Special HUIDVERBETERING SUPPLEMENTEN MAKE-UP & PMU Coverstory Become a Skin Architect of the future! Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171) Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | september 2025 | 21e jaargang no. 3 | Prijs € 10, 50
Profiteer van een winstgevend verdienmodel! Boost je business Superboost geeft je de zachtheid van een cosmetische verzorging met de impact van een medische behandeling. De huid wordt dikker, elastischer en gaver. Een activering van de gezichtsspieren die door veroudering lui zijn geworden. De mogelijkheden zijn zeer gevarieerd en zeer uitgebreid, deze behandeling geeft resultaat op: Huidverjonging Verminderen van (fijne) rimpels Oog- en wenkbrauwlift Haarverbetering (versterking +30%) Onregelmatige huid Grove poriën Pigmentatie Extra spiervolume Ontspanning na samentrekking spier Herwonnen spiertonus Resultaat op lange termijn Communicatie tussen brein en huid verbeteren V-vorm gezicht herstellen Oogleden openen Mondhoeken krullen omhoog Meer spierspanning meer hefkracht Acné Word partner en laat je gegevens achter op www.superboost.be Meer info of een proefbehandeling? Mail of bel ons: info@anubiscare.be | +32(0)3 647 3612 ‘Met de Superboost-methode verbeteren we de huid op een niet-invasieve manier, verjongen en ontspannen we de gelaats- en halsspieren met als resultaat een jeugdige uitstraling en verbeterde spiertonus. We richten ons op een multi-level approach’ Laat de huid van jouw klanten er natuurlijk en jong uitzien zonder spierontspanners, fillers of invasieve lasers! Dit is perfect mogelijk dankzij de combinatie van twee pijnloze innovatieve technologieën. Snel en pijnloos Bewezen resultaat Word jij onze énige echte Superboost-expert in jouw regio? Reeds +150 locaties actief in de Benelux! Anubis Care geeft jou nu de kans om jouw regio te claimen. Ontdek deze geweldige techniek, maak hem je eigen met onze opleiding en word Superboost-expert in jouw regio met een zeer rendabel verdienmodel. Kijk ook op www.superboost.be. Prijzen apparatuur (excl btw) *vraag vrijblijvend uw offerte aan SuperBoost toestellen Lease v.a. *op 60 maanden, mits goedkeuring krediet comité De speciale Anubis Care services: Loved by: € 17.325 € 13.999,98 p.m. € 295,00 Lezers actie 20% korting De nr 1 ANTI-AGING behandeling SuperBoost lanceringsevent 2 dagdelen privé training Ondersteuning social media Eigen technische dienst Ondersteuning bij vragen En vooral héél veel mooie resultaten!
Vaktijdschrift voor de totale schoonheidsbranche Verantwoordelijke uitgever Nederland: GPmedia BV Van Schaeck Mathonsingel 8 6512 AP Nijmegen, The Netherlands Telefoon: +31 (0)24 3 246146 E-mail: info@gpmedia.nl Internet: www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz Verantwoordelijke uitgever België: GPmedia BV Postbus 10000 2300 Turnhout (B) Uitgever: Peter Peeters Redactie: Martijn Schwillens (hoofdredacteur) m.schwillens@gpmedia.nl Charlotte Swagten (redacteur) c.swagten@gpmedia.nl Meike Mols (redacteur) m.mols@gpmedia.nl Sales: GPmedia BV Gerdo van de Peppel (verkoopleider) g.peppel@gpmedia.nl Mandy Sponselee (media-adviseur) m.sponselee@gpmedia.nl Mirjam Voots (media-adviseur) m.voots@gpmedia.nl Alle orders worden afgesloten en uitgevoerd conform de Regelingen voor het Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbanken en bij de Kamer van Koophandel. Vaktijdschrift De Beautysalon heeft het HOI Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is gegarandeerd en gecontroleerd. Abonnementen: www.gpmedia.nl of via info@gpmedia.nl Per jaar € 42,- Losse verkoop € 10,50 Het abonnement kan elk gewenst moment ingaan. Vormgeving: GPmedia BV Telefoon: +31 (0)24 3 246146 Internet: www.gpmedia.nl Druk: PRinterface ISSN: 1872-9363 © Copyright 2025 Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie microfilm of welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. De Beautysalon besteedt de grootst mogelijke aandacht aan de juistheid van de informatie die in het vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet volledig uit te sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan ook op geen enkele wijze verantwoordelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan als gevolg van handelingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn op de bedoelde informatie. Martijn Schwillens Hoofdredacteur vaktijdschrift De Beautysalon m.schwillens@gpmedia.nl DE BEAUTYSALON NR 3 2025 3 Skye Stout, een 16-jarig Schots voetbaltalent, tekende onlangs haar eerste profcontract bij Kilmarnock. Een prestatie om trots op te zijn, maar normaal gesproken geen wereldnieuws. Toch werd Stout in één klap een beroemdheid na haar presentatie. Niet