De Beautysalon nr 1 2023 Online

Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY: CELLUMA LICHTTHERAPIE GEÏNSPIREERD DOOR LICHT, BEWEZEN DOOR WETENSCHAP Voorjaarsbeurzen Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | M a a r t 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 1 | P r i j s € 1 0 , 5 0

Loved by: Tiany Kiriloff info@anubiscare.be +32(0)3 647 3612 Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Gezien op SBS6: deschoonheidsspecialist.tv Wil je meer info of een proefbehandeling? Bezoek superboost.nl of neem contact op via: Get your face in shape. Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Zie de successen van onze klanten op: @anubiscare Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: • Huidverjonging • Verminderen van (fijne) rimpels • Oog- en wenkbrauwlift • Haarverbetering (versterking +30%) • Onregelmatige huid • Grove poriën • Pigmentatie • Extra spiervolume • Ontspanning na samentrekking spier • Herwonnen spiertonus • Resultaat op lange termijn • Communicatie tussen brein en huid verbeteren • V-vorm gezicht herstellen • Oogleden openen • Mondhoeken krullen omhoog • Meer spierspanning meer hefkracht • Acné ‘Met de Superboost-methode dringen de verschillende medische AnubisMed cocktails pijnloos door tot in de diepste zones van het haarzakje en zweetkliertje’ Geef jouw gelaat de ultieme workout. Wij staan 25, 26 en 27 maart 2023 op de Beauty Trade Beurs Utrecht. Bezoek onze stand 11C130. Maak een vrijblijvende afspraak via de website.

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 3 Colofon en De Visie Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170) COVERSTORY: CELLUMA LICHTTHERAPIE GEÏNSPIREERD DOOR LICHT, BEWEZEN DOOR WETENSCHAP Voorjaarsbeurzen Special Va k t i j d s c h r i f t v o o r d e t o t a l e b e a u t y b r a n c h e | M a a r t 2 0 2 3 | 1 9 e j a a r g a n g n o . 1 | P r i j s € 1 0 , 5 0 Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2023 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl De missie om producten steeds meer te laten bestaan uit natuurlijke ingrediënten leeft al jaren in onze branche. Uiteraard valt er veel te zeggen van de huidverbeterende of -verzorgende kracht van synthetische ingrediëntcomplexen, maar toch lijken schoonheidsspecialisten steeds meer mee te gaan in de hang naar natuurlijke producten. Wellicht vanuit het – misschien onterechte – wantrouwen jegens de door de mens gemaakte producten, of juist gewoon omdat natuurlijke ingrediënten al eeuwen bewijzen een goede uitwerking te hebben op onze huid én gezondheid. Voor veel schoonheidsspecialisten is de visie om met louter natuurlijke ingrediënten aan de slag te gaan al zo oud als de weg naar Rome. Waarin ze eigenlijk letterlijk gelijk hebben. De aandacht van schoonheid gaat al eeuwen terug, waarbij met name de Grieken en de Romeinen een grote stempel hebben gedrukt ons schoonheidsidealen. Veel tradities uit die tijd houden we in zekere zin nog steeds in stand. Denk aan het gebruik van make-up, dat al in het oude Egypte toegepast werd. Ik bedoel maar: Cleopatra staat bekend om haar indrukwekkende cateye. Sowieso is Cleopatra een trendsetter als het gaat om beauty. Zo wist ze toen al (lees: de eerste eeuw voor Christus) dat dode zeezout goed was voor de huid en gezondheid. Haar geliefde Marcus Antonius – eigenlijk moeten we zeggen: één van haar vele aanbidders – veroverde zelfs het hele gebied rondom het beroemdste natuurlijke kuuroord voor zijn Griekse koningin. Verder nam ze regelmatig een honing- en melkbad en waxte ze haar benen met suiker. Klinkt herkenbaar, toch? De geschiedenis staat vol van knotsgekke, maar ook soms hele logische beautyrituelen, die gestoeld zijn op de vernuftige ingrediënten die de natuur ons te bieden heeft. De beste profeet over de toekomst is het verleden en dat zien we nog altijd terug in de cosmeticaproducten en behandelingen vandaag de dag. Denk aan evergreens als sheaboter, aloë vera, bijenwas, amandelolie, kokosolie en ga nog maar even door. In onze vaste rubriek ‘What’s in it?’ nog zo’n bijzonder en al eeuwenoud ingrediënt uit moeder natuur: duindoorn. We kunnen er denk ik niet omheen dat de natuur ons al een hele goede basis geeft. Of er in de salon geen plek is voor ingrediënten die in het lab zijn geproduceerd? Die keuze ligt uiteraard bij jou als ondernemer. In deze uitgave vind je wederom genoeg inspiratie als het gaat om wat er te bieden is in de cosmeticaindustrie. Een plek waar je daar ook een mooi overzicht van krijgt, is de beursvloer. In deze uitgave vind je een overview van wat er op de voorjaarsbeurzen Beauty Trade Special en BEAUTY Düsseldorf te vinden is. Met een uitgebreide beursspecial ga je goed voorbereid op pad. Veel leesplezier en wellicht treffen we elkaar op de beursvloer! CLEOPATRA WIST AL DAT DODE ZEEZOUT GOED WAS VOOR DE HUID

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 4 INHOUD P. 10 GROOT INTERVIEW ANUBIS CARE Honderd instituten werken er inmiddels mee; de innovatieve werkwijze van SuperBoost. Drie jaar geleden introduceerde Anubis Care deze non-invasieve behandelmethode op de Benelux-markt als instrument voor natuurlijke huidverjonging en huidverbetering op lange termijn. We spreken directeur Robert de Bruijn en SuperBoost-expert Marilyn Ghoos. P. 21 BEAUTY TRADE SPECIAL Beauty Trade Special is een begrip in de beautybranche: bol van de noviteiten en vooraanstaande leveranciers op een imposante beursvloer. De voorjaarsbeurs, die van 25 t/m 27 maart plaatsvindt in Jaarbeurs Utrecht is de uitgelezen plek om je vakkennis te verbreden, inspiratie op te doen en collega's uit de branche te ontmoeten. P. 26 Corrective Cosmetics Als je als schoonheidsspecialist op zoek bent naar een merk (erbij), dan zijn er veel zaken waar je op moet letten. Een beautybeurs biedt dan een goede gelegenheid om wat meer over diverse merken te weten te komen en ook over de firma die de merken levert. We spraken met Jan Zwoferink, directeur van Corrective Cosmetics. P. 30 Coverstory B Professional De Belgische invoerder B Professional BV zet sinds 2019 Celluma Lichttherapiepanelen onder de merknaam Celluma Benelux op de markt. Hoog tijd dus om even verder kennis te maken met de technologie en de mensen achter het merk. Aan het woord is Bart Vanhalle, CEO van B Professional, exclusief distributeur van Celluma Lichttherapie. 10 21 26 30

