Previous Page  44 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 44 / 52 Next Page
Page Background

NB T M

a g a z i n e

n r

1 2 0 1 7

44

E

v e n e m e n t

Tour de Bakker is binnen vijf jaar uitgegroeid tot een traditie onder de deelnemers, die allemaal

een passie voor het fietsen delen. “Tour de Bakker is ook vanuit onze passie ontstaan”, zo vertelt

Harry van den Besselaar. “Peter, ik en Piet van Dongen hebben vijf jaar geleden de handen ineen

geslagen om toch weer wat schwung onder bakkers erin te krijgen. Brood stond destijds redelijk

negatief in de media en wij vonden dat we door gezond bezig te zijn met onze klanten, alles weer

wat positiever in het daglicht konden zetten. Daarbij zou het voor onze bedrijven met een beperkt

marketingbudget een leuk contactmoment zijn met onze klanten.” “Wij hebben als Sonneveld

vorig jaar voor het eerst deelgenomen aan Tour de Bakker, maar we waren zeer onder de indruk”,

zo vult John Smit aan. “Vooral de sfeer en het onderlinge contact was bijzonder goed.”

THE BREADHOUSE

Vier enorm succesvolle edities volgden, maar vorig jaar kwam de klad er

toch een beetje in. “Piet besloot zich terug te trekken uit de organisatie”,

zo geeft Peter Eversdijk aan. “We besloten om Tour de Bakker toch voort

te zetten, voornamelijk door de tomeloze inzet en positiviteit van Harry.

Hij ging er vol voor en we zijn samen doorgegaan, maar hebben ook een

prachtige groep (hoofd)sponsors aan ons weten te binden die zich inzetten

voor het goede doel, stichting The Breadhouse in dit geval. De hoofdspon-

sors zijn naast Everbake Capway, Vamo en Sonneveld ook Koopmans Meel,

Ideas4You, Bakkersvak 2017 en Citroën. En natuurlijk willen we de suppor-

ters ook even bedanken: Vipam, Winters Chocolaterie, Tourmalet, Lef Advies,

Uitzendbureau Ambacht, Steensma/Damco, Van der Pol en Civoba. Met

elkaar hebben we gezorgd voor een geweldige dag, maar ook een prachtig

bedrag voor The Breadhouse: het geweldige initiatief van Eric van Otten,

waarmee hij mensen voorziet van brood in gebieden waar dat voorheen echt

TOEN DE TOUR DE BAKKER OP DE TWEE-

DE DINSDAG VAN SEPTEMBER VERREDEN

WERD, WAS NOG NIET DUIDELIJK WAT ER

IN TOTAAL BIJ ELKAAR GEFIETSTWAS VOOR

HET GOEDE DOEL. WEL WAS DESTIJDS DE

GROTE ANIMO OPVALLEND, WANT HET

LUSTRUM VAN TOUR DE BAKKER MOCHT

REKENEN OP DEELNAME VAN MEER DAN

HONDERD BAKKERS. AL MET AL IS HET

‘SPORTIEFSTE EVENEMENT’ VOOR BAK-

KERS IN VIJF JAAR TIJD UITGEGROEID

TOT EEN BIJZONDER SAMENKOMEN.

GRONDLEGGERS VAN HET EERSTE UUR

HARRY VAN DEN BESSELAAR (VAMO) EN

PETER EVERSDIJK (EVERBAKE CAPWAY) ZIJN

DAN OOK MAAR WAT TROTS OP ‘HUN’

TOUR DE BAKKER. WIJ SPRAKEN HEN EN

MEDE-HOOFDSPONSOR JOHN SMIT VAN

SONNEVELD BIJ BAKKER ERIC VAN OTTEN,

DIE DE ZEER MOOIE OPBRENGST VAN

TOUR DE BAKKER 2016 ONTVING VOOR

ZIJN STICHTING THE BREADHOUSE.

Tour de Bakker

ZAMELT BIJNA

10.000,- IN VOOR

The Breadhouse

V.l.n.r.: Eric van Otten, Claudia de Jong, John Smit, Harry van den Besselaar en Peter Eversdijk