De Beautysalon nr 3 2019

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 1 9 14 P e r s o n a l i s a t i e WHITE LABEL PODIUM IS GESPECIALISEERD IN HET LEVEREN VAN GEPERSONALISEERDE PRODUCTEN. ZO KAN IEDERE BEAUTY ONDERNEMER STARTEN MET HET VOEREN VAN EEN EIGEN MERK, ZONDER DAT ER GROTE INVES- TERINGEN BIJ KOMEN KIJKEN: WHITE LABEL PODIUM LEVERT NAMELIJK OOK KLEINERE AANTALLEN EN BEVAT VERSCHILLENDE LIJNEN DIE GEHEEL KLAAR ZIJN OM EEN EIGEN MERK TE STARTEN. DIRECTEUR RENÉ VAN ALPHEN: “IK HOOP DAT WHITE LABEL PODIUM JOU MAG HELPEN JE PRODUCTEN TE PERSONALISEREN EN OP DE KAART TE ZETTEN. WIJ VERHEUGEN ONS OP DE LANCERING VAN JOUW EIGEN MERK.” Nieuwe trend in schoonheidssalons: GEPERSONALISEERDE VERZORGINGSPRODUCTEN VAN WHITE LABEL PODIUM Oprichter René van Alphen opende in het jaar 2000 zijn eigen kapsalon, waar iedere klant bij binnenkomst een zelfgemaakte kruidenthee kreeg aangereikt. Klanten vroegen regelmatig of ze deze ‘René-thee’ ook konden kopen. René ging hier direct mee aan de slag. Hij vroeg zijn designer een label te ontwerpen en zocht een leverancier voor gerecycled glas: zo was zijn eerste eigen label geboren, niet wetende dat er nog vele mooie merken zouden volgen. In de jaren die volgden, lanceerde René vanuit zijn kapsalons zijn eerste compacte lijn haircare producten. Deze producten sloegen goed aan en de lijn werd al gauw uitgebreid. Samen met zijn team rolde René de lijn uit onder meer kapsalons. Regelmatig kreeg hij de vraag van andere kappers, of hij hen kon helpen met een eigen lijn en huisstijl. Hierbij kwam hij steeds dezelfde drempels tegen: men moest minimale volumes aan producten afnemen en de verpakkingen sloten vaak niet aan bij de mode. In 2013 kreeg René de kans om de productie over te nemen van zijn huidige producent. Dat was een sprong in het diepe en opende nieuwe mogelijkheden; een nieuwe wereld waar veel kansen lagen. René kreeg al gauw in de gaten dat de meeste potentie en nieuwe orders zich in Private Label bevonden. In het jaar 2015 startte René een laboratorium met een Research & Development afdeling waar de focus lag op New Product Development. Maatwerk, formules, verpakking en design stonden hier centraal. Al snel vond René een pad dat helemaal past bij zijn visie, uitstraling en groene omgeving. In 2018 opende René een afdeling voor kleine aantallen onder de noemer ‘White Label’ met zes marktklare lijnen. René van Alphen in het laboratorium

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4