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 5 P. 39 Afslankapparatuur van Avifit Op Beauty Trade Special dit voorjaar, toont AviFit haar brede aanbod aan afslankapparatuur én lanceert bovendien de Visbody 3D Bodyscan. “Een juiste behandeling aanbieden begint met het stellen van een goede diagnose”, aldus AviFit-eigenaresse Anja van Osch. P. 45 beauty Düsseldorf Beauty Düsseldorf is er weer klaar voor en brengt de hele wereld van de schoonheid bijeen van 31 maart tot en met 2 april 2023. Dit is de ontmoetingsplaats voor cosmetica, nail, voet, wellness & spa, de experts en professionals uit de beautybranche. P. 55 Just Beauty By Anne Anne-Marie Mater werkt al 23 jaar als schoonheidsspecialiste en heeft vanaf het begin van haar carrière veel mannelijke klanten gehad. In haar eigen schoonheidssalon, Just Beauty by Anne, bestaat haar klantenbestand inmiddels voor 51 procent uit mannen en de overige 49 procent is vrouw. Wij spreken Anne-Marie over de man als klant in haar salon. P. 56 Salon X - Mooi M&M Monique de Pijper en haar dochter Manon runnen de knusse schoonheidssalon Mooi M&M in het Brabantse Hoeven. De vrolijke Manon vertelt hoe ze deze salon met eigen handen hebben verbouwd. “Soms met bloed, zweet en tranen, maar dat maakt ons ook wel extra trots op het resultaat.” We schuiven aan om meer te weten te komen over deze unieke salon van moeder en dochter. 45 39 56 55

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 6 KORT NIEUWS Naast de hoogwaardige opleidingen zal de ligging en uitstraling tot de verbeelding spreken en is een opleiding bij de ACADEMYx meer dan les krijgen. De opleiders bij de ACADEMYx zijn ook werkzaam in de praktijk en bestaan uit ervaren topvisagistes en hairstyling specialisten, en die combinatie is uniek. Ze zijn op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van haar en make-up en ze werken met het Maastrichtse make-upmerk PUNE Cosmetics. Meer informatie op academy-x.nl MAKE-UPOPLEIDING BIJ ACADEMYX IS ‘MEER DAN LES KRIJGEN’ ACADEMYX IN MAASTRICHT IS DE VAKOPLEIDER VOOR DE PROFESSIONELE HAIR- EN MAKE-UPEXPERT ALSOOK VOOR DE AL ERVAREN VISAGIST. DE OPLEIDINGEN ZIJN PRAKTIJKGERICHT, COMPLEET EN AANGEKLEED MET AANGENAME EXTRA’S. DE VOLGENDE OPLEIDINGEN WORDEN AANGEBODEN: MAKE-UP & HAIR EXPERT, MAKE-UP EXPERT, MASTER MAKE-UP EXPERT EN HAIR EXPERT. DE ACADEMYX LIGT MIDDEN IN HET BRUISENDE HART VAN MAASTRICHT WAAR SCHOONHEID EN SOIGNEREN DE BOVENTOON VOEREN. Piura komt met een collageenpoeder als natuurlijke aanvulling voor huidverbeterende behandelingen en kuren. Door het poeder vervagen fijne lijntjes en rimpels, maar het versterkt en verbetert ook je haar. Naast het PUUR MARINE COLLAGEEN VANAF JE 25E BEGINT DE NATUURLIJKE PRODUCTIE VAN VERSCHILLENDE SOORTEN COLLAGEEN AF TE NEMEN. DEZE ONDERSTEUNEN ONDER ANDERE BIJ DE GEZONDHEID VAN JE HUID, HAAR EN NAGELS, MAAR OOK JE SPIEREN, BINDWEEFSEL, GEWRICHTEN EN BOTTEN. MET PUUR MARINE COLLAGEENPOEDER WORDT DE HUID VAN BINNENUIT BESCHERMD EN ONDERSTEUND IN HET VEROUDERINGSPROCES. gebruik van je favoriete beautyproducten, doe je er vanaf je 25e ook goed aan om te beginnen met het gebruik van collageen, omdat schoonheid van binnenuit begint. Het voordeel van het Puur Marine Collageenpoeder is dat ze los in te kopen zijn en te combineren met je eigen merk in de salon. Ook de training is toegankelijk, deze is online vanuit huis te volgen. WAAROM KIEZEN VOOR PIURA COLLAGEENPOEDER? Het collageenpoeder bevat 100% natuurlijke Acerola voor toegevoegde vitamine C. Vitamine C helpt je lichaam om collageen aan te maken. Dit kan helpen je huid op natuurlijke wijze te revitaliseren, je haar en nagels te versterken en te helpen bij de gezondheid van gewrichten en botten. Collageen is het meest voorkomende eiwit in het lichaam en vormt meer dan een derde van al het weefsel. Dit eiwit is een cruciaal onderdeel van jouw huid, haar, nagels, bindweefsel, pezen, spieren en meer. Het collageenpoeder bevat type I viscollageen, geen vulstoffen of bindmiddelen, is licht verteerbaar en is vrij van zware metalen. Het Puur Marine Collageenpoeder is te verkrijgen in de smaken Tropical, Chocolate en Naturel. Door de neutrale smaken, maakt het poeder gemakkelijk toe te voegen aan verschillende gerechten en dranken. Meer informatie: P&B Cosmetix | Tel. 0229-757128 | www.beautytrainingen.nl

• Armleuningen zijn aan beide zijden gestoffeerd en opklapbaar • Uittrekbaar en afneembaar hoofd- en voeteneinde • Hoogte, helling, rug en beendelen zijn elektrisch verstelbaar • Heftechniek met één kolom voor optimale beenruimte • Stofferingskleur individueel configureerbaar • Optioneel: Smart-Thermo & Vibro-Wellness www.gharieni.nl LINA SELECTSERIE De Gharieni Lina Select serie Geeft optimaal werk- en ligcomfort én is configureerbaar! Met Soft Kussen

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 8 ROODHEID ROSALIQUE CAMOUFLEERT ROODHEID EN ONEFFENHEDEN Voor de huid met vlekjes, oneffenheden, roodheid of pukkeltjes is de Rosalique 3-in-1 anti-redness Miracle Formula de ideale crème. Rosalique, ook wel de Green Miracle Cream genoemd vanwege zijn groene kleur, is speciaal voor de gevoelige huid met Erythema (roodheid) in alle vormen. De crème reduceert onmiddellijk de roodheid en herstelt én beschermt de huid. BESCHERMENDE INGREDIËNTEN De Miracle Formula camoufleert roodheid en oneffenheden met behulp van een unieke, micro-ingekapselde technologie. Deze geeft kleurpigmenten direct af op de huid, die de roodheid in het gezicht corrigeren. De formule bestaat uit verzorgende ingrediënten die bewezen effectief zijn tegen de rode huid: A-Bisabolol, Zeolite, Panthenol, Shea Butter en Urea. De huid blijft daarnaast langer beschermd voor UVA- en UVB straling door de SPF50 die de crème bevat. DE ROSALIQUE 3-IN-1 ANTI-REDNESS MIRACLE FORMULA CAMOUFLEERT ROODHEID EN ONEFFENHEDEN DIRECT. DE CRÈME BEVAT VERZORGENDE INGREDIËNTEN EN IS GEHEEL VEGAN, WAARBIJ HET ZICH GEMAKKELIJK AANPAST AAN DE HUIDSKLEUR EN GEEFT DE HUID EEN PRACHTIGE, ONZICHTBARE CAMOUFLAGE. TIPS VOOR HET AANBRENGEN Een kleine hoeveelheid Rosalique als gekleurde moisturizer laat de huid al gladder, egaler en stralender ogen. Rosalique werkt ook perfect als een verzorgende en beschermde dagcrème, als concealer of als primer voor onder foundation. Een fijne bijkomstigheid is dat de crème op een natuurlijke manier corrigeert en allesbehalve ‘cakey’ is. In studies wordt aangetoond dat Rosalique geïrriteerde huidzones kalmeert en dat de huid tot rust komt bij dagelijks gebruik gedurende een periode van vier tot acht weken. Rosalique is vrij van synthetische stoffen en parfum, geschikt voor de gevoelige huid, cruelty-free en vegan. Meer informatie: Vricos B.V. www.rosalique-professional.nl

