De Beautysalon nr 1 2023 Online

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 57 dochter van’. Nieuwe klanten zagen ons allebei als volwaardige schoonheidsspecialisten, met elk onze eigen aanpak en specialiteit. Daarnaast hebben we inmiddels allebei de pedicure-opleiding afgerond, wat ook ons weer nieuwe klanten oplevert. En gelukkig zijn er ook veel klanten vanuit Klundert met ons meegegaan, waardoor onze agenda ook nu lekker vol zit.” COLLAGEENDRADEN Mooi M&M houdt meer in dan alleen pedicure en huidverbeterende of ontspannende gezichtsbehandelingen. Dames én heren kunnen er ook terecht voor onder andere massages, waxing, (bruids) make-up, manicure en wimpers. Daarnaast staan Monique en Manon open voor nieuwe ontwikkelingen, zoals de nieuwste aanwinst in het salonaanbod: collageendraden. “We zijn onlangs gestart met de behandelingen van DS V-Line op basis van collageendraden en ik moet zeggen: de resultaten zijn tot nu toe veelbelovend”, vertelt Manon. “De rimpels zie je bij elke behandeling verder vervagen. Het laat zien hoe innovatief onze branche is. Ik vraag mezelf wel eens af: hoe verzinnen ze het elke keer weer? Maar we zien veel interessante treatments, momenteel ben ik mijzelf aan het verdiepen in cupping. Je begrijpt: we blijven graag op de hoogte van wat er in de branche gebeurt.” IEDER EEN EIGEN SPECIALITEIT Ondertussen komt Monique de ruimte binnen nadat ze net een pedicurebehandeling bij een vaste klanten heeft afgerond. Trots vertelt Monique over hoe zij en haar dochter op één lijn zitten als het gaat over het runnen van de salon. “We denken over heel veel dingen hetzelfde en toch is het ook een jonge, frisse wind die door de salon waait”, vertelt Monique trots. “Ze is ontzettend handig met social media en heeft ook weer veel nieuwe ideeën voor de salon. Ze pikt nieuwe trends snel op. Bovendien ben ik ook niet meer de jongste”, zegt Monique met een knipoog. “Manon heeft zich echt ontpopt tot een kundig schoonheidsspecialiste die inmiddels haar eigen klantenkring heeft opgebouwd. Ze heeft haar eigen stempel op de salon gedrukt, mede door zelf een merk uit te kiezen dat bij haar doelgroep past.” Manon vult aan: “Mijn moeder werkt al jaren met het merk Alissi Brönte, dat perfect werkt bij onze klanten. Wel merkte ik dat ik soms hele andere klanten aantrok in de salon. En dus ging ik op zoek naar een merk dat in hun huidbehoeftes kon voorzien. We zijn toen samen naar de beurs gegaan en ik kreeg de vrijheid om een merk uit te zoeken dat bij mij past. En zo maakte ik kennis met de producten Dr. Grandel; een duidelijk en overzichtelijk assortiment dat mij de juiste tools geeft om mijn klanten te kunnen helpen. Daarnaast maken we nu ook gebruik van de producten van Phyris.” ALLES NET EVEN WAT MAKKELIJKER MET SALONSOFTWARE Een ander onderdeel waarover Manon zich heeft ontfermd, is de introductie van de salonsoftware van Da Vinci. “Ik wilde graag wat meer overzicht hebben wat betreft onze agenda en de contactgegevens van klanten netjes ordenen, zodat het allemaal wat sneller en gemakkelijker gaat”, legt Manon uit. “We kwamen op de voorjaarsbeurs in Utrecht in aanraking met Da Vinci en raakten direct overtuigd van het gemak van hun systeem. We gebruiken de software nu om onze afspraken te organiseren, herinneringsmails te versturen en om regelmatig nieuwsbrieven rond te sturen met leuke nieuwtjes en acties. Super handig!” Ook in april zijn Monique en Manon voornemens om de voorjaarsbeurs in Utrecht te bezoeken, al zijn ze deze keer niet direct op zoek naar iets specifieks. “We hebben net de collageendraden geïntroduceerd en zijn daar nu behoorlijk druk mee. Toch gaan we elk jaar een kijkje nemen op de beurs om te zien wat er in de branche speelt. Bovendien is het een leuk uitje samen en een voordelig moment om inkopen te doen.” WINNING TEAM Monique en Manon hebben niet alleen een hechte band als moeder en dochter, ze vullen elkaar heel goed aan als schoonheidsspecialisten. Een grotere salon met personeel is niet hun ambitie, legt Monique uit. “Ik heb Manon nooit gedwongen om bij mij te komen werken, dat is helemaal haar eigen beslissing geweest. Ik ben er wel heel blij mee, we kunnen lezen en schrijven met elkaar. Als ik een medewerker aanneem, is het maar de vraag hoe lang ze blijft en of zij diezelfde verantwoordelijkheid voelt als Manon en ik. Daarnaast kan ik ook goed met Manon discussiëren over hoe het beter kan, die drempel is misschien hoger bij personeel. Ik weet bij Manon gewoon zeker dat ze net als ik honderd procent voor de salon gaat. Manon beaamt: “We hebben vaak aan één blik genoeg. Daarnaast hebben we ook gewoon heel veel plezier samen.” Monique sluit af met een blik in de toekomst: “Ik denk natuurlijk ook aan de toekomst, waarin ik hoop wat minder te hoeven werken. Maar dan weet ik zeker dat ik het in goede handen is bij Manon.” Meer weten over Mooi M&M? Neem dan een kijkje op www.mooi-mm.nl. Manon de Pijper

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4