NB T M
a g a z i n e
n r
1 2 0 1 7
40
N
i e u w s
Bij NEBAFA zijn zeventien fabrikanten van bakkerijgrondstoffen aangesloten
waaronder drie maalderijen. Deze fabrikanten produceren grondstoffen voor
brood en banket en zijn actief op de markten voor brood en banket in Europa
en in de andere delen van de wereld.
Marc Cuypers ziet met vertrouwen zijn voorzitterschap van NEBAFA tege-
moet en heeft daarvoor een agenda gemaakt met onderwerpen en thema’s
die hij gedurende zijn voorzitterschap aan de orde wil stellen.
MARC CUYPERS, COMMERCIEEL DIRECTEUR ZEELANDIA
NEDERLAND, HEEFT ERNST ERHARDT (EVENEENS ZEELANDIA)
OPGEVOLGD ALS VOORZITTER VAN NEBAFA, DE VERENIGING VAN
DE NEDERLANDSE FABRIKANTEN VAN BAKKERIJGRONDSTOFFEN.
ERNST ERHARDT IS EIND 2016 BENOEMD ALS BESTUURDER VAN DE
EUROPESE VERENIGING VAN FABRIKANTEN VAN BAKKERIJGROND-
STOFFEN, FEDIMA.
Marc Cuypers
NIEUWE VOORZITTER
NEBAFA
CAMPAGNE
Één van die onderwerpen is het voorstel voor een campagne voor brood. De brancheorganisaties in de keten van brood en banket
zijn op dit moment in overleg over de realisatie van de voorstellen van het NBC voor een Nederlands/Belgische campagne voor
brood. NEBAFA onderstreept het belang van een dergelijke campagne en is daarom ook in overleg met alle partijen om tot een
brede consensus te komen over een nieuw campagnevoorstel.
CONSUMENTENVERTROUWEN
Een ander thema betreft het behoud van het consumentenvertrouwen in brood en banket. Een onderwerp dat alle organisaties in
de keten van brood en banket raakt en niet alleen betrekking heeft op consumptie, maar ook op de aantrekkelijkheid van de sector
op het vlak van economie en werkgelegenheid, bijvoorbeeld voor jonge talentvolle mensen. Wat de ideeën van Marc Cuypers nog
meer zijn en hoe hij zijn voorzitterschap wenst in te vullen, leest u in de volgende uitgave van NBT Magazine.
A
d v e r t e n t i e