D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
2 2 0 1 6
11
“Bij een behandeling van Diego Dalla Palma RVB Skinlab zie je direct
verschil. Dat vind ik sterk aan het merk”, vertelt Angélique. “Er zijn zowel
gezichts- als bodybehandelingen verkrijgbaar. Zo is de Japanse bindweefsel-
massage erg populair voor een lifting-effect. De producten bevatten natuurlij-
ke ingrediënten en combineren ontspanning en huidverbetering. Ook zijn er
seizoensbehandelingen en is er een ‘sensitive’-behandeling voor de gevoelige
huid.”
MAKE-UP
“Mijn dochter Floor heeft haar eigen bedrijf: Floor Paulusse Visagie. Met
dit bedrijf verzorgt Floor op zelfstandige basis trainingen en workshops aan
klanten die met de make-up van Diego Dalla Palma werken. In de voorbe-
reiding daarop zijn we zeker niet over één nacht ijs gegaan. Floor heeft een
intensieve opleiding gevolgd op het Italiaanse hoofdkantoor van Diego Dalla
Palma RVB Skinlab. Alle expertise die zij daar heeft opgedaan, zet Esthé-Care
Cosmetiek uiteraard graag in ter ondersteuning van onze depositairs.”
GROEI ALS EDUCATOR
“De verdeling tussen huidverbetering en visagie is bij ons goed te zien”, ver-
telt Floor. “Ik heb de opleiding tot schoonheidsspecialiste gedaan, maar wilde
liever verder in de visagie. Je moet er echt vol voor gaan om in deze wereld
een voet aan de grond te krijgen. Het is vooral een kwestie van je netwerk
steeds verder uitbouwen en je eigen kansen creëren. Dat lukt steeds beter. Zo
werk ik tegenwoordig regelmatig samen met verschillende fotografen en ben
ik ook heel actief met bruidsmake-up. Daarnaast werk ik veel in opdracht van
Esthé-Care Cosmetiek en dat werkt goed, want ik weet als geen ander welke
filosofie aan Diego Dalla Palma RVB Skinlab ten grondslag ligt. En uiteraard
heb ik tijdens de trainingen in Italië waardevolle kennis opgedaan. Dat is erg
leerzaam geweest en heeft mij doen groeien als educator.”
SAMENWERKEN
“Veel schoonheidsspecialistes werken alleen en dan verval je al snel in vaste
patronen. Daarin schuilt een gevaar, want als ondernemer moet je altijd
scherp blijven en je klanten blijven verrassen. Dit bereik je gemakkelijker
door trainingen te volgen. En daar komt nog bij dat cursisten tijdens deze
trainingen veel met elkaar communiceren. Hierdoor tillen ze elkaar naar een
hoger niveau, brengen ze elkaar op ideeën en ontstaat een gevoel van verbin-
ding. Dat is een prachtige basis om samen te kunnen groeien.”
“Het groepsgevoel creëren we ook op andere manieren. Zo zijn we in
april met vijftien schoonheidsspecialistes naar Bologna geweest. Ik vind het
belangrijk dat mijn klanten zien waarom ik verliefd ben geworden op het
merk. Ik wil ze dat gevoel meegeven. Het gebouw van Diego Dalla Palma
RBV Skinlab is transparant en ik zie dat als een vergelijking met mijn houding
naar de specialistes toe. Ik stel mezelf kwetsbaar en transparant op door hen
mee te nemen, maar ik ben er zeker van dat dat gewaardeerd wordt”, zegt
Angélique.
TRAININGEN
“Ik houd de lijntjes met mijn klanten graag kort. Ik reageer altijd zo snel
mogelijk op een mailtje of een appje. Daarnaast bezoek ik iedere schoon-
heidsspecialiste één keer in de acht à tien weken en nieuwe depositairs zelf
nog vaker”, zegt Angélique. “Daarnaast volgt iedere schoonheidsspecialiste
die met Diego Dalla Palma RBV Skinlab begint een basistraining die we bij
de ANBOS in Woerden of desgewenst op locatie geven. Ook kijk ik samen
met mijn klant welk pakket het beste bij hem of haar past. Door hierover te
praten en goed over na te denken wordt een bewuste keuze gemaakt en dat
levert in de praktijk de beste resultaten op.”
Angélique richt zich niet alleen op de merkbeleving bij de klant, maar ze
kijkt naar het totaalplaatje van de salon. Zo is de inrichting van een schoon-
heidssalon belangrijk, maar ook het op de hoogte blijven van ontwikkelingen
in de branche. “We bieden ongeveer iedere twee maanden een training aan
onze klanten aan. Zo kunnen ze een verkooptraining volgen, maar ook een
Facebook-training en een make-up workshop. Je bent bezig met het gezicht
van een ander, dan heb je gewoon support van je leverancier nodig en van-
zelfsprekend zorgen wij daar graag voor.”
MEEGROEIEN
“Ik heb mijn pijlers op dit merk gezet. Ik vertegenwoordig een hoogwaardig
product en wil mijn gezonde basis met klanten sterker maken. Daarnaast
geeft Floor steeds meer haar input en daar ben ik erg blij mee. Verder ben
ik ervan overtuigd dat het succes te danken is aan de depositairs. Zij mogen
erop rekenen dat wij naar hen luisteren, onze afspraken nakomen, uitsteken-
de service verlenen en intensief met hen samenwerken.”
Meer informatie:
Esthé-Care Cosmetiek
Tel. 013-5131063
www.esthe-care.nl"DE EXPERTISE VAN FLOOR
IS VOOR ESTHÉ-CARE COSMETIEK
ERG WAARDEVOL"