Pakkracht nr3-2021 Online

P a k k r a c h t n r 3 2 0 2 1 26 E t i k e t t e r e n , c o d e r e n & p r i n t Martijn neemt ons mee in de afgelopen jaren, de ontwikkelingen wat betreft de visie van MPS: “In eerste instantie is MPS altijd gericht geweest op het maken van kwalitatief hoogwaardige, betrouwbare drukpersen. Toen dat succesvol bleek, was de volgende stap in de visie het centraal stellen van de operator, door bijvoorbeeld in te zetten op gebruiksgemak. En nu verleggen we de focus naar het optimaliseren van de prestaties van onze drukpersen.” DATAGEDREVEN PRESTATIEVERBETERING Met de nieuwe visie zet MPS alles op alles om haar klanten te helpen het maximale uit hun machines te halen. “Het is zonde van de investering als je niet de volledige mogelijkheden benut”, vindt Martijn. “Gemiddeld genomen hebben onze klanten in de drukwerkindustrie veel, momenteel nog onbenut potentieel dat zij wel degelijk kunnen benutten met onze machines. Door middel van dataverzameling creëren we inzichten om dat te realiseren, waarbij we nauw samenwerken met onze klanten.” Inge vult trots aan: “We noemen dit MPS Connect en bieden onze klanten hiermee een heel bijzonder partnerschap. In de wereldwijde markt zijn er wel bedrijven die ook bezig zijn met connectiviteit, maar in deze vorm lopen wij echt voorop.” Nieuwe MPS-drukpersen zijn voorzien van sensoren die elke handeling registreren die tijdens het draaien plaatsvindt. Deze gegevens worden verzameld in een database, zodat de data-analisten van MPS het geheel kunnen analyseren en op basis hiervan gericht advies kunnen geven over hoe bepaalde handelingen beter, slimmer, sneller kunnen worden uitgevoerd. “Wij krijgen een enorme hoeveelheid data binnen, die wij inzichtelijk maken in heldere grafieken. De klant krijgt toegang tot deze grafieken op haar eigen performance-dashboard, en kan dus precies zien hoe goed de machine draait: wat is de snelheid, wat is de productiviteit, hoeveel materiaal gaat er verloren en wat de onderliggende oorzaken zijn”, vertelt Martijn. Connect to Grow: MPS ZET IN OP DATAGEDREVEN PRESTATIE-OPTIMALISATIE ‘WAT IS ER NODIG OM DRUKPERSEN ÉCHT OPTIMAAL TE LATEN PRESTEREN IN KWALITEIT EN PRODUCTIVITEIT?’ DAT IS DE VRAAG DIE MPS ZICH KEER OP KEER STELT BIJ HET ONTWERPEN EN BOUWEN VAN DRUKPERSEN VOOR ETIKETTEN EN FLEXIBELE VERPAKKINGEN. ALS WERELDWIJDE SPELER LOOPT HET ARNHEMSE BEDRIJF VOOROP IN DE ENGINEERING EN PRODUCTIE VAN HOGE KWALITEIT DRUKPERSEN VOOR DE WERELDWIJDE VERPAKKINGSINDUSTRIE. TIJDENS EEN UITGEBREID INTERVIEW VERTELLEN INGE SMOLDERS, MANAGER MARKETING COMMUNICATIONS, EN MARTIJN CAZEMIER, PROGRAM LEADER CUSTOMER PERFORMANCE, ONS MEER OVER DE NIEUWSTE AANVULLING VAN HET SERVICEPAKKET VAN MPS, DAT ZIJ LANCEREN IN COMBINATIE MET EEN NIEUWE BRAND IDENTITY EN NIEUWE MERKBELOFTE: ‘CONNECT TO GROW’. Martijn Cazemier en Inge Smolders

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4