Beautysalon nr3 2020 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 2 0 48 S a l o n X – S c h o o n h e i d s s a l o n P a t r i z i a B o s “In crisistijd MERK JE DAT JE JOUW INVESTERING IN JE KLANTEN VOLLEDIG TERUGKRIJGT IN DE VORM VAN VERTROUWEN” Na het afronden van haar opleidingen, en leerzame stage bij Schoonheidssalon Patrizia Bos in Nijmegen, kreeg Inge een mooie baan aangeboden in Cuijk. Binnen de kortste keren werd zij daar zelfs bedrijfsleidster, maar toen de rek eruit was, begon het te kriebelen bij Inge: zij was klaar voor een nieuwe uitdaging. In Waalwijk kreeg zij de kans om een nieuwe salon op te zetten gecombineerd met een bestaande kapsalon. “Ook dat ging me heel goed af, en de salon liep goed, maar toch verlangde ik terug naar Nijmegen, naar de salon van Patrizia Bos. Een telefoontje, wat gesprekken en een behandeling later was het voor Patrizia en mij allebei duidelijk: ik zou aan de slag gaan als bedrijfsleider in haar salon.” De terugkeer bij Schoonheidssalon Patrizia Bos voelde voor Inge als thuiskomen en ze vertelt dat Patrizia ook al gauw begon over het volledig overdragen van haar salon. “Dat vond ik wel spannend. Het werk als schoonheidsspecialist zit in me, maar het gevoel voor zakelijkheid en ondernemen had ik niet per se. Dat is echter in de zestien jaren die volgden wel gegroeid, dus ik twijfelde geen moment toen Patrizia daadwerkelijk een stapje terug wilde zetten. En nu geniet ik zelfs van het ondernemen.” EIGEN MANIER VAN ONDERNEMEN “Het eerste jaar was heel hectisch. Je wil zo veel doen en er komt zo veel op je af. Maar door wat aftasten en proberen ontdekte ik vanzelf wat míjn manier is en daardoor ben ik het ondernemen echt leuk gaan vinden omdat ik mijn eigen persoonlijkheid terugzag in de salon”, verklaart Inge. “Ik wilde niet ineens alles veranderen, maar ik wilde wel hier en daar wat verbeteringen doen. Zo ben ik efficiënter en effectiever gebruik gaan maken van de website en google reviews, daar merk ik echt de meerwaarde van.” Het enthousiasme waarmee Inge het werk in de salon combineerde met het ondernemen, zorgde er ongemerkt voor dat ze te veel deed. “Met de overname kwam er te veel werk bij om ook fulltime behandelingen te doen in de salon. Dat hakte er lichamelijk wel in. Maar dankzij de nodige aanpassingen in de onderlinge taakverdeling, kreeg ik een betere balans in mijn agenda. Gelukkig merkte ik daarbij dat ik zonder problemen een deel van mijn klanten en verantwoordelijkheden kon overlaten aan mijn team. Het was mooi om te merken dat ik, na de investering die ik al die jaren heb gedaan in de zorg voor mijn klanten, dit ook volledig van hen terugkreeg in de vorm van waardering en vertrouwen.” ◀ Inge de Best, eigenaresse van Schoonheidssalon Patrizia Bos IN 1980 RICHTTE PATRIZIA BOS HAAR GELIJKNAMIGE SCHOONHEIDSSALON OP. WAT BEGON ALS KLASSIEKE SCHOONHEIDSSALON MET HUIDVERZORGINGSBEHANDELINGEN, IS UITGEGROEID TOT EEN INSTITUUT GESPECIALISEERD IN HUIDVERBETERING. DRIE JAAR GELEDEN WAS HET VOOR PATRIZIA TIJD OM EEN STAPJE TERUG TE DOEN EN HET STOKJE OVER TE DRAGEN AAN INGE DE BEST. SINDS 2017 DRAAGT INGE DUS HAAR EIGEN VISIE UIT, MET DE BETROKKEN SUPPORT VAN PATRIZIA. “ZIJ IS VOOR MIJ ALTIJD EEN VOORBEELD GEWEEST. NU IS DIT ECHT MÍJN SALON EN GENIET IK VAN HET ONDERNEMEN”, ALDUS INGE.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4