NB T M
a g a z i n e
n r
1 2 0 1 7
11
AFRIKA
Divardy kijkt niet alleen naar de Benelux: “Tegelijkertijd met de ontwikkeling van
onze machines zijn we bezig geweest met het bewerken van de buitenlandse markten.
Onder andere via onze agent voor Afrika, African Bakery Dynamics, is ongeveer het-
zelfde traject aangegaan als in Nederland: eerst de verkoop van de naalddepanners en
nu de rest van het productgamma”, legt Theo uit.
Hij vult aan: “Inmiddels is onze eerste semiautomatische broodlijn in Kenia in produc-
tie. In Afrika zijn er veel bakkers die niet in een keer een volledig geautomatiseerde
productielijn willen plaatsen, maar juist stap voor stap willen investeren. Vaak gaat
het daarbij eerst om een tunneloven met daarbij de Divardy loader en unloader, een
ontdekselaar, uiteraard de naalddepanner en transporten voor de gevulde en lege
bakvormen.”
BENELUX
Op de vraag of dit ook in de Nederlandse en Belgische bakkerswereld al tot aanvra-
gen heeft geleid reageren beide heren tegelijkertijd: “We hadden al ervaring met het
vervangen van een ‘halve’ lijn, die toen bestond uit een lineaire narijskast met diverse
bijbehorende transporten inclusief het start-stoptransport onder de moulder. Maar als
er een wens bestaat tot capaciteitsuitbreiding, biedt Divardy nu ook een combinatie
van het upgraden van de bestaande machines en verschillende nieuwe machines en
transportsystemen waardoor diverse productielijnen weer toekomstgereed kunnen
worden gemaakt.”
SERVICEDIENST
David gaat door: “We hebben gemerkt dat onze mensen in het veld, de ervaren sto-
rings- en servicemonteurs, van groot belang zijn bij de ontwikkeling en implementatie
van de nieuwe machines. Daarom is een ander speerpunt van Divardy het op een
nog hoger plan tillen van deze onderhoudsdienst. Doordat onze monteurs niet alleen
gespecialiseerd zijn in Divardy en Capway-apparatuur, maar net zo gemakkelijk ande-
re merken en machines op gang houden, ziet Divardy daar ook mogelijkheden tot
uitbreiding. Ten slotte hebben alle machines en transporten een logistieke verbinding
met elkaar.”
RESERVEONDERDELEN
Wat geldt voor onderhoud en hulp bij eventuele storingen, geldt ook voor reserveon-
derdelen: “Gelukkig zien we ook dat steeds meer klanten ons weten te vinden voor
hoogwaardige spare parts, die we veelal uit voorraad leveren. Ook hierbij geldt dat het
niet beperkt blijft tot Divardy en Capway-onderdelen”, besluit Theo.
Uit het gesprek wordt duidelijk dat investeren in ontwikkeling bij Divardy de toekomst
heeft. Het bedrijf zal dan ook niet stoppen met het aangaan van uitdagingen, zo wordt
ons beloofd. Door te luisteren naar klanten en door flexibel te blijven in de geboden
oplossingen is Divardy er van overtuigd dat bakkers de rust in hun productieproces
kunnen bewaren en tegelijkertijd ook een goed belegde boterham kunnen blijven
verdienen.
Voor aanvullende informatie:
Divardy BV
Tel. +31 (0)343 523880
www.divardy.nlStand: A.1017
A
d v e r t e n t i e
Wij maken voor elke blikmaat een passende Patentschaar
®
Mailadres
wcn@Famaloy.nl WWW.PATENTSCHAAR.NLof
WWW.KNIPBROOD.NLNIEUWE WEBSHOP