Slagersvak Nr 3-2021 Online

s l a g e r s v a k n r 3 2 0 2 1 22 C o v e r s t o r y Guy Troch Import gaat eind september deelnemen aan de gecombineerde vakbeurs Meat Expo/A Taste of Tavola in Kortrijk. Troch kijkt uit naar het meerdaagse evenement. “Vóór de coronacrisis was er sprake van een zekere beursmoeheid, maar de goesting naar een samenkomst is inmiddels enorm groot. Onze belangrijkste doelgroepen treffen we op A Taste of Tavola, maar verscheidene van de grossiers die onze producten afnemen, zullen eveneens op Meat Expo staan”, weet Troch. “Onze specialistische vleesproducten lenen zich bij uitstek voor proeverijen. Het proeven, ruiken en voelen van onze vleeswaren overtuigen klanten doorgaans om onze producten op te nemen in hun eigen assortiment of om hun productgamma verder uit te breiden met onze merken. In die zin is een beurs met fysieke ontmoetingen en tasting- panels echt iets waar we naar uitkijken.” FAMILIEBEDRIJF Met Nicolas Troch (sales), die samen met zijn jongste broer Jonas en zijn vader Guy de verkoop doet, is Guy Troch Import inmiddels toe aan de derde generatie. In essentie werkt het uit 1951 stammende bedrijf echter nog steeds zoals tientallen jaren geleden. “Mijn grootvader was, zoals ze in België zeggen, een typische garagegrossier. Zijn eerste buitenlandse product was parmaham. Eind jaren ‘90 moest Guy Troch een keuze maken tussen zijn GUY TROCH IMPORT VERLEGT FOCUS NAAR NEDERLANDSE MARKT: ‘MEER VRAAG NAAR KWALITEITSCHARCUTERIE’ BINNEN DE BELGISCHE VLEESSECTOR GENIET GUY TROCH IMPORT, SPECIALISTISCH IMPORTEUR VAN PREMIUM VLEESWAREN UIT OMRINGENDE LANDEN, EEN HOGE NAAMSBEKENDHEID. DE ONDERNEMING VOEGT REGELMATIG NIEUWE KWALITEITSPRODUCTEN TOE AAN HET MOOIE PRODUCTGAMMA, DAT ZIJN WEG VINDT NAAR VERSCHILLENDE SLAGERIJEN EN TRAITEURS IN VLAANDEREN, WALLONIË EN LUXEMBURG. THANS VERLEGT HET FAMILIEBEDRIJF UIT WETTEREN DE FOCUS (OOK) MEER NAAR DE NEDERLANDSE MARKT. “DE CONSUMENT WIL VERWENMOMENTEN BELEVEN MET FAMILIE EN VRIENDEN EN KIEST DAAROM STEEDS VAKER VOOR HOOGKWALITATIEVE CHARCUTERIE”, STELT SALES MANAGER NICOLAS TROCH VAN GUY TROCH IMPORT grossierderij of het importeurschap. Hij koos voor de import van buitenlandse specialiteiten”, legt hij uit. “Mijn vader had een goede neus voor de allerbeste producten. Hij begon met een Parmaham: met en zonder been van 18 maanden gedroogd. Onze producten zijn afkomstig uit allerlei omringende landen zoals Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Hongarije.” Troch vervolgt: “Wij onderscheiden ons in het ver-Belgen van producten. Zo ontzwoerden wij bijvoorbeeld de hammen, wordt de schenkel verwijderd en wordt de ham met het mes opgekuist. Zeker medewerkers van slagerijen snijden er al snel te veel vanaf. Wij zorgen ervoor dat het product al helemaal op maat is gesneden en op die manier geschikt is voor onze klanten. Zo weten we dat ze in Wallonië liever een salami met grovere stukken vet hebben en in Vlaanderen juist een salami met een fijnere korrel. De afgelopen veertig jaar hebben wij een enorme expertise opgebouwd. Wij weten wat onze klanten willen en we zijn erin geslaagd om een productassortiment samen te stellen dat past bij het profiel van een slager of klant.” VERWACHTINGSPATROON INLOSSEN Het productgamma beslaat allemaal buitenlandse charcuterieproducten, die -zoals Guy Troch Import het zelf omschrijft op de website- ‘het hoge verwachtingspatroon van de eindconsument inlossen’. “Wij positioneren ons bewust aan de bovenkant van de markt en zijn eigenlijk voortdurend op zoek naar nieuwe, innovatieve, gezonde (minder vet, minder zout, minder additieven) en vooral smakelijke producten. Wij leveren gedroogde hammen, worsten en vleeswaren, salami’s en andere gedroogde producten, maar ook anti-pasti-producten behoren tot ons assortiment. Het gaat echt om verfijnde charcuterie. Neem “WE ZIEN HET ALS ONZE MISSIE OM HET SMAAKPATROON VAN DE EINDKLANT TE VERHOGEN. ALLES STAAT IN HET TEKEN VAN PRODUCTEN DIE BEDOELD ZIJN OM TE GENIETEN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4