De Beautysalon nr1 2020 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 2 0 3 C o l o f o n e n D e V i s i e Vaktijdschrift voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar in Nederland € 42,- Per jaar in Europa € 51,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1572-3208 © Copyright 2020 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Normaal gezien las je nu het voorwoord van een speciale beursspecial, waarin we – zoals je van ons gewend bent – uitgebreid vooruitkijken op de voorjaarsbeurzen en de mooie producten die rond deze events geïntroduceerd worden. Terwijl de inkt van deze extra dikke editie nog nat was, bereikte ons echter het nieuws dat na BEAUTY Düsseldorf ook de drukstbezochte vakbeurs van Nederland, Beauty Trade Special in Jaarbeurs Utrecht, wordt uitgesteld. Onoverkomelijk, begrijpelijk, maar bovenal ook erg jammer. Nederland gaat op slot, of zoals onze minister- president het verwoordde: ‘Nederland is een patiënt geworden.’ Schoonheidsspecialiste, pedicure, huidtherapeut; het zijn allemaal beroepen die geënt zijn op fysiek contact. We moeten er natuurlijk niet aan denken wat er zou gebeuren als we begin april in de Jaarbeurs massaal bij elkaar op de behandelstoel zouden zitten om een nieuw waxproduct of een peeling te ervaren. Een lastig, maar vooral ook zeer verstandig besluit van de organisatie om de beurs te verplaatsen. Laten we hopen dat we in het najaar weer kunnen knallen met één groot beautyfeest! Wil je ook internationale partijen ontmoeten? Hou er dan wel rekening mee dat de grote vakbeurs in Düsseldorf overlapt met de najaarsbeurs in Utrecht. Zoals bij veel bedrijven, was het ook bij onze uitgeverij even alle hens aan dek. Beurzen - in allerlei sectoren - worden uitgesteld, events worden geannuleerd en zelfs simpele afspraken kunnen niet meer vanzelfsprekend hun doorgang vinden. Maar dat we alle nieuwe producten en technieken van dit voorjaar nu niet op de beurs kunnen zien en voelen, wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet beschikbaar zijn. Ondanks de hectische situatie zijn we er daarom toch in geslaagd om een bomvolle editie aan onze lezers voor te leggen. Want in de tijd dat de meeste innovaties worden gepresenteerd, moeten deze natuurlijk ook aan de man worden gebracht! Naast al het productnieuws, is er ook weer een heleboel in onze branche gebeurd. Zo viert de Nederlandse Cosmeticavereniging in 2020 haar zeventigjarige jubileum. Als woordvoerder en belangenbehartiger van de cosmeticabranche is het belang van een organisatie als de NCV nu groter dan ooit. De branche maakt namelijk flinke stappen in professionalisering, zo begrijpen wij uit ons gesprek met directeur Ronald van Welie. Dat de schoonheidsspecialiste steeds vaker beauty professional genoemd wordt, blijkt ook uit het stijgende opleidingsniveau binnen de branche. Vanaf dit jaar is er zelfs een vervolgopleiding op HBO-niveau bij gekomen; initiatiefneemster Nathalia van der Ark vertelt in deze editie alles over de nieuwe opleiding tot Cosmedisch Huidspecialist. Ook branchevereniging ANBOS zet extra zeilen bij met de plannen voor een heus kwaliteitsregister om kwaliteit binnen de branche beter inzichtelijk te maken. Hoewel we dus nog even op de beurzen moeten wachten, hoop ik toch dat we met deze editie genoeg inspiratie kunnen bieden om jezelf als echte professional te blijven ontwikkelen in je vak. Veel leesplezier en bovenal: be safe! Voor jezelf, maar ook voor je klanten in deze onzekere tijd! De Visie “LATEN WE HOPEN DAT WE IN HET NAJAAR WEER KUNNEN KNALLEN MET ÉÉN GROOT BEAUTYFEEST!” Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4