De Beautysalon nr 3-2022 Online

D e B e a u t y s a l o n n r 3 2 0 2 2 39 B e u r s n i e u w s TENTOONSTELLINGEN EN PRIJSUITREIKINGEN Ook de speciale tentoonstellingen en de prijsuitreikingen werden bijzonder goed bezocht. Sammy Gharieni, oprichter en CEO van de gelijknamige ondernemingsgroep, werd met de award ‘A Life of Beauty’ onderscheiden. De ‘Goldene Maske für Visagistik’ ging naar de sympathieke Duits- Kosovaarse Dafinë Neziri. Tijdens BEAUTY-talk met Sami Slimani, een van de toonaangevende en meest succesvolle digitale influencers van Europa, draaide alles om mode, schoonheid en lifestyle. Ook dit jaar werden op BEAUTY DÜSSELDORF de segmenten digitalisering en sociale media belicht. In hal 10 presenteerden experts in de BEAUTY Web S@lon op de praktijk afgestemde workshops rond de thema’s internet, sociale media en online marketing. NAILYMPIA Op BEAUTY vierde de nail-competitie Nailympia haar première. Aan deze professionele en internationaal vooraanstaande nail-wedstrijd namen 49 deelnemers uit 13 landen in 16 afzonderlijke wedstrijdelementen deel. “We voelen ons overweldigd en gelukkig. Het was een geweldige ervaring om een van de meest gerenommeerde en grootste nail-competities voor het eerst naar Duitsland te halen. We bedanken Messe Düsseldorf hartelijk voor de uitstekende samenwerking met SNI en de mondiale Nailympia-directie,” aldus de enthousiaste reactie van het organisatieteam Signature Nail International rond Stefanie Lo Re en Ivonne Voigt. EERSTEKLAS GESPREKSKWALITEIT De betekenis van BEAUTY DÜSSELDORF als toonaangevende beurs, werd door partners uit alle segmenten onderstreept, nadat ze na drie dagen vol goede gesprekken en contacten tevreden de balans opmaakten. Dr. Helmut Drees, Voorzitter van de Duitse vereniging voor Professionele Cosmetica (VCP): “We merken na drie jaren pandemie nog een beetje terughoudendheid – er zijn minder exposanten aanwezig en ook het bezoekersaantal ligt wat lager dan bij voorgaande edities. Toch blijkt uit alles dat de wens om weer persoonlijk met branchegenoten in contact te kunnen treden, enorm is. De gesprekskwaliteit was eersteklas en de stemming uitermate positief. BEAUTY heeft haar voortrekkersrol in Duitsland na de gedwongen pauze weer op zich kunnen nemen.“ De volgende BEAUTY DÜSSELDORF vindt van vrijdag 31 maart tot en met zondag 2 april 2023 plaats. Meer informatie via www.beauty-duesseldorf.com. BEAUTY DÜSSELDORF BIEDT NOG ALTIJD ONTSPANNEN BEURSBELEVING EN GOEDE ZAKELIJKE CONTACTEN BEAUTY DÜSSELDORF 2022 HEEFT AANGETOOND DAT DE BEHOEFTE AAN ONTMOETINGEN EN EEN PERSOONLIJKE UITWISSELING VAN IDEEËN EN KENNIS GROOT IS. TIJDENS DE LOOPTIJD VAN DRIE DAGEN WERDEN 32.000 BEZOEKERS UIT ZESTIG LANDEN OP HET BEURSTERREIN VERWELKOMD. “NA EEN LANGE PERIODE VAN VIRTUELE BESPREKINGEN, HEERSTE OOK ONDER DE PROFESSIONALS UIT DE COSMETICABRANCHE EEN GEVOEL VAN OPLUCHTING, DOORDAT DE PERSOONLIJKE ONTMOETINGEN EN ON-SIGHT VERKOOPGESPREKKEN WEER MOGELIJK WAREN. ONZE BEURSHALLEN ZIJN ECHTE BELEVINGSWERELDEN; HIER WORDEN BEHANDELINGEN EN DIENSTVERLENING LIVE GEPRESENTEERD. DE STEMMING WAS GEDURENDE ALLE DRIE DE DAGEN ONTSPANNEN EN POSITIEF. VEEL EXPOSANTEN GAVEN AAN UITSTEKENDE VERKOOPGESPREKKEN TE HEBBEN GEVOERD,” ALDUS MICHAEL DEGEN, EXECUTIVE DIRECTOR VAN MESSE DÜSSELDORF. Van vrijdag tot en met zondag presenteerden bij de toonaangevende ontmoetingsplek voor de branches van cosmetica, nail, voet, wellness & spa meer dan duizend exposanten en merken in vier hallen hun aanbod. De professionals van de branche prezen BEAUTY voor de stijlvolle ambiance en de exclusieve sfeer, die het ideale kader voor succesvol netwerken en goede vakinhoudelijke gesprekken onder collega’s vormen. “BEAUTY is niet alleen een vakbeurs, maar ook een bont en veelzijdig evenement, dat bezoekers met al hun zintuigen willen beleven. Hier staan het testen, ruiken, voelen en zien centraal,” vult projectleider Hannes Niemann aan. Dit bleek bovenal uit het goedbezochte vakprogramma. Een groot aantal mensen nam aan de praktijkgerichte bijscholingsprogramma’s en de circa honderd presentaties deel, om zo hun kennis weer te kunnen actualiseren. De focus lag dit jaar vooral bij ‘Clean Beauty’, natuurlijke cosmetica en duurzaamheid.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4