De Beautysalon nr 2-2025 Online

Special ZOMER- & BODYPRODUCTEN Coverstory Revolutionaire innovaties bij MARC INBANE; VAN SPF-POEDER TOT AAN GRADUAL TAN Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171) Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | mei 2025 | 21e jaargang no. 2 | Prijs € 10, 50

Profiteer van een winstgevend verdienmodel! Boost je business Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: Huidverjonging Verminderen van (fijne) rimpels Oog- en wenkbrauwlift Haarverbetering (versterking +30%) Onregelmatige huid Grove poriën Pigmentatie Extra spiervolume Ontspanning na samentrekking spier Herwonnen spiertonus Resultaat op lange termijn Communicatie tussen brein en huid verbeteren V-vorm gezicht herstellen Oogleden openen Mondhoeken krullen omhoog Meer spierspanning meer hefkracht Acné ‘Met de Superboost-methode verbeteren we de huid op een niet-invasieve manier, verjongen en ontspannen we de gelaats- en halsspieren met als resultaat een jeugdige uitstraling en verbeterde spiertonus. We richten ons op een multi-level approach.’ Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Meer info of een proefbehandeling? Bel: +32(0)3 647 3612 Mail: info@anubiscare.be Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Reeds 150+ locaties actief in de Benelux! Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Kijk ook op www.superboost.be. Heb je hulp nodig met content voor je socials? Volg ons via @ anubiscare Loved by: Wij helpen je kosteloos met het creëren van content voor Instagram en Facebook. Zie de voorbeelden van onze klanten. Word partner en laat je gegevens achter: www.superboost.nl

Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2025 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl DE BEAUTYSALON NR 2 2025 3 Sociale media zijn niet meer weg te denken als marketingtool. Uit recent onderzoek (bron: OneMedia) blijkt dat één op de vier jongeren tussen de 16 en 24 jaar minimaal eenmaal per drie maanden een cosmetica- of make-upproduct koopt omdat dit is aangeraden door een influencer op TikTok. Doordat met name jongvolwassenen meer geld zijn gaan uitgeven aan beautyproducten en huidverzorging, is de Nederlandse cosmeticamarkt afgelopen jaar met bijna zes procent gegroeid naar een omzet van 3,8 miljard euro! Eén belangrijke conclusie die terug te vinden is in het jaarverslag van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) is dat consumenten bereid zijn om méér geld uit te geven aan (premium) verzorgingsproducten. De belangrijkste verkoopargumenten zijn transparantie, bewezen effectiviteit en duurzaamheid. Met name op het gebied van informatie, vakkennis en premium care kun jij – als beautyprofessional of huidtherapeut – het verschil maken. Vervuilen influencers de markt? Deels zeker. Maar wat let je om zelf TikTok, Instagram of Facebook – elk medium heeft zijn eigen en dus ook jouw doelgroep – te gebruiken om klanten te informeren over ingrediënten, de werking en herkomst van producten? Of over de reden waarom de ene behandeling goed werkt en de ander niet en waarom je zonnebescherming dient te gebruiken… Je onderscheidt je hiermee van collega-ondernemers in je dorp, streek of stad. En als je niet zo goed durft, volg dan een cursus of vraag je leverancier om je hiermee te helpen. Hij of zij gedijt bij tevreden afnemers, dus vraag hem gerust om zoiets eens te organiseren (voor zover je merk dat nog niet doet), zodat je met collega’s kunt sparren, oefenen en best practices kunt delen. Je staat hierin zeker niet alleen. Duurzaamheid Verder kunnen we gerust stellen dat de professionele schoonheidsbranche op het gebied van duurzaamheid flinke stappen heeft gezet. Dat zit ‘m niet alleen in 100% recyclebare verpakkingen, fairtrade of ‘cruel free’ ingrediënten (dierproeven zijn per definitie verboden voor cosmeticaproducten die in Europa worden geproduceerd), maar juist in het niet langer gebruik van microplastics en ingrediënten die schade aanrichten aan milieu en natuur. Lees je goed in op dit vlak, want klanten in je stoel gaan ernaar vragen. Steeds meer merken bieden inmiddels al een optie voor navulverpakkingen, maar tijdens het recente seminar ‘Circulaire Cosmetica en Personal Care Verpakkingen’ van Green Serendipity bleek dat de consument hier nog niet warm voor loopt. Desalniettemin was de branche sterk vertegenwoordigd en navraag bij enkele van hen leert dat zij toch navulverpakkingen willen ontwikkelen die (jonge) consumenten wél aanspreken. De NCV voorspelt verdere groei van de cosmeticamarkt in 2025. ‘Aging gracefully’, gepersonaliseerde huidverzorging en technologische innovaties zijn de pijlers die deze groei dragen. Voorbeelden hiervan vind je alvast in deze editie van vaktijdschrift De Beautysalon. Veel leesplezier! Colofon en De Visie Special ZOMER- & BODYPRODUCTEN Coverstory Revolutionaire innovaties bij MARC INBANE; VAN SPF-POEDER TOT AAN GRADUAL TAN Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171) Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | mei 2025 | 21e jaargang no. 2 | Prijs € 10, 50 DE VISIE WAT LET JE OM ZELF TIKTOK, INSTAGRAM OF FACEBOOK – ELK MEDIUM HEEFT ZIJN EIGEN EN DUS OOK JOUW DOELGROEP – TE GEBRUIKEN OM KLANTEN TE INFORMEREN OVER INGREDIËNTEN, DE WERKING EN HERKOMST VAN PRODUCTEN?

4 DE BEAUTYSALON NR 2 2025 INHOUD P. 10 Groot interview Abloom Slow skincare Abloom Slow Skincare wint snel aan populariteit onder beautyprofessionals. Die groeiende vraag laat zich volgens Josephine Alofs en Renate Smit eenvoudig verklaren. “Wij zijn een puur, natuurlijk merk dat heel selectief omgaat met ingrediënten. Deze zijn biologisch en met zorg geselecteerd.” P. 26 Coverstory MARC INBANE Met de lancering van Tinted SPF50 Powder en Gradual Tanning Lotion, onderstreept MARC INBANE opnieuw haar rol als innovatieve speler in de wereld van cosmetica. Wat ooit begon met enkel een tanning spray, is uitgegroeid tot een complete tanning-, skincare- en suncarecollectie. P. 15 Huidverzorging met minimalistische aanpak Wat als je juist met minder ingrediënten en producten je huid alles zou kunnen geven waar ze behoefte aan heeft? “Ontdek hoe de huid, je portemonnee en onze planeet profiteren van een minimalistische huidverzorgingsroutine”, zegt Erica van den Broek, founder van Abysk Cosmetics. P. 30 Tweefasenbehandeling op basis van exosomen Dermalogica lanceert Exo Booster, een professionele tweefasenbehandeling op basis van exosomen die huidverbetering naar een hoger niveau tilt. “De behandeling met Exo Booster garandeert een langdurig resultaat dat overeenkomt met de verwachtingen van klanten”, vertelt Natacha Vanslambrouck. 10 26 15 30

