10 en 11 maart 2024 NEDERLANDS CONTACTLENS CONGRES EXTRA UITGAVE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN
cE-gekeurd Het Menicon Bloom™behandelplan omvat alles wat u nodig heeft om uw jonge patiënten veilige en e ectieve myopie controle te bieden. Onze innovatieve ortho-k en daglenzen zijn beide eenvoudig door ouders in te passen in de dagelijkse routines van hun kinderen. behandelplan voor myopie bij kinderen EEN COMPLEET WIJ ZIEN U GRAAG OP ONZE STAND!
Speciale uitgave van: de opticien Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen 024-3246146 info@gpmedia.nl www.gpmedia.nl www.deopticien.biz Uitgever: Peter Peeters Hoofdredactie: Guusje Arts g.arts@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Accountmanager: Gerdo van de Peppel g.peppel@gpmedia.nl Vormgeving: GPmedia www.gpmedia.nl Voorwoord Het programma van het NCC is opgebouwd rond vier hoofdthema's: myopie, droge ogen, presbyopie en cornea. Elk thema zal opeenvolgende sessies van één uur aanbieden, waarin diverse aspecten aan bod komen. Deze omvatten besprekingen van de nieuwste en toekomstige ontwikkelingen in de theorie, ervaringen uit de klinische praktijk met betrekking tot patiënten en praktische toepassingen, live demonstraties en patiëntenvoorlichting om vaardigheden te bevorderen, kleinschalige groepsgesprekken en casusbesprekingen voor interactieve discussies, en tot slot, korte wetenschappelijke presentaties. Bovendien zullen er ook losse onderwerpen worden behandeld, zoals scleralenzen, carrières in de optometrie, puberogen en ook het milieu zal uiteraard niet ontbreken. Voor het volledige programma kunt u een kijkje nemen op pagina 6 t/m 9. Als we naar het programma kijken, kunnen we stellen dat de bezoekers zich ook deze editie volledig kunnen onderdompelen in alles wat met contactlenzen te maken heeft. Maar er is nog een andere belangrijke reden om dit congres bij te wonen: om elkaar te ontmoeten. Het NCC is niet slechts een klinisch congres; het is zoveel meer dan dat. Het draait ook om verbinding maken, vertrouwde gezichten zien, nieuwe connecties leggen, vriendschappen opbouwen en ideeën uitwisselen. Dát is wat het NCC tot een allesomvattende ervaring maakt. In deze NCC-editie bieden we niet alleen een overzicht van het programma, maar ook een voorproefje van wat u tijdens het congres kunt verwachten op de stands van enkele sponsoren. Wij wensen u veel leesplezier en uiteraard een leerzaam NCC! Kaarten zijn te bestellen via www.contactlenscongress.com. Guusje Arts Hoofdredacteur vaktijdschrift De Opticien g.arts@gpmedia.nl Het is bijna zover: op 10 en 11 maart vindt het NCC plaats in Veldhoven. Het thema van deze editie is ‘Future generation’. Al is het volgens de organisatie niet slechts een thema, maar een belofte voor vernieuwing. Het omvat vernieuwing op diverse gebieden zoals contactlensdesign, -materialen, vloeistoffen, ondernemerschap, Artificial Intelligence en meer. Bovendien staat het evenement garant voor vernieuwing in de selectie van sprekers. Naast gerenommeerde experts uit de industrie, zal het congres ook de nieuwe generatie in de schijnwerpers zetten. 10 en 11 maart 2024 NEDERLANDS CONTACTLENS CONGRES EXTRA UITGAVE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 3 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN
Pagina 5 Back to the Future Photobooth Pagina 16 Bausch + Lomb Pagina 26 Essilor Stellest & Topcon MYAH Pagina 6 t/m 9 Programma Pagina 18 mark’ennovy Pagina 28 Centrop Pagina 10 Menicon Pagina 20 ERCON Pagina 30 Alcon Pagina 12 EyeVinci Pagina 22 Optitrade Pagina 32 EssilorLuxottica Pagina 14 CooperVision Pagina 24 Johnson & Johnson Pagina 34 SMEYEL Inhoud MYLO TORIC WINNAAR VAN DE PRESTIGIEUZE “CONTACTLENS AWARD” VAN DE OPTICIAN AWARDS 2023 Ad_mylo_optician_awards_2023_01_24.indd 2 12/1/24 11:33 4 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN
5 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN Al je denkt aan het thema 'Future generation', en vooral aan het woord 'future', komt bij veel filmliefhebbers direct een specifieke associatie naar voren: de film 'Back to the Future'. En dat gold ook voor Fokko. "In deze film staat tijdreizen centraal, en dat gebeurt op een bijzonder stijlvolle manier, namelijk met een DeLorean die is omgebouwd tot een tijdmachine. Na wat onderzoek ontdekte ik dat er een DeLorean Time Machine Photobooth bestaat. Het thema van de aankomende NCC-editie is 'Future generation', een thema dat op verschillende manieren tijdens het tweedaagse congres naar voren zal komen. Gedurende het evenement krijgt de nieuwe generatie meer ruimte om hun inzichten te delen, en de bezoekers worden meegenomen op een boeiende reis door de wereld van de 'future generation' in relatie tot contactlensdesign, materialen, vloeistoffen, ondernemerschap, kunstmatige intelligentie en nog veel meer. OptiekXL heeft samen met Menicon en Centrop een creatieve actie bedacht om op dit thema in te spelen, en ook Vaktijdschrift De Opticien sluit zich aan bij dit initiatief. Komt u op het NCC ook een foto maken in de Back to the Future Photobooth? OptiekXL is al geruime tijd een trouwe sponsor van het NCC, maar dit jaar wilden ze op een innovatieve manier extra bijdragen aan een onvergetelijke NCC-ervaring. Fokko van OptiekXL legt uit: "Hoe? Door op een ludieke wijze bezoekers een blijvende herinnering aan het NCC mee te geven. Het idee ontstond al snel om een photobooth op te zetten, zodat bezoekers een tastbaar aandenken aan de dag zouden hebben. Daarnaast leek het ons nog leuker om de photobooth volledig in lijn te brengen met het thema.” Hoe gaaf is dat! Het is helaas niet de ‘echte’, maar het is wel een 100% exacte replica. De bouw ervan heeft maar liefst vijf jaar geduurd. We zijn dan ook enorm enthousiast dat deze replica aanwezig zal zijn tijdens het NCC." Tijdens het NCC krijgen de bezoekers de kans om een foto te laten maken in de DeLorean Time Machine, en uiteraard krijgen ze die foto als aandenken mee naar huis. "Het NCC is natuurlijk een congres waarbij de inhoud centraal staat, maar het draait ook om persoonlijk contact en plezier. Dat is wat ons vak zo mooi maakt: de verbinding met elkaar. Met dit initiatief, dat we samen met Centrop, Menicon en Vaktijdschrift De Opticien organiseren, willen we bijdragen aan een onvergetelijke NCC-ervaring. Want de contactlenswereld hoeft niet alleen klinisch te zijn, het mag ook leuk zijn, toch?" MET DIT INITIATIEF WILLEN WE BIJDRAGEN AAN EEN ONVERGETELIJKE NCC-ERVARING
Check www.contactlenscongress.com voor de exacte tijden, zalen en de laatste conferentie updates. Programma Zondag 10 maart 6 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN Sponsoren:
Programma Zondag 10 maart 7 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN Sponsoren:
Programma Maandag 11 maart 8 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN Sponsoren: Check www.contactlenscongress.com voor de exacte tijden, zalen en de laatste conferentie updates.
