De Beautysalon nr 3-2024 Online

38 DE BEAUTYSALON NR 3 2024 REPORTAGE: HYDROPEPTIDE MASTER GENIUS INSTITUUT HYDROPEPTIDE: HUIDVERBETERING, MET HET ULTIEME GEVOEL VAN WELLNESS Terwijl het zonnetje een verwoede poging doet om door het wolkendek te breken, biedt de bloemrijke gevel van het Skin Care Center een lieflijk stukje voorjaar in de verder grijze ochtendstond. De fleurige ambiance past bij de feestelijkheden die binnen in de salon plaatsvinden. CEO Annette Rubin en wetenschapper-founder Neal Kitchen van HydroPeptide zijn vanuit de Verenigde Staten overgevlogen om de Skin Experts te trainen en de achtergrond en wetenschappelijke basis van HydroPeptide nadrukkelijk onder de aandacht te brengen van de uitgenodigde (vak)pers en influencers. “Wij waren op zoek naar een nieuw merk en samen met mijn Skin Experts zijn we allerlei merken gaan testen, waarbij iedereen om de zoveel tijd een merk voor een bepaalde periode ging gebruiken. HydroPeptide kwam het beste uit die test”, verduidelijkt Minou. Haar instituut geldt als ‘flagship store’. “We hebben één ruimte in de salon verbouwd tot treatment room. Huidverbetering en wellness komen daar samen. Denk aan een heerlijk verwarmde behandelstoel en een behandeling Ruim 175 schoonheidssalons en -instituten in Nederland werken met HydroPeptide. In lijn met het exclusieve karakter van het Amerikaanse beautymerk werd dit voorjaar het allereerste HydroPeptide Master Genius Instituut geopend in het Skin Care Center in hartje Den Bosch. Vaktijdschrift De Beautysalon was bij de opening en uw redacteur mocht zelf de weldaad ervaren van een Master Genius Treatment. “Het draait bij HydroPeptide om huidverbetering, maar we streven ernaar om de twee uurtjes in onze salon te laten aanvoelen als een weekendje weg”, lacht Skin Care Center-eigenaresse Minou Kroezen-Smoorenburg. met hoogwaardige ingrediënten die je huid zowel direct als langdurig zichtbaar verbeteren. Onze Skin Experts geven de klant een ultieme wellnessbehandeling van 120 minuten, waarna je als herboren de salon verlaat.” ‘Minou is de ideale ambassadeur’ Edith de Jong van Beauty2People/HydroPeptide Nederland is blij en trots dat het Skin Care Center bereid is om het concept volledig te gaan voeren. “Kijk om je heen”, lacht ze. “De salon van Minou is een voorbeeld voor heel veel salons in Nederland. Zij is niet bang om grote veranderingen door te voeren. Bovendien is ze niet over één nacht ijs gegaan. Ze is het merk gaan testen met haar medewerkers. Dat HydroPeptide zowel qua resultaat als behandelingen en producten werd gekozen als nieuw merk om mee te gaan werken, vonden wij natuurlijk fantastisch. Minou is de ideale ambassadeur van HydroPeptide. Er zijn 175 instituten die met dit merk werken, maar we hadden nog geen Master Genius Instituut. Het Skin Care Center in Den Bosch is de allereerste”, aldus Edith. Wat de behandeling ‘uniek’ maakt, is dat de behandeling maar liefst twee uur duurt. “Het is echt een combinatie van wellness en huidverbetering. Een 5 sterren-behandeling, waarbij de klant even helemaal kan afschakelen terwijl zij de behandeling ondergaat. Je werkt aan de huid, maar je hebt tijdens de behandeling het idee dat je in een wellnesscenter bent”, vertelt Skin Expert Renée, die me tijdens de door haar gegeven behandeling stapsgewijs bekend maakt met de producten die ze gebruikt. Edith vult aan: “Deze behandeling kan niet door iedereen worden gegeven. Het is een lange behandeling, dus je moet een goede kennis van zaken hebben en vooral goed zijn in wat je doet. De Skin Experts zijn uitgebreid getraind en zij ▲ Het HydroPeptide Master Genius Instituut in hartje Den Bosch

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4