C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
Vakblad voor de totale bakkersbranche.
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.nbtmagazine.bizVerantwoordelijke uitgever België:
GPmedia BV
Postbus 10000
2300 Turnhout (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Coen de Jager (hoofdredacteur)
c.dejager@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Verkoopleider: Gerdo van de Peppel
g.peppel@gpmedia.nlMedia-adviseurs:
Bert de Vries,
b.devries@gpmedia.nlEmiel Bruning,
e.bruning@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
NBT Magazine heeft het HOIKeurmerk.
Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
24,-
(excl. 6% BTW)
Losse verkoop
€
5,70
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
PRinterface
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2017
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
NBT Magazine besteedt de grootst mogelij-
ke aandacht aan de juistheid van de infor-
matie die in het vaktijdschrift wordt opge-
nomen. Fouten zijn echter niet volledig uit
te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn
dan ook op geen enkele wijze verantwoor-
delijk voor schade, van welke aard ook,
die is ontstaan als gevolg van handelingen
en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708168)
Vakblad voor de totale bakkersbranche
|
Mei 2017
|
18e jaargang no.2
|
Prijs
€
10,50
MODUCELOVEN
MAAKT NAAM IN
DE BAKKERSBRANCHE
nbt magazine
Fotoverslag
BAKKERSVAK
2017
Voor de allerlaatste keer hebben we een Bakkersvak-editie in Autotron Rosmalen
gehad en wat hebben we genoten. Bakkersvak was ook dit jaar weer een geweldig
sfeervolle beurs, waar de gehele branche haar beste beentje voor zette om twee dagen
lang bezoekers te verrassen, te inspireren en te motiveren. Ook als exposant hebben
wij Bakkersvak wederom als zeer plezierig ervaren.
Vooral de laagdrempeligheid maakt Bakkersvak zo’n succesvolle beursformule. In een
ongedwongen sfeer en met open stands kunnen bezoekers zich op hun gemak ori-
ënteren. Dat verspreid over twee dagen dan ook nog eens bijna achtduizend mensen
de moeite nemen om naar Rosmalen te reizen, bewijst het succes van Bakkersvak. En
natuurlijk kon er volop geproefd, geroken en beleefd worden!
Proeven, ruiken, beleven: het is niet eens zozeer iets dat je alleen verwacht op een
beurs, maar ook in een winkel. Zo was ik onlangs bij Bakkerij Victor Driessen in Den
Haag en daar draait alles om het product en beleving. Victor is een erkend vakman
en heeft onlangs ook zijn eigen broodverbetermiddel op de markt gebracht, puur en
alleen omdat het zijn brood beter maakt en hij er voor wil zorgen dat ieder brood
beter smaakt. Ik kan u uit eerste hand vertellen dat het brood van Victor langer vers
bleef en de smaak geweldig was. Tijdens Bakkersvak is aan maar liefst zeshonderd
bezoekers een proefmonster van het broodverbetermiddel (Tjed) uitgedeeld, dus
wellicht heeft u al ervaren of het uw brood ook beter maakt. Anders zou ik zeggen,
benader Victor toch eens om u een sample te sturen.
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer introducties geweest die tijdens Bakkersvak wer-
den gepresenteerd. Wat toch steeds duidelijker naar voren komt, is dat de economie
aantrekt en het vertrouwen terugkeert. Investeren is weer een optie voor heel veel
bedrijven en dat merk je in de hele branche. Tijdens Bakkersvak wordt er georiënteerd,
maar ook bedrijven merken dat de vraag groeit. Beko Techniek heeft bijvoorbeeld de
laatste maanden aangegrepen om de interne organisatie te herpositioneren en te aan
te passen om in te spelen op de groei die ingezet is. Al met al hele goede voortekenen
en laten we hopen dat de positiviteit die nu heerst, nog heel lang aan blijft houden.
Veel leesplezier met deze nieuwe uitgave van NBT Magazine!
Hoofdredacteur NBT Magazine
c.dejager@gpmedia.nlDe Visie
Coen de Jager
NB T M
a g a z i n e
n r
2 2 0 1 7
3
‘INVESTEREN IS WEER EEN OPTIE
VOOR HEEL VEEL BEDRIJVEN’