COLUMN Carla Scheurwater is de eigenaresse van XoXo Marketing en helpt salonhouders meer klanten te genereren via social media. Dankzij haar marketingdiploma én diploma tot schoonheidsspecialiste laat ze jouw expertise van het beeldscherm afspatten. Volg haar op Instagram (@xoxomarketing) voor waardevolle tips en inzichten die je kunt inzetten voor je salon. Daarnaast kan het voor klanten heel kwetsbaar zijn om je salon te bezoeken. Jij ziet ze namelijk zonder make-up en je ziet hun huidproblemen onder een vergrootglas. Ik vind het daarom altijd heel belangrijk om de specialist achter de salon te laten zien. Hierboven schreef ik het ook al; letterlijk en figuurlijk. Zo geef je klanten een beeld van jou als persoon én als specialist. Dit is essentieel om vertrouwen op te bouwen. Figuurlijk Het figuurlijke stuk gaat over jou als specialist én over jou als persoon. Jouw klanten vinden het namelijk fijn als ze al wat over jou weten, bijvoorbeeld over je ervaring als huidspecialist en over je passie voor het vak. Daarnaast vind ik het altijd heel belangrijk dat de visie kenbaar wordt gemaakt. Wellicht probeer jij met je salon altijd verantwoorde en duurzame overwegingen te maken. Of misschien gebruik jij uitsluitend producten waarvan de resultaten 100% wetenschappelijk bewezen zijn. Vertel niet alleen dat je deze elementen binnen je salon toepast, maar vertel ook over de reden waarom jij hier zoveel waarde aan hecht. Dát is hoe je het persoonlijk maakt. Ook persoonlijke weetjes die niet direct vakgerelateerd zijn, werken vaak heel goed. Let wel op: Je kunt eens in de zoveel tijd een bericht posten met weetjes over jezelf, maar dit gaat niet voldoende zijn. Het gaat erom dat je aan al je berichten een persoonlijke touch weet te geven. Het is een onderdeel van je strategie. Letterlijk Letterlijk het gezicht achter je salon laten zien, gaat natuurlijk over foto’s en video’s van jezelf. Je hoeft echt niet meteen drie keer in de week een video of foto van jezelf te plaatsen, maar ik wil je wel de tip geven om een klein beetje uit je comfortzone te stappen. Begin eens met een foto van jezelf achter de behandelstoel en omschrijf welke behandeling je aan het geven bent met daarbij jouw kijk op deze behandeling. Wanneer klanten een afspraak boeken, boeken ze eigenlijk een afspraak met jou. Laat je ideale klant, dus de persoon zien met wie ze een afspraak boeken. Probeer vooral te ontdekken waar jij je prettig bij voelt, maar blijf niet te veel in je comfortzone hangen. Buiten je comfortzone zet je de grootste stappen! Loop jij hier vast? Stuur mij gerust een berichtje, dan kijk ik graag met je mee! Om de essentie van dit artikel in te leiden, begin ik direct met een vraag; hoeveel mensen durf jij in vertrouwen te nemen? Het ligt er natuurlijk aan waarvoor, maar waarschijnlijk heb je nu een heel select groepje in je hoofd. Vertrouwen is er niet zomaar, dat moet worden opgebouwd. Zo werkt dat ook voor jouw klanten, zij vertrouwen niet zomaar iedere salon. LAAT LETTERLIJK EN FIGUURLIJK HET GEZICHT ACHTER JE SALON ZIEN Carla Scheurwater 50 DE BEAUTYSALON NR 3 2024
RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4