De Beautysalon nr1 2019 Online

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Advertentieverkoop: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar in Nederland € 42,- Per jaar in Europa € 51,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1572-3208 © Copyright 2019 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De lente hangt in de lucht! Al ruim een maand eigenlijk; we konden zelfs in februari al lekker buiten zitten. Heerlijk natuurlijk, maar ergens in je achterhoofd blijft het woordje ‘klimaat’ toch knagen. Een onderwerp dat niet alleen in de politiek, maar ook in de beautybranche meer dan ooit een hot topic is. Toen ik al het nieuws van de afgelopen maanden voorbij zag komen, was ik dan ook positief verrast over de manier waarop beautymerken aandacht besteden het milieu. Cosmeticahuizen voelen blijkbaar steeds meer de verantwoordelijkheid om hun steentje bij te dragen door bij de productie van hun producten het milieu minder te belasten. Een kleine ecologische footprint en recyclebare verpakkingen zijn geen nieuwigheden meer in deze branche. Een mooie ontwikkeling dus! Hoe dan ook, de lentekriebels associeer je ook al gauw met de voorjaarsbeurzen die voor de deur staan! Zoals je dat van ons gewend bent, besteden we in deze editie in ieder geval uitgebreid aandacht aan Beauty Trade Special, waarvoor u hoogstwaarschijnlijk al een kaartje heeft weten te bemachtigen. Van 6 tot en met 8 april is de Jaarbeurs in Utrecht namelijk weer het kloppende hart van de Nederlandse beautybranche. Om jou en alle andere vakidioten goed voor te bereiden op deze beurs hebben we het vele beursnieuws gebundeld in deze editie van De Beautysalon. Natuurlijk zijn wij zelf ook aanwezig op de beurs en hebben voor diegenen die ons komen bezoe- ken een leuke actie in petto. Hierover lees je verderop in deze beursspecial meer. Naast al het beursnieuws, introduceren we ook een mooie nieuwe rubriek in ons vaktijdschrift. In elke editie lichten we namelijk een behandeling uit in de terugkerende rubriek ‘Special Treatment’. Tevens heeft het vaste item ‘Ondernemen’ een aantal nieuwe gezichten gekregen om hen ook de kans te geven om een kritische blik te werpen op onze afwisselende stellingen over de beautybran- che. Altijd al meer willen weten over het Britse huidverbeteringsmerk Medik8? Blader dan vooral even door naar het interview met Hans Bolder, directeur van Medik8 Benelux. Het beautymerk maakt een grote groei door, waardoor de recentelijke verhuizing niet te voorkomen was. Hans vertelt ons waarom steeds meer salons voor het wetenschappelijk onderbouwde merk kiezen. Traditiegetrouw sluiten we elk nummer af met Salon X, waarin we telkens een inspirerende beauty ondernemer aan het woord laten. Dit keer spraken we met Monique Schriever van huidverbete- ringsinstituut Odeon in Westervoort. Haar jarenlange ervaring en persoonlijke aanpak heeft ervoor gezorgd dat zij in 2015 in de top drie van de Beautysalon Top 100 eindigde. Inspirerend is haar verhaal over huidverbetering en de speciale verwendag die zij jaarlijks organiseert voor tientallen vrouwen die zijn getroffen door kanker. Kortom, genoeg te lezen in deze extra dikke beursspecial van De Beautysalon. Veel leesple- zier en hopelijk tot ziens op de beurs! C o l o f o n e n D e V i s i e De Visie “VAN 6 TOT EN MET 8 APRIL IS DE JAARBEURS IN UTRECHT WEER HET KLOPPENDE HART VAN DE NEDERLANDSE BEAUTYBRANCHE” Charlotte Swagten D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 1 9 3 Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4