vanwege het heugelijke nieuws dat ze één stap dichter bij haar voetbaldroom was gekomen, maar vanwege de online haatreacties die volgden. Niet vanwege een eigen goal maar vanwege haar acne. Acne treft wereldwijd miljoenen mensen, vooral tieners. Het is meer dan een fysieke aandoening; het kan leiden tot schaamte, sociale angst en een negatief zelfbeeld. Onderzoek toont aan dat 60% van de jongeren met acne kampt met een verlaagd zelfvertrouwen, en bij sommigen zelfs depressie. Haatreacties richten zich vaak op uiterlijk, omdat ze bedoeld zijn om te kwetsen waar dat het meest pijn doet. Er is geen enkele rechtvaardiging te vinden voor zulke banale reacties, maar dat gegeven alleen maakt eens te meer duidelijk hoe belangrijk het is om meer diversiteit aan te brengen in schoonheidsidealen. Dat doen we al door vaker modellen van kleur of met een maatje meer te selecteren. Niet langer voluptueus tegen broodmager, maar naast of door elkaar. En laten we nou eerlijk zijn, zit het jasje of die spijkerbroek echt anders bij iemand met acne of rosacea? Skye gun ik vooral een succesvolle voetbalcarrière. Zodat ze een dikke middelvinger kan opsteken naar iedereen die vindt dat je als vrouw (of man) beoordeeld, of beter gezegd veroordeeld, moet worden op je uiterlijke imperfecties. Laat onverlet dat huidaandoeningen – zeker degenen waar je niet omheen kunt – een negatief zelfbeeld opleveren. Als schoonheidsspecialist, huidtherapeut of beautyprofessional ben jij bij de uitstek dé persoon om pubers en (jong)volwassenen te helpen met hun huidproblemen. Niet omdat ze zich hoeven te schamen als ze in de spiegel kijken, maar zodat ze weer met zelfvertrouwen de straat opgaan en durven af te stappen op die leuke jongen of knappe vrouw aan de bar. Onzekerheid over je uiterlijk is overigens van alle tijden. Zo verwijs ik naar een quote uit het interview dat onze redactie onlangs had met Monica van Ee (zie pagina 10-11): ‘Als ik een vrouw hoor zeggen: “Ik ga dagelijks zonder make-up naar de Albert Heijn”, terwijl ze dat nog niet durfde voordat ze naar één van onze huidcoaches ging, dan is ons doel geslaagd.’ Veel leesplezier, inspiratie en zelfvertrouwen gewenst met deze uitgave van vaktijdschrift De Beautysalon, die voor een groot deel in het teken staat van huidverbetering, supplementen én make-up. Want met make-up de straat op, is natuurlijk niet fout. Zolang het maar bedoeld is om te accentueren en niet om te camoufleren. Colofon en De Visie Special HUIDVERBETERING SUPPLEMENTEN MAKE-UP & PMU Coverstory Become a Skin Architect of the future! Tweemaandelijks Vaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708171) Vaktijdschrift voor de totale beautybranche | september 2025 | 21e jaargang no. 3 | Prijs € 10, 50 DE VISIE ALS SCHOONHEIDSSPECIALIST OF HUIDTHERAPEUT BEN JIJ BIJ UITSTEK DÉ PERSOON OM PUBERS EN JONGVOLWASSENEN TE HELPEN MET HUN HUIDPROBLEMEN
4 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 INHOUD P. 10 Groot Interview Monica van Ee Monica van Ee werd onlangs benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Een erkenning voor haar werkzaamheden in de afgelopen twintig jaar namens onder meer hannah SIRC en de NCV. “Alles wat ik doe, doe ik om anderen een kans te geven om in het middelpunt van de belangstelling te staan.” P. 20 Interview Roger en Fabienne Perot Met een achtergrond in professionele visagie en duidelijke, gedurfde keuzes, bouwde PUNE stap voor stap aan zijn toekomst. De Beautysalon sprak met Roger en Fabienne Perot, oprichters van het Maastrichtse make-up- en unisex parfummerk. “Het is uitgegroeid tot een compleet gamma - in lijn met ons DNA.” P. 16 Huidverbetering met Tecmachine Boosters Met de Tecmachine Boosters biedt GIGI Laboratories een nieuwe generatie producten die speciaal ontwikkeld is om technologische behandelingen te versterken. Het resultaat? Sneller zichtbare effecten, een intensere huidverbetering en een ultieme boost voor bestaande behandelprogramma’s. P. 25 Coverstory Cosinta Cosinta staat al ruim 60 jaar voor service, betrouwbaarheid, kwaliteit, deskundigheid en persoonlijke dienstverlening in de beautybranche. Ervaar nu zelf de kwaliteit van een uitgebalanceerde portfolio van sterke merken van naam en faam, onderscheidend met een eigen verhaal passend bij jouw filosofie. 10 16 20 25