DIODE LASERS HIFU APPARATUUR ELEKTRISCH ONTHAREN CARBOXYNEO HYDRO FACIAL BEHANDELSTOELEN CAPTUR PRO MICRO NEEDLING BODY SHAPING met triple-wave technologie blend en diathermie apparatuur combinatie apparatuur design, luxe & comfort zuurstof van binnenuit medische micro-needling cryo-lipo & ems-sculpting professionele huidanalyse High intensity focused ultrasound voor liften en verstrakken. Voor behandeling van gezicht en lichaam. Elektrisch ontharen met Blend apparatuur. Wratjes couperose en andere oneffenheden behandelen met Tele-Gone diathermie. Diode lasers voor permanent ontharen. Met ‘single pulse’ en ‘SHR in motion’ modus. (755nm + 808nm + 1064nm). Keuze uit: hydro-facial, carboXyneo, RF-lifting, meso-injectie, oxygen-spray, ultrasound, plasma, cold therapie en skinscrubber. Huidbehandeling met 4 voudige werking op basis van het “Bohr-Effect”. Exfoliatie, oxygenatie, infusie en RF lifting. Behandelstoelen met vele opties: verwarming, memory, verwisselbare panelen, wielen, moodlights, muziek & acoustic vibration. Micro-needling systeem en meso-ampullen voor huidtherapie. Krachtige pen met instelbare snelheid & diepte. Met Medische CE. Professionele apparatuur voor lichaamsbehandeling. Afslanken, figuurcorrectie en vetreductie met de nieuwste technologieën zoals ingebouwde RF. Uitgebreide resultaten rapporten. Gemakkelijk en snel analyses vergelijken. Inclusief gepersonaliseerd product/behandel advies. High Performance Beauty Systems for Professionals Bowie Medical BV - Parallelweg 7D - 5349 AD Oss - Tel 0412-690116 - info@bowiemedical.nl - www.bowiemedical.nl Bezoek onze showroom & winkel: open maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 en zaterdag van 10.00 tot 16.00 lifting & tightening

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 10 GROOT INTERVIEW ANUBIS CARE Robert vertelt over het bedrijf: “Anubis Care is een familiebedrijf met een volwaardig team van skin-experts, zoals Marilyn. En een van onze paradepaardjes is SuperBoost, waar we natuurlijk velerlei complementaire modules bij bieden. Ook vervullen we graag de klassieke groothandelfunctie, als one-stop-shop voor de beautywereld. Bij Anubis Care halen we energie uit resultaatgerichte behandelmethodieken. Marilyn en haar SuperBoost is daar een fantastisch voorbeeld van.” Marilyn is als projectmanager eindverantwoordelijk voor SuperBoost in de Benelux. Hiervoor werkte SuperBoost Marilyn bij een esthetische kliniek waar zij door een team van gerenommeerde artsen veel kennis heeft kunnen opdoen van de huid en behandelingen. Marilyn: “Ik ben echt een vakidioot en vind het belangrijk om te doen wat ik leuk vind. Ik haal energie uit behandelingen met uitzonderlijk goede resultaten. De match met SuperBoost is duidelijk. Ik ben het eerste aanspreekpunt bij Anubis met betrekking tot SuperBoost en doe alles wat erbij komt kijken, van trainingen tot klantbezoeken. Ik merk bij de instituten die met SuperBoost werken diezelfde drive voor het vak.” FEEST BIJ ANUBIS CARE: HONDERDSTE SUPERBOOST SKIN EXPERT-LOCATIE GEOPEND IN DE BENELUX HONDERD INSTITUTEN WERKEN ER INMIDDELS MEE; DE INNOVATIEVE WERKWIJZE VAN SUPERBOOST. DRIE JAAR GELEDEN INTRODUCEERDE ANUBIS CARE DEZE NON-INVASIEVE BEHANDELMETHODE OP DE BENELUX-MARKT ALS INSTRUMENT VOOR NATUURLIJKE HUIDVERJONGING EN HUIDVERBETERING OP LANGE TERMIJN. WE SPREKEN DIRECTEUR ROBERT DE BRUIJN EN SUPERBOOST-EXPERT MARILYN GHOOS OVER ANUBIS CARE EN HAAR ‘PARADEPAARDJE’, ZOALS DIRECTEUR ROBERT SUPERBOOST NOEMT. MIJLPAAL: HONDERD LOCATIES Marilyn vertelt over de oorsprong van de behandelmethode: “De eerste stap, het insluizen van de werkstoffen met de Jet-stream, komt uit de brandwondheelkunde en de tweede stap, de biofeedback, komt uit neurologie. De werking is enorm helend en regenererend. De esthetische waarde erkende de ontwikkelaar van de apparatuur, een ingenieur professor uit Israël, al snel. Samen met Anubis Care ontwikkelden hij de award winning cocktails en het concept SuperBoost Skin Expert zoals de consument dat nu kent.” Anubis Care verdeelt SuperBoost nu drie jaar en onlangs vierden zij hun succes met de honderdste locatie in Naaldwijk bij Yvonne Skin en Beauty; een mijlpaal. Robert: “Onze klanten van het eerste uur, werken ook nog steeds dagelijks met SuperBoost. Heel goede en serieuze ondernemers, zoals Evelien Résidance de beauté, Wil van Deursen van Beauty Kliniek Asten, Mooii by Angelique die ons vanaf dag één het vertrouwen hebben gegeven. En met wie we dus al jaren heel fijn samenwerken. Marilyn is Anubis Care-directeur Robert de Bruijn en SuperBoost-expert Marilyn Ghoos