Programma Maandag 11 maart 9 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN Sponsoren:
Onze Miru disposables omvatten maandlenzen en twee innovatieve daglenzen. Bovendien hebben we een disposable maandlens in Multi Toric. Voor al onze disposables zijn er mogelijkheden op het gebied van private en protected branding. We gaan hier graag over met u in gesprek. Bent u geïnteresseerd in ons myopiecontrole behandelplan? Bezoek onze stand of neem deel aan de sponsorlezing, waar alle details over Menicon Bloom worden gedeeld. Met innovatieve dag- en nachtlenzen gaan we de strijd aan tegen de toename van myopie bij kinderen. Kom langs op de stand en krijg als eerste toegang tot de nieuwste Menicon Bloom marketingcampagne. Het NCC wordt voor ons een kleurrijk avontuur, en we hopen dat u deel uitmaakt van deze ervaring. Kom langs op onze stand, laat ons weten welke kleur uw voorkeur heeft en ontdek alle innovatieve lenzen die wij te bieden hebben. Onder het genot van een heerlijke kop koffie staan we klaar om met u te praten over hoe Menicon kleur toevoegt aan het leven van lensdragers. Tot ziens op het NCC! Het thema van de stand van Menicon tijdens het NCC 2024 is heel kleurrijk. Net zo kleurrijk als het assortiment. Alle producten van de regenboog! Binnen ons productportfolio hebben we voor elke consument een lens. Ontdek alle mogelijkheden die Menicon biedt op het gebied van disposables, maatwerk lenzen en myopiecontrole op 10 en 11 maart in Veldhoven. NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 10
Alle producten van de regenboog! We zien je graag op onze stand!
Magnon LC-190P LCD visusscherm, koppelbaar aan alle types Nidek automatische phoropter. • Lineaire polarisatie • Ishihara kleurentest • Amsler grid-test • Inclusief rood/groen bril, afstandsbediening, muurbeugel en voeding • Alle MKH-testen beschikbaar EyeVinci biedt een uitstekende keuze aan aslengte meters met de optie tussen twee high-end merken: de Nidek AL-Scan en Haag-Streit Lenstar. Door op tijd met myopiemanagement te beginnen kan bijziendheid zoveel mogelijk worden tegengegaan. De aslengtemeter van Nidek of Haag-Streit biedt jou als oogzorgspecialist het professionele instrument om myopiemanagement uit te voeren. De aslengtemeters van EyeVinci De Nidek AL-Scan M is de nieuwe optische biometer, ontworpen om bijziende progressie te beheersen. Dankzij de Myopia Viewer-software is het gemakkelijk om de voortgang ervan te volgen, de voortgang van behandelingen te evalueren en mogelijk te integreren. De AL-Scan M geeft een gemakkelijk te begrijpen rapport, vooral nuttig voor ouders, om actief deel te nemen aan bijziendheidcontrole. De Lenstar Myopia is in combinatie met EyeSuite een uitgebreid systeem voor het monitoren van bijziendheid door middel van aslengte meting gecombineerd met "voorspellende software". EyeSuite Myopia maakt gebruik van de nieuwste axiale lengtegroeicurven van bijziendheidsexperts van het Erasmus Universitair Medisch Centrum, die kunnen worden bijgewerkt met nieuwe groeicurves zodra deze beschikbaar komen. NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 12 Speciale NCC beurs aanbieding voor het gepolariseerde visusscherm van Magnon: Meeneemprijs nu € 1.900,- Maar we willen natuurlijk met alle plezier het scherm bij jou installeren.
WWW.EYEVINCI.NL Topografie De topografie van de Meridia is verbeterd met een nog grotere cornea diameter van 17,5 mm, hoge resolutie kleuren beelden en ergonomische sneltoetsen voor het navigeren door de software. Verder is de Meridia uitgerust met een Traanlaag Analyse module. De Meridia Professional breidt de functies van de Classic uit met nog meer opties voor de HD voorsegment kleuren camera en infraroodbelichting om de Meiboom klieren in beeld te brengen en te kunnen beoordelen. Overzichtelijke rapportages en veel gebruikte grading scales vergemakkelijken het overleg met uw klant. Tevens is de Meridia Pro voorzien van een optie om fluorescentie beelden vast te leggen. De topografie van de Meridia Classic is verder verbeterd ten opzichte van de E300 met: > Meet een nog grotere cornea diameter van 17,5 mm > Hoge resolutie kleuren camera > Ergonomische sneltoetsen voor het navigeren door de software De Meridia Professional breidt de functies van de Classic uit met nog meer opties voor de HD voorsegment kleuren camera, met onder andere opties voor: > Fluorescentie afbeeldingen > Infrarood afbeeldingen > Beelden van de Meiboomklieren De Meridia Pro biedt ook een ruime keuze in veel gebruikte ‘ droge ogen grading scales’ en overzichtelijke rapporten. Deze inzichtelijke klantrapportage verhoogt de betrokkenheid en communicatie met de klant. EYEVINCI BV Nijverheidsweg 15 2102 LJ Heemstede (nl) Tel.: 088 600 87 00 www.eyevinci.nl www.medmont.nl www.medmontmeridia.nl info@eyevinci.nl WIJ ZIJN AANWEZIG OP HET NCC ZIEN WIJ JE DAAR VOOR EEN DEMO OF OFFERTE? Al 22 jaar dé vertrouwde partner voor de Medmont topograaf! MERIDIA CLASSIC EN PROFESSIONAL Advertentie Medmont (kleiner).indd 1 18-01-2024 12:46
sessie belooft inzicht te bieden in het traject van patiënten en educatieve aspecten met betrekking tot presbyopie. Daarnaast zal CooperVision een sponsorsessie verzorgen op zondag 10 maart van om 11.35 uur. Tijdens deze sponsorsessie zal Elena García Rubio meer vertellen over myopie management en hoe zij dit in de praktijk brengt. Elena is optometrist bij Instituto Nacional De La Visión in Madrid. Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen via +31 (0)183 406 080 of neem eens een kijkje op onze website: www.coopervision.nl. CooperVision is ook dit jaar weer aanwezig op het NCC. Met als centrale thema “Improving Lives”, belooft CooperVision een boeiende en informatieve ervaring voor bezoekers. Ook zal CooperVision deelnemen aan het panel "Patient journey and education in presbyopia" en een sponsorsessie verzorgen. DE FOCUS LIGT OP HET UITGEBREIDE MYOPIE MANAGEMENT-PORTFOLIO VOOR KINDEREN, TOT EN MET OPLOSSINGEN VOOR DE PRESBYOPE KLANT CooperVision presenteert op het NCC: een leven lang contactlenzen dragen Het thema van de CooperVision-stand is het streven naar het verbeteren van levens door hoogwaardige optische oplossingen te bieden. De focus ligt op het uitgebreide myopie management-portfolio voor kinderen, tot en met oplossingen voor de presbyope klant, met een indrukwekkende selectie van meer dan 200.000 sterkte-opties. Op de stand zal het thema "Improving Lives” op verschillende manieren terugkomen. Ook wordt de samenwerking met Plastic Bank uitgelicht op onze stand, waar u zich ook kunt inschrijven voor het klantevent op 15 april: CooperVision Duurzaamheidsdag 2024! Bezoekers kunnen zich op onze stand verheugen op het ontdekken van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van contactlenstechnologie en de voordelen van een leven lang contactlenzen dragen. Een speciale spotlight wordt geworpen op de kinderen en jongvolwassenen, die CooperVision beschouwt als de contactlensdragers van de toekomst. Dit sluit mooi aan bij het thema ‘Future generation’. We verwelkomen u graag op de stand met een kopje koffie van onze barista en delen ook graag onze nieuwste goodie met jullie! Benieuwd wat het is? Kom naar onze stand! CooperVision zal deelnemen aan het panel "Patient journey and education in presbyopia" op maandag van 13.30 tot 14.30 uur. Deze NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 14
Lisa, 80 jaar multifocale bril naast multifocale lenzen Lisa, 65 jaar multifocale lenzen Een leven lang contactlenzen Lisa, 35 jaar dag- & maandlenzen Lisa, 45 jaar multifocale lenzen Lisa, 18 jaar daglenzen Lisa, 25 jaar daglenzen Lisa, 8 jaar bril & myopie management Lisa, 14 jaar daglenzen & myopie management Lisa, 80 jaar multifocale bril naast multifocale lenzen Lisa, 65 jaar multifocale lenzen Een leven lang contactlenzen Lisa, 35 jaar dag- & maandlenzen Lisa, 45 jaar multifocale lenzen Lisa, 18 jaar daglenzen Lisa, 25 jaar daglenzen Lisa, 8 jaar bril & myopie management Lisa, 14 jaar daglenzen & myopie management
De gebruiksvriendelijke FitBetterTM app is nu uitgebreid met de Bausch + Lomb ULTRA® Multifocal for Astigmatism. Het leveringsbereik van deze succesvolle multifocaal torische lens is onlangs sterk uitgebreid. Inmiddels kunt u met de beschikbare parameters circa 80% van de astigmatische presbyopen aanpassen. De FitBetterTM app van Bausch + Lomb ondersteunt u als contactlensspecialist bij het aanpassen van contactlenzen. De app maakt de selectie voor de juiste lens niet alleen makkelijker, hij zorgt er ook voor dat de aanpassing nauwkeuriger is. Bausch + Lomb maakt multifocaal torische lenzen aanpassen eenvoudiger Na het invoeren van uw refractiegegevens genereert de app voor uw klant de beste paslenzen. De ingebouwde lenscalculator berekent alles voor u en biedt de bijbehorende aanpasrichtlijnen en productinformatie aan. NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 16 HET LEVERINGSBEREIK VAN DEZE SUCCESVOLLE MULTIFOCAAL TORISCHE LENS IS ONLANGS STERK UITGEBREID U kunt de app voor uw tablet of smartphone downloaden in de App Store of Google Play Store. Wilt u de app gebruiken op uw computer, ga dan naar https://fitbetter.bausch.com. Meer informatie: Bausch + Lomb Tel. +31 (0)20 6554500 | www.bausch.nl App Store Google Play Store
Ontdek de hoogwaardige lens die alles heeft. Alleen Bausch + Lomb ULTRA® ONE DAY combineert hoge Dk/t, lage modulus, UV Protect™ en High Definition Optiek met baanbrekende vocht- en comforttechnologieën om de homeostase1 van het oculaire oppervlak te helpen behouden. Geavanceerde MoistureSeal® zorgt voor het hoogste vochtbehoud na 16 uur in vergelijking met toonaangevende SiHy daglenzen2 voor eenmalig gebruik. ComfortFeel geeft comfort- en ooggezondheidsingrediënten vrij die zijn ontworpen om de traanfilm3 te helpen beschermen, verrijken en stabiliseren. Verleg uw grenzen en breng uw klanten verder met Bausch + Lomb ULTRA® ONE DAY. VERLEG GRENZEN MET DE MEEST COMPLETE1 LENS 1. Only Bausch + Lomb ULTRA® ONE DAY contact lenses offer a complete moisture + comfort system with Advanced MoistureSeal® and ComfortFeel Technologies plus a complete design of high Dk/t, low modulus, UV blocking and High Definition Optics. Bausch + Lomb ULTRA® ONE DAY contact lenses deliver health through its complete system working together to support a healthy ocular environment, the inclusion of eye health ingredients which are retained over 16 hours and the high allowance of oxygen permeability (Dk/t=134). 2. Schafer,J. Steffen,R. Reindel,W; A clinical assessment of dehydration resistance for a novel silicone hydrogel lens and six silicone hydrogel daily disposable lenses. Poster presented at AAO; October 2020. 3. Rah M. Ocular surface homeostasis and contact lens design. February 2021. ©2023 Bausch & Lomb Incorporated. Bausch + Lomb contactlenzen en contactlensvloeistoffen zijn medische hulpmiddelen CE 0050 - 33393
scala aan mogelijkheden en de uitstekende klantenondersteuning als doorslaggevende factoren in hun besluit. “Deze erkenning bij de Optician Awards 2023 is een eer en versterkt onze voortdurende toewijding en verbetering op het gebied van optiek. Daarnaast benadrukt deze erkenning ons streven naar kwaliteit, diversiteit aan producten en uitstekende klantenservice. Ons doel om uitgebreide oplossingen te bieden voor oogzorgprofessionals en hun klanten motiveert ons om voortdurend te innoveren en te verbeteren. We danken onze klanten en alle profesionals in de oogzorg voor hun vertrouwen en steun op onze weg naar nog meer mooie innovaties in de toekomst!”, aldus het team van mark’ennovy. Meer informatie: mark’ennovy Tel. +31 (0)800 023 2029 | www.markennovy.com Standnummer NCC: 22 Mylo Toric, de myopie remmende contactlens van mark'ennovy, heeft de prestigieuze prijs gewonnen in de categorie Contactlenzen bij de Optician Awards 2023. Deze overwinning benadrukt de toewijding van mark'ennovy aan de bevordering van visuele gezondheid. Mylo Toric van mark’ennovy bekroond tot winnaar bij de Optician Awards 2023 Optician, een vooraanstaand tijdschrift in het Verenigd Koninkrijk voor professionals in de oogzorg, organiseert jaarlijks de Optician Awards, waarin uitmuntendheid op het gebied van visie wordt erkend. De jury heeft verschillende cruciale aspecten geëvalueerd om de winnaar te bepalen, waaronder de impact van Mylo op de praktijk, het vermogen om de lenzenmarkt te laten groeien, succespercentages, innovatieniveau, marktpresentatie en het vermogen om de verwachtingen van de klant te overtreffen. Na een grondige analyse is de prijs toegekend aan Mylo Toric in de categorie Contactlenzen. Mylo is een zachte contactlens ontworpen voor de aanpak van myopie. De lens is verkrijgbaar in een uitgebreid assortiment sferen, cilinders en assen, wat essentieel is om te voldoen aan de behoeften van klanten met astigmatisme, een cruciaal aspect van myopie management. De jury prees de presentatie van mark'ennovy, het uitgebreide NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 18