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 5 P. 36 Ondernemen Onze panelleden geven in de rubriek ‘Ondernemen’ steeds hun visie op een stelling die verband houdt met een bepaald aspect van het ondernemerschap. We leggen onze panelleden de stelling voor: “Elke schoonheidsspecialist zou minstens één keer in zijn of haar carrière moeten deelnemen aan de Beauty Award” P. 44 Reportage bij Softly Skincare Met haar merk Softly Skincare heeft Stephanie Bijvoet een unieke plek veroverd in de branche. “We nemen een beautyondernemer alles uit handen en zetten een professioneel, winstgevend beautyconcept neer dat helemaal past bij de uitstraling van een salon of instituut”, verduidelijkt Stephanie. P. 40 Interview Lindsay van der Looij Lindsay van der Looij is het toonbeeld van een selfmade onderneemster. Vanuit haar ervaringen als succesvol saloneigenaar ontwikkelde de Brabantse het merk LABAREAU. “De producten en bijbehorende formules kun je alleen ontwikkelen als je de juiste praktijkervaring hebt”, verzekert Lindsay. P. 48 Salon X: Beauty Boutique Veertig jaar geleden startte Kirsten van der Velde haar salon Beauty Boutique in Veenendaal. “Het hele vak heeft zo’n enorme ontwikkeling doorgemaakt. Alle lagen van de bevolking gaan nu naar de schoonheidssalon. Toen ik in 1985 begon, durfden mensen niet eens uit te spreken dat ze naar de salon gingen.” 40 48 44 36

6 DE BEAUTYSALON NR 2 2025 BRANCHENIEUWS DALTON MEDICAL NEEMT ODARA BV - BEKEND VAN DERMAPENWORLD - OVER Met de overname versterkt Dalton Medical zijn positie binnen het medische esthetische segment. Dermapen staat bekend om zijn precisie, comfort en klinisch bewezen resultaten, en wordt veelvuldig toegepast bij huidveroudering, littekens, pigmentproblemen en acne. Vertrouwde werkwijze blijft behouden Voor bestaande klanten van Odara verandert er niets. Bestellingen blijven verlopen via de vertrouwde webshop, en ook het team onder leiding van Van Mill blijft actief binnen Dermapen Benelux. Ondersteuning, service en persoonlijk contact blijven ongewijzigd. “Beide bedrijven hebben dezelfde denkwijze, doelen en strategie. De klant staat bovenaan en het bieden van een goede service en kwalitatief hoogwaardige producten is ons beider streven. Deze stap is eigenlijk een logisch gevolg van het prettige contact dat ik de afgelopen jaren al had met Niels en Wiechert en hun professionele team”, aldus Patrick van Mill. Volgens Stefan Razenberg, CEO van Dalton Medical, past de overname binnen de langetermijnvisie van het bedrijf: “We zijn trots dat we Odara en Dermapen aan onze organisatie mogen toevoegen. We hebben grote waardering voor het werk dat Patrick en zijn team hebben verricht in het opbouwen van een sterk merk en het onderhouden van duurzame klantrelaties. We kijken ernaar uit om samen verder te groeien, kennis te delen en onze gezamenlijke impact in de markt te versterken.” Meer informatie: Dalton Medical Tel. 0162-74 44 44 | info@daltonmedical.nl | www.daltonmedical.nl Dalton Medical, leverancier van medische esthetische systemen, heeft onlangs het eveneens Nederlandse Odara BV overgenomen. Odara is de exclusieve distributeur van DermapenWorld in de Benelux, een wereldwijd toonaangevend merk op het gebied van microneedling. “Door het bundelen van onze krachten kijk ik met vertrouwen naar de toekomst”, zegt Patrick van Mill, CEO van Odara. VIND HET PERFECTE TEAMLID VOOR JOUW SALON MET DE VACATUREBANK VAN ANBOS Op zoek naar een ervaren professional voor jouw salon? De vacaturebank van ANBOS brengt schoonheidsspecialisten en werkgevers samen op één centrale plek. “De vraag naar gekwalificeerd personeel groeit. Wij helpen je de juiste schoonheidsspecialist te vinden - iemand die perfect past bij de cultuur van jouw bedrijf en de wensen van je klanten. Ook niet-aangesloten organisaties kunnen gebruikmaken van deze dienst”, laat de brancheorganisatie optekenen. Dankzij het brede netwerk van ANBOS worden vraag en aanbod dichter bij elkaar gebracht. “Jouw vacature staat zes weken online en wordt actief gepromoot onder onze leden, opleidingsinstituten en externe partijen. Daarnaast krijgt je vacature extra aandacht op onze Instagram voor maximale zichtbaarheid. Plaats vandaag nog jouw vacature via vacatures.anbos.nl en vind de perfecte match!” Mayke Blokland stopt Na tien jaar bij ANBOS heeft directeur Mayke Blokland besloten dat het tijd wordt voor een nieuwe uitdaging. Tijdens de Algemene ledenvergadering op 25 juni neemt zij afscheid. “Het ANBOS van de toekomst staat, we zijn gesprekspartner van tal van instanties en hebben een flink netwerk opgebouwd. In de afgelopen periode heb ik mijn steentje mogen bijdragen aan de positionering van deze mooie organisatie. Nu draag ik graag het stokje over”, aldus Blokland. Meer informatie: ANBOS Tel. 0348-748 200 | info@anbos.nl | www.anbos.nl | vacatures.anbos.nl

Vricos BV is exclusief importeur van Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland en België. GEEN MEDICATIE, WEL EEN OPLOSSING Artsen schrijven bij rosacea doorgaans lokale behandelingen, antibiotica of andere medicinale middelen voor. Maar tijdens de zwangerschap zijn deze opties vaak niet veilig, waardoor veel vrouwen – noodgedwongen – op zoek gaan naar een huidvriendelijk alternatief. Rosalique biedt die veilige én effectieve oplossing. Alle producten zijn speciaal ontwikkeld voor de gevoelige huid en kunnen zonder zorgen worden gebruikt tijdens de zwangerschap, borstvoedingsperiode en daarna. Met Rosalique bied je niet alleen comfort en vertrouwen, maar ook zichtbare resultaten. Een fijne ondersteuning voor je klanten, én een professionele aanvulling op jouw behandelaanbod. Een geruststellende keuze voor elke klant met roodheid of rosacea. ROSACEA & HORMONALE SCHOMMELINGEN De link tussen vrouwelijke hormonen en rosacea is steeds duidelijker. Menstruatie, overgang, zwangerschap – allemaal momenten waarop de hormoonspiegel verandert en roodheid in het gezicht kan opvlammen. Rosalique zit boordevol actieve ingrediënten die helpen rosaceaopvlammingen te kalmeren en te verzachten. De producten bevatten krachtige, maar zachte werkstoffen zoals: • α-Bisabolol; uit kamille; werkt kalmerend en ontstekingsremmend. • Zeoliet; een natuurlijk mineraal dat onzuiverheden op milde wijze bindt en verwijdert. • Centella Asiatica; rijk aan aminozuren; ondersteunt herstel en hydratatie van de huid. “ALS HET VEILIG IS VOOR ZWANGERE VROUWEN, DAN IS HET VEILIG VOOR IEDEREEN.” ZELF ROSALIQUE GRATIS TESTEN! Wil jij zelf ervaren hoe effectief én zacht Rosalique werkt voor de gevoelige huid? Vraag dan eenvoudig een gratis sample-set aan met de drie Rosalique producten via: www.rosalique-professional.nl Tijdens de zwangerschap verandert er veel – ook in de huid. Hormonale schommelingen kunnen leiden tot plotselinge roodheid, verergering van bestaande rosacea of het ontstaan van nieuwe klachten. Voor schoonheidsspecialisten is het waardevol om te weten dat er wél een veilige oplossing is voor deze klanten – juist op het moment dat ze daar het meest naar op zoek zijn. www.rosalique-professional.nl Zwangerschap & rosacea Veilige en effectieve huidverzorging tijdens én na de zwangerschap Rosalique 3-in-1 Anti-Redness Miracle Formula SPF50 Het paradepaardje van Rosalique, deze unieke formule combineert: · Camouflage: groene microcapsules camoufleren roodheid onmiddellijk en passen zich aan aan de huidskleur. · Behandeling: werkstoffen als zeoliet, panthenol en sheabutter pakken roodheid bij de kern aan. · Bescherming: een breedspectrum SPF50 beschermt de huid langdurig tegen UV-schade. Rosalique 3-in-1 Balm Cleanser Ideaal voor een huid met rosacea en heeft een unieke werking. Milde reiniger, make-up remover én kalmerend masker in één. · Make-up remover: verandert in een olie om make-up moeiteloos te verwijderen. · Zachte reiniging: verwijdert onzuiverheden zonder de huidbarrière te verstoren. · Kalmerend masker: laat 10-15 minuten inwerken voor extra verzorging van de rode huid. Rosalique Soothing Night Cream ’s Nachts werkt de huid aan herstel – en deze kalmerende crème ondersteunt dat optimaal. · Vermindert roodheid · Verheldert de teint en donkere kringen · Hydrateert intensief Met IBR-CalmDeAge®, een gepatenteerd extract van dadelpitten, dat klinisch bewezen werkt als antioxidant, ontstekingsremmer én vaatvernauwer. De huid voelt – bij het ontwaken – rustiger, gladder en gezonder aan.