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 5 36 P. 32 DUURZAAM INTERIEUR WSBDESIGN.COM Voor eigenaresse Sietske Wieman stond een vernieuwingsslag van het interieur centraal. De kernwaarden liefdevol, rust, wetenschappelijk, ambitieus, ervaringsgericht en natuurlijk waren het uitgangspunt. Een duurzaam interieurontwerp sloot naadloos aan op de bedrijfsfilosofie van Body & Vital. P. 40 Hoe bereken ik mijn uurtarief? “Veel salons hanteren nog steeds een prijs van één euro per minuut, oftewel zestig euro per uur. Maar dat is écht veel te weinig”, stelt Debbie Boekhout van Fineezy, die zowel namens ANBOS als vanuit haar eigen onderneming beautyprofessionals inzichtelijk maakt hoe zij een reële uurprijs vragen. P. 36 Interview Eric en Inge Pluijmakers “Het mooie van onze behandelconcepten is dat we kunnen testen of het werkt. Dat spreekt beautyprofessionals aan, want zij ervaren dat hun klanten kritischer worden. Wij bieden ze een concept waarmee ze een blijvend verschil kunnen maken”, stelt Eric Pluijmakers, eigenaar-directeur van KRAEM. P. 48 Salon X: Ullasa Eindhoven Didi van de Graaf, eigenaresse van Ullasa in Eindhoven, won een Beauty Award in de categorie ‘Schoonheidsspecialist van het jaar, regio Zuid’. “Als eerste SkinGym van Nederland hebben we drie jaar geleden een nieuw concept geïntroduceerd, dat sindsdien met veel enthousiasme is omarmd.” 32 40 48
6 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 PRODUCTNIEUWS MASKOLOGY & SERUMOLOGY: INNOVATIEVE BEAUTYTOOLS VOOR IN DE SALON Beautyleverancier.nl introduceerde vorig jaar de merken Maskology en Serumology op de Nederlandse markt. Twee lijnen die elkaar versterken en waarmee beautyprofessionals hun behandelingen eenvoudig kunnen upgraden. Innovatief, effectief en verantwoord – precies wat de moderne klant vraagt. De Maskology Sheet Masks zijn ontwikkeld om snel resultaat te geven. De ultradunne sheets sluiten perfect aan op de huid en zijn doordrenkt met krachtige serums. Daardoor worden actieve ingrediënten zoals hyaluronzuur, vitamine C, niacinamide en retinol optimaal opgenomen. Het assortiment biedt varianten als Hydrating, Brightening, Retinol en Anti-Ageing, waarmee je als professional moeiteloos inspeelt op uiteenlopende huidbehoeften. De maskers werken al binnen vijftien tot twintig minuten en zijn eenvoudig in bestaande behandelingen te integreren. De Serumology-serums versterken de werking van de sheet masks, maar kunnen ook los gebruikt worden in behandelingen of als retailproduct. Hierdoor ontstaat voor klanten een complete huidverbeteringsroutine die de resultaten verlengt. Verantwoord en aantrekkelijk gepresenteerd Naast effectiviteit is er volop aandacht voor duurzaamheid. Alle producten zijn vegan, dierproefvrij en verpakt in eco-vriendelijke materialen – passend bij de bewuste consument vandaag de dag. Voor de salon levert Beautyleverancier.nl stijlvolle displays, waardoor de maskers en serums overzichtelijk en aantrekkelijk worden gepresenteerd. Met snelle levering, deskundig advies, marketingmateriaal en trainingen ondersteunt Beautyleverancier.nl professionals. Maskology en Serumology zorgen dat salons beschikken over toegankelijke, duurzame en effectieve tools om klanten te verrassen én hun behandelingen naar een hoger niveau te tillen. Meer informatie: Beautyleverancier Tel. 085-4012294 | info@beautyleverancier.nl | www.beautyleverancier.nl NATUURLIJK MOOIE RESULTATEN MET BLÈZI: MAKE-UP ÉN HUIDVERZORGING IN ÉÉN Na een intensieve huidbehandeling wil je maar één ding: dat jouw klant met een gezonde, stralende huid naar buiten stapt en die uitstraling ook thuis behoudt. Precies dat is waar Blèzi make-up voor staat. De producten combineren het beste van twee werelden: hoogwaardige make-up met de kracht van huidverzorging, in een compact assortiment dat naadloos aansluit op jouw huid verbeterende behandelingen. Echte schoonheid begint bij een huid die verzorgd is. Daarom bevatten de producten uitsluitend huidvriendelijke, verzorgende ingrediënten – en géén minerale oliën, parabenen, microplastics, parfum of andere schadelijke stoffen die slecht zijn voor de gezondheid, de hormoonhuishouding verstoren of de poriën verstoppen. In plaats daarvan gebruikt het merk bewezen actieve ingrediënten zoals vitamines, hyaluronzuur, antioxidanten en plantaardige oliën. Zo krijgt de huid precies wat ze nodig heeft: hydratatie, verzorging en bescherming. Blèzi laat vrouwen stralen met huidverzorgende make-up die niet alleen voor hun ontwikkeld is, maar óók goed is voor hun huid, gezondheid én het milieu. Speciaal ontwikkeld voor de 40+ huid Blèzi is de eerste Nederlandse make-uplijn die volledig is afgestemd op de huid van vrouwen boven de veertig. Naarmate de huid verandert, veranderen haar behoeften. De formules houden rekening met een drogere, gevoeligere huid en fijne lijntjes. Het resultaat: huidverzorgende make-up die moeiteloos meebeweegt met de huid, blijft zitten, niet in rimpeltjes kruipt en bestand is tegen een drukke werkdag en zelfs tegen opvliegers. Wat levert het jou