MYLO TORIC WINNAAR VAN DE PRESTIGIEUZE “CONTACTLENS AWARD” VAN DE OPTICIAN AWARDS 2023
Dit maakt haar op (aanpas)technisch vlak een uitstekende aanvulling op ons team.” Zoals u van ERCON bent gewend, blijven ze zoeken naar de niches in de markt. “Bestaande producten worden door onze partners steeds verder doorontwikkeld. Een goed voorbeeld van zo’n doorontwikkeling is de Kerasoft®-productlijn, de zachte lens in verschillende materialen voor de correctie van irregulariteit van de cornea. De uitbreiding is een dunnere versie waardoor het draagcomfort en de visus kan worden verbeterd.” ERCON heeft al jaren als slogan ‘de specialist voor de specialist’. Dat ze dit kunnen waarmaken, blijkt uit hun jarenlange bestaan op de Nederlandse markt. Dit uitgangspunt is uiteraard niet veranderd sinds Erwin Jansen de leiding heeft overgenomen van Erik Smidt. Niet alleen op het gebied van contactlenzen fungeert het team van ERCON vaak als een vraagbaak en als het bedrijf dat voor velen een oplossing kan bieden. Ook op het gebied van verzorgingsmiddelen vervullen ze inmiddels vaak die rol. De ‘Future generation’ van ERCON Het thema van de aankomende editie van het NCC, ‘Future generation’, komt voor ERCON precies het juiste moment. “Wij hebben ons team kunnen uitbreiden met Roos, zij is één van de medewerkers die je aan de telefoon kan krijgen of waar je een e-mail van kunt ontvangen. Samen met Anco en Melany is zij verantwoordelijk voor het administratieve en logistieke proces. Enige tijd geleden is ook Rhea Koster aan het team van ERCON toegevoegd. Met haar jarenlange ervaring in de optiek en aanpaspraktijk en haar activiteiten als examinator contactlenzen kent zij de ins & outs vanuit de eerste hand. NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 20 Tijdens het NCC zal Thomas Hedley, van de producent Ultravision, u meenemen in de wereld van de Kerasoft® door middel van een presentatie over de vele aspecten van deze lenzen. Het is van belang dat u als de specialist op contactlens gebied, een juist advies kunt geven. U zult merken dat Kerasoft® een levensveranderende invloed kan hebben op uw cliënt. ERCON verwelkomt u graag op hun stand (standnummer 21), en tijdens de presentatie in de Brabantzaal op maandag om 11.55 uur. BESTAANDE PRODUCTEN WORDEN DOOR ONZE PARTNERS STEEDS VERDER DOORONTWIKKELD
Stand - 21 erconctl.nl info@erconctl.nl 0592 40 5000 Zien wij jou ook op het NCC?
Optitrade neemt alle randzaken voor je uit handen. Bedenk het en Optitrade kan de bijzaak voor je regelen, zodat jij je als ondernemer kunt richten op de hoofdzaken. In de afgelopen jaren heeft Optitrade services ontwikkeld in reactie op de behoeften van de markt, met als doel het toekomstige succes van zelfstandige ondernemers te waarborgen. “We erkennen de uitdaging van een uniforme winkelstraat en begrijpen daarom het belang van het leveren van de juiste services aan zelfstandige ondernemers.” Jij de hoofdzaak, wij de bijzaken NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 22 Jeroen Hellemans brengt vernieuwing bij OLC Het OLC gaat een nieuwe generatie in! “Met de aanstelling van Jeroen Hellemans als nieuw hoofd streven we naar verdere optimalisatie van onze processen. Zelfs voor wat lijkt op de kleinste bijzaak, zoals het transport van lenzen, wordt bij ons de grootste zorg en aandacht besteed. Jeroen heeft veel ervaring in transport en wil graag alles leren over de optiek. Hij kijkt ernaar uit om jullie te ontmoeten op het NCC op stand 1!” Als zelfstandige ondernemer streef je ernaar om al je klanten van dienst te kunnen zijn, wat vaak betekent dat je producten van verschillende leveranciers moet bestellen. Om dit proces te vereenvoudigen, heeft Optitrade in samenwerking met het Optitrade Logistiek Centrum (OLC) het platform Optitrade Online ontwikkeld. Dit online winkelplatform stelt je in staat om al je lensproducten op één plek te bestellen. Een van de beschikbare opties op dit platform is het Private Label Optiview. “Als kleine zelfstandige is het vaak niet haalbaar om een eigen private label op te zetten. Door onze krachten te bundelen, kun je als ondernemer toch profiteren van dit voordeel. Optiview biedt een volledige lijn kwaliteitsproducten die exclusief verkrijgbaar zijn bij zelfstandige opticiens die zijn aangesloten bij Optitrade. Bovendien worden de hoogwaardige lenzen van Optiview aangeboden tegen een zeer aantrekkelijke prijs.” Voor de ondernemers betekent dit: • Eén compleet assortiment onder één naam • Exclusief voor ondernemers die zijn aangesloten bij Optitrade • Eén portaal waar alles te bestellen is: Optitrade Online • Scherpere prijzen, wat meer marge betekent • Storelocator Welke bijzaken nog meer? Naast het aanbieden van producten en het faciliteren van een eenvoudig bestelproces, biedt Optitrade ook ondersteuning op het gebied van marketing. Marketingcampagnes kunnen worden opgezet om specifieke klanten naar jouw winkel te trekken, volledig naar jouw wensen aangepast. Als zelfstandige ondernemer zijn er tal van taken die komen kijken bij het runnen van een eigen zaak, waardoor marketing vaak een ondergeschoven kindje wordt. “We horen vaak de opmerking: ‘We hebben het al druk genoeg’. Echter, om future proof te zijn en succesvol te blijven, is het van essentieel belang om van je te laten horen - communicatie is cruciaal! Daarom organiseren we ook de Oogmeetweken, een initiatief om de aandacht op jouw zaak te vestigen en klanten aan te trekken.” Meer informatie: Optitrade Tel. +31 (0)30 634 31 32 | www.optitrade.nl OLC GAAT EEN NIEUWE GENERATIE IN. JEROEN HELLEMANS MAAKT GRAAG KENNIS TIJDENS HET NCC!
