De Beautysalon nr1 2019 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 1 9 82 M a r k e t i n g t i p s Volgens onderzoek van GFK, blijkt dat 83% van de consumenten reviews belangrijk vindt en bijna 75% geeft aan dat het invloed heeft gehad in het aankoopproces. Reviews verkleinen de kans op het maken van een ‘verkeerde keuze’. Reviews geven dus zekerheid. Een consument zal echter, hoe tevreden ze ook zijn over jouw producten en behandelingen, niet snel zelf het initiatief nemen om een review te schrijven. Je dient ze aan te zetten tot actie. TIPS VOOR HET VERKRIJGEN VAN REVIEWS Er zijn een aantal vrij eenvoudige opties voor het verkrijgen van reviews. Voelt het ongemakkelijk om je klanten te vragen jouw te beoordelen? Stap over dit gevoel heen. Reviews zijn in deze tijd niet meer weg te denken en vrijwel ieder bedrijf probeert op verschillende manieren aan reviews te komen, je bent dus niet de enige. Wanneer jouw klant ook echt daadwerkelijk tevreden is, zal hij/zij jou graag positief willen beoordelen. Plaats een reviewpagina op je website, waar de klant direct de review achter- laat. Neem het verzoek tot beoordeling mee in je e-mail handtekening. Bijvoorbeeld: “Ben je tevreden over onze behandelingen en producten? Schrijf een review op onze Facebookpagina!” Hier zet je een link bij, zodat ze direct worden doorgestuurd naar waar ze moeten zijn. Vind je dit lastig om zelf te implementeren? Laat het doen door een professional of diegene bij wie je je e-mailaccount hebt lopen. STUUR EEN APARTE E-MAIL MET HET VERZOEK OM EEN REVIEW TE PLAATSEN Je kunt de klant nadat ze een behandeling hebben gehad en nog in de salon zijn, vragen of ze een review willen schrijven. Dit is direct en persoonlijk, maar de kans dat de klant thuis jouw Facebookpagina of website gaat bezoeken om alsnog de review te schrijven, is vrij klein. Daarom werkt het versturen van een e-mail met de vraag of ze jou willen beoordelen beter. Je linkt in de mail direct door naar je site, treatwell-account of Facebookpagina. Zo maak je het de klant gemakkelijk. Zorg er wel voor dat de mail die je verstuurt écht alleen gaat over het reviewen en dat je niet nog andere (afleidende) onderwerpen behandelt. Het doel is tenslotte de review en niet om de klant op de hoogte stellen van bijvoorbeeld een nieuwe actie of dergelijken. Maak deze mail niet te lang, zorg voor korte en krachtige teksten en benadruk dat het achterlaten van de review slechts een minuutje tijd inneemt. Om de klant extra te stimuleren, kun je een tegenprestatie stellen. Bijvoorbeeld 10% korting bij de eerst volgende behandeling. Je mag ze heus wel een beetje stimuleren! WAT TE DOEN MET REVIEWS? Je hebt een aantal mooie reviews verzameld. Top! Tijd om dit in te gaan zetten. Plaats de reviews op zoveel mogelijk plekken op je website. Heb je bijvoorbeeld een review gekregen over hoe fijn de peeling is geweest? Plaats deze dan op de desbetreffende pagina over peelings. De homepagina is een goede plek, maar ook naast of onder de ‘afspraak maken’ button. Natuurlijk kan je de reviews ook inzetten voor offline communicatie, zoals in advertenties. De mogelijkheden zijn ongekend. Overal waar de bezoeker of klant komt, kun je vertrouwen wekken met reviews. Deel een review via Facebook, Instagram of ander social media platform. Het kan misschien wat gek voelen om dit te doen, maar zie het maar zo: jij bent overtuigd van jouw kwaliteit als ondernemer en jouw klanten klaarblijkelijk ook, waarom zou je dit niet met trots mogen delen? Deel de review als bericht, met de link naar de plek waar de consument nog meer reviews kan lezen. Succes! www.jouwsalononline.nl JE HERKENT HET MISSCHIEN WEL; JE ZOEKT EEN NIEUW MERK VOOR IN DE SALON, WILT EEN VAKANTIE BOEKEN OF ONLINE EEN NIEUWE TELEVISIE AANSCHAFFEN: VOORDAT JE DIT DOET, BEKIJK JE TOCH EVEN DE REVIEWS BETREFFENDE HET BEDRIJF. LOGISCH OOK, REVIEWS ZIJN EEN GOEDE EN OBJECTIEVE GRAADMETER VOOR DE BETROUWBAARHEID VAN HET PRODUCT, DE DIENST EN HET BEDRIJF IN HET ALGEMEEN. DEKRACHT VANREVIEWS Deska de Vries

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4