als schoonheidsspecialist op? • Een tevreden klant – na elke behandeling gaat ze stralend en verzorgd de deur uit, met een natuurlijke look die ze thuis kan voortzetten; • Extra omzet – jij biedt gemak en vertrouwen met een persoonlijk advies en een compleet beautyaanbod op één adres. Zo blijft haar huid in topconditie én jouw salon top-of-mind; • Een slim assortiment – geen volle schappen of vluchtige trends, maar een overzichtelijke collectie met alleen de bewezen bestsellers. “Wil je zelf ervaren hoe Blèzi jouw behandelingen versterkt en jouw klanten blij verrast? Vraag dan nu vrijblijvend een gratis proefpakket aan (t.w.v. € 70,00) en ontdek hoe je jouw salon een onderscheidende boost geeft.” Meer informatie: Blèzi Cosmetics Tel. 073-5210167 | info@blezi.com | www.blezi.com
DUTCH RETAIL DESIGN SUCCESSFUL WSBDESIGN.COM SCHERPENZEEL (NL) + 31 33 277 17 14 WSBINTERIEURBOUW.NL TRIER (DE) + 49 1609 2589 540 WSBLADENBAU.DE PARIS (FR) +33 624 52 81 01 WSBCONCEPTDEMAGASIN.FR RETAIL CONCEPT STRATEGY // STORE DESIGN // PROJECT MANAGEMENT // PRODUCTION JUWELIER KREMER // VEENDAM BODY & VITAL // HOUTEN (NL) Interieurontwerp voor salons en praktijken · Van concept tot realisatie één aanspreekpunt · Korte lijnen · Ontwerp in ·2D en 3D video · Turn-key bouwbegeleiding · Eigen inkoopfaciliteit en productie van 8000 m² · Familiebedrijf sinds 1958 · Team van 60 specialisten · De ultieme (werk-)ervaring voor uw medewerkers en klanten · Voor werkwijze en projecten: WSBDESIGN.COM Bel voor een vrijblijvende brainstormsessie +31 33 277 17 14
8 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 SUPPLEMENTEN VITAKRUID BEAUTYSUPPLEMENTEN ADVISEREN? ALTIJD EEN VERDIENMODEL DAT BIJ JOU PAST Als beautyprofessional weet je precies wat je klanten nodig hebben om er op hun best uit te zien. Of je nu kapper, nagelstyliste of schoonheidsspecialist bent – jouw advies maakt het verschil. Maar supplementen op voorraad houden? Dat is voor velen nét een stap te ver. Geen zorgen: Vitakruid biedt drie praktische manieren om toch geld te verdienen met je advies, zonder risico. Veel beautyprofessionals willen hun klanten nét dat beetje extra bieden – een zachte huid, mooi haar of sterke nagels. Maar het op voorraad houden van supplementen voelt vaak als een risico. Wat als het niet verkoopt? Daarom heeft Vitakruid aan iedere adviesvorm een verdienmodel gekoppeld. Zo kun je jouw expertise inzetten, zonder dat je hoeft te investeren in een plank vol producten. De drie adviesroutes op een rij: Wil je risicoloos adviseren zonder supplementen te kopen? Maak dan in twee simpele stappen een persoonlijke actiecode aan. Deel de code met jouw klant en bij elke aankoop ontvang jij commissie. • Geen voorraad nodig • Ideaal voor social media, directe kring of na een consult • Bepaal zelf hoeveel commissie je per aankoop ontvangt Kies je liever voor iets meer betrokkenheid? Dan kun je supplementen aan jouw cliënten voorschrijven via jouw Vitakruid-account, zonder zelf voorraad te houden. Je bepaalt vooraf jouw commissie- en kortingsverhouding. • Geen risico met voorraad • Geen gedoe met administratie • Ontvang commissie op ieder voorschrift die je naar je cliënt laat sturen Werk je graag met een vast aanbod? Dan kun je Vitakruidproducten zelf inkopen en direct verkopen aan je klanten. Zo profiteer je van: • Altijd 35% korting op de consumentenadviesprijs • Extra staffelkorting tot 20% • Directe beschikbaarheid in jouw zaak Een passende aanpak Van kapper tot huidtherapeut – met deze routes maak je supplementenadvies eenvoudig. Met Vitakruid hoef je dus geen volle schappen te hebben om te starten. Jij als beautyspecialist, kiest wat werkt voor jou. Of je nu alleen advies wilt geven, af en toe een bestelling wilt plaatsen of toch liever verkoopt vanuit eigen voorraad – Vitakruid maakt het makkelijk om supplementenadvies te geven op jouw manier. Wil je starten? Maak dan gemakkelijk een account aan via: vitakruid.nl/beautysalon 1 2 3 Affiliate Voorschrijven Inkopen
Vricos BV is importeur Rosalique voor de schoonheidssalons en detailhandel in Nederland en België. www.rosalique-professional.nl Wil jij de opbouwbare Rosalique formule testen? Zelf het opbouwbare Rosalique effect ervaren? Vricos heeft voor jou gratis samples gereserveerd. Gewoon even aanvragen: www.rosalique-professional.nl Camoufleert direct Kalmeert en verzorgt Beschermt langdurig Voor een rustige stralende huid vegan | dierproefvrij | 0% parabenen, paraffine, parfum dermatologisch getest | niet-comedogeen ROSALIQUE 3 IN 1 ANTI-REDNESS MIRACLE FORMULA SPF50 Dé bio-wetenschappelijke oplossing voor de rode, gevoelige en oneffen huid, rosacea, couperose, acne en keratosis pilaris.
