C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
2 2 0 1 7
3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
GPmedia BV
Postbus 10000
2300 Turnhout (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Beautysalon heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
PRinterface
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2017
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Heeft u al zomerplannen? Lekker lang op vakantie misschien, of alleen een paar dagen weg in eigen land.
Misschien gaat u gewoon de hele zomer door met het werk in de salon en neemt u vrij op een ander
moment. Één ding is zeker: vlak voor de zomer willen veel consumenten zich graag nog even ‘strandklaar’
maken voor het vakantieseizoen, wat voor topdrukte zorgt bij de beautysalons.
De verschillende producenten springen hier natuurlijk op in, zodat u optimaal kunt profiteren van deze
drukte met een mooi aanbod van nieuwe producten. Zo biedt alessandro een nieuwe collectie nagellak-
ken in de sfeer van Ibiza. OPI keert met de nieuwste trendcollectie terug naar waar de roots van het merk
liggen: Californië. Ook Cenzaa gaat op de Amerikaanse tour, met een productenserie gebaseerd op de
sfeer en het karakter van New York.
Met het juiste inkoopbeleid kunt u binnenkort dus bijna een complete wereldreis aanbieden in de salon.
Dat betekent dat uw klanten hun beauty-producten kunnen afstemmen op hun zomergevoel, of ze dit
seizoen nu doorbrengen in Los Angeles of Lutjebroek. Maar de producten in onze zomerspecial blijven
natuurlijk niet beperkt tot trendcollecties.
De negatieve effecten van zonnestralen en andere factoren van buitenaf op de huid zijn welbekend, net
als de manieren om jezelf hiertegen te beschermen. Steeds meer producten richten zich daarom op een
gezonde huid, van zonnebrandcrèmes tot vochtinbrengende behandelingen. In het bedrijfsprofiel staan
we uitgebreid stil bij Loverock, een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in de meest kwetsbare huid van
allemaal: die van kinderen.
Helaas is een gezonde huid meer dan alleen af en toe smeren voordat je in de zon gaat liggen. Van nature
veroudert de huid in de loop der jaren, met alle imperfecties die daarbij horen. Daarnaast zijn er veel
mensen die gebukt gaan onder lastige huidproblemen. Gelukkig staat ook op dit front de vooruitgang niet
stil. Veel merken, zoals Diego Dalla Parma Pro, Malu Wilz, Lakshmi, Dr. Spiller en Dermo28, komen met
innovatieve huidverzorgende en verbeterende producten en Natural Face Lifting biedt trainingen in de
nieuwste manuele huidverbeterende behandelingen voor de beauty-professional.
Voor het grote interview spraken we met Caroline den Hollander van Alpha-H. Dit bedrijf vult het assorti-
ment vitamineserums aan met een vitamine B-serum. Om inzichtelijk te maken aan de consument én de
professional welke combinaties van vitaminen optimaal werken bij iedere specifieke huidklacht introdu-
ceert het bedrijf bovendien ‘Vitamin Profiling’.
Al met al krijgt de schoonheidsspecialist steeds meer een ‘cosmedische’ functie. Dit bleek ook tijdens
de eerste editie van het Huyd Congres, waar beauty-professionals samenkwamen met therapeuten, der-
matologen en artsen voor een inspirerende dag. Tot slot spraken we met Jantine van ’t Klooster van het
Huidfonds, dat zich sterk maakt voor mensen met een huid die ‘anders’ is, zowel qua zorg als qua accep-
tatie. Zodat ook zij straks zonder schaamte in de zon kunnen liggen.
Veel kijk- en leesplezier,
De Visie
Jos Kennis
“DE SCHOONHEIDSSPECIALIST KRIJGT STEEDS
MEER EEN ‘COSMEDISCHE’ FUNCTIE”
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
Mei 2017
|
13e jaargang no. 2
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171)
S
pecialS
GROEN&GEZOND
ZOMERPRODUCTEN
COVERSTORY
ABSOLUTION
INTERVIEW
ALPHA-H
BEDRIJFSPROFIEL
PUUR COMPANY