De Beautysalon nr2-2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 2 2 0 2 1 50 C o l u m n NA EEN LANGE PAUZE MOGEN WE WEER. LEKKER WEER AAN HET WERK! WAT HEBBEN WIJ DE KLANTEN GEMIST. EN ZIJ ONS! HOE IS HET OM WEER AAN HET WERK TE ZIJN? VOELT HET ALS EEN VERADEMING OF PAST HETGEEN WAT JE DOET NIET MEER BIJ JOU? Past hetgeen wat je doet NOG WEL BIJ JOU? MANUELA STARTTE IN 2018 MET HAAR EIGEN MARKETINGBUREAU XOXO, WAARMEE ZIJ PROFESSIONALS IN BEAUTY, FASHION EN LIFESTYLE VOORZIET IN PASSEND MARKETINGADVIES. Vind je het nog wel leuk om bepaalde behandelingen te doen? Om de klanten te ontvangen? Word je nog wel blij wanneer je de salon opent en je weer een volle dag met klanten hebt? Het kan zijn dat je specifieke dingen van je bedrijf niet meer leuk vindt. Je krijgt er geen energie meer van en het staat je meer tegen dan dat het je iets oplevert. Waarom stop je er dan niet mee? WEET WANNEER JE MOET STOPPEN Stoppen met bepaalde dingen. Misschien ben je er tijdens de lockdown achter gekomen dat je sommige behandelingen niet meer leuk vindt om te doen, of juist heel leuk vindt om te doen. Of dat het merk dat je voert niet meer past waarvoor je staat. En dat is alleen maar goed wanneer je bepaalde dingen realiseert en ergens mee wilt stoppen. Je groeit als mens en als ondernemer. En dat betekent dat je soms dingen moet loslaten om aan nieuwe dingen te kunnen beginnen. JE BRANDING MOET PASSEN Hoe vaak check jij of jouw branding nog wel bij je past? Of foto's nog wel bij je passen, of je social media nog wel uitstraalt hoe je wilt overkomen en nog belangrijker: zijn de teksten nog wel echt jíj? Beschrijven ze wat je doet en wat je voor iemand kunt betekenen? Misschien kijk je na de lockdown wel heel anders tegen je salon aan. Past het niet meer bij wat je wilt uitstralen. Dit kan in je aanbod zijn, maar ook de filosofie van je salon of de kleuren van je website. Of de teksten. Je voelt dat het schuurt. Het past niet meer bij je. We vergeten vaak een check-up te doen bij onze eigen marketing. Te kijken naar hetgeen wat we ooit hebben bedacht qua Instagrambio, foto voor op de homepage of de producten of diensten die we aanbieden. Maar passen deze kleine onderdelen van jouw grotere marketingplan nog wel bij jou? De lockdown was een perfect moment om hier - ook zo aan het einde van het jaar - bij stil te staan. Inmiddels ben je weer aan het werk en voél je gewoon of het nog klopt of niet. Jij voelt als de beste of er iets niet klopt of dat er misschien iets mist. Ga aan de slag met wat jij voelt dat er anders moet in je salon of online. En probeer regelmatig voor jezelf een incheck-moment te plannen. Net zoals bij de tandartscontrole controleer je of alles nog goed bij je past. Past iets niet meer? Probeer dan gelijk actiepunten te bedenken om het aan te pakken. Iedere ondernemer ontwikkelt zich en je marketing past zich hierop aan! Manuela Warnar XoXo Fotografie: Miranda van Kastel

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4