10 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 GROOT INTERVIEW – MONICA VAN EE (HANNAH SIRC) ‘ALLES WAT IK DOE, DOE IK OM ANDEREN EEN KANS TE GEVEN OM IN HET MIDDELPUNT TE STAAN’ Monica van Ee werd kort voor de zomer benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Een erkenning voor haar werkzaamheden in de afgelopen twintig jaar namens hannah SIRC, de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV), de Miss Nederland-verkiezing en verschillende goede doelen. “Alles wat ik doe, doe ik om anderen een kans te geven om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Door ze in hun kracht te zetten. Dat geldt voor de hannah huidcoaches, maar net zo zeer voor mijn medewerkers of de meiden die mee hebben gedaan aan Miss Nederland. Ik hoef niet zo nodig op de voorgrond, maar het lintje vind ik fantastisch, omdat het voortkomt uit een initiatief van meerdere mensen om mij in het zonnetje te zetten.” Het statige interieur van het landhuis in Voorthuizen waarin hannah Skin Improvement Research Company (SIRC) al bijna twintig jaar is gehuisvest, is passend bij het luxe karakter van het 100% Nederlandse merk voor huidverbetering. Desalniettemin is het hoofdkantoor van hannah een bolwerk van toegankelijkheid, wat misschien nog wel het beste wordt gesymboliseerd door CEO Monica van Ee zelf. De steile trap naar boven eindigt voor haar kantoor, waar de deur standaard wagenwijd openstaat. “Als de deur dicht is, is er stront aan de knikker”, lacht ze. “Wij hanteren hier een ‘open door-policy’. Ik bereik niets zonder team. Dat is bij hannah zo, maar net zo goed bij de NCV of de goede doelen waaraan ik meewerk. Ik voel me heel erg onderdeel van het team. Ik sta graag in het midden. Ik eet liever een broodje met elkaar tijdens de lunch, dan hoef je vervolgens ook minder te vergaderen. De bedrijfscultuur
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 11 bij hannah is er ook naar. Je kunt altijd bij me binnenlopen, wie je ook bent. Dat geldt voor collega’s, maar ook voor de huidcoaches die hier komen voor een training. Ik ben geen CEO die in haar torentje uitkijkt over haar personeel. Ik geloof erin dat je voorop moet lopen in de strijd en mensen meeneemt in de keuzes die je maakt.” Doorontwikkelen Die keuzes maakt Monica inmiddels al negentien jaar namens hannah. “En ik werk al dik twintig jaar voor dit merk, maar door het overlijden van Hannie (Hannah Hakze, founder van hannah) in 2006 kwam ik ineens op de stip te staan. Ik stond volledig achter haar visie en haar gedachten over huidverzorging en -verbetering. Ik heb nooit gepretendeerd ‘de nieuwe Hannah’ te zijn. Ik vond het ook altijd vervelend als mensen zeiden: ‘Dus jij bent de nieuwe Hannah?’ Ik ben Monica, maar wat ik hier al negentien jaar doe, doe ik vanuit de overtuiging dat het past bij wat zij met haar bedrijf zou hebben gewild. ‘Geef je huid een kans’; dat is waar zij voor stond en waar ik al die jaren later nog steeds voor sta”, benadrukt Monica. “Ik ben enorm trots op hoe ons merk zich de afgelopen twintig jaar heeft doorontwikkeld”, vervolgt ze. “Er werken hier meerdere vrouwen die er ook al waren toen ik begon. Eigenwijze collega’s, in de goede zin van het woord. Ik heb ook een hele hoge waardering voor onze huidcoaches. We opereren in een bijzondere markt, met vrouwen die bereid zijn om de hele dag in een cabine behandelingen te geven om het welzijn voor hun klanten te verbeteren. Wij zijn hier heel erg bezig met hoe wij ze kunnen helpen, motiveren en stimuleren. Natuurlijk ga je je als schoonheidsspecialiste vervelen als je een half jaar dezelfde behandelingen doet. Dus nodigen wij minstens een keer per jaar uit om naar ons Coaching Center in Voorthuizen te komen om zelf een behandeling te ondergaan en te voelen wat ze zelf elke dag doen. Maar ook om trainingen te volgen en hen op die manier te stimuleren om van hun vak te blijven houden.” Enthousiasmeren Het is heel knap wat onze huidcoaches doen”, zegt Monica nogmaals. “Die trots proberen we hier te vertalen naar een passend verdienmodel. Veel schoonheidsspecialisten vinden geld verdienen een vies woord, maar winst zorgt ervoor dat je je bedrijf beter