De Beautysalon nr 2-2022 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 2 2 0 2 2 4 I n h o u d P. 9 NEM COSMETICS In mei 1972 is Erik de Haan gestart met NEMECTRON Nederland B.V. , het eerste professionele merk van apparatuur en saloninrichting voor de professionele schoonheidsspecialistes. In 2004 heeft Eriks zoon Menno de Haan het bedrijf overgenomen. Dit jaar bestaat het bedrijf, inmiddels genaamd NEM Cosmetics, vijftig jaar. P. 10 GROOT INTERVIEW ESTHETICA Nathalia van der Ark, directeur van Opleidingsinstituut Esthetica, benadrukt het belang van scholing. “Ook nu salons weer volledig open zijn, blijft het belangrijk om te blijven investeren in scholing”, aldus Nathalia. We bespreken met haar de mogelijkheden van haar eigen opleidingsinstituut en de drempelverlagende subsidies die nu beschikbaar zijn. P. 17 SUNDAY BRUSH Veel zonnecrèmes veroorzaken een vettig gezicht, een geïrriteerde huid of laten een witte waas achter. Ook zijn ze vaak niet goed te combineren met make-up. Sunday Brush biedt een natuurlijk alternatief waarbij je bovendien niet meer hoeft te smeren. P. 14 INTERVIEW GOBOOKY Eenvoudig, prijsvriendelijk én een look & feel van deze tijd. Dat zijn de kenmerken van online boekingssysteem GoBooky, dat bestaat uit een reserveringssysteem en een online agenda. “We maken het de salons graag eenvoudig”, aldus het team van GoBooky. 10 14 9

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4