2 sept tot 12 okt ‘24 Informatie: retailmarketing@optitrade.nl - Inschrijven: www.openmarketingplatform.nl Optitrade Retail Marketing werkt hierin samen met deze lenspartners voor optimaal succes: Future generation marketing Speciaal voor de toekomstbestendige ondernemers in optiek! *Deze foto is gegenereerd door Midjourney
Sponsorlezing Johnson & Johnson Vision: BLUE, the next chapter Op zondag 10 maart nemen Betul Tekeli & Marco van Beusekom van Johnson & Johnson u samen mee in de wereld van het blauwe licht. Zij nemen u mee in de ontwikkeling van de contactlens, maar zullen in deze lezing vooral inzoomen op de rol van hinderlijke blauw licht op het zicht en hoe wij, door middel van onze innovatieve OptiBlue™ technologie, het zicht van contactlensdragers ondersteunen. Laat u onderdompelen in een BLAUWE wereld! Deze sponsorlezing zal plaatsvinden in de Benelux zaal op zondag 10 maart om 15:00 uur. Hopelijk zien we u daar! PP 2024PP05680 Ruim twee miljard mensen over de hele wereld lijden aan een visuele beperking, een aantal dat naar verwachting in 2030 zal verdubbelen¹. Een miljard van deze gevallen hadden voorkomen kunnen worden of moeten nog worden aangepakt¹. Wij willen een wereld creëren waarin iedereen zijn hele leven optimaal zicht kan ervaren. Op elke leeftijd, in elke levensfase zetten wij ons in om goed zicht voor mensen mogelijk te maken, nu en in de toekomst. Johnson & Johnson Vision Made Possible™ ACUVUE® OASYS MAX 1-Day Onze stand op het NCC zal in het teken staan van ACUVUE® OASYS MAX 1-Day. De lens die wij afgelopen jaar hebben gelanceerd in zowel een sferische als een multifocale variant. Via de verschillende activiteiten op onze stand zullen wij u de voordelen van deze lens laten zien. Dit doen wij onder andere door onze blue light filter test, waarbij u de werking van de OptiBlue™ technologie in de lens kan testen. Daarnaast kunt u in virtual reality de voordelen van ACUVUE® multifocale lenzen ervaren. Referenties 1. World Health Organization. Website: https://www.who.int/publications/m/item/increasing-eye-care-interventions-to- address-vision-impairment#:~:text=Globally%2C%20at%20least%202.2%20billion,%2Dincome%20countries%20(LMICs) Accessed June 2023. NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 24 Kate T. Parker - Fotograaf
HET LEVEN VRAAGT MEER VAN ONZE OGEN VRAAG MEER VAN UW CONTACTLENZEN NIEUW Van vroege ochtenden tot late avonden, probeer de NIEUWE ACUVUE® OASYS MAX 1-Day contactlens. Onze nieuwste contactlens, met een ongekende combinatie van twee nieuwe technologieën,1 TearStable™ Technologie om vocht vast te houden§1-3 en OptiBlue™ Lichtfilter om blauw-violet licht te filteren.^1 Biedt de hele dag MAX comfort en MAX helderheid§4 onder alle lichtomstandigheden. MAX helderheid§4 MAX comfort§4 Onder alle lichtomstandigheden4 Productafbeelding is uitsluitend voor illustratieve doeleinden. Voor professioneel oogonderzoek en aanpassing kunnen kosten in rekening gebracht worden. § Versus ACUVUE® OASYS 1-Day. ^ Het is niet aangetoond dat het filteren van HEV-licht op contactlenzen enig systemisch en/of oculair gezondheidsvoordeel oplevert voor de gebruiker. De contactlensspecialist moet worden geraadpleegd voor meer informatie. 1. JJV Data on File 2022. Definitie TearStable™ Technologie. 2. JJV Data on File 2022. Effect op traanfilm en evaluatie van visuele artefacten van ACUVUE® OASYS MAX 1-Day Familie met TearStable™ Technologie. 3. JJV Data on File 2022. Materiaaleigenschappen: 1-DAY ACUVUE® MOIST, 1-DAY ACUVUE® TruEye®, ACUVUE® OASYS 1-Day met HydraLuxe™ Technologie en ACUVUE® OASYS MAX 1-Day met TearStable™ Technologie contactlenzen en andere merken daglenzen. 4. JJV Data on File 2022. CSM Subjectieve reacties ACUVUE® OASYS MAX 1-Day contactlenzen - Retrospectieve meta-analyse. Belangrijke informatie voor dragers van contactlenzen: ACUVUE® contactlenzen kunnen worden gebruikt voor zichtcorrectie. Een contactlensspecialist zal bepalen of contactlenzen geschikt zijn voor u. In zeldzame gevallen kunnen er bij het dragen van contactlenzen ernstige oogproblemen ontstaan. Om deze problemen te helpen voorkomen, dient u zich te houden aan het draag- en vervangschema en de instructies over de juiste lensverzorging. Draag geen contactlenzen als u een ooginfectie, een oogziekte of systemische ziekte heeft die het oog kan aantasten, of als u allergisch bent voor een van de ingrediënten. Als u oogklachten, overmatig tranen, zicht veranderingen, roodheid of andere oogproblemen ervaart, verwijder dan de lenzen en neem onmiddellijk contact op met uw oogzorgspecialist. Lees voor uitgebreide informatie, inclusief waarschuwingen en voorzorgsmaatregelen, zorgvuldig het Instructieboekje voor lensdragers dat beschikbaar is op de ACUVUE® website. www.e-ifu.com/welcome ACUVUE®, ACUVUE® OASYS 1-Day en ACUVUE® OASYS MAX 1-Day zijn geregistreerde handelsmerken van Johnson & Johnson. © Johnson & Johnson 2023. VPOA1141NL-Apr23 / PP2023MLT5249 ACUVUE® OASYS MAX 1-Day