NIEUW exobooster +86% meer verbetering van fijne lijntjes en rimpels +50% meer verbetering van huidversteviging +34% meer verbetering van huidtextuur vs enkel de behandeling ontdek ongeëvenaarde huidvernieuwing en vitaliteit met 10 miljard lactobacillus exosomen in elke behandeling Meer weten? Neem vrijblijvend contact op via info@dermatuer.com of kijk op dermatuer.com NU VOOR € 99,- IN JOUW SALON INCL. ONLINE TRAININGSMODULE DIRECT STARTEN? MEER INFO VIA: INFO@GIGILAB.NL / WWW.GIGILAB.NL EEN VERRIJKING VOOR ELK PROFESSIONEEL SCHOONHEIDSINSTITUUT! CARBOXYTHERAPIE WERKT SYNERGETISCH SAMEN MET TAL VAN ANDERE BEHANDELINGEN. GIGI CARBOXY THERAPY WERKT VOLGENS EEN NON-INVASIEVE METHODE EN KENT GEEN CONTRA-INDICATIES.

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 9 ZOMERPRODUCTEN BLOOMING BUSH: ZOMERLOOK JOHN VAN G VOL KWALITEIT, KLEUR EN CREATIVITEIT John van G, het private label van Cosinta, is niet alleen geliefd vanwege de betaalbare kwaliteit en het uitgebreide assortiment, maar ook door de focus op actuele modekleuren en professionele prestaties. Blooming Blush Voor de zomer van 2025 presenteert John van G de stralende en romantische collectie Blooming Blush. Deze zomerse lijn staat helemaal in het teken van zachte roze tinten die de huid laten stralen en een frisse uitstraling geven. De Blooming Blush collectie bevat een zorgvuldig geselecteerd palet aan producten voor ogen, lippen, wangen en nagels: • Nagellak: Sneldrogend, met een fijn kwastje voor een gelijkmatige applicatie. Voor een verzorgde en stijlvolle uitstraling. Vernieuwde webshop per juli 2025 Cosinta gaat naar verwachting per juli 2025 over naar een volledig vernieuwde webshop, waardoor online bestellen nog makkelijker gaat worden en minder tijd gaat kosten. “Tegen die tijd krijg je van ons via email bericht over de nieuwe, eenvoudige manier van inloggen”, laat Cosinta weten. In de nieuwe webshop is, ná het inloggen, een downloadcenter beschikbaar. Hier is per merk alle informatie (foto’s, films, prijslijsten, social media uitingen et cetera) eenvoudig te downloaden. “Kortom, (bestel)gemak dient onze klant.” John van G Make-up Collection speelt voortdurend in op de laatste trends en ontwikkelingen in de beautywereld. Van blushers en lipsticks tot oogschaduw en wenkbrauwpotloden: het assortiment is veelzijdig en biedt voor iedereen iets passends. Bovendien lanceert John van G vier keer per jaar een nieuwe collectie, passend bij het seizoen. Zoals Blooming Bush voor de zomer van 2025. • Glowy Nailpolish: Geeft een subtiele roze tint met een natuurlijke glans. De fijne shimmerdeeltjes zorgen voor een frisse, zomerse look. • Eyeshadow | Eyeshadow Mat | Shimmery Eyeshadow: De oogschaduws zijn verkrijgbaar in diverse texturen, makkelijk te combineren voor elke gewenste look. • Lipstick: Intens gepigmenteerde kleuren met een satijn- of parelmoerglans met een romige textuur voor langdurig draagcomfort. • Shiny Lip Stylo: Combineert kleur met een zachte glans en is multifunctioneel: ook te gebruiken als crèmeblush voor een subtiele glow op de wangen. • Duo Blush: Twee bijpassende kleuren met een hoge pigmentatie in één product, perfect om te mengen of afzonderlijk te gebruiken. Zorgt voor een gezonde gloed en natuurlijke contouren. Meer informatie: Cosinta | Tel. 010-524 3444 | verkoop@cosinta.nl | www.johnvang.nl