kunt maken. Zodoende helpen we bij hannah onze huidcoaches op zakelijk vlak, zoals bij een opening, feest of jubileum. En ook met hun social media. Dat is vaak iets waar ze zelf geen tijd voor hebben of minder kaas van gegeten hebben, maar wat wel heel belangrijk is. Wat kunnen we je leren om nog beter te worden in je vak? Onze bindweefselmassage is uniek, maar er is nog zoveel meer om te leren om succesvol te kunnen zijn.” Daarbij maakt het volgens Monica niet uit of je een grote salon hebt met tien medewerkers of een eenpitter, die op haar zolder werkt. “Je krijgt over het algemeen de klanten die je verdient. Zo leveren wij aan een zelfstandige jongedame in Utrecht, die alleen maar klanten met acné behandelt, maar ook aan een groot instituut in Het Gooi die 50-plussers over de vloer krijgt die er tien jaar jonger uit willen zien. Daarom is ons productaanbod heel divers. Wij waarderen onze huidcoaches op dezelfde wijze.” “Daar staat tegenover dat wij uitsluitend verkopen aan gediplomeerde beautyprofessionals. Voordat je met hannah kunt werken, kom je standaard vier of vijf dagen voor een intensieve training en als je eenmaal met ons werkt, bieden we allerlei workshops, opleidingen en terugkomdagen. Onze huidcoaches zijn zodoende vrouwen die écht voor het vak gaan. Wij belonen ze op educatie. Dat is waar onze sector tekortschiet. Wie geen basisopleiding uiterlijke verzorging heeft, zou niet in deze branche mogen werken”, vindt Monica. “Helaas zijn er nog veel merken die gewoon leveren aan dit type ‘schoonheidsspecialisten’. Een huidcoach komt minimaal twee tot drie keer per jaar voor een update en trainingen. Educatie zorgt voor onderscheidend karakter. Maar het draagt ook bij aan loyaliteit. Wij zetten een stapje harder voor een professional die voor hannah kiest en daarmee succes boekt. Daarom vind je ons ook terug in negen van de tien damesbladen. Wij willen het onze dépositaires makkelijk maken om herkend te worden als hannah huidcoach.” Merkontwikkeling In de voorbije twee decennia heeft hannah een flinke ontwikkeling doorgemaakt, weet Monica. “Inzichten veranderen continu, net als de wens van de consument. Doordat wij alles in Nederland produceren, kunnen we snel schakelen. Als ik morgen een product met champagne wil ontwikkelen, dan kan ik dat in theorie over een half jaar introduceren. En soms duurt het wat langer. Zo wilden we graag een zonneolie met een stabiele SPF, die geen witte waas zou achterlaten. Die ontwikkeling duurde wat langer, maar uiteindelijk konden we een product introduceren dat zeer hoogwaardig is en enorm gewaardeerd wordt door onze klanten. Hetzelfde geldt voor onze massages en behandelingen. Die worden continu doorontwikkeld, zodat we huidcoaches een uitdaging blijven bieden in de behandelingen die zij leren en kunnen geven. Er is niets zo erg als sleur. Wij hebben veel contact met onze huidcoaches en weten dus heel precies waar de behoefte ligt”, legt Monica uit. “Ons doel is om vrouwen te helpen om zelfverzekerd de deur uit te kunnen. Ik gun elke vrouw trots te zijn op de jas waarin ze zit. Als ik me lekker voel, voel ik me ook mooier. Een mooie huid zorgt voor zelfverzekerdheid. Als ik een vrouw hoor zeggen: ‘Ik ga dagelijks zonder make-up naar de Albert Heijn’, terwijl ze dat nog niet durfde voordat ze naar één van onze huidcoaches ging, dan is ons doel geslaagd.” Toekomstbestendig Hoe de toekomst eruitziet, vindt Monica lastig te zeggen. “Ik ben nu 63 jaar. De focus is gericht op het neerzetten van een team dat zonder mij kan functioneren. Dat lukt al gedeeltelijk. Of het nu hier is, bij de NCV, Miss Nederland (nu het platform Niet Meer Van Deze Tijd) of een goed doel: ik wil andere mensen in hun kracht zetten. Er is bij hannah ruimte voor medewerkers om op je bek te gaan. Daar leren ze van. Als je bij ons een fout maakt, moet je trakteren en sorry tegen je collega’s zeggen. Dan is het over en gaan we weer door. Zo leer ik de mensen om mij heen dat ze fouten mogen maken. Ik zit in het MT met drie personen uit mijn team die uitstekend in staat zijn om mij te vervangen. Er ontstaat vanzelf een nieuwe leider. Maar of ik vijf dagen in de week thuis kan zitten? Of zitting ga nemen in een Raad van Commissarissen: Who knows? Ik wil in ieder geval nooit een aap op de rots worden. Als je succes niet kunt delen, dan heb je geen succes.” Meer informatie: hannah SIRC Tel. 0342-476 160 info@hannah.nl www.hannah.nl ALS IK EEN VROUW HOOR ZEGGEN: ‘IK GA DAGELIJKS ZONDER MAKE-UP NAAR DE ALBERT HEIJN’, TERWIJL ZE DAT NOG NIET DURFDE VOORDAT ZE NAAR ÉÉN VAN ONZE HUIDCOACHES GING, DAN IS ONS DOEL GESLAAGD
