De Beautysalon nr3-2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 2 1 3 V i s i e & C o l o f o n Vaktijdschrift voor de totale Schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Charlotte Swagten (hoofdredacteur) c.swagten@gpmedia.nl Sabine Weller (redacteur) s.weller@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uit­ gevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Fotografie: Maaike van Esch Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2021 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. De Visie Charlotte Swagten Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon c.swagten@gpmedia.nl Het Nederlandse klimaatbeleid, het Europees klimaatakkoord, windmolens of juist kerncentrales, we horen er continu over in het nieuws. Wie de debatten in de Tweede Kamer wel eens volgt, ziet dat elke partij een andere definitie van ‘groen’ en ‘duurzaam’ lijkt te hebben. Hoewel we daar niet heel veel meer invloed op hebben dan elke vier jaar ons stem uit te brengen in het stemhokje, kunnen we natuurlijk altijd naar ons eigen gedrag kijken. Ongeacht welke wetten en moties er ingediend worden, thuis en in de salon kunnen we zonder inmenging van de politiek al een heleboel veranderen. Het stemt mij in elk geval positief dat op de redactie veel nieuws binnenkomt over duurzaam ondernemen. Allereerst zijn daar de cosmeticafabrikanten die hun beste beentje voor zetten als het gaat om groene keuzes. Denk aan recyclebare en steeds vaker ook navulbare verpakkingen. Maar ook in de formulering wordt rekening gehouden met onze planeet. Cruelty free, vegan, zonnebrand zonder microplastics die het zeeleven zouden kunnen aantasten en cosmetica die vrij zijn van schadelijke stoffen. Of zoals Linda Bot van Loveli het in deze uitgave zo mooi beschrijft: troepvrij. Wat trouwens niet eens meer een trend te noemen is, maar eerder het nieuwe normaal lijkt te worden. Maar het gaat nog verder dan dat; ook het productieproces wordt door steeds meer fabrikanten opnieuw tegen het licht gehouden. Zo vertelt [ comfort zone ] in deze uitgave dat zij er alles aan doen om de CO2-footprint te verkleinen. En dat wat er in hele proces toch wordt uitgestoten, wordt gecompenseerd met Ethio Trees CO2 offsetting project dat bomen aanplant en sociale projecten steunt in Ethiopië. Een bijzondere manier om weer iets terug te geven aan de natuur. Deze uitgave met als special ‘Groen & Gezond’ staat vol met inspirerende ideeën als het gaat om groene keuzes in de beautywereld. Het kan dan ook niet anders dan dat we ons panel in de rubriek ‘Ondernemen’ een aan deze special gerelateerde vraag zouden voorschotelen. Zij vertellen over hun visie op duurzaam ondernemen in de beautybranche, in de breedste zin van het woord. Of het nou gaat om paperless werken, bewuste merkkeuzes of juist de maatschappelijke betrokkenheid. En waar we goed zijn voor onze planeet, dienen we ook gezonde keuzes te maken voor ons lichaam. Zoals de naam van de special al aangeeft gaan we ook dieper in op ontwikkelingen in de sector als het gaat op gezondheid. Denk aan supplementen om je lichaam, en dus ook je huid, van binnenuit een boost te geven. Een ander mooi voorbeeld is een bijzonder ingrediënt dat dit keer in onze vaste rubriek ‘What’s in it?’ wordt uitgelicht. Puur Company neemt in dit nummer het woord en vertelt ons alles over de kracht van avocado- olie, een natuurlijke allemansvriend als het gaat om de huid. Kortom, net zoals de politieke partijen bij het begrip ‘groen’ er allemaal een andere uitleg op na houden, laat ook deze editie van De Beautysalon zien dat er een keur aan mogelijkheden is om jouw salon een stukje groener te maken. Laat je inspireren! “DEZE EDITIE LAAT ZIEN DAT ER EEN KEUR AAN MOGELIJKHEDEN IS OM JOUW SALON EEN STUKJE GROENER TE MAKEN”

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4