10 DE BEAUTYSALON NR 2 2025 GROOT INTERVIEW: ABLOOM SLOW SKINCARE ‘WIJ BIEDEN PURE EN EERLIJKE SKINCARE, OP BASIS VAN BIOLOGISCHE INGREDIËNTEN EN EIGEN PRODUCTIE’ Abloom Slow Skincare wint snel aan populariteit onder beauty- en huidprofessionals. Die groeiende vraag laat zich volgens Josephine Alofs – founder van Abloom – en sales manager Renate Smit eenvoudig verklaren. “Schoonheidsspecialisten en huidtherapeuten zijn steeds nadrukkelijker op zoek naar producten zonder microplastics, synthetische ingrediënten en geen water als basis. Wij zijn een puur, natuurlijk merk dat heel selectief omgaat met ingrediënten. Deze ingrediënten zijn biologisch en al dan niet wild geplukt en met zorg geselecteerd. Met een eigen productie in Nederland. Daarmee onderscheiden we ons van bijna alle andere merken op de markt”, weet het tweetal. Abloom Slow Skincare is inmiddels negen jaar op de markt en richt zich sinds enkele jaren ook nadrukkelijk op beautyprofessionals. “Het is ontstaan vanuit een hulpvraag. De dochter van één van onze productontwikkelaars – een scheikundig professor en etnofarmacoloog– had een lastige acnehuid. Reguliere hulpmiddelen hielpen niet, dus is hij aan de slag gegaan met formules op basis van bloemen, planten en kruiden met antibacteriële eigenschappen die de huid in balans brengen en je talg reguleren, want talg is niet je vijand. Al onze producten brengen de huid in balans. Huidproblemen worden vaak van binnenuit gestuurd. Een verkeerde levensstijl en een onjuiste omgang met de huid liggen hieraan ten grondslag”, verduidelijkt Josephine. Renate vult aan: “Als je dan ook nog de verkeerde producten gebruikt, gaat het van kwaad tot erger. Het gaat om het totaalplaatje. Met Abloom bied je je huid een complete voeding. Door dit puur met planten en kruiden te doen, pikt je huid eruit wat hij nodig heeft en hervindt deze snel zijn balans.” Clean, vegan en rauw De Soothing Lotion (‘waarmee hij zijn dochter van de acne af kreeg’) vormde de basis van de lijn die sinds 2016 is doorontwikkeld en inmiddels uit vijftien producten bestaat. “Toen we begonnen, was Abloom een productlijn voor de toekomst. Jaren geleden waren namelijk minder mensen bezig met natuurlijke ingrediënten. Consumenten zijn zich steeds beter bewust van wat er in producten zit. Zoals bij hun voeding, kijken ze ook kritisch naar de ingrediënten van hun cosmetica”, stelt Renate. “Onze producten bevatten geen ingrediënten die de hormonen verstoren. Puur natuur en dat herkent het lichaam. Wat je op je huid smeert komt ook in je bloedbaan en dan is natuurlijk toch het best. Wij gebruiken geen ingrediënten die verboden zijn of waarvan de werking onduidelijk is.” Clean, vegan én rauw. Zo vat Josephine de productlijn van Abloom Slow Skincare samen. “We gebruiken zo’n 150 natuurlijke, biologische en/of wildgeplukte ingrediënten. Onze ingrediënten zijn biologisch en dat kunnen we ook aantonen door middel van certificaten. Ieder product heeft 22 tot 35 natuurlijke ingrediënten met een bewezen effectiviteit. Onze crèmes hebben geen water als basis, maar hebben een basis van Aloë Vera, oliën en sheabutter. Hierdoor zijn het van zichzelf al mooie en unieke elixers. Met een zeer hoge werking doordat wij 100% actieve werkstoffen gebruiken en geen onnodige toevoegingen. Productie in eigen beheer De productie van Abloom vindt plaats in eigen beheer, in Eemnes. Daarmee onderscheidt het merk zich op voorhand van veel leveranciers die hun producten enkel verkopen maar niet zelf ontwikkelen. Josephine: “Het gehele productieproces wordt beheerd en beheerst. Wij ontwikkelen tincturen (vloeibare extracten) op basis van natuurlijke en biologische planten, bloemen, kruiden en algen die geselecteerd worden om een complete voeding te bieden aan de huid. Wij verhitten de ingrediënten nooit, maar laten deze 90 dagen extraheren, waarna ze worden uitgeperst. Op deze manier zijn we er zeker van de voedingsstoffen en mineralen optimaal behouden blijven. Alle mineralen, enzymen en vitamines die in de planten zitten, halen we eruit en mengen we met Aloë Vera, virgin oils en overige ingrediënten. De unieke formuleringen bieden de huid de meest complete voeding en de hoogst mogelijke werking.” Renate Smit

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 11 Clean betekent ook transparant. “Dus laten we op trainingen altijd zien hoe we onze producten ontwikkelen en produceren. Daarbij mogen salons de basiscrème voelen voordat deze klaar is. Ze hebben het dan gezien en geroken. Door deze wijze van transparantie kom je als leverancier ook naast de salon te staan”, herkent Josephine. “De vijftien producten van Abloom passen vooral bij salons die holistisch te werk willen gaan, maar we zien ook een groei bij huidtherapeuten, die een product zoeken om na een behandeling met fruitzuren en peeling een product willen dat de huid weer in balans brengt. En we zien een toenemende vraag vanuit orthomoleculaire specialisten, die van binnenuit werken maar producten willen om de buitenkant te behandelen.” Renate stelt daarbij dat beautyprofessionals en huidtherapeuten zich er ook steeds meer bewust van zijn dat consumenten wijzer en dus kritischer worden. “Zij willen geen producten of behandelingen meer die de hormoonhuishouding verstoren, microplastics bevatten of conserveringsmiddelen hebben die de huid uitdrogen. En voor die doelgroep zijn er stiekem niet zo heel veel merken. Dus daarin onderscheiden wij ons.” Uitgelezen merk voor de salon Abloom Slow Skincare is per definitie een ‘uitgelezen merk voor in de salon’, vindt Josephine. “Het is een merk dat uitgelegd moet worden door degene die het verkoopt. Ingrediëntenleer is zodoende een belangrijk onderdeel van de trainingen. Groot voordeel voor salons is dat zij een compacte en toch zeer complete lijn tot hun beschikking krijgen. Zij hoeven dus niet een grote voorraad te hebben. We hebben drie maskers en een enzymatische peeling, waarmee schoonheidsspecialisten heel creatief kunnen werken. De maskers zijn gedroogd en gemalen, en dus zeer fijn van structuur. De specialist mengt deze met verwarmde honing of kefir. Zij activeren de maskers en peeling tijdens een behandeling passend bij de huid. Dus niet voorbewerkt, maar maatwerk. Je maakt het zelf, met verschillende honing- of zuivelsoorten. Hierdoor heb je altijd een anders beautyroutine in je salon, maar ook een andere werking qua werkstoffen. De huid heeft niet altijd hetzelfde nodig.” Renate aanvullend: “Alle voeding die je huid nodig heeft, zit in één dagcrème en één nachtcrème. Wij hebben bewust geen vijf verschillende crèmes. We bieden een vegetarisch buffet, dus vol met bio actieve stoffen die elkaar versterken en aanvullen. Producten die ondersteunend zijn aan elkaar, mix en match zijn en op basis van puur natuur. Van reiniging tot SPF. Acne, eczeem, rosacea, anti-aging, volwassen huiden: allemaal kunnen ze bediend worden met onze vijftien producten. We hebben ook bewust geen ingrediënten om een geur te verbloemen of te creëren. In die zin is Abloom geen commerciële lijn waaraan citrus- of rozengeur is toegevoegd. Wij willen de huid in balans brengen en houden. Dan moet je geen nodeloze ingrediënten toevoegen.” “We weten dat een disbalans van de huid vaak veroorzaakt wordt door een probleem van binnenuit. Daarom komen onze holistische behandelingen vrijwel altijd met een vorm van voedingsadvies. Dan raden we aan om vitamines of bepaalde voeding weg te laten. Het heet ook niet voor niets Slow Skincare. We pakken de oorzaak aan, zodat het probleem niet terugkeert zodra de huid weer in balans is.” ABLOOM IS EEN MERK DAT UITGELEGD MOET WORDEN DOOR DEGENE DIE HET VERKOOPT. DAAROM IS INGREDIËNTENLEER EEN BELANGRIJK ONDERDEEL VAN DE TRAININGEN Josephine Alofs ‘Niet sexy, maar het werkt’ Josephine zegt tot slot dat Abloom Slow Skincare ‘niet altijd even sexy is, maar barefoot luxury’. “Maar het werkt gewoon en daarmee zijn wij al onderscheidend ten opzichte van heel veel andere merken op de markt. Wij maken gebruik van pure, eerlijke en biologische ingrediënten, zonder pesticiden en microplastics. Wij weten dat salons doorzoeken als andere merken dat wel bevatten. Dat zeiden de bezoekers van onze stand op Beauty Trade Special ook eerlijk tegen ons. Wij werken echter met vaste en betrouwbare telers en leveranciers, die onze voorzien van bewezen en gecertificeerde ingrediënten. Bij wetswijzigingen hoeven wij ook nooit wat aan te passen aan onze formules, omdat onze ingrediënten al puur natuur zijn.” Meer informatie: Abloom Slow Skincare Tel. 035-208 6192 | info@abloomskincare.com | www.abloomskincare.com Nieuw: Abloom voor jeugdige huid Abloom Slow Skincare heeft een nieuwe jeugdlijn in ontwikkeling. “We zien steeds meer jonge kinderen/tieners, soms al op 12-jarige leeftijd, die agressieve skincare en cosmetica gebruiken, geïnspireerd door anderen op TikTok. Daarom ontwikkelen we nu een jeugdlijn met versimpelde formules en ingrediënten die veilig zijn. Deze voeden de huid en doen de huid vooral geen kwaad. Want in principe is deze huid al in balans. Dat willen we graag zo houden”, zegt Josephine Alofs.

