De Beautysalon nr2-2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 2 2 0 2 1 3 V i s i e & C o l o f o n Vaktijdschrift voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2021 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl Het is een vreemde gewaarwording. Op het moment dat ik dit voorwoord schrijf voor dit aprilnummer vol met zomerproducten en waxing, kijk ik door het keukenraam naar een witte wereld. Ik weet het; april doet wat hij wil, maar centimeters sneeuw hadden we in de eerste week van april toch niet kunnen bedenken? Met mijn hoofd nog in de lente, focus ik mij maar weer op de zomerse sfeer van de special van deze editie. Zoals ik al aangaf, en zoals het ook staat te lezen op de prachtige cover van deze editie, staan we uitgebreid stil bij zaken die onlosmakelijk verbonden zijn met de zomer. Een onderwerp dat dan niet kan ontbreken is ontharing. Want zodra de lente begint, maken de klanten zich alweer druk over een summerproof lichaam, met gladde benen, oksels en een nette bikinilijn. De knaller van deze uitgave is dan ook de coverstory van PINK Cosmetics, waarbij de awardwinnende waxingproducten en -techniek uitgebreid worden toegelicht. Het blijkt maar weer hoeveel er de afgelopen jaren is gebeurd in de waxwereld. Verschillende leveranciers laten in deze uitgave zien dat de keuze reuze is. Met of zonder strips, sugarwax, stripwax, hypoallergene wax, ontstekingsremmende wax en ga zo nog maar even door. Ik zou zeggen: laat je inspireren door de mogelijkheden voor het komende seizoen! Als we ons na een bezoek aan de (wax)salon dan gelukkig niet meer druk hoeven te maken over de benen, oksels en de bikinilijn, komen we tot een volgend aandachtspunt: zonbescherming. Met de juiste producten kunnen we komend seizoen weer genieten van de zon, dat lees je ook in de verschillende artikelen in deze uitgave; van de minerale poeder van Sunday Brush tot aan de nieuwe Sunstick van KLAPP Cosmetics. Maar ook met de juist zonbescherming is voorzichtigheid geboden tijdens het zonnebaden. We weten allemaal dat de zon niet alleen een vitamine D-boost veroorzaakt, maar ook op den duur nadelige effecten met zich kan brengen. Dat laat het artikel van Skin Dependent over pigmentvlekken ons opnieuw inzien. In dit verhaal lezen we hoe pigmentvlekken door UV-straling kunnen ontstaan, maar ook dat het merk Institute BCN een nieuwe troef heeft om deze pigmentatie aan te pakken: tranexaminezuur. Lees meer over deze werkstof op pagina 22 en 23 van deze uitgave. Wie de zon niet graag opzoekt, maar wel graag een zomerse teint wil hebben, kent zeer waarschijnlijk de producten van MARC INBANE wel. De populaire bruiningsproducten van het Nederlandse merk worden inmiddels in 45 landen wereldwijd verkocht. We spreken met de oprichter en eigenaar Bart Engel over het succes achter het merk. Soortgelijke vragen stellen we ook aan René van Alphen, eigenaar van cosmeticafabriek BottleX, in het groot interview in deze uitgave. Na jarenlange ervaring in de kappers- en beautybranche maakte hij in 2008 een carrièreswitch en begon René met het produceren van cosmetica. Zijn voornaamste missie: het opzetten van een eigen merk zo toegankelijk mogelijk te maken. Nu ik dit voorwoord later op de dag nog eens doorlees, zie ik het gras in de tuin alweer tevoorschijn komen door de smeltende sneeuw. De zon breekt door en valt opvallend de kamer binnen. Nu de voorbereidende activiteiten voor deze zomerse uitgave er bijna opzitten, betekent dat voor mij maar één ding: laten we ons klaarmaken voor de zon! “LATEN WE ONS KLAARMAKEN VOOR DE ZON!”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4