NB T M
a g a z i n e
n r
1 2 0 1 7
46
I
n t e r v i e w
BOOIJ MACHINETECHNIEK IS GESPECIALISEERD
OM DE MACHINES IN UW BEDRIJF TE LATENWER-
KEN. MET DEZE ZIN IS EIGENLIJK HET BELANG-
RIJKSTE OVER BOOIJ MACHINETECHNIEK
BENOEMD, MAAR HET BEDRIJF VAN DIRECTEUR
NIELS BOOIJ VERZORGT EN ONTZORGT NOG
VEEL MEER. WIJ SPRAKEN MET HEM OVER
ZIJN BEDRIJF DAT HIJ ALWEER NEGEN JAAR
GELEDEN ALS ZZP’ER STARTTE. “IK BEN BEGON-
NEN VANUIT MIJN EIGEN GARAGE, MAAR
SINDS BEGIN DIT JAAR HEBBEN WE MET BOOIJ
MACHINETECHNIEK DE BESCHIKKING OVER
1200 M2 OM ONZE KLANTEN OP ALLE MOGE-
LIJKE MANIER VAN DIENST TE ZIJN”, ZO HOREN
WIJ ONDER MEER.
Booij Machinetechniek
“Het is negen jaar geleden begonnen toen ik als ZZP’er ben gestart met het onderhoud van machi-
nes voor vooral bedrijven in de food sector”, zo begint Niels Booij. “Al snel kreeg ik als zelfstandige
zoveel klanten, dat ik het niet meer alleen kon behappen. Om de klanten te kunnen blijven helpen,
is Booij Machinetechniek de afgelopen jaren in personeelsbestand gegroeid naar achttien mensen
die in dienst zijn, zijn we verhuisd naar een veel ruimer pand dan de garage van waaruit ik zelf
werkte en hebben we onze diensten uitgebreid. We verzorgen niet alleen meer de service voor onze
klanten, we bieden ze alle oplossingen aan van A tot Z. Dat houdt in dat we machinemodificaties
voor onze klanten verzorgen, onderdelen repareren, maar ook voor onderhoud, revisie, inspecties,
keuringen, servicecontracten of het oplossen van storingen kunnen klanten bij ons terecht.”
CORE BUSINESS
Al het werk dat gedaan wordt bij Booij Machinetechniek is geënt op het ontlasten van klanten.
“Daarin gaan we steeds verder en dat is ook de reden dat we zo hard groeien. We kunnen nu ook
klanten voorzien van complete machines en lijnen. Door de vele bedrijven waar wij komen en de
service die wij daar verlenen, herkennen we problemen en bedenken we oplossingen. Daarvoor
gaan we samenwerkingen aan met partners uit de branche, omdat we ons wel willen blijven focus-
sen op onze core business en dat is het serviceonderhoud van het machinepark van bijvoorbeeld de
bakker.”
PREVENTIEF ONDERHOUD
Ook bij service en onderhoud geldt dat voorkomen nog steeds beter is dan genezen. Niels: “Door
onze jarenlange ervaring in het machinebeheer binnen de foodsector weten wij dat de prioriteit
vaak ligt bij productie en dat onderhoud hierdoor regelmatig wordt doorgeschoven. Wij zien dat
veel storingen, stilstand en bijkomende kosten worden veroorzaakt door het niet periodiek uitvoeren
van onderhoud. Het voorkomen van storingen aan een machinepark is voor een organisatie van
groot belang. Preventief onderhoud is en blijft hiervoor de beste aanpak om storingen en bijkomen-
de kosten te kunnen reduceren, om de capaciteit binnen de organisatie te waarborgen en om de
levensduur van het machinepark te verlengen. Hierin kan Booij Machinetechniek een betrouwbare,
flexibele partner zijn.”
Zelf is Niels niet meer zo heel vaak als servicemonteur op pad, want zijn werkzaamheden zijn wel
wat veranderd door de jaren heen. “Ik richt me meer op het klantencontact, maar zelf ben ik nog
wel eens op de werkvloer te vinden bij klanten. Dat doe ik ook het liefst, klanten helpen met de
problemen die ze hebben en daar een oplossing voor vinden. Dat geldt voor iedereen die bij Booij
Machinetechniek werkt. Mocht het in ieder geval nodig zijn dat ik ergens een storing moet verhel-
pen, heb ik nog altijd een gereedschapskist in mijn auto staan”, zegt Niels tot slot.
Meer informatie: Booij Machinetechniek B.V.
Tel. +31 (0)58 843 0095,
www.booijmachinetechniek.nlONTZORGT VAN A TOT Z