12 DE BEAUTYSALON NR 2 2025 In de nieuwste bedrijfsfilm van KRAEM wordt een vernieuwende benadering getoond: het combineren van natuurlijke huidverzorging met toegepaste kinesiologie. Deze methode maakt gebruik van spiertesten om te ontdekken welke producten resoneren met het systeem van de cliënt, op zowel fysiek als energetisch niveau. Zonder ingewikkelde apparatuur, maar puur via subtiele spierreacties wordt zichtbaar welke huidverzorging tekorten aanvult en het zelfherstellend vermogen ondersteunt. Een testdoos met ampullen van alle producten maakt het mogelijk om snel te bepalen wat werkt en wat overbodig is. HOLISTISCH WERKEN WANNEER HUIDVERZORGING NIET WERKT... HELPT HET LICHAAM ZELF MET DE JUISTE ANTWOORDEN Iedere huidprofessional kent het: een klant met terugkerende onzuiverheden, een gevoelige huid of echte huidproblemen waar zelfs de beste producten niet het gewenste effect geven. Ondanks een goed behandelplan blijft resultaat uit. Maar wat als het probleem niet (alleen) in de huid zit? Drie niveaus De methode onderscheidt drie niveaus van reactie: • Zwakke spiertest: het product verstoort. • Sterke spiertest: het product is neutraal. • Evenwichtstest (sterk gevolgd door zwakte): het product herstelt de balans. Wat dit oplevert? Meer precisie in productkeuze, diepere resultaten bij hardnekkige huidklachten, en een aanpak die de huidprofessional positioneert als expert in holistische huidgezondheid. Ook voedingssupplementen of kruidencomplexen kunnen op deze manier eenvoudig worden afgestemd. Je kunt elk huidverzorgingsproduct en supplement kinesiologisch testen, maar weinig producten heffen daadwerkelijk energieblokkades op. Het assortiment van KRAEM is volledig ontwikkeld op basis van toegepaste kinesiologie en zorgvuldig geselecteerd om energetisch evenwicht te herstellen. Unieke werkwijze De film biedt een heldere inkijk in deze unieke werkwijze. Voor iedere professional die openstaat voor verdieping en een holistische werkwijze is het een inspirerende kennismaking met de taal van het lichaam en een nieuwe manier om vanuit de huid naar de mens te kijken. Kijk voor de film op www.kraem.nl. Meer informatie: KRAEM | Tel. 045-5778121 | www.kraem.nl Tijdens een kinesiologische spiertest toont het lichaam welke producten resoneren met het eigen herstelvermogen, een unieke aanvulling op holistische huidverzorging

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 13 Groene Cosmetica: Phyto Healing Moor Peeling Mask Dit product uit de Biodroga Organic-lijn combineert de werking van een peeling en een masker. Dankzij prebiotica wordt het huidmicrobioom in balans gebracht, wat bijdraagt aan een gezonde, stralende en uitgerust ogende huid. Meer informatie via www.beautyservice.com Gezichtsverzorging: Micro-Dose Glow Booster van HydroPeptide ‘De jury was unaniem. Een mooie combinatie van actieve en verzorgende ingrediënten met een synergetisch effect op hydratatie, herstel en bescherming van de huid. De huid wordt vanuit alle fronten benaderd met een gezonde huid(barrière) als doel.’ Meer informatie via www.hydropeptide.nl Apparatuur: LPG INFINITY van LPG Benelux Een apparaat met een sterke propositie: een slim apparaat dat zelf de aanpassing aan het huidweefsel verzorgd. Verder is alles goed onderbouwd met wetenschappelijke studies. Meer informatie via lpgbenelux@lpgbenelux.com Lichaamsverzorging: Epilfree van Beauty Service 'Het winnende product is een nieuwe professionele salonbehandeling met een onderbouwde, stapsgewijze ontharingsmethode. Hoewel de originaliteit en de toepasbaarheid van deze effectieve formule in deze categorie de jury erg enthousiast maakte, zet ze wel een kanttekening bij de claim dat het haren definitief verwijdert.' Meer informatie via www.beautyservice.com Hand- en kunstnagelverzorging: Xolish van Polkadots Dit product combineert gebruiksgemak met snelheid. De klant geniet van een breed scala aan kleuren, een indrukwekkende houdbaarheid en een sublieme glans. Maar dit product gaat verder dan alleen prestaties. Veiligheid stond centraal in de samenstelling. Een echte gamechanger! Meer informatie via shop.madamepolkadots.be Make-up: Pür Cosmetics mascara van Department of Cosmetics 'Deze formulering bevat een mix van hydraterende en verzorgende ingrediënten (fijn voor de haren, ogen en het huidgebied eromheen) die ook nog eens zorgen voor een mooie oogopslag. Bijzonder dat zelfs het borsteltje gemaakt is van een plantaardig product, en dus goed biologisch afbreekbaar is. Een product van nu en de toekomst!' Meer informatie via www.purcosmetics.nl kort nieuws Maak kennis met de winnaars van Professional Beauty Product of the Year 2025

www.medik8.nl @medik8_nederland Er zijn exclusieve salonproducten voor de behandelingen in het instituut van de beautyprofessional. Met gepatenteerde transportsystemen en formules met huidaffiniteit, met maximale effectiviteit en verdraagzaamheid zonder compromissen. Dermophisiologique begrijpt en respecteert de natuurlijke fysiologie van de huid en respecteert ook de omgeving, de natuur en het milieu! De producten worden al 25 jaar ontwikkeld door de Italiaanse arts Carolina Ambra Redaelli die postdoctoraal afstudeerde in esthetische geneeskunde. Zij staat aan het hoofd van een team gepassioneerde R&D-specialisten Voor meer informatie: scan de QR-code! Dermophisiologique is het eerste BCorp gecertificeerde cosmeticamerk en onderscheidt zich door een compleet assortiment hoogwaardige en intelligente cosmetische ‘Clean & Green’-producten, die het huidprobleem op basis van een exclusief 5-stappenplan zeer doelgericht aanpakken! La Valois Cosmetique | www.lavc.nl | info@lavc.nl | 0617248844