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 11 betrokken geweest bij de eerste tot en met de honderdste klant en heeft met ieder van hen heel warm contact.” HET RE-EDUCEREN VAN DE SPIEREN Met haar praktijkervaring uit de kliniek waar ze voorheen werkte, heeft Marilyn een heel helder beeld van de kracht van SuperBoost. “Toen ik in de kliniek werkte, zag ik allerlei resultaten voorbij komen, passend bij verschillende behandelingen. Maar met SuperBoost zie ik resultaten die ik simpelweg voorheen nog niet zag”, benadrukt ze. “We behandelen met SuperBoost de huid én de spieren in de diepte, op een non-invasieve manier op biofeedback, voor een langetermijnresultaat dat ik bij geen enkele andere behandeling ben tegengekomen. Ik vind het heel belangrijk dat we bij beautybehandelingen de communicatie die plaatsvindt tussen het brein en de huid als perifeer orgaan niet moeten vergeten, dit noem je neurofeedback. Wat wij met SuperBoost doen, is het re-educeren van de hals-, gelaat en mimische spieren om verschillende indicaties aan te pakken. Zo maken we de spieren die door veroudering gaan hangen, weer vitaal en gelift en verbeteren we de huidkwaliteit op lange termijn. En dat voor een non-invasieve behandeling. Ik sta nog steeds regelmatig versteld van de resultaten die we behalen.” MULTI-LEVEL APPROACH SuperBoost past als behandeling goed in het pakket van totaalleverancier Anubis Care. Zij hechten grote waarde aan hun ‘multi-level approach’. Dit houdt in dat zij voor de noden van iedere huidlaag een behandeling of product hebben. Denk daarbij aan ook aan licht therapie, chemische peelings, needling, klassieke verzorgingen.”, vertelt Marilyn. “We beginnen een behandeltraject steeds met een nauwkeurige huidmeting. Met ons meetsysteem, de SoftFX, kunnen wij heel duidelijk zien wat de klant nodig heeft op het gebied van hydratatie, sebum, elasticiteit, Ph, (uniformiteit) melanine, textuur, pigmentatiekeratine, roodheid, poriën, lengte en diepte van rimpels. Die informatie stelt ons in staat het juiste behandelplan op maat, voor thuis en in de praktijk te adviseren. Bovendien maakt zo’n nauwkeurige huidmeting de resultaten heel goed zichtbaar, wat bij non-invasieve behandelingen soms lastig is doordat je er visueel aan gewend raakt. Daarom heb je software nodig. Daar starten we altijd mee, om vervolgens aan de slag te gaan met een SuperBoost-kuur van vier behandelingen om de twee à vier weken. Hierna is het belangrijk om samen met de klant te bepalen wat wenselijk is en wat ervoor nodig is om dat te bereiken. SuperBoost is ideaal om gecombineerd te worden met andere behandelingen, omdat er geen sprake is van trauma of downtime. Een combinatie met andere esthetische behandelingen is altijd goed en past perfect in onze multi-level approach, maar ik blijf benadrukken: vergeet de spieren en de huidkwaliteit niet!” Robert vult aan: “Wij kunnen instituten alle handvatten geven om op alle lagen van de huid, op basis van de noden van de huid, de juiste behandeling te bieden. SuperBoost is de kern en blijft in de toekomst bij Anubis heel belangrijk. In ons aanbod vullen wij dit aan met andere multi-level behandelingen; vanaf het microbioom tot en met de onderste lagen van de dermis. De basis hiervoor is ons nauwkeurige meetsysteem, waarmee we een ontzettend gedetailleerd behandelplan kunnen opstellen voor zowel thuis als in het instituut. Die nauwkeurigheid mag niet verwaarloosd of vergeten worden. De waarde van maatwerk wordt nog weleens onderschat. Bij Anubis hebben we een enorme drive voor maatwerk voor ieders huid, dat is volgens mij de weg naar succes. En we maken onze klanten graag deelgenoot van onze multi-level approach door hen de tools beschikbaar te stellen om te excelleren. Dit maakt het voor hen én voor ons heel leuk om te werken met SuperBoost.” DE KRACHT VAN SOCIAL MEDIA Met zijn achtergrond in marketing, vertelt Robert hoe makkelijk een behandeling als SuperBoost bovendien op de social media kanalen te gebruiken is. “Nieuwe klanten komen bij ons twee dagdelen inlopen, de behandelingen ervaren et cetera. Wij filmen hen gedurende de dagdelen. Dát is al content. Wij laten de dames dan graag zien hoe je het opmaakt voor de socials”, vertelt hij. “Onlangs hadden wij een ‘reboost your SuperBoost’- sessie, waarop klanten een dag bij ons komen voor nieuwe theorie en vernieuwende praktijk. Ik sprak een aantal van hen – het zijn dames met gemiddeld al zo’n twintig jaar een eigen instituut – en ze vonden stuk voor stuk dat het aantal disciplines dat je moet beheersen om een bedrijf te runnen nog nooit zo groot en breed is geweest. Dat maakt het heel complex. Wij kunnen structuur en ondersteuning bieden om onze klant hierin te ontlasten, want zij wil kunnen focussen op haar specialiteit. Wij bieden de rust, door al die ‘extra taken’ zo gemakkelijk mogelijk te maken.” Marilyn vult aan: “Ik snap het ook als schoonheidsspecialistes er niet direct om staan te springen, maar social media is vandaag de dag zo belangrijk voor je reclame en bekendheid. Voor- en nafoto’s maken het zo snel en inzichtelijk wat de resultaten zijn van SuperBoost. Consumenten zoeken daarnaar. Ook omdat zij het leuk vinden om de verbluffende resultaten te zien. En dat wekt interesse.” Robert deelt tot slot zijn inzicht in de beautybranche: “De snelheid waarmee cosmeticamerken, of beter gezegd -trends, worden verslonden door de Nederlandse beautymarkt is ongekend hoog. Nergens anders in Europa gaat dat zo snel. Ik zie bij klanten soms een enorm verloop van merken en behandelopstellingen, maar wat betreft SuperBoost zien we dat niet gebeuren. Klanten werken er al drie jaar mee als vaste betrouwbare waarde. Met maatwerk als vertrekpunt breng je de huid van jouw klanten in optima forma. Wie zich op die manier durft te profileren, wie zo’n strategische verandering in de markt durft aan te jagen, is verzekerd van een solide manier om met de consument te blijven werken en in haar behoeften te blijven voorzien”, voorspelt hij. Meer informatie: Anubis Care Tel. +32 (0)3-6473612 | www.anubiscare.be | www.superboost.be Standnummer Beauty Trade Special: 11.C.130 KENNISMAKEN TIJDENS BEAUTY TRADE SPECIAL Tijdens Beauty Trade Special zal Anubis Care zich presenteren als marktleider in SuperBoost. “Op onze extra grote, mooie stand in Utrecht verwelkomen wij iedereen vrijblijvend om kennis te maken met ons en met SuperBoost”, aldus Robert. Marilyn: “Het is heel belangrijk om, voordat je besluit met SuperBoost te willen werken, de behandeling eerst zelf te ervaren. Wie interesse heeft kan zich daarvoor dus zeker bij ons melden op de beurs. Kom naar stand 11.C.130 om te ontdekken of deze behandelmethode past bij jou en jouw instituut!”

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 12 ZONBESCHERMING OPTIMALE BESCHERMING TEGEN DE ZON MET DECLARÉ HYALURON BOOST SUNCARE DECLARÉ HYALURON BOOST SUNCARE BESCHERMT DE HUID NIET ALLEEN TEGEN DE ZON, MAAR IS OOK NOG EENS VEGANISTISCH, DUURZAAM EN MILIEUBEWUST. DE NIEUWE DERMATOLOGISCH GETESTE ZONBESCHERMINGSLIJN VAN DECLARÉ ZWITSERLAND VOOR GEZICHT EN LICHAAM IS PERFECT TE GEBRUIKEN TIJDENS LANGE ZONNIGE DAGEN EN BIJ EEN GEBRUINDE TEINT. De huidverzorgingsproducten met SPF 30 tot 50, verkoelende After Sun Body Lotion en een Self Tan Concentrate geven de huid het hele jaar door een individuele kleur. Zacht smeltende Declaré Hyaluron Boost Sun Cream SPF 30 en SPF 50 en de praktische Declaré Hyaluron Boost Sun Spray SPF 30 werken direct bij het aanbrengen en beschermen zelfs de meest gevoelige huid tegen schadelijke UV-straling en zonnebrand. De zonnebrandproducten zijn waterbestendig, voelen niet plakkerig aan en laten geen witte waas achter. Declaré Hyaluron Boost Suncare voorziet de huid van extra vocht dankzij de intensieve Hyaluron Boost Technology in combinatie met het exclusieve SRC™-Complex en perfect op elkaar afgestemde ingrediënten, zoals hyaluronzuur (met korte en lange ketens), panthenol (provitamine B5), Aloë vera en allantoïne. NADELIGE EFFECTEN VAN DE ZON We houden van de warme zonnestralen, het heerlijke gevoel van het strand, de zee en de gebruinde huid na lange zomerdagen. De juiste hoeveelheid UV-straling heeft normaal gesproken een positief effect op ons lichaam, geest en immuunsysteem. Het stimuleert de productie van vitamine D, boost het metabolisme en de circulatie en draagt bij aan de ontwikkeling van de huideigen bescherming tegen de zon. Maar te veel zon heeft ook nadelige effecten. Het kan het hart en de circulatie belasten, het maakt vermoeid en beïnvloedt de concentratie. Ook kan het leiden tot schade aan de ogen en veranderingen in de samenstelling van het bloed. Onze huid lijdt ook door blootstelling aan overmatig zonlicht, met name wanneer we die niet beschermen met de juiste verzorgende producten. Met als gevolg pijnlijke zonnebrand die de huid beschadigt (door UVB), variërend van roodheid, onherstelbare celschade en een verhoogde kans op huidkanker. Ook droogt de huid uit, wat leidt tot vroegtijdige huidveroudering. De nieuwe generatie Declaré Hyaluron Boost Suncare zorgt voor betrouwbare bescherming, intensieve verzorging en het langdurig versterken van de gevoelige huid. BESCHERMING MILIEU Tijdens de productie van de zonbeschermingslijn is bijzondere aandacht besteed aan de bescherming van het milieu. Alle producten voldoen namelijk aan de eisen van Declaré Swiss Clean Beauty en zijn duurzaam en milieubewust. Dat betekent dat de ingrediënten zelfs na een lange tijd in zee geen schade toebrengen aan water, koralen of andere zeedieren. Meer informatie: La Valois Cosmetique Tel. 0512-364623 | www.lavaloiscosmetique.nl

