complexiteit: van een eenvoudig luisteromgeving naar een zeer complexe. De audicien vraagt drie tot vijf doelstellingen aan de klant, combineert dat met de luistersituaties en kijkt naar het resultaat zonder hulpmiddel en noteert wat de beoogde doelstelling zou zijn met een hooroplossing. Deze bevindingen worden vergeleken met de handige grafiek van de COSI AdviesTool waarop een overzicht staat van de hoortoestelcategorieën. Op deze manier worden de kernwoorden gecombineerd met het juiste hoortoestel. Daarnaast kan bijvoorbeeld de keus voor een oplaadbaar hoortoestel worden voorgelegd. Ook kan de behoefte van de klant gemanaged worden met de keuze van de hooroplossing, aan de hand van de luistersituaties die ook de mogelijkheden van een hooroplossing weergeven. De nieuwe tool van Optitrade biedt een handige leidraad voor de audicien tijdens het adviesgesprek en zorgt ervoor dat de klant kennismaakt met alle oplossingen passend bij zijn of haar doelstellingen en hoorprobleem. Wil u meer weten over de COSI AdviesTool? Neem dan contact op met Olaf Schuurmans, Product Specialist Audiologie via 06-10579718 of o.schuurmans@optitrade.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4