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 15 HUIDVERBETERING ABYSK: HUIDVERZORGING MET EEN DOORDACHTE, MINIMALISTISCHE AANPAK Hoe meer producten hoe beter? Wat als je juist met minder ingrediënten en producten je huid alles zou kunnen geven waar ze behoefte aan heeft? “Wat als wij zeggen dat je een gezonde en stralende huid kunt krijgen zonder een huidverzorgingsroutine van tig stappen te volgen? Echt, dat kan. Ontdek hoe de huid, je portemonnee en onze planeet profiteren van een minimalistische huidverzorgingsroutine”, zegt Erica van den Broek, founder van Abysk Cosmetics. Zoals de naam het eigenlijk al zegt, verwijst Skin Minimalism naar huidverzorging zonder al te veel ingrediënten en/of producten. Het vereenvoudigen van je skincare routine dus. Met minder meer bereiken is mogelijk zolang je maar de juiste ingrediënten/producten gebruikt. Minimalistische routine Oneindig veel ingrediënten en producten zijn helemaal niet goed voor de huid. Lange tijd waren we ervan overtuigd dat hoe meer individuele producten we gebruiken, elk een ander doel, hoe mooier onze huid wordt. Een badkamerkastje vol met potjes en flesjes, alles om de huid maar het beste te kunnen geven. Maar overvoeden van de huid kan meer schade opleveren dan dat het goed doet. Het ‘stapelen’ van te veel (foute) ingrediënten kan huidproblemen veroorzaken of zelfs huidveroudering versnellen. Houd je huidverzorgingsroutine simpel! Hoe meer producten en ingrediënten in je routine, hoe groter de kans op irritatie, toxiciteit, roodheid, gevoeligheid, verstopte poriën en een ontstoken huid. De vraag is dan waarom je zoveel producten zou willen gebruiken als het met minder ook kan! Een effectieve huidverzorgingsroutine hoeft niet ingewikkeld te zijn. De drie belangrijkste stappen zijn reinigen, voeden en beschermen. Kies voor een milde gezichtsreiniger die je huid schoonmaakt zonder deze uit te drogen. Voor zowel Erica van den Broek is de founder van Abysk Cosmetics dag- als nachtverzorging is één goede gezichtsolie of crème voldoende. Als de formule mild en effectief genoeg is, kun je deze ook gebruiken voor de huid rondom je ogen, hals en decolleté. Tot slot is een goede zonnebrandcrème onmisbaar om je huid te beschermen tegen vroegtijdige veroudering en schade door de zon. Scrubben? Niet altijd een goed idee Scrubben wordt vaak gezien als een must, maar dat is lang niet voor iedereen geschikt. Heb je een droge, gevoelige huid of last van rosacea, eczeem, onzuiverheden of acne? Dan is scrubben juist af te raden. Een kwetsbare huidbarrière wordt hierdoor verder beschadigd, wat huidproblemen alleen maar kan verergeren. Waarom een minimalistische routine? Door je huidverzorging eenvoudig te houden, profiteer je van meerdere voordelen, stelt Van den Broek: “Je verkleint de kans op huidirritatie en overgevoeligheid. Je bespaart tijd en geld door minder producten te gebruiken en veel producten kunnen multifunctioneel worden ingezet. Minder verpakkingen betekent bovendien minder afval en een duurzamere routine. Met een doordachte, minimalistische aanpak geef je je huid precies wat ze nodig heeft – niet meer, niet minder.” Meer informatie: Abysk Cosmetics | info@abysk.nl | abysk.nl Erica van den Broek

16 DE BEAUTYSALON NR 2 2025 PRODUCTNIEUWS CRYSTAL RETINAL CERAMIDE EYE 6: ’S WERELDS EERSTE WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN RETINAL VOOR DE OGEN Crystal Retinal Ceramide Eye 6 is de ultieme oplossing voor de gevoelige huid rondom de ogen. Dankzij de innovatieve Retinaldehyde-formule werkt het elf keer sneller dan traditionele retinol, zonder de irritatie die vaak met vitamine A gepaard gaat. Het serum vermindert zichtbare fijne lijntjes en rimpels, terwijl de oogcontouren steviger, gladder en frisser aanvoelen. De toevoeging van ceramiden zorgt niet alleen voor diepe hydratatie en versterking van de huidbarrière, maar ook voor optimale bescherming. Crystal Retinal Ceramide Eye 6 is daarom de perfecte keuze voor ervaren vitamine A-gebruikers die hun routine willen intensiveren en hun anti-aging resultaten willen verbeteren. Retinal-ladder Het serum maakt deel uit van Medik8’s retinal-ladder, waarmee klanten hun vitamine A-gebruik veilig kunnen opbouwen voor maximaal resultaat. Bied jouw klanten deze geavanceerde oogverzorging en ontdek de kracht van wetenschappelijk bewezen retinal. Meer informatie: Medik8 Tel. 0316-221 518 | info@medik8.nl | www.medik8.nl LUXE, COMFORT EN STIJL KOMEN SAMEN IN DE BEAUTY PILLOW LUXURY ROBE Luxe, comfort en stijl komen samen in de Beauty Pillow Luxury Robe. Deze prachtige satijnen kimono is de perfecte aanvulling op je selfcare momenten – van een ontspannen ochtendritueel tot een uitgebreide skincare routine in de avond. De Luxury Robe is gemaakt van hoogwaardig satijn dat niet alleen zijdezacht aanvoelt, maar ook huidvriendelijk is. De gladde stof helpt wrijving te verminderen, waardoor je huid minder snel geïrriteerd raakt. Bovendien werkt het temperatuurregulerend: luchtig in de zomer, comfortabel in de winter. Zorg en vakmanschap Beauty Pillow is dé specialist in satijnen slaapaccessoires en staat voor luxe, kwaliteit en Dutch Design. Van satijnen kussenslopen tot loungewear – alle producten zijn ontworpen om jouw beautyritueel naar een hoger niveau te tillen. De robes zijn verkrijgbaar in drie stijlvolle kleuren: Champagne, Mauve en Black – en heeft een one size-fits-all pasvorm. Een must-have voor iedereen die zichzelf graag omringt met een vleugje luxe. Net als alle andere Beauty Pillow-producten, wordt de Luxury Robe met zorg en vakmanschap geproduceerd in Nederlandse ateliers. Dit garandeert topkwaliteit én ondersteunt de lokale economie. Meer informatie: Beauty Pillow Tel. 06-41 52 76 10 | info@beautypillow.nl www.beautypillow.nl

