De Beautysalon nr3-2021 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 2 1 32 I n t e r v i e w TWEE JONGE ONDERNEMERS MET ÉÉN MISSIE: DE WERELD OPNIEUW KENNIS LATEN MAKEN met Pier Augé DE 26-JARIGE FRANSE DIANE DE COMTE EN HAAR 28-JARIGE BELGISCHE PARTNER CHARLES DUPONT ZIJN VORIG JAAR EEN GROOT AVONTUUR AANGEGAAN. BEIDE STAAN ZE AAN HET HOOFD VAN HET COSMETICABEDRIJF B.COSMÉTIQUE DAT IN JULI 2020 EEN BIJZONDER MERK MET EEN RIJKE GESCHIEDENIS OVERNAM: PIER AUGÉ. IN HET JAAR DAT HET BEROEMDE FRANSE MERK ZESTIG JAAR BESTAAT, WAAIT ER EEN FRISSE WIND DOOR PIER AUGÉ. DE ENTREPRENEURS ZIJN VASTBESLOTEN DE KENNIS EN KUNDE VAN DE VISIONAIRE APOTHEKER PIER-JULES AUGÉ WEER TE LATEN SCHITTEREN ZOALS VROEGER. WE SPREKEN MET DIANE EN CHARLES OVER DE GESCHIEDENIS EN DE WERKWIJZE VAN HET BIJZONDERE COSMETICAMERK. OOK VERTELLEN ZE HOE ZIJ DE WERELD KENNIS WILLEN LATEN MAKEN MET PIER AUGÉ, DAT HAAR GLANS HEEFT HERVONDEN. Charles en Diane zijn partners, privé en zakelijk, die elkaar mooi aanvullen. Diane neemt de leiding over de wereldwijde strategie van het bedrijf en houdt zich met name bezig met de productontwikkeling en marketingstrategieën. Charles heeft een financiële achtergrond en buigt zich als CEO over de operationele en financiële strategie van B. Cosmétique, het nieuwe moederbedrijf van Pier Augé. “Voor sommige werkt het niet, maar wij vinden het juist prettig om als partners samen te werken”, vertelt Charles ons. “Het bijzondere aan onze samenwerking is dat we beide eigenschappen hebben die elkaar mooi aanvullen.” Het enthousiaste paar vertelt over hoe Pier Augé toevalligerwijs op hun pad kwam. “Tijdens mijn studie heb ik met een vriendin een bedrijf opgericht om een custom-made shampoo te ontwikkelen”, vertelt Diane. “Mede door de COVID- crisis moesten we het bedrijf helaas stopzetten. Ik was samen met Charles op zoek naar een fabriek om onze producten toch te kunnen produceren en om een nieuw cosmeticabedrijf op te starten. Op een dag, dankzij mijn moeder die wat onderzoek voor ons deed, kwamen we Pier Augé tegen, die op dat moment onder curatele stond. Vanaf deze dag werd ons project de dynamisering en de wedergeboorte van een iconisch cosmeticamerk.” Charles Dupont en Diane de Comte

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4