Beautysalon nr1 2022 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 1 2 0 2 2 58 C o l u m n WE ZITTEN ALWEER BIJNA IN HET TWEEDE KWARTAAL VAN 2022, DE TIJD VLIEGT! GELUKKIG HEB JE ER INMIDDELS OOK FLINK WAT WERKWEKEN OP ZITTEN. LATEN WE HET GELIJK HEBBEN OVER HOE JE KUNT GROEIEN DIT JAAR, WANT: IS HET NODIG OM TE INVESTEREN IN JE SALON? INVESTEREN IN JE SALON: MUST OF NICE TO HAVE? MANUELA STARTTE IN 2018 MET HAAR EIGEN MARKETINGBUREAU XOXO, WAARMEE ZIJ PROFESSIONALS IN BEAUTY VOORZIET IN PASSEND MARKETINGADVIES. RETURN ON INVESTMENT Misschien heb je deze term wel eens voorbij zien komen, de ROI. Letterlijk betekent het: wat is het resultaat van de investering die je doet? Er zit een berekening aan vast, maar voor mij is het allerbelangrijkste dat je je continu afvraagt: als ik hierin investeer, wat levert het mij dan op? En het hoeft echt niet altijd in keiharde euro’s te zijn. Als jij investeert in die pot verf, omdat jij je salon een nieuwe kleur wil geven dan kan dit een hele goede ROI hebben. Jij voelt je namelijk prettiger om te werken in de salon én voor je klanten voelt het ook als een vernieuwing. Probeer wel altijd te denken in het resultaat. Wat betekent het het voor jou als je investeert in X? Doe je dat echt voor jezelf of heb je het idee dat je het moet doen omdat andere salons het doen? MUST HAVE OF NICE TO HAVE Velen van jullie zijn eenpitters en daar is helemaal niets mis mee, maar ik kan me voorstellen dat je soms een sparringpartner mist. Om even je ideeën tegen aan te houden of juist geprikkeld te worden door een ander. Dan ga je om je heen kijken naar je collega’s en soms zie je dingen voorbij komen waarvan je misschien kan denken: moet ik dit ook doen? Bijvoorbeeld investeren in een gratis behandeling voor een influencer want dat zag je ook bij die andere salon voorbijkomen. Of toch ook maar iets doen met dat Facebook adverteren, want je collega zie je ook continu in je tijdlijn voorbijkomen. Probeer dichtbij jezelf te blijven en echt te bedenken of het iets is wat alleen nice to have is: ‘oh leuk, een influencer is in mijn salon geweest!’ of iets wat je echt nodig hebt voor je salon ‘oh fijn, die influencer heeft precies volgers die ik als klant wil en het heeft geresulteerd in twee nieuwe PMU klanten’. Werkt iets ook voor jou, levert het jou ook resultaat op of wil je er alleen naar kijken omdat het voor de ander goed heeft gewerkt? BEN JE ER KLAAR VOOR? Ga altijd uit van je eigen salon. Doe nieuwe ideeën op bij collega’s of andere bedrijven en bedenk dan of dit ook voor jouw salon kan werken. Welk resultaat hoop je te behalen en wat maakt het voor jou geslaagd? Wil je het in 2022 niet meer alleen doen en sparren met beauty collega’s om zo je eigen salon te laten groeien? Neem dan eens een kijkje bij de Beauty Ondernemers Mastermind die in mei start. In een groep van tien saloneigenaren zes maanden werken aan jouw salon met elke maand een livedag. Neem een kijkje op mijn website of stuur me een DM via Instagram of Facebook op @xoxomarketing Succes! Manuela Warnar XoXo Fotografie: Carola Doornbos

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4