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 17 COLUMN Dat zie ik nu ook bij anderen terug. Neem Noëlle van den Kieboom. Een vakvrouw in hart en nieren. In haar salon in Raamsdonksveer draait alles om aandacht, om echt kijken naar wie je voor je hebt. En ook als docent bij Esthetica Breda weet ze hoe je mensen helpt groeien in hun vak. Toen zij zichzelf vorig jaar aanmeldde voor de Beauty Award 2025, was dat pure lef. Helemaal zelf ingevuld, doorgezet, haar bedrijf opengelegd, want zo’n nominatie krijg je niet cadeau. En wat blijkt? Ze staat in de top 3 van Zuid-Nederland. Dat is haar verdienste. Haar visie, haar aanpak, haar kwaliteit. Maar weet je wat ik bijzonder vond? Toen die nominatie eenmaal binnen was, durfde ze wél iets wat ze net zo spannend vond als die eerste stap: hulp aannemen. Tot die tijd had ze het traject zelf gedragen, maar ook stond ze open voor samenwerking, voor sparren, voor samen toewerken naar die finale op 18 mei. En daar groeide ze nog meer van. Herkenning Ik herkende mezelf in haar. Dat gevoel dat je het allemaal alleen moet doen, omdat het anders niet telt. Maar weet je? Samen sta je sterker. Of je nou net begint of al jaren meedraait in dit vak: het is geen zwakte om hulp te vragen. Het is juist lef tonen. STERK STA JE SAMEN Ik was er vroeger zo eentje: altijd de eerste die klaarstond om anderen te helpen! Maar zelf hulp vragen? Nee joh, dat deed ik niet. Ik dacht dat ik het alleen moest kunnen. Dat het pas telt als je zelf je boontjes dopt. Tot ik leerde dat groeien niet hetzelfde is als alles zelf doen. Sterker nog: echt groeien doe je samen. Nathalia van der Ark Nathalia van der Ark is directeur/eigenaar van opleidingscentrum Esthetica en van Amice Academy. Verder is ze verantwoordelijk voor de distributie van meerdere professionele beautymerken in Nederland en is ze bestuurslid van brancheorganisatie De Huidprofessional. Noëlle laat dat zien. Ze stapte zelf in de spotlight en ze liet anderen meelopen op haar pad. Niet omdat ze het niet alleen kon, maar omdat ze wist dat je samen verder komt. En straks tijdens dat grote gala? Dan staat ze daar, hoe dan ook, als winnaar. Dus lieve ondernemer, onthoud: je hoeft het niet alleen te doen! Samen groeien, samen staan, dat maakt ons vak mooier. En jou sterker. OF JE NOU NET BEGINT OF AL JAREN MEEDRAAIT IN DIT VAK: HET IS GEEN ZWAKTE OM HULP TE VRAGEN. HET IS JUIST LEF TONEN

18 DE BEAUTYSALON NR 2 2025 BODYPRODUCTEN Sothys introduceert DX Body, een complete lichaamsverzorgingslijn die zichtbare resultaten op het lichaamssilhouet combineert met een luxueuze, ontspannende wellnesservaring, zowel in instituut en spa als thuis. Deze innovatieve lijn, volledig gewijd aan het lichaamssilhouet, bestaat uit op maat gemaakte professionele salonbehandelingen en acht hoogwaardige producten voor thuisgebruik, ontwikkeld op basis van krachtige mariene ingrediënten en een holistische visie op welzijn. De salonbehandelingen variëren in doel, mate van ontspanning en duur, zodat ze perfect aansluiten bij uiteenlopende behoeften en verwachtingen. Geïnspireerd door de rijkdom van de oceanen, biedt DX Body een modern verzorgingsprogramma waarin bewezen effectiviteit wordt gecombineerd met een verfijnde geur- en welzijnservaring. In een wereld waarin welzijn steeds centraler staat, vormt DX Body een veelzijdige oplossing voor consumenten die streven naar harmonie tussen lichaam en geest. Deze harmonie is gestoeld op een holistische benadering, waarbij zowel fysieke als mentale balans centraal staan. Dankzij een flexibel behandelconcept – met en zonder douche en combineerbaar met apparatuur – kunnen schoonheidsinstituten en spa’s een gepersonaliseerde silhouetervaring aanbieden die perfect inspeelt op de individuele, holistische behoeften van de klant. In het hart van DX Body staan zorgvuldig geselecteerde mariene ingrediënten, zoals biologische Aonori – een remineraliserend wier uit de Franse Atlantische kust – en een krachtige mix van rode, bruine, groene en gouden algen. De rode algen hebben een tonifiërende werking, het bruinwier is rijk aan omega 3, 6 en 9, terwijl de groene en gouden micro-algen als boosters voor het lichaamssilhouet fungeren. Dankzij het osmose-effect worden actieve bestanddelen diep in de huid opgenomen, wat resulteert in een verfijnde lichaamsvorm, een stevigere huid en een gladder huidoppervlak. DX BODY: HOLISTISCHE WELLNESS OP BASIS VAN MARIENE INGREDIËNTEN

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 19 DX Body onderscheidt zich door de synergie van deze mariene ingrediënten met krachtige cosmeceuticals zoals fruitzuren, enzymen en PHA’s, die de celvernieuwing stimuleren en de huid zichtbaar verfijnen. Dankzij de exclusieve Digi-Esthétique® methode komen afslanking, versteviging, jeugdige uitstraling en ontspanning harmonieus samen in een luxueuze wellnesservaring. Professionele salonbehandelingen Scrub, massage, pakking: stel je eigen silhouetbehandeling samen voor gerichte effectiviteit per lichaamsdeel en een lichaam dat wordt bevrijd van spanningen. 1. Balancing-behandeling Een ontspannende en zuiverende lichaamsbehandeling van 30 tot 60 minuten, ideaal als voorbereiding op een verzorgingskuur of voor wie behoefte heeft aan diepe ontspanning. De basis van deze behandeling is de Balancing Marine Mudpakking, die op maat kan worden aangevuld met een verkwikkende scrub of een gepersonaliseerde massage. De behandeling is flexibel samen te stellen, met opties zoals een hand-, voet- of hoofdmassage, een volledige lichaamsmassage gericht op silhouetverzorging of versteviging, of een combinatie van scrub, modderpakking en massage specifiek voor de rugzone. 2. Silhouette-behandeling Een verstevigende en silhouet verfijnende behandeling van 30 tot 60 minuten, afhankelijk van de gekozen zone: bovenlichaam, onderlichaam, buik, taille of het volledige lichaam. De behandeling combineert een intensieve scrub met een gerichte massage, afgestemd op versteviging of silhouetverzorging met een specifiek serum. Deze basis kan worden aangevuld met een mariene modderpakking voor een extra verzorgende en ontgiftende werking. Zichtbaar resultaat wordt bereikt na een kuur van 8 sessies. 3. Sothys Athletics™-behandeling Een nutri-relaxing lichaamsmassage van 60 minuten, geïnspireerd op Deep Tissue-technieken. Ontwikkeld voor intens comfort en herstel, geschikt voor sporters én niet-sporters, bij vermoeidheid, stress of als ondersteuning bij een afslanktraject. Verzorging thuis De verzorgingsproducten voor thuisgebruik, verpakt in een chic en minimalistisch design, biedt krachtige formules voor een ultieme wellnesservaring – zowel qua resultaat als beleving. Silhouette Exfoliant is een romige scrubgel die de huid zichtbaar gladder maakt dankzij een natuurlijk exfoliërend complex op basis van natuurlijke suiker en vulkanisch steenpoeder, verrijkt met de verfijnde geur van bigaradebloesem. Breng aan op de vochtige huid van dijen, buik en armen, masseer stevig in en spoel grondig af. Pro-youth body serum is een zijdezacht lichaamsserum dat delicatesse en effectiviteit combineert voor een zichtbaar gladdere, stevigere en voller aanvoelende huid – voor een lichaam dat er jonger en gelift uitziet. De formule bevat teunisbloemolie, rijk aan omega 3 en 9, en M3.0-peptiden die de collageensynthese stimuleren en bijdragen aan een sterke, langdurige huidstructuur. Slimming body serum is een gladmakend serum dat plaatselijke onvolkomenheden zichtbaar vervaagt en het uiterlijk van de huid aanzienlijk verbetert. De alcoholvrije, ultraverzorgende formule hydrateert intensief en biedt een veelzijdige werking op huidtextuur en silhouet. Roodwier, paardenkastanje, zuiver zeezout en stamcellen van een bloem die groeit onder extreme natuurlijke omstandigheden zorgen samen voor een doelgerichte verzorging met zichtbaar verfijnend resultaat. Body resurfacing overnight serum is een herstellend nachtserum dat nacht na nacht de huid zichtbaar vernieuwt. De geavanceerde formule combineert een zachte exfoliërende werking met een complete verzorging van het lichaamssilhouet, afgestemd op het natuurlijke dag- en nachtritme van de huid. Daarnaast zorgt een krachtig marien complex voor een remineraliserend effect, waardoor de huid steviger en veerkrachtiger aanvoelt. Décolleté youth treatment is een gerichte verzorging voor hals en decolleté die dag na dag zorgt voor een gladdere, stevigere huid en een zichtbaar verfijnd huidbeeld. De formule combineert mariene actieve bestanddelen met gestabiliseerde vitamine C en helpt de jeugdige uitstraling van het kwetsbare decolletégebied te behouden. De huid wordt strakker, gladder en donker verkleurde plekjes lijken minder zichtbaar. Hydra-nourishing body lotion is een herstellende bodylotion die de natuurlijke huidbarrière versterkt en langdurig comfort en zachtheid biedt. Deze iconische Sothys-formule is een ware bron van hydratatie voor het hele lichaam en laat de huid gevoed, soepel en gekalmeerd aanvoelen. Refreshing gel for legs & feet is een verfrissende gel met een intens verkoelend “ijseffect” die direct verlichting biedt aan vermoeide benen en voeten. De formule werkt verlichtend tijdens en na fysieke inspanning en is bijzonder geschikt voor wie langdurig staat of een zwaar gevoel in de benen ervaart. Hydra-nourishing hand cream is een hydraterende handcrème die de huid voedt, verzacht en beschermt – tot in de vingertoppen. De formule is verrijkt met biologische en fairtrade karitéboter en een complex van niacinamide en biologisch Aonori-zeewier, bekend om hun huidversterkende en remineraliserende werking. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw salon? Bezoek sothys.nl, bel 0182-381005 of mail naar info@sothys.nl voor een vrijblijvend informatiepakket.