D I E L E I T M E S S E | D E T O O N A A N G E V E N D E V A K B E U R S 31.3 – 4.2.2023 Bestel nu je eTicket : beauty-international.com/tickets2 Fairwise bv President Kennedylaan 19 2517 JK Den Haag Tel. 070-350 1100 info@fairwise.nl _ www.fairwise.nl Het belangrijkste evenement voor cosmetica, nail, voetverzorging, wellness en spa beauty-duesseldorf.com

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 14 KORT NIEUWS Make-upmerk PUNE komt met iets nieuws, een eigen customized zuca PUNE trolley. Speciaal voor de professionele visagist die veel onderweg is, maar ook voor de student die een volledige opleiding tot make-up expert/artist wil volgen. Uitgebreid en volledig, klaar voor elke make-upopdracht. Naast de reeds uitgebreide lijn van het gangbare PUNE-assortiment zijn in deze trolley tevens toegevoegd vier paletten met elk vijftien extra producten/kleuren om de meest uiteenlopende opdrachten aan te kunnen. Om de trolley compleet te maken is hier ook een eigen pre make-up, de volledige PUNE kwastenlijn alsook enkele handige tools aan toegevoegd. Al deze producten zijn in sets maar ook los te koop voor alle aangesloten PUNE verkooppunten en MUA's. Meer informatie: PUNE Cosmetics Maastricht Tel. 043-7920005 | www.pune.nl CUSTOMIZED ZUCA PUNE TROLLEY PUNE IS EEN MAKE-UPMERK DAT IS GEBOREN UIT LIEFDE VOOR HET MAASTRICHTSE SOIGNEREN: VOOR VISAGISTEN, DOOR VISAGISTEN. DE MAKE-UP IS VERKRIJGBAAR BIJ SCHOONHEIDS- EN KAPSALONS EN OOK BIJ MUA'S. De vernieuwde refills voor de deo van Loveli hebben het voordeel van een kartonnen verpakking, dat veel minder kwetsbaar is tijdens transport. Hierdoor zijn er geen geplette of vervormde refills meer, maar het belangrijkste is dat refillen veel makkelijker is geworden en dat je handen schoon blijven. De refill kan ook als deostick worden gebruikt, als je nog geen deostick hebt, dit is ook fijn voor klanten die liever helemaal geen plastic willen gebruiken. Online staat een video om te kijken hoe het nieuwe refillen werkt. DETOXEN Met het stoppen van het gebruik van aluminium-deo of overstappen op een natuurlijke deo zoals die van Loveli, is de kans groot dat je gaat ontgiften van alle aluminium in je lichaam. “Helaas kan dat niet prettig ruiken. Het kan een week duren voordat alle aluminium uit je zweetklieren is, waarna je lichaam kan starten met het detoxen van het aluminium in je lichaam. Dat betekent echter extra zweten én extra stinken. Bij twijfel om hieraan te beginnen, is het goed om te beseffen dat het voor een goed doel wordt gedaan, omdat je lichaam de kans krijgt om zelf weer een balans te vinden.” Meer informatie: Loveli Tel. 06-30583049 | Loveli.care VERNIEUWDE PLASTICVRIJE REFILLS VAN LOVELI LOVELI KOMT MET EEN VERNIEUWDE PAKKING VAN DE REFILLS VOOR DEO. LINDA BOT, FOUNDER LOVELI: "WE BEGINNEN HET JAAR METEEN MET EEN GROTE VERBETERING. WE HADDEN AL EEN PAAR KEER EEN HINT GEGEVEN, MAAR NU IS HET GEREALISEERD: DE LOVELI REFILLS VOOR DE DEO ZIJN HELEMAAL VERNIEUWD. ZE ZITTEN NIET LANGER MEER IN SNOEPPAPIERTJES, MAAR IN EEN KARTONNEN VERPAKKING. MET EEN REFILL RING, DIE HET NAVULLEN NÓG MAKKELIJKER MAAKT.”