12 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 KORT NIEUWS Na de Vibra-B, introduceert Partner in Aesthetics een nieuwe innovatie: de Vibra-Th. Waar de Vibra-B al bekendstaat om zijn krachtige werking op 80% van het lichaam en 20% op het gezicht, biedt de Vibra-Th een perfecte balans van 50% lichaamsgerichte toepassingen en 50% gezichtstherapie. Met deze nieuwe technologie kunnen professionals hun behandelaanbod verbreden en inspelen op de groeiende behoefte aan holistische, non-invasieve methodes voor huidversteviging, ontspanning en vitaliteit. Bij Partner in Aesthetics streven ze ernaar om samen met partners toepassingen van de apparatuur te ontdekken. Het Nederlandse merk richt zich hierbij op natuurlijkheid, respect voor het lichaam en het benutten van haar volledige potentieel. Daarnaast zijn zij exclusief distributeur van Vibra-B en Vibra-Th. De nieuwe Vibra-Th combineert gerichte vibratie met thermische energie. De Vibra-Th 50/50 dat is het doel van de nieuwe Vibra-Th. Dit apparaat biedt balans tussen lichaam én gezicht. De Vibra-Th biedt synergie van vibratie en warmte. Het systeem werkt met diepe, focale vibraties die spieren, lymfestelsel en zenuwstelsel activeren. Daarnaast stimuleert de toegevoegde warmtefunctie de doorbloeding, collageenaanmaak en lymfedrainage wat leidt tot een betere huidkwaliteit, meer ontspanning en zichtbare verjonging van het gelaat. Het resultaat van de behandeling zorgt voor een zichtbare huidverbetering en voelbare ontspanning. De Vibra-Th is ontwikkeld met de bekende Zwitserse precisie en bouwt voort op jaren van medisch onderzoek en technologische verfijning. Het systeem is gebaseerd op medisch onderzoek en wordt in Zuid-Europa al ingezet bij revalidatieklinieken. Passend bij de groeiende vraag naar holistische, non-invasieve methoden voor huidversteviging en vitaliteit komt in Nederland nu de focus op preventieve en esthetische toepassingen. De Vibra-Th is geschikt voor de professional die efficiëntie zoekt, comfort wil leveren en wil inspelen op de vraag naar lichaamstherapieën. Met Zwitserse technieken maakt dit systeem het mogelijk in een compact formaat en is het eenvoudig te integreren in zowel kleine praktijken als grote instituten. Meer informatie: Partner in Aesthetics Tel. 06-24 68 94 39 | info@partnerinaesthetics.nl | www.partnerinaesthetics.nl ZWITSERSE PRECISIE EN FILOSOFIE KOMEN SAMEN IN VIBRA-TH DIVADERME BROW EXTENDER: 100% NATUURLIJK WENKBRAUWPOEDER MET VEZELS Divaderme staat bekend om zijn hoogwaardige producten voor wimpers en wenkbrauwen. Het absolute topproduct is de Divaderme Brow Extender, een 100% natuurlijk wenkbrauwpoeder met vezels. Hiermee worden wenkbrauwen niet alleen aangezet, maar ook direct voller. “Klanten zijn zo enthousiast dat ze niets anders meer willen.” Verkrijgbaar in maar liefst vijf natuurlijke kleuren, passend bij elke look. Waarom kiezen salons voor Divaderme? - 100% natuurlijke ingrediënten - Bewezen resultaat: vollere wenkbrauwen en langere wimpers - Aantrekkelijke marges voor salons – ideaal voor extra omzet Naast het wenkbrauwpoeder biedt Divaderme ook: - Wimpervezels - Wimperserum - Twee soorten mascara’s Wil jij je omzet verhogen met Divaderme-producten? Stuur dan een e-mail naar info@vivadonna.nl voor meer informatie of om direct te bestellen. Meer informatie via www.vivadonna.nl
