De Beautysalon nr 2-2022 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 2 2 0 2 2 48 S a l o n X – B l i t z S k i n c a r e Voordat Leendert Blitz Skincare opende, had hij al ruime ervaring in de branche. “Mijn ouders waren beiden actief in deze branche, dus ik ben er als het ware mee opgegroeid. Ik heb door de jaren heen verschillende bedrijven opgericht in de schoonheid en wellness industrie. Een bedrijf opzetten vind ik ontzettend leuk om te doen, en hoe gaaf is het om de passie voor ondernemen te kunnen combineren met de passie voor beauty. Ik ben overigens ook van mening dat je alleen een zaak kunt runnen als je er enthousiast van wordt en je passie in kwijt kunt. Want als je iets doet wat je niet leuk vindt, dan is er geen toekomstperspectief.” BLITZ SKINCARE GAAT EEN STAPJE VERDER DAN DE REGULIERE SCHOONHEIDSSPECIALISTE OP JONGE LEEFTIJD KWAM LEENDERT KOPPENOL AL IN AANRAKING MET DE BEAUTYBRANCHE. DAT HIJ INMIDDELS AL JARENLANG ACTIEF IS IN HET VAK, IS VOLGENS HEM DAN OOK NIET VERRASSEND TE NOEMEN. “DE PASSIE VOOR BEAUTY EN VOOR HET ONDERNEMERSCHAP IS ER MET DE PAPLEPEL INGEGOTEN”, LACHT LEENDERT. RUIM TWAALF JAAR GELEDEN RICHTTE HIJ HET BEDRIJF BLITZ SKINCARE OP IN HEEMSTEDE. EEN SCHOONHEIDSINSTITUUT DAT EEN STAPJE VERDER GAAT DAN DE REGULIERE SCHOONHEIDSSPECIALISTE. HOE ZE DAT DOEN, VERTELT LEENDERT IN EEN GESPREK MET DE REDACTIE VAN VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON. “HET LPG-CONCEPT BIEDT ABSOLUUT COMMERCIËLE KANSEN” KWALITEIT STAAT CENTRAAL Bij de oprichting van Blitz Skincare, had Leendert een duidelijk doel voor ogen. “Met Blitz Skincare wilde ik de focus leggen op huidverjongende en huidverbeterende behandelingen in een luxe, wellness omgeving.” Dat er vraag was naar dit concept, blijkt uit het succes van het bedrijf. “Het klantenbestand is in de loop der jaren flink uitgebreid. Wat de sleutel tot het succes is geweest? We maken gebruik van innovatieve technologieën, apparatuur en ingrediënten die zorgen voor resultaat. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: een goed resultaat. Natuurlijk dragen een ontspannen sfeer, een luxe uitstraling en een goede marketingstrategie bij aan het succes, maar als je klanten geen resultaat zien na een behandeling, komen ze simpelweg niet meer terug. Om die reden staat de kwaliteit van de producten en apparatuur centraal. Alleen dan kun je ook kwalitatief hoogwaardige behandelingen garanderen.” INNOVATIE Om de kwaliteit van de behandelingen te kunnen garanderen, is het volgens Leendert ook van belang om te blijven innoveren. “Door de jaren heen veranderen de behoeften van de consument en het is van belang om daarop in te spelen. In de afgelopen jaren zijn we ons steeds meer gaan focussen op huidverbetering, omdat daar steeds meer vraag naar is. En dan heb ik het niet alleen over huidverbetering met betrekking tot het gezicht, maar ook tot het lichaam. Zo kwam er steeds meer vraag naar bindweefselmassages. Op den duur konden onze medewerkers niet meer aan de toenemende vraag voldoen, mede door de intensiteit van de behandelingen die zorgden voor overbelasting en door de tijdsduur van een behandeling. Om die reden zochten we naar een alternatief. Zo zijn we uitgekomen bij LPG endermologie ® , wereldwijd marktleider in de mechanische behandeling van bindweefsel”, vertelt Leendert.  LPG ENDERMOLOGIE ® Blitz Skincare begon met het bindweefselmassage apparaat, de Cellu M6 Alliance, maar breidde al snel uit met de LPG Huber 360 FIIT. “De combinatie tussen de Cellu M6 Alliance en het fitnessapparaat LPG Huber 360 FIIT zorgt Leendert Koppenol

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4