D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
10
I
n t e r v i e w
ERIK CEELEN NA EEN JAAR ALS DIRECTEUR
“GOED OP WEG OM
MIKOS 2.0
OP DE KAART TE ZETTEN”
Ten eerste spreken we Erik over zijn carrière tot nu toe. Hierbij valt op dat hij
al sinds het begin werkzaam is bij Mikos. Over hoe het begonnen is zegt hij:
“Gedurende mijn opleiding ‘Ondernemer groothandel internationaal’ moest
ik zes maanden stage lopen. Mijn stagebegeleider attendeerde mij op Mikos
in Capelle aan den IJssel.”
Vóór Erik bij Mikos te werk ging had hij geen speciale band met cosmetica,
maar volgens hem was het toen hij begon wel liefde op het eerste gezicht.
“Toen ik tijdens mijn stage in aanraking kwam met de cosmeticabranche en
Mikos wist ik het meteen: dit bedrijf ga ik ooit overnemen.”
SINDS VORIG JAAR HEEFT MIKOS EEN NIEUWE DIRECTEUR IN DE
PERSOON VAN ERIK CEELEN. RUIM TIEN JAAR GELEDEN BEGON
HIJ ALS STAGIAIR BIJ DIT BEDRIJF EN HIERNA HEEFT HIJ ZICH LANG-
ZAAM OMHOOGGEWERKT. HIERDOOR IS ERIK VOOR VEEL MIKOS-
KLANTEN EEN VERTROUWD GEZICHT OF TEN MINSTE EEN VER-
TROUWDE STEM. TOCH VOND VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON
DIT HEUGLIJKE FEIT EEN AANLEIDING VOOR EEN NADERE KENNIS-
MAKING.
STAGE EN MAGAZIJN
De samenwerking tussen Erik en Mikos blijkt een schot in de roos. “Na een
prettig kennismakingsgesprek met Bert van Seters begon ik aan een prima
stage. Na het afronden van mijn opleiding werd mij door Bert een baan aan-
geboden; een aanbod waar ik graag op inging. Ik begon als medewerker in het
magazijn. Na vijf jaar was er daar voor mij geen doorgroeimogelijkheid meer
en ik werd elders gevraagd voor een buitendienstfunctie.”
CONTACTPERSOON EN OVERNAME
Toch had Erik in zijn tijd bij Mikos blijkbaar een onuitwisbare indruk achterge-
laten, want na twee jaar op de weg nam Bert van Seters weer contact met hem
op: “Hij vroeg mij of het niet weer eens tijd werd om bij Mikos aan de slag te
gaan. Na wederom vijf jaar werken in dit dynamische bedrijf, met aanwezig-
heid op vele drukbezochte beurzen, stond ik stil en zag ik mijn nieuwe uitda-
ging in het overnemen van Mikos. Na diverse gesprekken zag Bert van Seters
in mij de perfecte overnamekandidaat en op 1 januari 2016 was dit een feit.”
Veel relaties van Mikos zullen Erik Ceelen nog kennen uit zijn rol als contact-
persoon. “Bij Mikos staat klantcontact voorop. Veel Mikos-klanten hebben mij
dus wel eens aan de telefoon gehad of op een beurs gezien. Bij sommigen ben
ik in de salon geweest voor het afleveren van een behandelstoel of apparatuur.
Op die manier hebben velen mij zien of horen groeien in mijn werk. Ik vind
het nog steeds heel bijzonder en fijn dat deze klanten vertrouwen in mij heb-
ben en ik zal er dan ook alles aan doen om dit vertrouwen vast te houden.”
Als we Erik vragen om er één ding uit te lichten dat hem na al die jaren als
contactpersoon is bijgebleven, antwoordt hij: “Iets wat mij heel erg bij blijft
zijn de kaarten die ik mocht ontvangen voor de geboorte van mijn dochter.