vergelijken met geslachtsspecifieke groeicurven voor aslengte. De topografiefunctie is met name van belang bij het aanmeten van harde contactlenzen. Inzet van MYAH Groeicurven spelen een cruciale rol bij de vroege detectie en interventie van bijziendheid bij kinderen, waardoor het mogelijk is om risico's in te schatten. Nadat de aslengte van het kind is vastgelegd, kunnen optometristen de curve analyseren op basis van deze meting, evenals de leeftijd en het geslacht van het kind. De geprojecteerde lijn op de curve biedt inzicht in het risico op het ontwikkelen van bijziendheid en hoge bijziendheid. Het is essentieel om niet alleen naar de absolute waarden te kijken, maar ook naar de relatieve toename van de aslengte in de tijd. De groeicurven dienen als een krachtig instrument om de progressie van bijziendheid effectief te voorspellen. MYAH biedt ook variatiegrafieken binnen zijn trendfunctie die de variaties in de snelheid van verandering kan visualiseren. Dit geldt voor iedere behandeling die u kiest: - Speciale contactlenzen voor de nacht of dag - Speciale oogdruppels - Speciale brillenglazen die myopie remmen zoals Essilor Stellest®-brillenglazen Om de meest geschikte behandeling te kiezen, is het van groot belang om volledig op de hoogte te zijn van alle details en mogelijkheden van elke optie. De MYAH biedt waardevolle ondersteuning bij het in kaart brengen van welke behandeling het meest effectief is. Bezoek de EssilorLuxottica stand op het NCC (nr. 4) en laat u informeren. Meer informatie: Tel. 088-0888 111 www.essilor.nl | www.omax.nl De strijd tegen de wereldwijde bijziendheid epidemie woedt voort en oogzorgprofessionals zijn meer en meer geïnteresseerd in tools en technologieën om het myopie management te ondersteunen. Daarvoor zijn efficiënte tools en behandelmethoden onontbeerlijk. Er zijn veel ontwikkelingen gaande op het gebied van brillenglazen- en contactlenzen. Ultieme combinatie: Topcon MYAH en Essilor® Stellest® De studie ‘International Contactlens Prescribing in 2023’ toont aan dat in Nederland de onderverdeling de contactlenzen die voorgeschreven worden als volgt is: 50% vormstabiele contactlenzen, 45% zachte contactlenzen en 5% Ortho-K lenzen. De MYAH biedt waardevolle ondersteuning welke behandeling het meest effectief is. Behandeling van bijziendheid Bij het aanpakken van bijziendheid maakt u de keuze voor de meest geschikte behandelmethoden voor het kind. Of het nu gaat om harde- of zachte- of Ortho-K contactlenzen, atropine druppels of brillenglazen, de geavanceerde instrumenten van EssilorLuxottica voorzien in alle benodigde informatie voor elke specifieke behandeling. Topcon MYAH: veelzijdig 3-in-1 instrument De Topcon MYAH van Topcon Healthcare is een veelzijdig 3-in-1 instrument dat een breed scala aan functies biedt. Het omvat cornea topografie met keratoconus screening, axiale lengtemeting, pupillometrie, voortgangsrapporten voor het evalueren van behandelingseffectiviteit, en de mogelijkheid om bijziendheidsprogressie te volgen en metingen te NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 26
Essilor Stellest™ brillenglazen vertragen de progressie van myopie met gemiddeld 67%, in vergelijking met enkelvoudige brillenglazen, wanneer ze 12 uur per dag worden gedragen.** de nummer 1 in brillenglazen wereldwijd* *Bron: Euromonitor International, Eyewear 2023 editie; Bedrijf Essilor International; Retailwaarde o.b.v. verkoopprijzen. **In vergelijking met enkelvoudige brillenglazen, wanneer ze elke dag ten minste 12 uur per dag worden gedragen. Twee jaar durende, prospectieve, gecontroleerde, gerandomiseerd, dubbel gemaskeerde klinische proef, resultaten van 54 bijziende kinderen die Stellest™ brillenglazen droegen vergeleken met 50 bijziende kinderen die enkelvoudige brillenglazen droegen. Resultaten met betrekking tot werkzaamheid gebaseerd op 32 kinderen die verklaarden Stellest™ brillenglazen elke dag, ten minste 12 uur per dag gedragen te hebben. Bao J. et al. (2021). Myopia control with spectacle lenses with aspherical lenslets: a 2-year randomized clinical trial. Invest. Ophthalmol. Vis. Sci.; 62(8):2888. ©Essilor Nederland – april 2023. Essilor® en Stellest™ zijn handelsmerken van Essilor International.
NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 28 POS Materiaal Promotiemateriaal, zoals The Comfort Club herbruikbare tasjes, displays, handzame lensinstructieboekjes en links-en-rechts stickers zijn te bestellen via de webshop van Talba Nederland. Social media beelden en posts én materiaal voor je website zijn gratis te downloaden via de Embrosa App of via login.embrosa.com. Productinformatie Alle productinformatie is na te zien in een handzame brochure. Een recente prijslijst is, net als de brochure, op te vragen bij Centrop. Meer weten over The Comfort Club of over Centrop? Bezoek standnummer 3 tijdens NCC in Veldhoven voor meer informatie. Of bel Centrop voor het maken van een afspraak bij u in de winkel, tel. 026 364 80 48. Mailen mag ook naar info@thecomfortclub.nl. Even een rustmomentje nodig tijdens NCC? Kom genieten van een heerlijke mocktail op onze stand. Graag tot dan! Op zoek naar een compleet assortiment contactlenzen, vloeistoffen- en oogzorgproducten van hoogwaardige kwaliteit tegen een scherpe inkoopprijs? Dan is The Comfort Club een mooi merk voor in je contactlenspraktijk. The Comfort Club is het succesvolle eigen merk van Centrop. Jij wilt toch ook alleen het beste voor jouw ogen? Leveranciers als Alcon, Bausch + Lomb, CooperVision, mark’ennovy, Oté en TrueBlue bieden mooie producten aan binnen het uitgebreide aanbod van The Comfort Club. Dit jaar zullen er ook nog andere leveranciers én producten toegevoegd worden. Inmiddels maakt meer dan 80% van de Centropleden gebruik van dit merk en kunnen we spreken over een mooie landelijke dekking. Thecomfortclub.nl De consumentenwebsite thecomfortclub.nl is informatief, makkelijk te begrijpen voor de consument en verwijst naar de verkopende winkels. Op de website vind je onder andere: • Het complete assortiment van The Comfort Club producten. Per product zijn de bijsluiters te downloaden • Informatie voor de startende consument. Zoals o.a. wat te verwachten bij de eerste keer aanmeten van contactlenzen • Algemene informatie en uitleg over ogen en de meest voorkomende zichtafwijkingen • Een zoekfunctie naar de dichtsbijzijnde opticien. Hier worden uitsluitend winkels getoond welke The Comfort Club producten aanbieden in hun assortiment • En nog veel meer
The Comfort Club is hét eigen merk van Centrop, de inkoopvereniging voor zelfstandige opticiens. Het uitgebreide assortiment van The Comfort Club* bestaat uit topkwaliteit producten met een frisse en kleurrijke uitstraling en is te bekijken op de website thecomfortclub.nl. De producten van The Comfort Club ook in jouw contactlenzenpraktijk? Bel 026 364 80 48 of mail naar info@thecomfortclub.nl. MAANDLENZEN / DAGLENZEN / VLOEISTOFFEN / OOGVERZORGING * exclusief voor Centrop-leden KOM JE EEN LEKKERE MOCKTAIL BIJ ONS DRINKEN? STAND NR 3
Klassieke contactlenzen krijgen daardoor niet genoeg vocht, waardoor ze uitdrogen. Dat kan een aanzienlijk ongemak veroorzaken.12 Contactlenzen met Water Surface technologie hebben bewezen langer vocht aan de oppervlakte van de lens te bewaren, waardoor de traanfilm langer stabiel blijft.13-19 Impact # 3 Als een contactlens niet op zijn plaats zit of veel draait tijdens het knipperen, kan dit wazig zicht en ongemak veroorzaken. Zeker voor torische lenzen is lensrotatiestabiliteit cruciaal voor consistent en scherp zicht. De torische Water Surface lenzen van Alcon zijn daarom uitgerust met de Precision Balance 8|4-technologie. Die is ontworpen om samen te werken met het oogknippermechanisme en vermindert de interactie met het onderste ooglid voor comfort. Bovendien biedt deze technologie een hoge zuurstofdoorlaatbaarheid.20,21 Verdiep u in de Water Surface technologie De bovenstaande gevolgen zijn slechts enkele van de grote troeven van de Water Surface technologie. Onze medewerkers vertellen u er graag alles over aan de stand van Alcon tijdens het Nederlands Contactlens Congres op 10 en 11 maart in Veldhoven. Hebt u nog geen tickets besteld? Doe het dan snel, want het aantal plaatsen is beperkt! Als contactlensspecialist staat het Nederlands Contactlens Congres op 10 en 11 maart vast met stip in uw agenda. Tijdens het congres kunt u niet alleen boeiende presentaties en demonstraties bijwonen, maar ook grondiger kennismaken met de recentste ontwikkelingen, zoals de Water Surface technologie van Alcon! Kom kennismaken met de Water Surface technologie tijdens het NCC Wist u dat niet minder dan 85% van de oogzorgspecialisten aangeeft dat fabrikanten moeten innoveren om comfort te verhogen?1 Bijna 20% van de nieuwe contactlensdragers stopt zelfs binnen het jaar met contactlenzen dragen.2 Contactlensexpert Alcon ontwikkelde daarom de Water Surface technologie, die het comfort van lensdragers op meerdere manieren kan verhogen. Hieronder stellen we de drie belangrijkste troeven van deze innoverende technologie alvast aan u voor. Wilt u hier meer over weten? Bezoek dan de stand van Alcon tijdens het NCC op 10 en 11 maart in Veldhoven! Impact #1 Om het comfort te verbeteren, verhoogt Alcon met de Water Surface technologie het watergehalte aan de oppervlakte van de lens. Met zijn DAILIES TOTAL1® daglenzen en TOTAL30® maandlenzen is Alcon er zelfs in geslaagd lenzen te ontwikkelen die bijna 100% watergehalte hebben aan het lensoppervlak!3-6* Zo raakt niets het oog, behalve een zacht kussen van vocht.3-6 Het resultaat is ultiem draagcomfort.7,8 Impact #2 Een consistente, stabiele traanfilm is van kritisch belang voor optimaal zicht en oogcomfort.9 Knipperen is belangrijk om de traanfilm stabiel te houden. Maar wie naar een digitaal scherm staart, knippert drie keer minder dan anders!10,11 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 30 Scan de code voor de referenties *Gebaseerd op in vitro metingen van ongedragen lenzen. Resultaat individueel afhankelijk en kan beïnvloed worden door voorafbestaande aandoeningen. Voor indicaties, contra-indicaties en waarschuwingen verwijzen wij u naar de gebruiksaanwijzing van het betreffende product. Contactlenzen zijn medische hulpmiddelen. © 2024 Alcon Inc. BNLX-T30-2400004 02/2024
NIEUWE TIJDEN VRAGEN NIEUWE TECHNOLOGIEËN
