Hoordetail nr2-2022 Online

H o o r d e t a i l n r 2 2 0 2 2 10 G r o o t i n t e r v i e w – H ö r l u c h s Hörluchs is het afgelopen jaar steeds zichtbaarder geworden in onze hoorbranche. Zo nam het Duitse team ook deel aan de Optitrade Audiologie Marathon om de Nederlandse zelfstandigen te ontmoeten. Wie meer wil weten over het bedrijf en haar diensten, zal zeer waarschijnlijk Moritz Boesler aan de andere kant van de lijn horen. Moritz vertelt meer over zijn functie bij Hörluchs. “Ik werk als productontwikkelaar en key accountmanager voor internationale klanten en ben ook de hoofdverantwoordelijke voor de exportactiviteiten bij Hörluchs. Dit betekent dat er veel dingen zijn om rekening mee te houden, maar de eerste stap is om de markt in het betreffende land te begrijpen en doelen te stellen. Voor deze activiteiten moeten vervolgens structuren worden opgezet, processen worden gedefinieerd, marketingmateriaal voorbereid worden en marktonderzoek worden uitgevoerd. Zodra deze stappen zijn voltooid, is het tijd voor een directe uitwisseling met klanten. In online trainingen en bijeenkomsten laat ik geïnteresseerden kennismaken met het Hörluchs-productportfolio en onze online shop. Verder sta ik tot hun beschikking bij vragen of als problemen zich voordoen.” BENELUX MAAKT KENNIS MET INNOVATIEVE MAATWERKOPLOSSINGEN VAN HÖRLUCHS VAN KNUTSELEN IN EEN KELDER TOT EEN GEAVANCEERD PRODUCTPORTFOLIO VAN 3D-GEPRINTE OORSTUKJES, OORDOPJES EN IN-EARS: HÖRLUCHS HEEFT IN EEN KORTE TIJD EEN BEHOORLIJKE GROEI DOORGEMAAKT. DE DUITSE FIRMA WERD IN 2004 OPGERICHT EN TIMMERT HARD AAN DE WEG, BINNEN DUITSLAND ÉN DAARBUITEN. HOEWEL HÖRLUCHS AL LANGER KLANTEN IN DE BENELUX HEEFT, IS HET TEAM ZICH SINDS 2021 ACTIEF OP DEZE MARKT AAN HET BEWEGEN. MORITZ BOESLER, PRODUCTONTWIKKELAAR EN KEY ACCOUNTMANAGER VOOR INTERNATIONALE RELATIES, HEEFT ER EEN DAGTAAK AAN OM DE MENSEN OOK OVER DE GRENS KENNIS TE LATEN MAKEN MET DE INNOVATIEVE PRODUCTEN VAN HÖRLUCHS. VIA HOORDETAIL STELT HIJ ZICHZELF, HET BEDRIJF ÉN DE PRODUCTEN GRAAG VOOR AAN DE PROFESSIONALS IN DE BENELUX. SNELLE GROEI DOOR 3D-PRODUCTIE “Hörluchs is opgericht in 2004 en het begon allemaal in de kelder van een woonhuis”, vertelt Moritz ons over de relatief jonge historie van Hörluchs. “Daar werden de eerste op maat gemaakte oortjes met de hand gemaakt. Door het groeiend aantal opdrachten is er al vroeg besloten om te investeren in 3D-productie. Naast de productie van gehoorbeschermers is er in de loop van de tijd een aparte afdeling voor op maat gemaakte in-ears opgebouwd. Daardoor kon Hörluchs al in korte tijd een breed productassortiment aanbieden. De eerste productielocatie werd al snel te klein voor het personeelsbestand, dat opliep naar ruim tachtig medewerkers, waardoor er in 2019/2020 een nieuwe productielocatie werd gerealiseerd. Vrijwel tegelijkertijd verwierf Hörluchs een laboratorium voor oorstukjes in Würzburg, dat uitsluitend gespecialiseerd is in de productie van THERMOtec- oorstukjes. Vandaag zijn we nog steeds een door de eigenaar geleid bedrijf met 140 medewerkers en produceren we dagelijks gemiddeld meer dan 1600 onderdelen op maat. Inmiddels bieden meer dan 4300 partners in heel Europa producten van Hörluchs aan.” “Bij Hörluchs heerst een zeer informele sfeer met een vlakke hiërarchie”, beschrijft Moritz. “Veel medewerkers die er sinds het begin werken maken nog steeds deel uit van het team. Door de snelle groei is cohesie nog belangrijker: iedere medewerker wordt sterk gewaardeerd. Dat leidt tot een betrokken team dat voortdurend werkt aan het optimaliseren van processen en het aanbieden van innovatieve producten.” ONE-STOP-SHOP VOOR HOOGWAARDIGE PRODUCTEN Hörluchs is dankzij het brede productgamma actief in diverse sectoren. Moritz vertelt ons over de vele oplossingen die uit het Duitse laboratorium komen. “Hörluchs biedt een breed assortiment aan oorstukjes voor hoortoestellen, gehoorbescherming en in-ears op maat”, licht Moritz toe. “Naast deze producten is er ook een ruim aanbod aan accessoires, zoals afdrukmateriaal, oorstukjesbenodigdheden zoals tubes en sleeves, freesgereedschappen, gehoorbeschermingsaccessoires en filtertechniek. Bij het bestellen van oorstukjes kan de hoorzorgprofessional kiezen uit verschillende materialen: acryl, siliconen, THERMOtec ® , Therm en titanium. Daarnaast produceert Hörluchs gehoorbescherming op maat voor handel, industrie, vrije tijd en sport. Eigenlijk voor alle toepassingsgebieden waar gehoorbescherming nodig is. Het assortiment omvat zowel passieve gehoorbescherming als actieve gehoorbescherming op maat, bijvoorbeeld voor schutters en jagers. Onze op maat gemaakte in-ears zijn te bestellen in acryl of siliconen. Daarnaast zijn er verschillende niveaus van technische componenten tot high-end systemen voor professionele muzikanten.” Hörluchs is op weg om een one-stop-shop voor de hoorbranche te worden. Dankzij het brede portfolio kan het bedrijf audiciens op diverse vlakken voorzien en ondersteunen. Daarbij streeft Hörluchs naar de hoogste Moritz Boesler

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4