Previous Page  11 / 54 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 54 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

2 2 0 1 6

11

“Bij een behandeling van Diego Dalla Palma RVB Skinlab zie je direct

verschil. Dat vind ik sterk aan het merk”, vertelt Angélique. “Er zijn zowel

gezichts- als bodybehandelingen verkrijgbaar. Zo is de Japanse bindweefsel-

massage erg populair voor een lifting-effect. De producten bevatten natuurlij-

ke ingrediënten en combineren ontspanning en huidverbetering. Ook zijn er

seizoensbehandelingen en is er een ‘sensitive’-behandeling voor de gevoelige

huid.”

MAKE-UP

“Mijn dochter Floor heeft haar eigen bedrijf: Floor Paulusse Visagie. Met

dit bedrijf verzorgt Floor op zelfstandige basis trainingen en workshops aan

klanten die met de make-up van Diego Dalla Palma werken. In de voorbe-

reiding daarop zijn we zeker niet over één nacht ijs gegaan. Floor heeft een

intensieve opleiding gevolgd op het Italiaanse hoofdkantoor van Diego Dalla

Palma RVB Skinlab. Alle expertise die zij daar heeft opgedaan, zet Esthé-Care

Cosmetiek uiteraard graag in ter ondersteuning van onze depositairs.”

GROEI ALS EDUCATOR

“De verdeling tussen huidverbetering en visagie is bij ons goed te zien”, ver-

telt Floor. “Ik heb de opleiding tot schoonheidsspecialiste gedaan, maar wilde

liever verder in de visagie. Je moet er echt vol voor gaan om in deze wereld

een voet aan de grond te krijgen. Het is vooral een kwestie van je netwerk

steeds verder uitbouwen en je eigen kansen creëren. Dat lukt steeds beter. Zo

werk ik tegenwoordig regelmatig samen met verschillende fotografen en ben

ik ook heel actief met bruidsmake-up. Daarnaast werk ik veel in opdracht van

Esthé-Care Cosmetiek en dat werkt goed, want ik weet als geen ander welke

filosofie aan Diego Dalla Palma RVB Skinlab ten grondslag ligt. En uiteraard

heb ik tijdens de trainingen in Italië waardevolle kennis opgedaan. Dat is erg

leerzaam geweest en heeft mij doen groeien als educator.”

SAMENWERKEN

“Veel schoonheidsspecialistes werken alleen en dan verval je al snel in vaste

patronen. Daarin schuilt een gevaar, want als ondernemer moet je altijd

scherp blijven en je klanten blijven verrassen. Dit bereik je gemakkelijker

door trainingen te volgen. En daar komt nog bij dat cursisten tijdens deze

trainingen veel met elkaar communiceren. Hierdoor tillen ze elkaar naar een

hoger niveau, brengen ze elkaar op ideeën en ontstaat een gevoel van verbin-

ding. Dat is een prachtige basis om samen te kunnen groeien.”

“Het groepsgevoel creëren we ook op andere manieren. Zo zijn we in

april met vijftien schoonheidsspecialistes naar Bologna geweest. Ik vind het

belangrijk dat mijn klanten zien waarom ik verliefd ben geworden op het

merk. Ik wil ze dat gevoel meegeven. Het gebouw van Diego Dalla Palma

RBV Skinlab is transparant en ik zie dat als een vergelijking met mijn houding

naar de specialistes toe. Ik stel mezelf kwetsbaar en transparant op door hen

mee te nemen, maar ik ben er zeker van dat dat gewaardeerd wordt”, zegt

Angélique.

TRAININGEN

“Ik houd de lijntjes met mijn klanten graag kort. Ik reageer altijd zo snel

mogelijk op een mailtje of een appje. Daarnaast bezoek ik iedere schoon-

heidsspecialiste één keer in de acht à tien weken en nieuwe depositairs zelf

nog vaker”, zegt Angélique. “Daarnaast volgt iedere schoonheidsspecialiste

die met Diego Dalla Palma RBV Skinlab begint een basistraining die we bij

de ANBOS in Woerden of desgewenst op locatie geven. Ook kijk ik samen

met mijn klant welk pakket het beste bij hem of haar past. Door hierover te

praten en goed over na te denken wordt een bewuste keuze gemaakt en dat

levert in de praktijk de beste resultaten op.”

Angélique richt zich niet alleen op de merkbeleving bij de klant, maar ze

kijkt naar het totaalplaatje van de salon. Zo is de inrichting van een schoon-

heidssalon belangrijk, maar ook het op de hoogte blijven van ontwikkelingen

in de branche. “We bieden ongeveer iedere twee maanden een training aan

onze klanten aan. Zo kunnen ze een verkooptraining volgen, maar ook een

Facebook-training en een make-up workshop. Je bent bezig met het gezicht

van een ander, dan heb je gewoon support van je leverancier nodig en van-

zelfsprekend zorgen wij daar graag voor.”

MEEGROEIEN

“Ik heb mijn pijlers op dit merk gezet. Ik vertegenwoordig een hoogwaardig

product en wil mijn gezonde basis met klanten sterker maken. Daarnaast

geeft Floor steeds meer haar input en daar ben ik erg blij mee. Verder ben

ik ervan overtuigd dat het succes te danken is aan de depositairs. Zij mogen

erop rekenen dat wij naar hen luisteren, onze afspraken nakomen, uitsteken-

de service verlenen en intensief met hen samenwerken.”

Meer informatie:

Esthé-Care Cosmetiek

Tel. 013-5131063

www.esthe-care.nl

"DE EXPERTISE VAN FLOOR

IS VOOR ESTHÉ-CARE COSMETIEK

ERG WAARDEVOL"