De Beautysalon Nr1-2021 Online Editie

D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 2 1 11 BIJZONDERE BAND VADER EN DOCHTER Het team achter Mineral Skin Cosmetics is kundig, maar vooral ook hecht. Met ervaren professionals, zoals de gedreven trainsters José en Hetty die er al jaren werken, en zijn dochter Hanna van Oordt, die een nieuwe, frisse energie in het bedrijf brengt. Zij stapte drie jaar geleden in als Marketing Manager van Mineral Skin Cosmetics, met vernieuwende ideeën. “Ik had aanvankelijk niet gedacht dat ik samen met mijn vader ging werken, want ik wilde eigenlijk mijn eigen weg uitstippelen”, aldus Hanna. “Desondanks was ik als dochter wel altijd betrokken bij het bedrijf. Ik ben toen ik jong was mee naar Israël geweest en heb hem regelmatig geholpen op beurzen. Ik heb eerst veel gereisd en andere banen gehad, maar ik vind het nu heel fijn om samen met mijn vader aan de slag te gaan. Ik krijg van hem bovendien alle ruimte om mijn ideeën uit te werken. Zo heb ik de afgelopen tijd hard gewerkt aan de nieuwe website, maar ik ben ook betrokken in allerlei andere processen binnen het bedrijf. Denk aan het inkoopproces en het onderhouden van de relaties met de leveranciers en salons.” Roger vult aan: “De komst van Hanna geeft mij wel rust. Ze heeft veel verstand van marketing en is een nieuwe frisse energie binnen het team. Ze brengt een hele hoop nieuwe kennis met zich mee, zoals het onderhouden van een websites en het maken van interessante content voor social media. Door dit uit handen te kunnen geven, kan ik mij bezig houden met het grote plaatje. Ik kan haar helemaal vrij laten, want ze heeft het helemaal in de vingers.” MINERAL CARE EN XMINERALS Mineral Skin Cosmetics betrad de branche ooit met een kleine lijn van zo’n dertig à veertig producten. Dat is niets vergeleken met de circa vierhonderd producten die het bedrijf nu de schoonheidsspecialisten kan bieden. “Toen we begonnen, was Mineral Care voor veel salons een merk om erbij te doen”, gaat Roger verder. “Dat wil zeggen: niet het hoofdmerk binnen het salonaanbod. Maar dat is de laatste jaren wel veranderd. Ons productaanbod werd groter en het is mooi om te zien hoe klanten van het eerste uur met ons mee zijn gegroeid. Nu zijn er steeds meer salons die alleen op basis van Bio Active Care of Xminerals werken. Of ze vinden een mooie combinatie met één van onze andere merken.” Benieuwd naar deze andere merken, vragen we Roger naar de uitbreiding van het assortiment waar hij naar verwijst. “Een aantal jaar geleden hebben we een eigen merk ontwikkeld, genaamd Xminerals. Zoals de naam al aangeeft, staan ook hier de mineralen uit de Dode Zee aan de basis. Het hebben van een eigen merk heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van de strategie van een leverancier. Met Xminerals kunnen we zelf beslissen wat we ontwikkelen en daarmee inspelen op onze eigen markt. Dat maakt het een leuk en dynamisch merk. Het is een mooie aanvulling in ons assortiment, waarbij alle merken prima naast elkaar kunnen bestaan.” GIGI LABORATORIES Mineral Skin Cosmetics vertegenwoordigt nu de merken Mineral Care, Bio Active Care, Xminerals enVIE DE SEL. Een andere eyecatcher in het assortiment van de Nijkerkse beautyleverancier is GIGI Laboratories. Dit merk komt eveneens uit Israël en is het antwoord van Mineral Skin Cosmetics op de vraag van schoonheidsspecialisten die op zoek zijn naar effectieve huidverbetering. “Het is het grootste professionele merk in Israël”, legt Hanna uit. “GIGI beslaat 60% van de professionele markt aldaar. Ze lopen daar vaak voor in vergelijking met de Nederlandse markt. Zo waren ze daar al veel eerder bezig met anti-pollution, dat zie je nu pas doorsijpelen in onze beautymarkt. Maar ze hebben ook peelings op basis van ingrediënten die de Europese markt nog niet kent. Heel vernieuwend, we volgen het op de voet.” STUDIEREIS NAAR ISRAËL Training en persoonlijk contact is altijd een belangrijk speerpunt geweest voor Mineral Skin Cosmetics. Iets waar ook Hanna zich nu sterk voor inzet. Ze houdt zich namelijk niet alleen bezig met de marketinguitingen en beursdeelnames, maar ze organiseert ook regelmatig trainingen en events. Het laatstgenoemde geeft haar veel energie. “Voordat we wisten wat corona was, organiseerden we sowieso twee keer per jaar een event voor onze klanten”, vertelt Hanna. “We laten hen dan zien wat de laatste ontwikkelingen zijn, maar het is ook een mooi moment om bij te praten met elkaar. Extra bijzonder zijn de reizen naar Israël, die we zo nu en dan organiseren. We nodigen dan een aantal klanten uit om met ons mee te reizen naar de Dode Zee om deze bijzondere plek zelf eens te ervaren, maar ook om een kijkje in de fabriek te nemen. Zie het als een soort studiereis, waar we uiteraard ook veel plezier maken.” Roger lacht en zegt: “Ik zit nog steeds in die app-groepen en er worden nog steeds herinneringen opgehaald aan die mooie reisjes.” “Het is mooi om te zien hoe de schoonheidsspecialistes inmiddels een community vormen”, vervolgt Hanna. “Ze onderhouden onderling contact en helpen elkaar. Zo hebben ze het afgelopen jaar bijvoorbeeld veel steun aan elkaar gehad. We hopen dan ook weer snel iets leuks met elkaar te kunnen organiseren, bijvoorbeeld een feestje om het 25-jarige jubileum te kunnen vieren. Dat zou heel mooi zijn”, sluit Hanna af. Meer informatie: Mineral Skin Cosmetics Tel. 033-2464532 www.mineralskincosmetics.nl Hanna van Oordt Roger van Oordt

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4