myopiemanagement (as-lengtemeting) en droge ogen onderzoeken combineert in één systeem. Deze unieke 3-in-1 oplossing is bijzonder geschikt voor de analyse van myopie, het monitoren van behandelingen en het toepassen van follow-up. MYAH biedt uiterst nauwkeurige metingen en maakt gebruik van de meest recente en uitgebreide Europese axiale lengtegroei-curves, ontwikkeld door experts op het gebied van bijziendheid van het Erasmus Universitair Medisch Centrum. Hierdoor kunt u direct inzicht krijgen in mogelijke vervolgstappen na het onderzoek. Essilor Stellest®-brillenglazen Essilor Stellest®-brillenglazen vertegenwoordigen de vooruitstrevende oplossing van EssilorLuxottica om de progressie van myopie bij kinderen effectief te vertragen, en worden afgestemd volgens het specifieke myopie protocol. Hun indrukwekkende effectiviteit is klinisch bewezen en recentelijk zijn de resultaten van een driejarig klinisch onderzoek naar Essilor Stellest® brillenglazen gepresenteerd. Deze resultaten blijven de sterke effectiviteit van deze brillenglazen in het afremmen van myopieprogressie bij kinderen aantonen. Keuze van het montuur Bij de keuze van het montuur biedt EssilorLuxottica een uitgebreide collectie kinderbrillen, variërend in allerlei stijlen, afmetingen en kleuren. Want naast effectieve zichtcorrectie wil een kind er natuurlijk ook modieus uitzien. De collectie omvat bekende merken zoals MiraFlex voor de allerkleinsten en RayBan, Oakley, Emporio Armani voor de wat oudere kinderen die ook een modieuze uitstraling willen. In uw oogzorgpraktijk ziet u steeds vaker kinderen met myopie. Het proces van diagnosticeren, monitoren en het selecteren van optimale behandelmethoden, zoals harde of zachte contactlenzen, Ortho-K lenzen, atropine druppels of brillenglazen, wordt volledig ondersteund door de geavanceerde instrumenten van EssilorLuxottica. Ze bieden alle benodigde informatie voor een nauwkeurige behandeling, waardoor u in staat bent de meest effectieve aanpak te bepalen. De complete myopie klantreis onder één dak bij EssilorLuxottica EssilorLuxottica biedt een myopie klantreis waarbij zij u een compleet pakket aanbieden voor een optimale ondersteuning. Voor de beste instrumenten, tools en kijkoplossing, bent u bij hen aan het juiste adres. Diagnose van bijziendheid Diagnose van bijziendheid bereikt een nieuw tijdperk met de Essilor Vision R-800 phoropter. Dit geavanceerde apparaat maakt metingen mogelijk met een precisie tot 0.01 dioptrie. De Vision R-800 is bijzonder geschikt voor het refractioneren van kinderen vanwege de innovatieve optische module met een vloeibare lens, waarmee de sterkte continu en direct aangepast kan worden. De soepele overgang tussen verschillende sterktes zorgt voor voortdurende stimulatie en ontspanning van de accommodatie van het kind. Dit resulteert niet alleen in effectievere stappen tijdens het proces, maar ook in een gebruikersvriendelijkere refractie-ervaring. Betere diagnose en monitoring van bijziendheid De Topcon MYAH onderscheidt zich als een geïntegreerd instrument dat cornea-topografie, NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 32
Wilt u weten hoe EssilorLuxottica u met uw praktijk kan ondersteunen? Kom dan naar de EssilorLuxottica stand op het NCC (nr.4) en zij demonstreren u graag de verschillende oplossingen. Meer informatie: Tel. 088-0888 111 www.essilor.nl | www.omax.nl De diverse monturen, verkrijgbaar in allerlei kleuren, maten en vormen, stellen EssilorLuxottica in staat om aan de behoeften van iedereen te voldoen. Brilmontage In brilmontage zet EssilorLuxottica een nieuwe standaard met de ES-800 slijpautomaat. Deze innovatieve stap toont de toewijding van het bedrijf aan optimalisatie, met een focus op verbeterde precisie en verhoogde productiviteit. De bijbehorende TCB 800 Automatische Tracer-Centreer-en Opblokunit (TCB) voegt een extra laag van efficiëntie toe aan het proces. Wat deze automatisering uniek maakt, is dat de Tracer automatisch herkent en centreert of er sprake is van Essilor Stellest®-brillenglazen, waardoor het hele proces naadloos en precies verloopt. Tevreden en loyale klant Een tevreden en loyale klant begint met effectieve communicatie, vooral in het geval van de ouders van het kind. Het MYAH groeicurven rapport biedt de mogelijkheid om de ontwikkeling in de tijd nauwkeurig te voorspellen en te monitoren. De myopie klantreis wordt verder versterkt met het Stellest®-paspoort, een essentieel instrument om het traject van het kind met bijziendheid te volgen. Hierin worden alle adviezen, afspraken en resultaten helder vastgelegd. 33 NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN Myopie klantreis EssilorLuxottica EssilorLuxottica is uniek in het bieden van de juiste support voor ieder aspect in de myopie klantreis. Zoals het bieden van de beste instrumenten en tools.
Aloë vera bevat vitamines, zoals vitamine A, B3, B6, B11, B12, C en E. Maar ook mineralen, zoals kalium, natrium, zink, koper, ijzer, magnesium, fosfor, calcium, kobalt, strontium en tin. De unieke veelzijdige werking van aloë vera in Alvera® zorgt goed voor lens én oog en ook voor jou als dé oogzorgspecialist! Laat daarom je klanten de kalmerende, hydraterende, ontstekingsremmende, antibacteriële en de reinigende (voor zowel lipiden als proteïnen) werking van aloë vera ervaren. Daar worden niet alleen alle zachte contactlensdragers, maar ook hun ogen heel blij van. Maak kennis met Alvera®, een nieuwe multipurpose vloeistof met aloë vera De veelzijdige werking van aloë vera Een klein plantje met grootse voordelen. De veelzijdige eigenschappen van het sap van deze vetplant maken dat het voor veel verschillende doeleinden in te zetten is. Van wondverzorging tot energiebooster tot cosmetica. Wij hebben onze nieuwe lenzenvloeistof en oogdruppel verrijkt met de positieve eigenschappen van aloë vera. Voor iedereen dus nu letterlijk iets om naar uit te kijken. NCC SPECIAL VAKTIJDSCHRIFT DE OPTICIEN 34 De verschillende aminozuren in het sap kunnen bijdragen aan een goede gezondheid. Al deze stoffen worden verwerkt in een gel, sap en crème en vanaf nu is ook lenzenvloeistof en oogdruppel hiermee verkrijgbaar. Alvera® is een multipurpose contactlensvloeistof die aloë vera bevat als een methode om het corneaepitheel te beschermen tegen irritatie, veroorzaakt door andere chemische componenten, zoals conserveermiddelen en oppervlakteactieve stoffen. Aloë vera wordt toegevoegd, omdat het een beschermend effect kan hebben tegen epitheliale schade door potentiële toxines. Bovendien is aangetoond dat aloë vera zelf bacteriedodende en bacteriostatische eigenschappen heeft, en ook het vermogen heeft om UV-straling te absorberen. Deze eigenschappen zijn ideaal voor een multipurpose vloeistof. Laat je infomeren bij SMEYEL©, de exclusieve distributeur van Avizor.
ELK OOG ZIET NU NOGMAAR ÉÉN ALLES-INÉÉNLENZENVLOEISTOF STAAN NIEUW. ALVERA METALOË VERA. ZORGT VOOR LENS ÉN OOG! Ervaar nu zelf de kalmerende, hydraterende, ontstekingsremmende, antibacteriële en de reinigende (voor zowel lipiden als proteïnen) werking van aloë vera. Daar worden niet alleen alle soorten zachte contactlenzen, maar ook je ogen heel blij van. Alvera, alles-in-één lenzenvloeistof is verkrijgbaar in diverse verpakkingen en voordeelpakketten. En er zijn zelfs oogdruppels met aloë vera verkrijgbaar. Wat wil je nog meer?! STAND 06
KOM OOK EEN SMEYEL HALEN OP ONZE STAND 06 IN DE BENELUXHAL Gezellig druk in onze eigen bar SMEYEL • +31 481700219 • Industrieweg Oost 21 • 6662 NE • Elst (GLD) • Nederland • www.smeyel.com • info@smeyel.com
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4