Previous Page  3 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 76 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

1 2 0 1 7

3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Beautysalon heeft

het HOI Keurmerk. Dit betekent

dat de oplage is gegarandeerd en

gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2017

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

Voor u ligt de beursspecial van Vaktijdschrift de beautysalon. Dit voorjaar is er, in tegenstelling tot vorig

jaar, gewoon weer één vakbeurs, de Beauty Trade Special in de Jaarbeurshallen in Utrecht.

Er is vorig jaar versnippering in het Nederlandse beurslandschap ontstaan nadat

Beautyspot.nl

een trade

edition had in Utrecht, waardoor Beauty Trade Special verhuisde naar Den Bosch. Lastig voor veel beau-

tyspecialisten die hiermee voor een dilemma kwamen te staan: naar welke beurs moet ik toe voor de

nieuwste ontwikkelingen? Of naar allebei, heb ik die tijd?

Gelukkig werd de ontstane situatie door de Jaarbeurs, de leveranciersvereniging, organisator Beauty Trade

Professionals (BTP) en diverse marktpartijen ook als ongewenst en verwarrend ervaren. Na gesprekken

tussen de verschillende partijen heeft dit geleid tot een veel overzichtelijkere situatie dit jaar: BTP verzorgt

de voorjaarsbeurs gewoon weer op de vertrouwde locatie in Utrecht.

Een groot voordeel hiervan is dat al het beautynieuws weer verzameld is op één plek. Dat het om véél

nieuws gaat, is te lezen in deze beursspecial. Zo is Florint aanwezig met het nieuwe veganistische merk

Emani. Dit merk richt zich op producten die zowel dier- als huidvriendelijk zijn. In de coverstory van deze

uitgave kunt u hier alles over lezen.

De opkomst van organische en milieuvriendelijke producten is sowieso iets waar men steeds moeilijker

omheen kan. Veel bedrijven geven aan dat de nieuwste producten tegemoet komen aan de consumenten-

vraag naar producten die niet alleen effectief maar ook verantwoord zijn.

Enkele voorbeelden die in dit blad te vinden zijn: Care Cosmetics biedt met Jean d’Arcel végétalie een

compleet veganistische lijn. Lady Green van Puur Company is volledig biologisch. Esthetic Health, Pascale

S. en vele anderen introduceren nieuwe productlijnen met puur natuurlijke ingrediënten, Lakshmi heeft

Bio-Eco gecertificeerde producten en socks en gloves van keratine in plaats van paraffine. Het aanbod

van dit soort producten wordt meer en meer de regel in plaats van de uitzondering. Dit komt dan ook

duidelijk aan bod in het inspirerende artikel van Mirna van Donselaar van Cosmetitext PR, die voor ons

de belangrijkste zaken uit haar nieuwste trendrapport op een rij zette.

Een andere trend die mij opviel was het aantal innovatieve en hoogtechnologische oplossingen. Dan gaat

het niet alleen om apparatuur, zoals het naaldloze meso-poratie-apparaat van Bowie Medical of Gharieni’s

flexibele nieuwe behandelstoelen, maar denk ook aan ingrediënten als power-peptiden, genis-liposoom,

alfahydroxy-zuren, polysacharide, Allantoïne-acetylmethionine, Microsilver-concentraat… Zo nu en dan

duizelde het me bij het lezen van de bijzondere innovaties waar de verschillende bedrijven mee voor de

dag komen.

Ziet u ook door al deze technische bomen het bos

niet meer? Gelukkig kunt u op uw gemak alles over

deze nieuwe methodes en producten lezen in deze

uitgave van De Beautysalon. En als u er echt niet

meer uitkomt, dan is daar gelukkig altijd nog de

voorjaarsbeurs waar u zich kunt laten inspireren en

informeren.

Veel kijk- en leesplezier met deze beursuitgave van

De Beautysalon!

Hoofdredacteur De Beautysalon

j.kennis@gpmedia.nl

De Visie

Jos Kennis

“HET AANBOD VAN ‘GROENE’ PRODUCTEN

WORDT MEER EN MEER DE REGEL IN PLAATS

VAN DE UITZONDERING”

recht - Stand nr. 1L010 -

info@absolution.nl

21-02-17 15:42

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

Maart 2017

|

13e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

de beautysalon

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171)

B

eurs

BEAUTY

TRADE

SPECIAL

COVERSTORY

EMANI VEGAN MAKE-UP

INTERVIEW

ERIK CEELEN MIKOS

GHARIENI

BIEDT EXTRA COMFORT

DeBeautysalonnr12017.indd 1

03-03-17 11:13

03-03-17 11:16