De Beautysalon nr 2 2024

48 DE BEAUTYSALON NR 2 2024 SALON X – SCENERY COSMEDISCH HUIDINSTITUUT Terug naar het begin. Rachsjanda is namelijk al sinds 2006 eigenaar van Scenery, wat voorheen een salon aan huis was. Naar eigen zeggen is de salon van destijds niet te vergelijken met wat het nu te bieden heeft. “De salon die ik aan huis runde combineerde ik met een andere baan, waardoor ik zeker niet alles eruit haalde. Daarnaast was ik in die periode alleenstaande moeder van twee kinderen. Kortom, ik had niet de focus op het laten groeien van de salon. Mijn huidige partner spoorde mij een aantal jaar geleden aan om mij volledig te richten op mijn bedrijf en door hem durfde ik groter te denken. Ik besloot mijn baan op te zeggen, een duidelijke formule op papier te zetten, een pand te huren, personeel aan te nemen en zelf te stoppen met behandelingen om mijn bedrijf naar het volgen de niveau te kunnen brengen.” Expert in de veertigplushuid Rachsjanda gooide het over een andere boeg. Ze ging meer áán haar bedrijf werken dan ín het bedrijf, koos voor gerenommeerde merken, zette een marketingplan op en koos een hele duidelijke doelgroep: de veertigplusser die voor de lange termijn aan de slag wil met haar huid om op een natuurlijke manier mooi oud te worden. “Scenery cosmedisch huidinstituut is een high end natural aging instituut. We zijn expert op het gebied van de veertigplushuid. Natuurlijke huidverjonging is juist nu zo belangrijk, omdat de drempel tegenwoordig zo laag is om bijvoorbeeld botox en fillers te gebruiken. Veel van onze cliënten zien echter dat op latere leeftijd deze cosmetische ingrepen alleen niet het gewenste resultaten meer gaan geven. Wij laten hen zien dat je met natuurlijk huidverjonging een goede basis legt voor een mooie huid. Als er dan toch nog een vervelende rimpel in de weg zit, dan kun je dat plaatselijk laten oplossen met een filler of botox. Het is de kunst om de huidconditie op peil te houden voor een duurzaam resultaat. Waar mensen sporten om fysiek fit te blijven, zien wij onze behandelingen als sport voor de huid.” Scenery specialiseert zich in gelaatsbehandelingen die met name gestoeld zijn op de merken La Colline en mesoestetic. Van het laatstgenoemde merk ontving ze in 2022 zelfs een award voor haar verdiensten als partnerinstituut. Ook met de inwendige gezondheid wordt rekening gehouden met behulp van het verkrijgbare Collageen Elixir, waar volgens Rachsjanda nog veel meer goede dingen in zitten dan alleen collageen. Op dit moment is ze bezig met een nieuw Spaans merk dat mooi aansluit bij haar andere twee merken en ook nog eens voldoet aan de vraag naar vegan producten. Door in het hoge segment werkzaam te zijn, kan het team van Rachsjanda vaak alles uit de kast halen om de mooiste resultaten te bereiken. “Onze doelgroep ziet de waarde in van onze behandelingen en laat onze expertise spreken. Zo kunnen we zelf een behandelplan maken op basis van een uitgebreide intake en zo echt resultaat boeken. En zo worden cliënten uiteindelijk fans”, aldus Rachsjanda. Huidmanagers In ons gesprek valt ons op dat Rachsjanda haar werknemers niet aanmerkt als schoonheidsspecialiste, maar als huidmanager. Voor ons een nieuwe term in de beautybranche. We vragen haar waarom ze de dames zo noemt. “Het woord schoonheidsspecialiste doet eigenlijk tekort aan wat mijn werknemers voor hun cliënten doen. Wij managen de huid naar de beste versie ooit. We gaan niet voor de quick fix, maar voor duurzame resultaten. Wij doen geen losse behandelingen, maar maken echt een plan op maat op basis van huidwensen van de cliënt. De huidmanagers staan ook continu in contact met hun cliënten om op de hoogte te blijven en hen te helpen waar nodig. Het houdt zoveel meer in dan alleen behandelingen uitvoeren, vandaar dat ik hun functie een nieuwe naam heb gegeven.” Het team van Rachsjanda is inmiddels uitgebreid naar vier huidmanagers, een marketingdame en twee schoonheidsspecialistes in opleiding. Daarnaast werkt ze nu samen met een nagelspecialist en een PMU-specialist, beiden zzp’er. Om het beste uit de behandelingen en de producten te halen, coacht Rachsjanda haar werknemers om hen te laten groeien in hun vak. “Ik heb personeel die van best AMBITIEUZE RACHSJANDA HEEFT GROOTSE PLANNEN: ‘YOU ONLY LIVE ONCE, GO FOR IT!’ High end beauty, dat straalt er meteen vanaf als je Scenery cosmedisch huidinstituut in Drunen binnenstapt. De luxueuze sfeer in de salon voelt als een warm bad, maar het is zeker geen wellnesscenter. “We zijn hier volledig gefocust op natuurlijke huidverjonging, maar ik wilde geen klinische look”, vertelt eigenaresse Rachsjanda Venneman terwijl ze ons rondleidt in het pand waar ze nu zo’n drie jaar zit. Met vier behandelkamers, een aparte intakeruimte en kundig personeel heeft de 36-jarige beauty ondernemer het goed voor elkaar. “Toch gaan we eind 2024 alweer verhuizen”, valt Rachsjanda met de deur in huis. “We zijn op dit moment een compleet nieuw pand aan het bouwen aan de rand van Drunen.” Nieuwsgierig nemen we plaats en horen we de plannen van de ambitieuze Brabantse aan. Want als het aan haar ligt, blijft het niet bij één instituut. Rachsjanda Venneman, eigenaresse van Scenery cosmedisch huidinstituut

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4