Online editie de beautysalon nr 2 2018

D e B e a u t y s a l o n n r 2 2 0 1 8 26 Le Gommage Corps Éclat is een exfoliërende scrub die onzuiverheden en dode cellen verwijdert. Het bestandsdeel vulkanische rhytoliet bevat ronde korreltjes die dode huidcellen verwijderen zonder de huid te beschadigen. Deze zuive- rende korreltjes werken samen met verzachtende ingrediënten. Om de huid te ontgiften is moerasspirea toegevoegd vanwege zijn drainerende en adstringe- rende eigenschappen. Bovendien bevat deze plant beschermende flavonoïden en vitamine C. Bij het afspoelen verandert de olietextuur in een lotion die een beschermende, satijnachtige film achterlaat. Le Gommage Corps Éclat bevat tevens antibacteriële kokosnootolie, voedzame avocado-olie, arnica extract en kalmerende petitgrain olie. In feite kun je deze scrub als een complete body detox beschouwen. De onafhankelijke jury bestond uit veertien beautyjournalisten, -bloggers en -vloggers. Deze Experts of Beauty beoordeelden ruim 150 inzendingen op inhoud, uitstraling en prijs. In twee intensieve en zorgvuldige selectierondes werd per categorie de beste geselecteerd. Dit jaar koos de organisatie van de Beauty Astir Awards er voor het eerst voor om social media influencers in de jury te laten plaatsnemen. Een slimme zet, vindt Annelies: “Bloggers en vlog- gers zijn helemaal van nu. Het verbaast me niets dat zij onze producten weten te vinden.” Dat Le Gommage Corps Éclat er met de hoofdprijs vandoor ging, maakt Annelies erg trots. “Als je mij vraagt of ik verwachte dat Le Gommage Corps Éclat een kans zou maken, zeg ik volmondig ja. Dit is namelijk niet zomaar een scrub.” De jury is het volledig met haar eens en omschreef Le Gommage Corps Éclat namelijk als een ‘een heerlijk product dat niet alleen scrubt, maar ook reinigt en verzorgt.’ PASSIE VOOR SLIMME CREATIEVE FORMULES Absolution is er op gebrand om onderscheidende producten op de markt te brengen. Dat is de kracht van het merk stelt Annelies: “We gaan altijd net een stapje verder. We hebben er enorm veel plezier in om de kracht van medici- nale planten te combineren met onze passie voor slimme, creatieve formules. Bij Absolution is er geen ruimte voor compromis. Texturen zijn voortreffelijk. Geuren zijn delicaat, verslavend en genderneutraal. Niets wordt aan het toeval overgelaten. Alles moet perfect zijn.” FOCUS OP NATUURLIJKE INGREDIËNTEN Absolution heeft duidelijk veel respect voor moeder aarde. Alle ingrediënten zijn afkomstig uit de natuur. Chemische stoffen kunnen proberen de natuur na te bootsen, maar slagen er nooit helemaal in. Daarom is Absolution altijd gefo- cust op natuurlijke ingrediënten, om nog betere resultaten te behalen dan con- ventionele producten – met respect voor de huid, gezondheid en de planeet. Alle niet-biologische ingrediënten die we gebruiken zijn natuurlijke, actieve ingrediënten die niet kunnen worden gekweekt. Denk dan aan wilde bloemen, mineralen en natuurlijke vitamines – hiervoor selecteren we de allerbeste. MILIEUVRIENDELIJK EN DUURZAAM Aandacht voor het milieu stopt voor Absolution niet bij het ingrediëntgebruik. Ook de verpakking is volledig ecologisch én een echte blikvanger. Het even stijlvolle als opvallende design trekt direct de aandacht. “Onze papieren ver- pakkingen zijn gemaakt zonder lijm en gedrukt op gerecycled papier, met plantaardige inkten. Onze flacons zijn gemaakt van recyclebaar kunststof – en we rekenen erop dat onze klanten en de consument ze weer recyclet. Onze leveranciers werken op een duurzame manier en wij zijn elke dag actief om de ecologische impact van onze ‘Made in France’ –productie te minimaliseren”, vertelt Annelies. De jury is het daarmee eens. De filosofie achter het merk werd dan ook gewaardeerd in het juryrapport: ‘Dit is een mooi merk dat zeker meer aandacht verdient. Het is een mooi idee dat de ontwikkeling achter de produc- ten zo duurzaam mogelijk gebeurt’. BEWUSTWORDING De consument is anno 2018 veel bewuster bezig met zijn gezondheid. “Veel blogs en vlogs gaan over voedsel. Men kijkt kritisch naar suikers en vetten en wil weten of de ingrediënten biologisch zijn. Gezond eten is steeds belangrijker geworden. Ik denk dat de volgende stap gezond smeren is”, stelt Annelies. Ook aan beautyproducten worden namelijk steeds hogere eisen gesteld. Vooral op het gebied van ingrediënten en productsamenstellingen. “Vroeger werd niet naar de bestanddelen van crèmes en scrubs gekeken. Of er chemische of syn- thetische ingrediënten inzaten, deed er niet zoveel toe. Vaak was er één speci- fiek bestandsdeel – een bepaalde vitamine bijvoorbeeld – dat het product droeg C o v e r s t o r y Innovatieve scrub van Absolution WINT BEAUTY ASTIR AWARD 2018 OP 27 MAART WERDEN IN CITYSENSE IN UTRECHT VOOR DE 33E KEER DE BEAUTY ASTIR AWARDS 2018 UITGEREIKT. HET GAAT HIER OM DE ‘OSCARS’ VOOR DE BEAUTYBRANCHE. LE GOMMAGE CORPS ÉCLAT VAN ABSOLUTION SLEEPTE DE EERSTE PLAATS IN DE WACHT IN DE CATEGORIE ‘LICHAAMSVERZORGING EXCLUSIEF’. DE REDACTIE SPRAK MET ABSOLUTION MANAGER EDUCATIE ANNELIES BISSELING-VAN BUREN.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4