Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

2 2 0 1 7

3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Beautysalon heeft

het HOI Keurmerk. Dit betekent

dat de oplage is gegarandeerd en

gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2017

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

Heeft u al zomerplannen? Lekker lang op vakantie misschien, of alleen een paar dagen weg in eigen land.

Misschien gaat u gewoon de hele zomer door met het werk in de salon en neemt u vrij op een ander

moment. Één ding is zeker: vlak voor de zomer willen veel consumenten zich graag nog even ‘strandklaar’

maken voor het vakantieseizoen, wat voor topdrukte zorgt bij de beautysalons.

De verschillende producenten springen hier natuurlijk op in, zodat u optimaal kunt profiteren van deze

drukte met een mooi aanbod van nieuwe producten. Zo biedt alessandro een nieuwe collectie nagellak-

ken in de sfeer van Ibiza. OPI keert met de nieuwste trendcollectie terug naar waar de roots van het merk

liggen: Californië. Ook Cenzaa gaat op de Amerikaanse tour, met een productenserie gebaseerd op de

sfeer en het karakter van New York.

Met het juiste inkoopbeleid kunt u binnenkort dus bijna een complete wereldreis aanbieden in de salon.

Dat betekent dat uw klanten hun beauty-producten kunnen afstemmen op hun zomergevoel, of ze dit

seizoen nu doorbrengen in Los Angeles of Lutjebroek. Maar de producten in onze zomerspecial blijven

natuurlijk niet beperkt tot trendcollecties.

De negatieve effecten van zonnestralen en andere factoren van buitenaf op de huid zijn welbekend, net

als de manieren om jezelf hiertegen te beschermen. Steeds meer producten richten zich daarom op een

gezonde huid, van zonnebrandcrèmes tot vochtinbrengende behandelingen. In het bedrijfsprofiel staan

we uitgebreid stil bij Loverock, een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in de meest kwetsbare huid van

allemaal: die van kinderen.

Helaas is een gezonde huid meer dan alleen af en toe smeren voordat je in de zon gaat liggen. Van nature

veroudert de huid in de loop der jaren, met alle imperfecties die daarbij horen. Daarnaast zijn er veel

mensen die gebukt gaan onder lastige huidproblemen. Gelukkig staat ook op dit front de vooruitgang niet

stil. Veel merken, zoals Diego Dalla Parma Pro, Malu Wilz, Lakshmi, Dr. Spiller en Dermo28, komen met

innovatieve huidverzorgende en verbeterende producten en Natural Face Lifting biedt trainingen in de

nieuwste manuele huidverbeterende behandelingen voor de beauty-professional.

Voor het grote interview spraken we met Caroline den Hollander van Alpha-H. Dit bedrijf vult het assorti-

ment vitamineserums aan met een vitamine B-serum. Om inzichtelijk te maken aan de consument én de

professional welke combinaties van vitaminen optimaal werken bij iedere specifieke huidklacht introdu-

ceert het bedrijf bovendien ‘Vitamin Profiling’.

Al met al krijgt de schoonheidsspecialist steeds meer een ‘cosmedische’ functie. Dit bleek ook tijdens

de eerste editie van het Huyd Congres, waar beauty-professionals samenkwamen met therapeuten, der-

matologen en artsen voor een inspirerende dag. Tot slot spraken we met Jantine van ’t Klooster van het

Huidfonds, dat zich sterk maakt voor mensen met een huid die ‘anders’ is, zowel qua zorg als qua accep-

tatie. Zodat ook zij straks zonder schaamte in de zon kunnen liggen.

Veel kijk- en leesplezier,

De Visie

Jos Kennis

“DE SCHOONHEIDSSPECIALIST KRIJGT STEEDS

MEER EEN ‘COSMEDISCHE’ FUNCTIE”

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

Mei 2017

|

13e jaargang no. 2

|

Prijs

10,50

de beautysalon

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171)

S

pecialS

GROEN&GEZOND

ZOMERPRODUCTEN

COVERSTORY

ABSOLUTION

INTERVIEW

ALPHA-H

BEDRIJFSPROFIEL

PUUR COMPANY