Hoordetail nr4 2018

H o o r d e t a i l n r 4 2 0 1 8 29 Een andere hoorzorgprofessional in het programma was Jan de Laat, klinisch fysicus en daarnaast ook audioloog in het Leids UMC. Hij sprak over Hoorprotocol 2.0, dat er aan zit te komen en wat de impact daarvan kan zijn op de hoorbranche. Samen met hem hebben we ook uitgebreid stilgestaan bij de muziekervaring van slechthorenden. Muzikanten worden veel en langdurig blootgesteld met harde geluiden. Jan de Laat liet zien wat deze doelgroep kan doen aan preventie, om de liefde voor muziek te behouden.” KNO-ARTS AAN HET WOORD Specsavers besteedde met het programma aandacht aan verschillende onderdelen van de hoorzorg. Zo waren bezoekers volgens Femke erg enthousiast over de presentatie van KNO-arts Remi Schoop. “Hij vertelde over de rol van een KNO-arts in de zoektocht naar een hooroplossing. Wat gebeurt er dan na zo’n verwijzing van de audicien? Welke uitdagingen heeft een KNO-arts en welke besluiten moet hij of zij maken? Door deze vragen te beantwoorden maakte Schoop dit traject inzichtelijker voor de aanwezige audiciens.” MEER DAN HOORTOESTELLEN Als audicien ben je niet alleen op zoek naar het beste hoortoestel, maar onderzoek je ook andere manieren om de klant te kunnen helpen. Femke vertelt waarom Werner Hoenders een belangrijk onderdeel van het conferentieprogramma was. “Werner Hoenders geeft regelmatig trainingen aan professionals om commercieel te leren denken en handelen, zonder daarbij opdringerig te worden. Zo ook ging hij tijdens het congres dieper in op de commerciële vaardigheden van een audicien. Middels een interactieve workshop liet hij zien hoe je het best een gesprek met de klant kunt voeren door verschillende gesprekstechnieken te gebruiken.” Afsluitend in het hoorprogramma nam Jan de Sutter van Phonak het woord. Hij legde uit welke mogelijkheden er voor de audicien zijn om hun klant aanvullende oplossingen te bieden, ondersteunend aan het hoortoestelgebruik. Er zijn diverse accessoires op de hoorzorgmarkt, zoals versterkers, microfoons en afstandsbedieningen. Hij vertelde wat de toegevoegde waarde van deze hulpmiddelen was en wanneer een hoorprofessional deze het beste kan aanraden. Al met al was het volgens Femke een mooie editie van de Specsavers Clinical Conference, een waar ze met een goed gevoel op terugkijkt. “We hebben ontzettend veel positieve reacties gehad van de bezoekers, iedereen was enthousiast. De feedback die we kregen was dat het event professionaliteit uitstraalde, daarnaast sloegen de onderwerpen en de sprekers erg goed aan. Dat is natuurlijk fantastisch om te horen”, sluit Femke af. Meer informatie: Specsavers www.specsavers.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4