De Beautysalon 2 2023 online editie

DE BEAUTYSALON NR 2 2023 37 NIEUWE THEMA’S BELICHT TIJDENS BEAUTY DÜSSELDORF Drie dagen lang struinden beauty professionals de knalroze loper af, op zoek naar nieuwe merken, effectieve apparatuur, vernieuwende behandelmethoden, goede beursdeals of simpelweg inspiratie. De beurs, die gelijktijdig plaatsvindt met de kappersbeurs TOPHAIR – DIE MESSE bood met vier hallen een goed overzicht van de mogelijkheden in het beautyvak op dit moment. De organisatie kijkt tevreden terug op de goedgevulde beursplattegrond en drukbezochte editie. “We zijn zeer tevreden met dit resultaat en verheugd dat we 44.000 bezoekers uit 74 landen hebben aangetrokken. Ook vertellen de meeste exposanten ons dat de beurs voor hen goed is verlopen. Dit positieve resultaat is des te opmerkelijker, omdat de industrie nog steeds voor een hele reeks uitdagingen staat als gevolg van de covidpandemie, de energiecrisis en verstoorde toeleveringsketens”, zegt Michael Degen, uitvoerend directeur van Messe Düsseldorf. “Wie Düsseldorf niet heeft bezocht, heeft echt iets gemist. We zijn ervan overtuigd dat deze succesvolle editie van BEAUTY de hele branche de wind in de rug zal blijven bieden”, zegt Degen. Maar liefst 130 evenementen Gedurende drie dagen presenteerden 1.100 exposanten en merken in vier hallen het volledige spectrum van cosmetica aan experts van over de hele wereld. Naast de presentatie van nieuwe producten, behandelingen en diensten, lag de focus vooral op het topprogramma met zo’n 130 evenementen. “De inspanningen en investeringen in de nieuwe podiumbezetting hebben hun vruchten afgeworpen. Onze bezoekers waarderen BEAUTY als een belangrijke locatie voor kwalificaties en bijscholing - dit werd bevestigd door de grote vraag naar de drie specialistische stages ‘BEAUTY full FEET’, ‘BEAUTY full SKIN’ en ‘BEAUTY full NAILS’, evenals de ‘BEAUTY BUSINESS’ stage, die in deze vorm nu voor het eerst te bezoeken was”, zegt Hannes Niemann, directeur van BEAUTY. Ook het evenementenpodium Meeting Point was bijzonder populair, met een kleurrijke en vermakelijke mix van wedstrijdfinales, shows, prijsuitreikingen, gesprekken met beroemdheden uit de schoonheidswereld, evenals paneldiscussies en presentaties over trends, producten en behandelingen. Het ‘Gouden Masker voor Make-up Artistry’ werd uitgereikt aan visagiste en ondernemer Miriam Jacks en in de BEAUTY Talk voegde de beroemde presentatrice Frauke Ludowig dat speciale vleugje glamour toe. Uitgeverij KOSMETIK bekroonde brancheprofessionals voor uitstekende prestaties en service tijdens de ‘Gloria - German Cosmetics Award’-uitreiking op zaterdagavond. Extra aandacht voor PMU BEAUTY besteedde voor het eerst speciale aandacht aan de markt voor permanente make-up en organiseerde naast een eersteklas PMU-specialistenprogramma de ‘Permanent BEAUTY Masters’, een wedstrijd voor de PMU-gemeenschap in twee categorieën. Deskundig advies over de opzet van deze wedstrijd en over de line-up van het PMU-lezingsprogramma kwam van Olga Hendricks van de OH-ACADEMY, die al meer dan twintig jaar actief is in de beautybranche als ondernemer en trainer. “Er zijn nieuwe technieken in de PMU-sector die tot een echte hype hebben geleid. We zijn zeer tevreden over de vraag naar en interesse in PMU-thema’s en willen onze permanente makeuppresentatie komend jaar graag verder uitbreiden”, oordeelt Olga Hendricks. Ook de Permanent BEAUTY Masters kregen een fantastische respons, vertelde ze. “We zijn overweldigd door het grote aantal sollicitanten in heel Europa. Het niveau van de wedstrijd lag erg hoog, waardoor we echt een statement konden maken”, zegt Hendricks. Meer informatie via www.beauty-duesseldorf.com. BEAUTY Düsseldorf 2023 heeft zich opnieuw gemeld als een ontmoetingsplek voor de internationale beautybranche. Waar een traditionele beurs draait om zakelijke deals en voordelen, is BEAUTY inmiddels veel meer: vier hallen vol inspiratie, meer dan honderd evenementen verdeeld over verschillende stages, beautywedstrijden en duizenden potentiële gesprekspartners om elkaar over het vak bij te praten. Met tienduizenden bezoekers uit meer dan zeventig landen, kan de organisatie terugkijken op een weer succesvolle editie. Wat was er allemaal te beleven? Tijd voor een terugblik!

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4