De Beautysalon nr 3 2019

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 1 9 25 I n t e r v i e w EIND 2017 WERDEN BEAUTY SALON RÉFLEXION EN EIGENARESSE SIGRID LOENEN UITGELICHT IN DE RUBRIEK SALON X. IN SAMENWERKING MET SOTHYS OPENDE SIGRID EERDER DAT JAAR HAAR SCHOONHEIDSSALON IN HET FLETCHER HOTEL DE WAGENINGSE BERG, MIDDEN IN DE BOSRIJKE OMGEVING TUSSEN DE UTRECHTSE HEUVELRUG EN DE NEDER-RIJN. HOE GAAT HET NU MET DE SALON? DE REDACTIE VAN VAKTIJD- SCHRIFT DE BEAUTYSALON SPRAK HIEROVER MET SIGRID. Sinds de opening van Beauty Salon Réflexion in de zomer van 2017 is er een boel veranderd, vertelt Sigrid. Ze heeft haar assortiment aan behandelingen kunnen uitbrei- den, zowel in huidverbeterende gezichtsbehandelingen als lichaamsbehandelingen. Bovendien heeft ze twee nieuwe medewerksters aangenomen, met wie zij nu een team vormt zodat ze elkaar kunnen ondersteunen en vervangen als dat nodig is. FLETCHER HOTEL DE WAGENINGSCHE BERG Een salon in een populaire hotelketen biedt natuurlijk mooie mogelijkheden. “Het is een prachtige locatie, waarbij ik als salon mooie combinaties kan maken met het hotel”, vertelt ze. “Een groot voordeel is natuurlijk de hotelgasten die op zoek zijn naar een moment van ontspanning of huidverbetering. Er zijn ook veel buitenlandse toeristen, mede dankzij de universiteit van Wageningen.” “Zichtbaarheid is wel een uitdaging”, gaat Sigrid verder. “Veel mensen denken dat ze een hotelgast moeten zijn om gebruik te kunnen maken van de faciliteiten van de salon. Dit is echter in het geheel niet vereist. Sterker nog, salongasten die een volwaardige behandeling in de salon boeken, mogen gratis gebruikmaken van de wellness van het hotel!” SAMEN MET SOTHYS De samenwerking met Sothys bevalt Sigrid nog altijd. “Sothys is een alomvattend merk, waar ik nog steeds met zeer grote tevredenheid mee werk”, licht Sigrid toe. “De samenwerking is altijd prettig, korte lijnen, snelle service en altijd meedenkend. Aan mijn sales manager, Ingrid Gerrits, heb ik heel veel te danken. Zij zet zich altijd in en is altijd bereid om mee te denken over hoe we de salon nog beter kunnen neerzetten. Zo’n prettige samenwerking is essentieel voor een soepel lopend contact tussen merk en depositaire.” “Mijn absoluut favoriete behandeling van Sothys is de verjongende Jeunesse behandeling, complete huidverbetering. Dit in combinatie met de prachtige productlijn Jeunesse. Maar echt mijn specialiteit zijn de intuïtieve massages, niet een standaard massage neerzetten, maar echt kijken en met name voelen wat een klant op dat moment nodig heeft om optimaal resultaat te behalen uit een behandeling, of dit nu huidverbeterende gelaatsbehandeling is of een (volledige) lichaamsmassage”, vertelt Sigrid. PERSOONLIJKE COACHING Wanneer Sigrid over de toekomst nadenkt, omschrijft ze dit als volgt: “Een salon waar mensen écht iets speciaals ervaren op het gebied van ontspanning en huidverbete- ring, persoonlijke aandacht. Dus geen ‘lopendebandwerk’. Dat vind ik ook het mooiste aan dit vak: je raakt nooit uitgeleerd en hebt bovendien altijd interactie met mensen die op zoek zijn naar iets waaraan jij kunt bijdragen. In de toekomst voegen we daar nog persoonlijke coaching aan toe, indien gewenst door de klant: een prachtige combinatie van persoonlijke coaching met aansluitend bijvoorbeeld een ontspannen massage zodat alle informatie volledig binnen kan komen. Zo voorkom je dat de klant na een consult direct weer teruggaat in de hectiek van de dag. Als je het mij vraagt zal hier in de toekomst steeds meer vraag naar ontstaan!” Meer informatie: Beauty Salon Réflexion Tel. 0317-495911 / 06-48696200 www.hoteldewagningscheberg.nl HOE IS HET NU MET… Sigrid Loenen VAN BEAUTY SALON RÉFLEXION

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4