De Beautysalon nr1 2019 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 1 9 8 N a b e s c h o u w i n g Beauty Days Gorinchem LEGT BASIS OM DOOR TE GROEIEN MET VERNIEUWD CONCEPT DE EERSTE EDITIE VAN BEAUTY DAYS GORINCHEM (VOOR- HEEN VAKBEURS UITERLIJKE VERZORGING) IS EIND JANUARI BEZOCHT DOOR MEER DAN 6.000 BEAUTY PROFESSIONALS. “WE KIJKEN TERUG OP EEN GESLAAGDE EDITIE VAN HET VERNIEUWDE BEAUTY DAYS. DE BEAUTYBRANCHE SPRAK HET VERTROUWEN UIT IN DIT VERNIEUWDE CONCEPT EN WIL SAMEN MET ONS VERDER BOUWEN AAN DE BASIS DIE NU GELEGD IS. DAARNAAST ONTVINGEN WE FEEDBACK VAN BEZOEKERS EN EXPOSANTEN OVER DE VERANDERINGEN. DEZE NEMEN WIJ MEE NAAR DE EDITIES VAN BEAUTY DAYS IN HARDENBERG OP 18 EN 19 MEI EN GORINCHEM IN 2020”, ZEGT CORINE VISSER, EVENT MANAGER BEAUTY DAYS. In aanloop naar Beauty Days is het complete concept van deze beautybeurs opgefrist en getoond tijdens de afgelopen editie in Gorinchem. Onder de nieuwe naam Beauty Days met een nieuwe look & feel beoogde organisator Easyfairs een moderne maar vertrouwde uitstraling neer te zetten. De uitstraling bracht volgens zowel exposanten als bezoekers een huiselijke, maar trendy sfeer teweeg. Er waren meerdere lounge area’s met bloemen en velvet meubilair. Verder werd de huiselijke sfeer ook doorgevoerd in de verschillende kennispleinen. Het kennisplein ‘De Huiskamer’ was daarbij het voorbeeld. Hier spraken onder andere Tom Sebastian en Wolfgang Peppmeier over het maximaliseren van winst van een onderneming en over persoonlijke ontwikkeling. LIVE DEMONSTRATIES Een ander drukbezocht kennisplein was ‘De Studeerkamer’. Hier kwamen vaktechnische onderwerpen aan bod over de huid- en voetaandoeningen. Daarnaast kregen beauty professionals op het Massage Plein en het Beauty Plein vele technieken en behandelingen aangeleerd. Visser: “Dat is precies wat we wilden realiseren met dit nieuwe concept. In aanloop naar Beauty Days hebben we samen met onze exposanten en bezoekers gekeken naar wat wij kunnen verbeteren voor de beauty professional. Naar aanleiding van deze gesprekken hebben wij gekeken naar wat er in de markt speelt en waar bezoekers voor komen, op deze manier hebben we ons programma samengesteld.” OPBOUWENDE FEEDBACK Alle veranderingen hebben uiteindelijk gezorgd voor ruim 6.000 bezoekers. Visser: “Uit de gesprekken met exposanten bleek dat ze het nieuwe concept van Beauty Days omarmd hebben. Tijdens de beurs schreven tientallen exposanten zich al direct in voor de 2020-editie in Gorinchem. Daar spreekt veel waardering en vertrouwen uit. Vanuit de bezoeker ontvingen wij ook opbouwende feedback over de veranderingen en tips over hoe we Beauty Days in de toekomst naar een nog hoger niveau kunnen tillen voor bezoekers. Deze gaan wij meenemen in de volgende edities van Beauty Days in Hardenberg op 18 en 19 mei 2019 en weer in Gorinchem op 18, 19 en 20 januari 2020.” INTRODUCTIE EASYGO Op de afgelopen editie van Beauty Days Gorinchem is EasyGo geïn- troduceerd. In aanloop naar en tijdens de 2020-editie ervaart zowel de exposant als de bezoeker de voordelen van EasyGo. Dit servicepakket bevat een breed aanbod aan marketingtools waarmee de exposant nog meer uit de beursdeelname haalt en het voor de bezoeker nog makke- lijker wordt om informatie te verzamelen tijdens het beursbezoek. “Voor de exposant wordt met EasyGo de online zichtbaarheid voorafgaand aan de beursdeelname verhoogd en het opvolgen van leads na afloop van de beurs was nog nooit zo eenvoudig. Ook de bezoeker gaat de voordelen van EasyGo ervaren. Zij kunnen gemakkelijk de voor hun interessante stands scannen met de bezoekersbadge en ontvangen na afloop van het beursbezoek alle informatie van de betreffende bedrijven”, aldus Visser. De eerstvolgende editie van Beauty Days is op zaterdag 18 en zondag 19 mei 2019 in Evenementenhal Hardenberg. Voor meer informatie over Beauty Days: www.beauty-days.nl. In ‘De Huiskamer’ gaf Tom Sebastian persoonlijke tips aan beauty ondernemers

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4