Beautysalon nr3 2018 online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 1 8 10 G r o o t i n t e r v i e w - A n j a H a p p é - L e n s e n Anja begon op haar 15e als kapster, maar moest vanwege kapperseczeem voor een andere loopbaan kiezen. Ze besloot daarom 35 jaar geleden om nagelstyliste te worden en zette haar eigen salon op. Daar kwam ze in aanraking met OPI. “Ik vond dat een erg mooi en kwalitatief zeer sterk merk. Helaas was het lastig om eraan te komen. In 1993 bezocht ik met mijn man een beautybeurs in Düsseldorf. Daar zagen we OPI met een stand staan. We ontdekten echter dat er geen distributeur was in Nederland. Toen hebben we de stoute schoenen aangetrokken en aangeboden om de distributie op ons te nemen. Uiteindelijk zijn we met het merk in gesprek gegaan en een paar maanden later was OPI Nederland een feit. Met mijn achtergrond als nagelstyliste heb ik veel kennis van de producten, terwijl Paul een business achtergrond heeft. We besloten onze kennis te bundelen en ervoor te gaan. Dat was een match made in heaven!” Anja en Paul hielden het de eerste jaren niet alleen bij de Benelux. “We heb- ben in het begin ook een groot deel van de distributie in Europa gedaan. Zo leverden we producten aan onder andere Duitsland. We namen een begelei- dende en ondersteunende rol aan, zodat OPI Amerika een distributienetwerk in Europa kon opzetten. Na een aantal jaren zijn we ons bewust gaan richten op de Benelux. Inmiddels zitten we zestien jaar in dit pand in Helmond.” TROTS OP HET TEAM Het succes van OPI Nederland is mede te danken aan de betrokken medewer- kers, weet Anja: “Ik ben ontzettend trots op ons team. Niet voor niets spreken we over de OPI-familie. De meeste mensen zijn al ruim zestien jaar in dienst. Iedereen heeft een eigen functie, maar is erg flexibel. Als het bijvoorbeeld erg druk is, staat iedereen in het magazijn. Ook gaat elke medewerker mee naar onze events. Daarnaast kan iedereen factureren en klanten ontvangen. Je moet een echt mensenmens zijn om hier te werken. Plezier hebben in je werk en dat uitstralen is ook heel belangrijk.” Naast een hecht team, is kwaliteitsbewaking onlosmakelijk verbonden met OPI. Anja zorgt ervoor dat salons die met OPI GelColor werken altijd getraind zijn: “Wij staan voor kwaliteit. Als jij bijvoorbeeld een schoonheidssalon hebt en met onze GelColor wilt werken, moet je ingeschreven staan bij de KvK in de beautyindustrie én een training volgen. Je zult nooit tien salons met OPI- producten in dezelfde straat tegenkomen. Dat komt omdat we selecteren met welke salons we een OPI Partnership aangaan. Deze werkwijze is in de nagel- branche heel uitzonderlijk.” 25 jaar OPI Nederland: TRENDSETTEND, INNOVATIEF EN KWALITATIEF DIT JAAR BESTAAT OPI NEDERLAND 25 JAAR. DE NEDERLANDSE VESTIGING VAN DIT NAGELVERZORGINGSMERK UIT HOLLYWOOD STAAT IN HET BRABANTSE HELMOND EN WORDT GERUND DOOR ANJA HAPPÉ-LENSEN EN HAAR MAN PAUL HAPPÉ. DE REDACTIE SPRAK MET ANJA OVER DE GESCHIEDENIS VAN HET BEDRIJF, HAAR TOEKOMSTVISIE EN HET BELANG VAN KWALITEITSBEWAKING. TRAINING Een inschrijving bij de KvK alleen is niet voldoende. De volgende stap is het volgen van een training. “We geven trainingen om saloneigenaren op een goed zakelijk niveau te laten werken en denken. Ook adviseren we over product- presentatie, de juiste manier van ventileren en saloninrichting. Als iemand met OPI werkt, weet de consument dat hij of zij met professionals te maken heeft. Productkennis is ook een belangrijk onderdeel van deze sessies. Als je met OPI werkt, is het essentieel dat je dat zo efficiënt mogelijk doet. We vinden namelijk dat je GelColor goed moet kunnen zetten: in een kort tijdsbestek en nauwkeurig. Tijdens zo’n sessie bekijken we de werkwijze van de cursisten en geven we tips om sneller en efficiënter te werken. Pas na het afronden van een training kun je een pakket kopen bij ons.” “MEERDERE BEHANDELINGEN ONDER ÉÉN DAK AANBIEDEN, WORDT DE TOEKOMST” Anja Happé-Lensen

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4