D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
11
“IK WIST METEEN:
DIT BEDRIJF GA IK
OOIT OVERNEMEN”
Zij werd geboren op een dag dat ik voor Mikos op de beurs was en sommi-
gen hebben mij daar weg zien gaan. Later waren zij zo attent om kaartjes en
cadeaus te sturen, erg leuk!”
WAT IS ER ZO BIJZONDER AAN MIKOS?
“Vooral het feit dat Mikos een ‘one stop shop’ is voor de beauty-professional.
Dit betekent dat bij Mikos echt alles voor de professionele salon onder één
dak te vinden is. Wij vertegenwoordigen meerdere toonaangevende merken
in Nederland. Zo bieden de producten van Mila d’Opiz Zwitserse perfectie
voor de huid, is RefectoCil de nummer een op het gebied van wimper- en
wenkbrauwstyling en staan de behandelstoelen en apparatuur van Cosmodern
bekend om hun Duitse kwaliteit. De producten van Rolf Stehr bieden ‘more
than make-up’: constant hoge kwaliteit zonder compromis. Ten slotte zijn er
bij Mikos nog vele kwaliteitsproducten onder het eigen label.”
HOE WAS HET EERSTE JAAR ALS
DIRECTEUR VAN MIKOS?
“Ik heb altijd al veel verantwoordelijkheid en vrijheid gehad binnen Mikos,
maar dat werd nu toch wel anders. Ik draag een druk op mijn schouders, maar
gelukkig word ik uit veel hoeken geadviseerd en krijg ik handige tips waar ik
veel mee kan. Een jaar na de overname kan ik zeggen dat we op de goede
weg zijn om Mikos 2.0 op de kaart te zetten; we zijn hier erg positief over en
zien de toekomst uitdagend tegemoet!”
UITDAGINGEN
Over deze uitdagingen licht Erik nog toe: “Onder de nieuwe uitdagingen voor
mij als directeur valt het managen van de verwachtingen van mijn klanten, het
leiding geven aan het personeel en de balans houden tussen werk en een jong
gezin. Bovendien moeten er soms belangrijke beslissingen genomen worden,
bijvoorbeeld bij het organiseren van de beurs. Hierbij is het dan fijn om te
kunnen sparren met een ervaringsdeskundige. Hiervoor zijn er gelukkig veel
fijne conculega’s in de branche.”
WAT KUNNEN WE IN DE TOEKOMST
VERWACHTEN VAN MIKOS?
“Natuurlijk blijft Mikos hét bedrijf waar iedereen terecht kan voor vragen
informatie, service en kwaliteit. Toch zijn er ook veel veranderingen uitge-
voerd en gepland. Zo is de showroom compleet vernieuwd. Deze is nu mak-
kelijk bereikbaar en er staat altijd koffie klaar! De website en webshop worden
inmiddels druk bezocht en ook op social media zijn wij steeds nadrukkelijker
aanwezig. Hier delen we tips, adviezen, nieuwe producten en leuke weetjes.”
“De nieuwe trainingen krijgen een nieuwe ‘look and feel’ en ook Mila d’Opiz
komt met een nieuwe cosmeticalijn. Verder houden we de klant vanuit
Capelle aan den IJssel natuurlijk graag op de hoogte van de laatste ontwikke-
lingen en de nieuwste trends.”
BEAUTY TRADE SPECIAL
Zelf kennismaken met Mikos kan op de Beauty Trade Special, waar Mikos te
vinden is op stand 1H070. Hier demonstreert Mikos de hele dag Sugaring en
er zijn zeer aantrekkelijke beursaanbiedingen.
Meer informatie:
Mikos
Tel. 010-4420366
www.mikos.nlBeauty Trade Special stand 1H070