C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
GPmedia BV
Postbus 10000
2300 Turnhout (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Beautysalon heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
PRinterface
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2017
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Voor u ligt de beursspecial van Vaktijdschrift de beautysalon. Dit voorjaar is er, in tegenstelling tot vorig
jaar, gewoon weer één vakbeurs, de Beauty Trade Special in de Jaarbeurshallen in Utrecht.
Er is vorig jaar versnippering in het Nederlandse beurslandschap ontstaan nadat
Beautyspot.nleen trade
edition had in Utrecht, waardoor Beauty Trade Special verhuisde naar Den Bosch. Lastig voor veel beau-
tyspecialisten die hiermee voor een dilemma kwamen te staan: naar welke beurs moet ik toe voor de
nieuwste ontwikkelingen? Of naar allebei, heb ik die tijd?
Gelukkig werd de ontstane situatie door de Jaarbeurs, de leveranciersvereniging, organisator Beauty Trade
Professionals (BTP) en diverse marktpartijen ook als ongewenst en verwarrend ervaren. Na gesprekken
tussen de verschillende partijen heeft dit geleid tot een veel overzichtelijkere situatie dit jaar: BTP verzorgt
de voorjaarsbeurs gewoon weer op de vertrouwde locatie in Utrecht.
Een groot voordeel hiervan is dat al het beautynieuws weer verzameld is op één plek. Dat het om véél
nieuws gaat, is te lezen in deze beursspecial. Zo is Florint aanwezig met het nieuwe veganistische merk
Emani. Dit merk richt zich op producten die zowel dier- als huidvriendelijk zijn. In de coverstory van deze
uitgave kunt u hier alles over lezen.
De opkomst van organische en milieuvriendelijke producten is sowieso iets waar men steeds moeilijker
omheen kan. Veel bedrijven geven aan dat de nieuwste producten tegemoet komen aan de consumenten-
vraag naar producten die niet alleen effectief maar ook verantwoord zijn.
Enkele voorbeelden die in dit blad te vinden zijn: Care Cosmetics biedt met Jean d’Arcel végétalie een
compleet veganistische lijn. Lady Green van Puur Company is volledig biologisch. Esthetic Health, Pascale
S. en vele anderen introduceren nieuwe productlijnen met puur natuurlijke ingrediënten, Lakshmi heeft
Bio-Eco gecertificeerde producten en socks en gloves van keratine in plaats van paraffine. Het aanbod
van dit soort producten wordt meer en meer de regel in plaats van de uitzondering. Dit komt dan ook
duidelijk aan bod in het inspirerende artikel van Mirna van Donselaar van Cosmetitext PR, die voor ons
de belangrijkste zaken uit haar nieuwste trendrapport op een rij zette.
Een andere trend die mij opviel was het aantal innovatieve en hoogtechnologische oplossingen. Dan gaat
het niet alleen om apparatuur, zoals het naaldloze meso-poratie-apparaat van Bowie Medical of Gharieni’s
flexibele nieuwe behandelstoelen, maar denk ook aan ingrediënten als power-peptiden, genis-liposoom,
alfahydroxy-zuren, polysacharide, Allantoïne-acetylmethionine, Microsilver-concentraat… Zo nu en dan
duizelde het me bij het lezen van de bijzondere innovaties waar de verschillende bedrijven mee voor de
dag komen.
Ziet u ook door al deze technische bomen het bos
niet meer? Gelukkig kunt u op uw gemak alles over
deze nieuwe methodes en producten lezen in deze
uitgave van De Beautysalon. En als u er echt niet
meer uitkomt, dan is daar gelukkig altijd nog de
voorjaarsbeurs waar u zich kunt laten inspireren en
informeren.
Veel kijk- en leesplezier met deze beursuitgave van
De Beautysalon!
Hoofdredacteur De Beautysalon
j.kennis@gpmedia.nlDe Visie
Jos Kennis
“HET AANBOD VAN ‘GROENE’ PRODUCTEN
WORDT MEER EN MEER DE REGEL IN PLAATS
VAN DE UITZONDERING”
recht - Stand nr. 1L010 -
info@absolution.nl21-02-17 15:42
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
Maart 2017
|
13e jaargang no. 1
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171)
B
eurs
BEAUTY
TRADE
SPECIAL
COVERSTORY
EMANI VEGAN MAKE-UP
INTERVIEW
ERIK CEELEN MIKOS
GHARIENI
BIEDT EXTRA COMFORT
DeBeautysalonnr12017.indd 1
03-03-17 11:13
03-03-17 11:16