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 15 VITAMINES, ALGENEXTRACTEN, HYALURONZUUR, MINERALEN OF PLANTENEXTRACTEN, HET IS SLECHTS EEN GREEP UIT DE MOGELIJKE INGREDIËNTEN VAN EEN PROFESSIONEEL COSMETICAPRODUCT. ELK INGREDIËNT KENT UNIEKE EIGENSCHAPPEN EN DIE LICHTEN WE UIT IN DEZE RUBRIEK ‘WHAT’S IN IT?’. SAMEN MET EEN LEVERANCIER ZET VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON TELKENS EEN INGREDIËNT IN DE SPOTLIGHTS. DIT KEER VERTELT MARIA ÅKERSTEN VAN LACASAMIA BEAUTY, IMPORTEUR VAN HET ZWEEDSE MERK MARIA ÅKERBERG, OVER DE KRACHT VAN DUINDOORN. Duindoorn (Hippophae rhamnoides) is een doornige struik die van nature in de open en kalkrijke duinen langs de Noordzeekust groeit en met zijn diepe penwortels en talrijke uitlopers het zand helpen vasthouden. Met zijn grijsgroene bladeren en zijn hoge oliegehalte wordt de duindoorn ook wel eens de olijfboom van het noorden genoemd, niet alleen vanwege de grijsgroene bladeren maar ook door de hoge gehalte essentiële vetzuren en vitamine E. Alle delen van deze struik hebben potentieel geneeskrachtige eigenschappen. DUINDOORN IN DE OUDHEID, IN DE MIDDELEEUWEN EN NU In de klassieke oudheid kreeg de Duindoorn de naam Hippophae Rhamnoides, afgeleid van het Griekse hippos (paard) en phao (ik dood), omdat de bessen de reputatie hadden giftig te zijn en werden gebruikt om het ongedierte bij paarden te doden. Sinds de middeleeuwen is het in de westerse volksgeneeskunde bekend dat ze ongevaarlijk zijn, maar wel een zure smaak hebben. Het gebruik ervan als middel tegen verkoudheid en griep is in de westerse wereld is pas recent, want men heeft hier pas in de 20e eeuw het hoge vitamine C-gehalte van de bes ontdekt. WAT DOET DUINDOORNOLIE VOOR JE HUID? Duindoornolie is een oranje-rode olie die wordt verkregen uit de pulp en pitten van de duindoornbes. Duindoornolie is breed inzetbaar en heeft zowel inwendig als uitwendig geneeskracht. De olie heeft veel voordelen en helpt de huid, ogen en slijmvliezen gezond te houden. Het gebruik van duindoornolie staat bekend dat het ondersteuning geeft bij droge slijmvliezen (intieme hygiëne), schrale, droge huid, droge ogen, droge mond, huidaandoeningen zoals atopisch eczeem, psoriasis, uv-straling. Klinische studies hebben aangetoond dat duindoornolie de genezing van bijvoorbeeld brandwonden en atopisch eczeem versnelt en bevordert. In het bijzonder helpt het bij vrouwen in de overgang. Droge slijmvliezen (huid, ogen, neus, mond, vagina) zijn bij hen een veelvoorkomend probleem door de dalende oestrogeenproductie. Duindoornolie bevat het gezonde vetzuur omega-7 (palmitileïnezuur), dat nauwelijks gevonden wordt in het plantenrijk en wat zeer goed werkt voor de huid. Dit omega-7 vetzuur is belangrijk als bouwsteen van het slijmvlies en ondersteunt bij droge slijmvliezen en jeuk van vagina, ogen en mond. HUIDVERBETERING Het omega-7 vetzuur staat ook bekend om het versterken van celmembranen. Hierdoor wordt het proces van huidveroudering tegengegaan en het draagt bij aan behoud van de elasticiteit van de huid. Duindoornolie is mede daarom binnen de huidverzorging een geliefd ingrediënt. De olie stimuleert de celvernieuwing en verbetert de elasticiteit van de huid door de aanwezige vitamine A en beschermt tegen schadelijke invloeden door vitamine E. Het hoge gehalte aan bètacaroteen in duindoornolie zorgt voor een hoge bescherming tegen licht en zon. De olie beschermt niet alleen tegen de sterke zonnestralen, maar ook tegen stralingsschade aan de huid door röntgenstralen. Dat verklaart ook waarom kosmonauten een crème met duindoornolie gebruiken om zichzelf tegen kosmische straling te beschermen. Daarnaast bevat duindoornolie ook fytosterolen, die rijk zijn aan DUINDOORN WHAT’S IN IT? In deze editie van ‘What’s in it?’ leest u de bijdrage van Maria Åkersten van LaCasaMia Beauty, importeur van het Zweedse merk MARIA ÅKERBERG. Als een familiebedrijf aan de Zweedse westkust en een toonaangevend biologische merk binnen de professionele huidverzorging in Zweden, doet MARIA ÅKERBERG al sinds de start in 1995 haar best om bij te dragen aan een mooiere wereld. Kijk voor meer informatie op www.lacasamia.nl. antioxidanten die de huid barrière sneller kan herstellen, verbeteren de elasticiteit en verhogen de aanmaak van lichaamseigen hyaluronzuur en collageen. Je kunt dus stellen dat duindoorn helpt om de huid gezond en gehydrateerd te houden en ook beschermt tegen zonneschade en huidveroudering. INGREDIËNTEN

Je vindt ons in Hal 11 Geïnteresseerd? Stuur een e-mail naar info@esthe-care.nl 06-27220709

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 17 COLUMN NATHALIA VAN DER ARK IS DIRECTEUR/EIGENAAR VAN OPLEIDINGSCENTRUM ESTHETICA. OOK IS ZE VERANTWOORDELIJK VOOR DE DISTRIBUTIE VAN DIVERSE PROFESSIONELE BEAUTYMERKEN IN NEDERLAND. De relatie tussen mij en mijn partner Marcel - en natuurlijk met mijn kinderen en met die van hem - is in de ruim tien jaar die we nu gezamenlijk doorbrengen enorm gegroeid. Wat kan het mooi zijn als je elkaar waardeert, elkaar altijd respectvol benadert en alleen maar het goede wenst. Het kan. Het bestaat! Zo groei je samen, ieder op zijn eigen manier. Marcel en ik zijn superblij dat dat we elkaar weer gevonden hebben, 33 jaar nadat we gedurende één jaar samen in de klas zaten. En dat dankzij LinkedIn en Facebook. Na ons beider ‘niet heel succesvolle, relationele verleden’ - ik zie dit als leerscholen waar we heel veel wijzer van zijn geworden - waarderen we elkaar elke dag. Ja, echt. Elke dag weer. Dat laten we ook in woorden aan elkaar weten. Natuurlijk, we hebben er hard aan gewerkt. En nog. Dat is essentieel in elke relatie. Voor ons is het een ‘sprookje’ geworden in het echte leven. Zakelijk ben ik ook enorm gegroeid. Letterlijk en figuurlijk. Voorheen nog zoekend naar een manier hoe ik mijn bedrijf beter zou kunnen leiden en meer zou kunnen verbinden. En nu heb ik er net een prachtige week opzitten in Barcelona samen met al mijn veertien medewerkers. Hoe mooi kan het zijn! Waar ik eerst zakelijk op het randje stond, de bank die niet mee wilde werken, met een paar jaar later de verplichte sluiting van de salons in de coronatijd erachteraan, naar een enorme groei met nieuwe kansen. Het was niet makkelijk en vaak keihard bikkelen. Heel uitdagend, super-interessant en leerzaam, maar nu staan we als een huis. Ik ben nu nog fanatieker om een mooie toekomst op te bouwen voor onze opleidingen en mooie merken, samen met onze klanten. Ik vind het bovendien heerlijk om anderen te helpen om ook te groeien, persoonlijk of zakelijk. Hulp aanreiken, die ik niet altijd voorhanden had. Of waar ik zelf niet om had gevraagd, terwijl ik het wel nodig had. Niemand hoeft het alleen te doen. Je hoeft niet keihard voor jezelf te zijn om het te redden in dit leven. Toen ik de tien jaar oude televisie-uitzending over mijzelf opnieuw aan het kijken was, merkte ik dat ik ook toen al dacht: doorzetten is de moeite waard. Blijven hangen in het verleden heeft geen enkele zin. Zeker, maak er werk van als je zaken te verwerken hebt. Wie krijgt daar niet mee te maken? Maar het verleden ligt achter je, daar leer je van. Van al die ervaringen, hoe moeilijk en vervelend ze ook waren, word je een wijzer mens. Alleen vandaag en de toekomst kunnen je nog beïnvloeden. En meestal gaat dat met twee stappen vooruit en één achteruit. That’s life. Ik omarm het! Wil je de uitzending van ‘Het Mooiste Meisje van de Klas’ bekijken? Ga dan naar: www.tvblik.nl/het-mooiste-meisje-van-de-klas/nathalia-van-der-ark Nathalia van der Ark DOORZETTEN IS DE MOEITE WAARD! HET IS ALWEER TIEN JAAR GELEDEN DAT IK DE HOOFDROL KREEG IN HET PROGRAMMA ‘HET MOOISTE MEISJE VAN DE KLAS’. IK HEB HET NOG EENS TERUGGEKEKEN; BEST GEK OM MEZELF TERUG TE ZIEN. NIET ALLES WORDT CORRECT VERMELD EN DE CHRONOLOGISCHE VOLGORDE IS NIET DE WERKELIJKHEID. MAAR JA, HET IS TV! Nathalia van der Ark

Waarom je collega’s dit product opnemen Online was het al een hit, nu lijkt het product ook de salonbranche te veroveren. Drie van je collega’s – Leyla Akhondy, Sylvia Hoegen en Merel Veenstra – vertellen waarom ze Rosalique 3-in-1 Anti-Redness Miracle Formula SPF50 in hun assortiment opnamen en hoe het bevalt. En dan gaat het niet alleen over de extra omzet: “Ik ben zo enthousiast over dit product dat ik het mensen gun.”

