Beautysalon nr3 2018 online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 1 8 16 B e d r i j f s p r o f i e l WANNEER IS NOUVITAL COSMETICS OPGERICHT EN VANUIT WELKE VISIE? “Het bedrijf is in 2005 opgericht. De gedachte was om een nieuw cos- meticamerk te introduceren dat echt iets toevoegt. Dat is gelukt. Nouvital Cosmetics is niet alleen kwalitatief zeer hoogstaand, maar ook nog eens erg betaalbaar. Ik denk dat we onszelf daarmee onderscheiden van het bestaande cosmetica-aanbod. Daarnaast zijn we een innovatief bedrijf met innovatieve producten.” WAT KAN NOUVITAL COSMETICS WAT DE CONCURRENTIE NIET KAN? “Waarin wij ons onderscheiden van de concurrentie is, naast een goede prijs-kwaliteitverhouding, dat wij ons assortiment zelf produceren, bijhou- den en de verkoop ervan regelen. Dat heeft vele voordelen ten opzichte van een private-label merk. Zo hebben wij zelf de controle over de kwaliteit van onze ingrediënten en het eindproduct. Al onze formules zijn beschermd. Een ander voordeel is dat wij met hoge kwaliteitsmerken kunnen concur- reren, maar tevens onze prijzen vrij laag kunnen houden. Mensen krijgen de beste kwaliteit voor een redelijke prijs. Dat is dus erg interessant voor de beauty professional en eindgebruiker. Een derde troef is dat wij nieuwe trends en innovaties snel kunnen toepassen binnen ons assortiment. Ook nieuwe producten kunnen we dus zeer vlug van deze innovaties voorzien. Voor onze producten maken wij gebruik van de hulp van gerenommeerde en innovatieve ingrediëntenleveranciers. Deze voorselectie van leveranciers zorgt ervoor dat alleen de beste en meest effectieve ingrediënten in onze producten belanden. Deze bestandsdelen verzorgen de huid, maar zorgen tegelijkertijd voor bescherming en verbeteren de huidconditie zichtbaar.” WELKE TRENDS VERWACHT JE IN DE NABIJE TOEKOMST IN JOUW VAKGEBIED? “Goede vraag. Dat zijn er namelijk een hoop. Er zijn verschillende trends in de cosmetica gaande. Zo volgen onderzoek naar, en ontwikkeling van, nieuwe ingrediënten elkaar in hoog tempo op. Er zijn een aantal trends waar ik in de toekomst veel van verwacht. Deze ontwikkelingen zullen namelijk grote gevolgen hebben voor de branche. Zo zal prebiotica steeds belang- rijker worden en in steeds meer producten verwerkt worden. Prebiotica beschermt de huidflora en voorkomt huidaandoeningen. Daarnaast helpt dit bestanddeel bij de behandeling van klachten. De miljarden organismes die op onze huid aanwezig zijn, beschermen onze huid en zorgen ervoor dat deze in goede conditie blijft. Als deze flora uit balans raakt, zorgt dat voor veel problemen. Deze organismes zijn bij ieder mens in verschillende samenstellingen aanwezig. Als de natuurlijke balans wordt verstoord door bijvoorbeeld extreme kou, een brandende zon en het gebruik van peelings en douche gels is het zaak om deze dus zo snel mogelijk te herstellen.” Nouvital Cosm e ti c s: ALTIJD GEDREVEN OM TE INNOVEREN ALS ER EEN BEDRIJF IS WAAR DE TERM HANDS-ON VOOR IS UITGEVONDEN, IS HET NOUVITAL COSMETICS WEL. DE COSMETICA-GROOTHANDEL ONTWIKKELT, PRODUCEERT EN VERKOOPT NAMELIJK HAAR EIGEN PRODUCTEN. DAT LEVERT EEN HELEBOEL VOORDELEN OP VOOR DE KLANT. DE BEAUTYSALON SPRAK MET EIGENAAR ROGIER MULDER OVER INNOVATIES EN DE LAATSTE TRENDS EN ONTWIKKELINGEN BINNEN ZIJN VAKGEBIED.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4