DE BEAUTYSALON NR 2 2025 21 APPARATUUR DIEPGAANDE HUIDVERJONGING: MINDER INVASIEF EN MET EEN NATUURLIJKE BENADERING De zoektocht naar verjonging en huidverbetering is zo oud als de mensheid. Door de jaren heen hebben talloze methoden geprobeerd om het verouderingsproces te vertragen, met wisselend succes. Traditionele technieken richten zich vaak op plaatselijke stimulatie van de huid, met milde vormen van agressie, zoals warmtebehandelingen en microprikjes die via het genezingsproces van de huid verjonging moeten bevorderen. De nieuwe Biofeedback-stimulatie van SuperBoost biedt een minder invasieve, natuurlijke benadering die focust op de connectie tussen de huid, spieren en het zenuwstelsel voor diepgaande verjonging. De basis van deze non-invasieve techniek ligt in het gebruik van ‘no-needle follicular infusion’, een manier om werkzame stoffen zonder naalden in de huid te brengen. Hierbij worden hoogwaardige SuperBoost Skin Expert cocktails, speciale huidverjongende en huidverbeterende oplossingen, tot in de diepere huidlagen gebracht met een ultrafijne straal van slechts 40 micron dik. Deze vloeistof wordt in de haarfollikels, talgklieren en zweetkanalen gebracht, waarna het zich verspreidt in de diepere huidlagen en daar op meerdere vlakken zijn werking kan uitoefenen. We kunnen in één behandeling, op één gelaat, verschillende indicaties aanpakken. Wat deze methode uniek maakt, is de koppeling met verfijnde elektrische microstromen die door de huid worden geleid. Deze micro-stromen stimuleren de zenuwbanen en herstellen de biofeedbackloop tussen de huid, de spieren en het centrale zenuwstelsel. Hierdoor kan de communicatie tussen perifere organen, zoals de huid, de spieren en het brein, worden hersteld. Met als resultaat een natuurlijke verjonging van zowel de huid als de onderliggende spieren. SuperBoost Biofeedback Tijdens een behandeling wordt een kleef-electrode op de zenuwaftakkingen langs de ruggengraat geplaatst. Aan de andere kant van het lichaam, op het gezicht of hals, gebruikt de specialist een BioRef-pen, die in contact staat met de huid. Dit vormt de biofeedback-loop, waarbij een subtiele stroom door de zenuwbanen loopt en zorgt voor stimulatie. De voordelen van de SuperBoost Biofeedback-behandeling zijn veelzijdig en bieden verjonging op verschillende niveaus. De behandeling stimuleert huidverjonging door de huiddikte en elasticiteit te vergroten, wat resulteert in een stevigere en gladdere huid met minder rimpels. Ook helpt de methode om de spieren te ontspannen na elke contractie, wat expressielijnen en fijne lijntjes verzacht. Daarnaast verbeteren de gezichtscontouren doordat de natuurlijke V-vorm van het gezicht hersteld wordt. De ogen en mondhoeken krijgen een subtiele lift, wat het gezicht een frisse en jeugdige uitstraling geeft. De huidtextuur wordt egaler doordat fijne lijntjes en onregelmatigheden minder zichtbaar worden, grove poriën verfijnen en pigmentvlekken vervagen. Langetermijneffect Wat de behandeling bijzonder maakt, is het langetermijneffect: door het herstel van de balans tussen spier- en huidstructuur blijft het verjongingseffect langdurig zichtbaar. Bovendien krijgt het spiervolume een boost, waardoor vollere wangen, een dikkere voorhoofdsspier en stevigere lippen zorgen voor een gezonde uitstraling. SuperBoost ondersteunt de balans van de talgproductie, wat kan helpen acné te verminderen en het versterkt de haarzakjes, waardoor het haar met wel dertig procent kan verbeteren. Deze non-invasieve en natuurlijke aanpak maakt de behandeling tot een allesomvattende oplossing die de huid, spieren en haren gezond en sterk houdt. Aanbevolen behandelingsplan Voor optimale resultaten wordt aangeraden om SuperBoost in een kuurvorm van vier behandelingen te volgen, met een interval van twee tot vier weken tussen elke behandeling. Na deze intensieve kuur wordt een onderhoudsbehandeling elke drie tot vier maanden geadviseerd. SuperBoost kan ook gecombineerd worden met andere huidverbeterende behandelingen om zo een uitgebreide verjonging te bereiken. SuperBoost is ontworpen om een hoogwaardig cliënteel aan te trekken, dat bereid is te investeren in de gezondheid op lange termijn en jeugdige uitstraling van hun huid. Het gaat hierbij niet alleen om de behandeling in het schoonheidsinstituut, maar ook om ondersteunende producten en verzorging thuis. Zo wordt bijvoorbeeld het gebruik van minerale make-up en collageensupplementen aanbevolen om het verjongingseffect te verlengen en de huid van binnenuit te voeden. Meer informatie: SuperBoost Tel. +32 (0)3 647 36 12 | info@superboost.be | www.superboost.be | Instagram: @superboostskinexpert | @anubiscare

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4