‘VOORAL DE ROSACEAHUID WORDT ZOVEEL RUSTIGER’ “Ik kende het helemaal niet tot Vricos (importeur van Rosalique voor Nederland, red.) er vorig jaar mee kwam. Ik ben me er in gaan verdiepen en heb het eerst bij klanten met rode vlekjes en bij mezelf geprobeerd – al heb ik zelf geen last van roodheid. Ik ben van het voorzichtige: eerst zien dan geloven, ze kunnen van alles beloven. Ik zag al snel dat de huid vanmijn klanten een stuk rustiger werd. Ik nam het op en ben het gaan promoten bij mijn klanten onder het motto ‘Bevalt het niet, geef het maar terug’. Niemand bracht het terug. Vooral de rosaceahuid wordt zoveel rustiger, mits de klanten het goed gebruiken, niet één keertje in de week. Klanten zijn echt blij met de resultaten. De ingrediënten zijn heel kalmerend en werken ontstekingsremmend en helend. Ideaal is de factor 50, zeker bij rosacea. Je moet wel even samen de techniek doornemen om het op te brengen. Liever drie dunne laagjes dan één dikke laag. Ik vind het beter uitsmeren met een dagcrème eronder, dus dat adviseer ik dan ook. Ik adviseer het iedereen die wat rode vlekjes heeft. Je kunt het gebruiken als concealer, maar ik vind het zelf mooier als je het eerst over je hele gezicht doet en dan wat extra op bijvoorbeeld de rode wangen. Aan de klant wat ze er verder over doet: een foundation of een poeder. Je kunt het ook gebruiken als een BBcrème als je dat voldoende vindt.” ‘Extra omzet’ “Ik heb Rosalique vooral gepromoot door het aan het einde van de behandeling te gebruiken. Ook heb ik een aantal klanten geappt van wie ik weet dat ze het vervelend vinden om rode vlekken te hebben. Mensen die niet direct een tube willen aanschaffen, geef ik eerst een sachet mee. Binnenkort zet ik Rosalique in mijn webshop. Dan zal zeker nieuwe klanten aantrekken. Het is echt extra omzet, omdat je het aan de thuisverzorging toevoegt. (Lachend:) Al mogen ze van mij de tubes kleiner maken, mensen doen er heel lang mee.” (Sylvia Hoegen, Face and More, Bathmen) ‘VAN LICHT TOT DONKER, HET IS BIJ IEDEREEN MOOI’ “Ik namRosalique op nadat ik de recensies op internet had gelezen en omdat ik wist dat mijn klanten behoefte hebben aan zo’n product. De recensies waren zo positief dat ik het bijna niet kon geloven. Daarom heb het eerst zelf uitgeprobeerd, samenmet het personeel enmijn dochter. Bij de eerste test keken we vooral naar de kleur. Eén collega, met een donkere huid, had wat acnelittekentjes. Wat we zagen was dat de kleur zich aanpast aan iedere huid. Van licht tot donker, het is bij iedereen mooi. Ook de littekens werden meteen zachter. Nadat ik met Rosalique begonnen was, kwamen mijn klanten na een paar weken weer terug met hun ervaringen. Bijna 100% was tevreden. De roodheid wordt op een natuurlijke wijze gecamoufleerd, maar de roodheid vermindert ook en het is natuurlijk ideaal dat een SPF 50 de huid beschermt.” ‘Rosalique is onzichtbaar’ “Opvallend is dat ze Rosalique naast hun gewone crèmes of make-up kopen. Zo kun je laagjes aanbrengen op de huid, zonder dat je dat ziet; Rosalique is onzichtbaar. Dat het extra is, merk ik ook aan de omzet. Hoeveel is een beetje moeilijk aan te geven want ik ben pas verhuisd naar een grotere salon, met meer specialisten erbij. Maar we verkopen Rosalique heel goed. Ook aan jongere mensen. Wat helpt, is dat er in de kapsalon en de nagelstudio wat meer mensen komen dan in de schoonheidssalon. Als we tijd hebben, maken we klanten op waarbij we Rosalique dan als primer gebruiken. Acht van de tien kopen het meteen. Sommige klanten geef ik een proefje en een foldertje mee. Ikwerk al heel langmet Vricos samen en ik ben erg tevreden. De levering zijn altijd op tijd, de cursussen zijn goed en ze zijn daarbij ook super-servicebewust. Op Maureen (Maureen de Vries, directeur van Vricos, red.) kan je rekenen.” (Leyla Akhondy, L. Ka Beautysalon, kapsalon en nagelstudio, Heemstede) ‘DIT HAD IK NOG NOOIT GEZIEN’ “Ik hoorde van Rosalique via mijn zus. Zij had op Facebook een advertentie gezien voor Rosalique en was het gaan proberen. Ik zag het resultaat en verwonderde me erover dat de roodheid op zo’n natuurlijke manierverdwijnt.Datvondikvrij opvallend: ik ben twintig jaar schoonheidsspecialist en dit had ik nog nooit gezien. Ik ben me eringaan verdiepen enhebhet uiteindelijk besteld. Wat me ook aansprak, is de zonnefactor 50, met UVA- en UVB-filters – wat juist die rode en gevoelige huid heel goed beschermt. Ik ben begonnen om het bij mijn vaste klanten aan te brengen – daar ligt al een basis van vertrouwen – en binnen een maand hadden we er 24 verkocht. Ik adviseer het bij roodheid, couperose en rosacea en ook bij een gevoelige en droge huid. Maar het is ook een prima basis voor de make-up, omdehuidmooi egaal temaken, dus eigenlijk past het bij ieder huidtype. Het is één kleur die voor iedereen geschikt is, niet zoals bij een foundation waarbij je de juiste kleur moet vinden. Ik heb aan mijn klanten na de koop gevraagd hoe het beviel en ik kreeg allemaal tevreden mailtjes terug, ze vinden het een superproduct. Rosalique levert weliswaar extra omzet, maar daar is het me niet om te doen. We hebben altijd een goede omzet. Maar ik ben zo enthousiast over dit product dat ik het mensen gun.” (Merel Veenstra, Code Mooi, Drachten) Het product Maureen de Vries, directeur importeur Vricos: “Rosalique is een anti-roodheids- en anti-gevoeligheidsformule met een drievoudig effect: camouflerend, verzorgend en beschermend. Het is gebaseerd op vijf actieve ingrediënten met een klinisch bewezenwerkzaamheidvoor degevoeligehuid: a-bisabol, ureum, zeoliet, panthenol en sheabutter. Groene microcapsules van suiker zijn gevuld met huidkleurige pigmenten die bij het aanbrengen versmelten met de natuurlijke teint – voor een direct camouflerend effect en een gelijkmatiger en rustiger teint. Daarnaast gaat het de gevoeligheid en de roodheid op langere termijn tegen. Het is bovendien een langdurig beschermend product dankzij de SPF50.” (Rosalique 3-in-1 Anti-Redness Miracle Formula SPF50, 30 ml € 34,95) ZELF UITPROBEREN? Voor wie het effect van Rosalique zélf wil ervaren, heeft Vricos gratis samples. Gewoon even aanvragen op www.rosalique-professional.nl ‘Ik adviseer het iedereen die wat rode vlekjes heeft’

