Pakkracht nr.1 2018

E v e n t P a k k r a c h t n r 1 2 0 1 8 48 bouw en Dier- en veehouderij. Daarnaast was de expositie van het afstudeerwerk verdeeld over zes categorieën: • Circular challenge: projecten inspelend op afval- reductie, duurzaamheid, hergebruik grondstoffen en circulaire economie; • Technology challenge: projecten gebruikmakend van nieuwe en bestaande technologie, procestech- nologische aanpassen, technologische applicaties van ingrediënten; • Consumer challenge: hoe te communiceren met consumenten, consumentfrustraties en –verleidingen (op de winkelvloer); • Smart challenge: projecten met handige en slim- me oplossingen voor vergroting (gebruiks) gemak, functionele oplossingen; • Health challenge: projecten inspelend gezond eetpatroon, gezondheids-bevorderende producten en ingrediënten, eiwittransitie; • Startup challenge: Projecten en/of ondernemers die hun business willen starten en/of opschalen. Ruim 200 HAS-studenten van de beide vesti- gingen van HAS Hogeschool in Den Bosch en Venlo tonen hun afstudeerproject in het food- of agrodomein, uiteenlopend van innovatieve foodconcepten tot hun visie over de toekomst van food, van reststroomreductie tot proces- kundige validaties, van kwaliteitsprojecten tot nieuwe verpakkingsmogelijkheden en van nieuwe producten en marktbenaderingen tot start-up foodondernemers. De presentaties van de studieprojecten vormden voor de vier- dejaars HAS-studenten het sluitstuk van een belangrijk onderdeel van het afstudeerjaar aan de HAS. Het was de opdracht om met hun innovaties oplossingen te bieden voor de ‘Today’s Food Challenges’. COMPLEET PROGRAMMA Bezoekers konden de stands met foodge- relateerde projecten van zeven oplei- dingen bezoeken: Food Innovation, Voedingsmiddelentechnologie, International food & Agribusiness, Bedrijfskunde en agri- business, Milieukunde, Tuinbouw en akker- STUDENTEN INSPIREREN TIJDENS 10E EDITIE 30 JANUARI WAS DE HAS HOGESCHOOL IN DEN BOSCH GEVULD MET KLEINE STANDS VAN STUDENTEN DIE HUN INNOVERENDE IDEEËN VOOR DE FOOD- EN VERPAKKINGSSECTOR PRESENTEERDEN TIJDENS DE JAARLIJKSE HAS FOOD EXPERIENCE. DE RUIM 1500 BEZOEKERS BESTONDEN VOORNAMELIJK UIT PROFESSIONALS VAN BEDRIJVEN DIE OP ZOEK WAREN NAAR VERFRISSENDE IDEEËN DIE IN DE TOEKOMST WELLICHT GEREALISEERD KONDEN WORDEN. DE NODIGE VISITEKAARTJES WERDEN DAN OOK UITGEWISSELD MET DE HOOP OP EEN MOOIE TOEKOMST IN HET BEDRIJFSLEVEN. DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT PAKKRACHT BEZOCHT HET EVENT OM VOORNAMELIJK DE INSPIRERENDE VERPAKKINGSCONCEPTEN TE BEWONDEREN. HAS FOODEXPERIENCE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4