DE BEAUTYSALON NR 1 2023 20 SUPPLETIE Silicium is een belangrijke voedingsstof voor het menselijk lichaam. Dit spoorelement komt in een hoge hoeveelheid terug in SilSolutions. De formule helpt bij de bescherming van gezonde lichaamscellen en draagt bij aan de vorming van collageen, het eiwit dat de huid helpt te verstevigen. “Door de werking op de huid vermindert het de zichtbare tekenen van het ouder worden”, zegt Research and Development Officer Janneke Lindhout van Vitakruid. “Naast alle voordelen voor de huid helpt SilSolutions het haarvolume te verbeteren en zorgt het voor sterke haren. We zien dat het daarom veel wordt ingezet ter ondersteuning van het uiterlijk. Vooral voor mooi, glanzend en stevig haar. Gebruikers zien na gemiddeld zes tot acht weken verschil. Voor het beste resultaat raden we aan om het product minimaal zestig dagen elke dag te gebruiken.” BESTE WERKING Bij de fles zit een handig maatbekertje over de dop. “Voor de beste werking adviseren we een maatbekertje van 20 milliliter in de ochtend na het opstaan. Neem dit bij voorkeur op een lege maag. Hierdoor kan het lichaam de vloeibare silicium snel opnemen. Wacht na inname zo’n twintig minuten voordat je gaat eten, zodat dit de opname niet in de weg zit. Als je de fles schudt voor gebruik, blijft de inhoud goed verdeeld over je dagelijkse dosering. Het maatbekertje zorgt er vervolgens voor dat je dagelijks de ideale portie aan silicium binnenkrijgt.” ZWANGERSCHAP EN BORSTVOEDING Ook aan vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven raadt Lindhout de formule aan. “De zwangerschap doet een behoorlijke aanspraak op het bindweefsel. Het eiwit collageen is een belangrijke bouwsteen voor dit bindweefsel. Je huid, spieren en botten hebben hier veel baat bij. Tijdens de zwangerschap staat er bijvoorbeeld meer spanning op de huid, met name in het laatste trimester. De buik groeit vaak harder dan de huid eigenlijk kan bijhouden. Belangrijk is dan ook om de huid lekker elastisch te maken, zodat deze spanning opgevangen wordt. Ook je bekkenbodem krijgt het zwaar te verduren, dus extra ondersteuning van deze spieren is wenselijk.” Wanneer iemand stopt met het gebruik, krijg je weer minder van deze voedingsstoffen binnen. Daarmee gaat geleidelijk de opgebouwde hoeveelheid in het lichaam achteruit. DE KRACHT VAN SILICIUM KOMT OP VELE MANIEREN TOT UITING SILSOLUTIONS® VAN VITAKRUID IS EEN SILICIUMFORMULE MET EEN VEELZIJDIGE WERKING. JAREN GELEDEN WERD DIT PRODUCT ONTWIKKELD MET ALS DOEL OM BOTTEN EN KRAAKBEEN TE ONDERSTEUNEN, MAAR INMIDDELS IS DUIDELIJK DAT DE FORMULE VEEL MEER DOET DAN DAT. HET WORDT TEGENWOORDIG OOK INGEZET VOOR MOOI, GLANZEND EN STEVIG HAAR ÉN VOOR DE VERZORGING VAN DE HUID. Hierdoor kunnen de behaalde resultaten van SilSolutions na verloop van tijd weer vervagen. “Elk lichaam is anders, dus we raden aan om goed te kijken wat het effect is. Als je het niet blijvend wilt nemen, kan je de hoeveelheid afbouwen of af en toe een kuurtje inzetten. Voor de optimale werking adviseren we dagelijkse een shotje SilSolutions te nemen.” Meer informatie: Vitakruid Tel. 085 210 4300 | www.vitakruid.nl

BEAUTY TRADE SPECIAL Je beursbezoek goed voorbereiden is een must, want er is zoveel te zien, te doen en te ontdekken. In maart bruist de Utrechtse Jaarbeurs weer van de activiteiten. Benieuwd wat je zoal kunt verwachten? Lees dan snel verder... WALHALLA VOOR DE BEAUTYPROFESSIONAL In de Jaarbeurs vind je alles onder één dak. Op de dynamische beursvloer tref je uitsluitend gerenommeerde topmerken en veelbelovende nieuwkomers met aantrekkelijke beursdeals. En dat niet alleen: hier spot je de laatste trends en de nieuwste producten. Bovendien demonstreren de enthousiaste standhouders je graag de nieuwste apparatuur en veelbelovende behandelingen die jij weer in je salon kunt aanbieden. Met circa 170 exposanten is de beurs dit jaar nog groter en uitgebreider dan vorig jaar. Dat maakt het tot dé plek om goede zaken te doen voor een succesvol voorjaar. BIJBLIJVEN IN JE VAK Een bezoek aan Beauty Trade Special is belangrijk om up-to-date te blijven van de laatste ontwikkelingen uit de branche. De beursvloer biedt alle mogelijkheden om je kennis bij te spijkeren. In de vier grote kennistheaters kun je namelijk gratis interessante lezingen volgen van toonaangevende beauty-experts. Het uitgebreide lezingenprogramma vind je op de website www.beautytradespecial.nl onder het kopje ‘Bezoekers’. AFTELLEN NAAR BEAUTY TRADE SPECIAL! NOG MAAR EVENTJES EN DAN GAAT BEAUTY TRADE SPECIAL VAN START, HÉT NEDERLANDSE VAKEVENEMENT VOOR BEAUTYPROFESSIONALS. BEAUTY TRADE SPECIAL IS EEN BEGRIP IN DE BEAUTYBRANCHE: BOL VAN DE NOVITEITEN EN VOORAANSTAANDE LEVERANCIERS OP EEN IMPOSANTE BEURSVLOER. DE VOORJAARSBEURS, DIE VAN 25 T/M 27 MAART PLAATSVINDT IN JAARBEURS UTRECHT IS DE UITGELEZEN MOGELIJKHEID OM JE VAKKENNIS TE VERBREDEN, INSPIRATIE OP TE DOEN EN COLLEGA'S UIT DE BRANCHE TE ONTMOETEN. BIJKOMEN MET EEN HAPJE EN DRANKJE Een indrukwekkende beursdag, met zoveel vakinspiratie verdeeld over drie hallen, vraagt om voldoende aandacht voor de inwendige mens. Op de beursvloer vind je diverse gezellige terrassen om je voeten even rust te gunnen en na te praten met vakgenoten over die interessante lezing of dat bijzondere product. Lekker chillen dus met natuurlijk de heerlijkste (gezonde!) snacks en drankjes. En wees gerust… Heb je dieetwensen? De horecamedewerkers helpen je graag om van een fijne lunch te kunnen genieten. DEMO’S EN INSTAPLEINEN Benieuwd naar hoe bepaalde producten en apparaten werken? Op de verschillende areas en stands op de beursvloer verzorgen leveranciers boeiende demo’s. En naast alle leerzame aspecten mag een beursdag ook een hoog fungehalte hebben. Daarom zijn er weer drie verschillende Instapleinen waar je de mooiste selfies kunt maken. Wil jij er ook bij zijn? Zorg dan snel dat je online je ticket boekt. Zo hoef je ook niet in die lange wachtrij te staan! Meer informatie over de beurs vind je op www.beautytradespecial.nl Op de verschillende areas en stands op de beursvloer verzorgen leveranciers boeiende demo’s DE BEAUTYSALON NR 1 2023 21

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4