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 13 COLUMN In mijn vorige artikel gaf ik handige tools voor het maken en plannen van posts, nu gaan we dieper in op de hoe-vraag: 1. Werk met vaste categorieën Begin met drie tot vijf categorieën waar je regelmatig over wilt posten. Denk aan: huidtips, product in de spotlight, behandelingen uitgelegd, achter de schermen of klantreviews. Beeld deze categorieën in als een soort kapstok waar je altijd nieuwe ideeën aan kunt ophangen. 2. Vul elke categorie met meerdere ideeën Pak pen en papier (of een notitie-app) en bedenk per categorie twee tot vier ideeën. Bijvoorbeeld bij Huidtips: “Waarom SPF ook in de winter belangrijk is” of “drie tips tegen een trekkerige huid”. Doe dit voor elke categorie en je hebt zo meer dan vijftien ideeën voor de komende weken. 3. Bewaar je ideeën op een overzichtelijke plaats Zet al je ideeën direct op één overzichtelijke plaats. Voeg ook meteen de teksten en foto’s toe, zodat je posts helemaal ready zijn om te delen of te plannen. Dit scheelt enorm veel tijd en het zorgt ervoor dat je niet steeds opnieuw hoeft te beginnen. ZO HEB JE ALTIJD IDEEËN KLAARSTAAN VOOR JE SOCIALMEDIA-POSTS Carla Scheurwater Carla Scheurwater is de eigenaresse van XoXo Marketing en helpt salonhouders meer klanten te genereren via social media. Dankzij haar marketingdiploma én diploma tot schoonheidsspecialiste laat ze jouw expertise van het beeldscherm afspatten. Volg haar op Instagram (@xoxomarketing) voor waardevolle tips en inzichten die je kunt inzetten voor je salon. 4. Gebruik spontane momenten in je salon Hou eens bij wat er dagelijks in je salon gebeurt: een klant die enthousiast vertelt over een behandeling, een mooi resultaat na een kuur, of een nieuwe levering met producten. Dit zijn authentieke momenten, perfect voor een persoonlijke socialmedia-planning. Maak snel een foto of kort filmpje en zet het bij je ideeënlijst. Zo vul je je contentkalender niet alleen met voorbereide posts, maar ook met spontane, herkenbare momenten die jouw salon authentiek en persoonlijk maken. 5. Spar met andere salonhouders Heb je er wel eens aan gedacht om samen met andere salonhouders te sparren over je doelen en ideeën? Samen ontstaan er vaak veel meer creatieve invalshoeken dan wanneer je in je eentje achter je scherm zit. Zie elkaar niet als concurrenten, maar als collega’s die elkaar versterken. En eerlijk is eerlijk: samen is ook gewoon veel leuker. Heb je hulp nodig met je socialmedia-aanpak of vragen over dit artikel? Stuur mij gerust een berichtje via Instagram (@xoxomarketing), ik denk graag met je mee! Je neemt je voor om weer eens wat op social media te plaatsen, maar zodra je er tijd voor wilt maken… loop je vast. Je hebt geen idee wat je nu weer moet posten, en dus schuif je het door naar morgen. Voor je het weet zijn er weer twee weken voorbij zonder dat je iets hebt gedeeld. Herkenbaar? Je bent echt niet de enige. Consistent posten klinkt heel simpel, maar in de praktijk voelt het vaak als een extra project bovenop je toch al volle agenda. Daarom deel ik hieronder een aanpak waarmee je altijd genoeg ideeën hebt én veel minder stress ervaart bij het maken van content.
Er zijn exclusieve salonproducten voor de behandelingen in het instituut van de beautyprofessional. Met gepatenteerde transportsystemen en formules met huidaffiniteit, met maximale effectiviteit en verdraagzaamheid zonder compromissen. Dermophisiologique begrijpt en respecteert de natuurlijke fysiologie van de huid en respecteert ook de omgeving, de natuur en het milieu! De producten worden al 25 jaar ontwikkeld door de Italiaanse arts Carolina Ambra Redaelli die postdoctoraal afstudeerde in esthetische geneeskunde. Zij staat aan het hoofd van een team gepassioneerde R&D-specialisten Voor meer informatie: scan de QR-code! Dermophisiologique is het eerste BCorp gecertificeerde cosmeticamerk en onderscheidt zich door een compleet assortiment hoogwaardige en intelligente cosmetische ‘Clean & Green’-producten, die het huidprobleem op basis van een exclusief 5-stappenplan zeer doelgericht aanpakken! La Valois Cosmetique | www.lavc.nl | info@lavc.nl | 0617248844 HAPPY SKIN PROFESSIONELE BEGELEIDING EFFECTIEVE BOOSTERS CLEAN BEAUTY SKINCARE LIPOSOMALE SUPPLEMENTEN DQA EEN HAPPY SKIN IS DE OPTELSOM VAN JOUW PROFESSIONELE KEUZES DQA HEALTH & BEAUTY BV Lange Nobelstraat 2a, 4301 HE Zierikzee www.dqahealthandbeauty.nl
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 15 HUIDVERBETERING ADVANCED PRO-COLLAGEN+ PEPTIDE CREAM STIMULEERT NATUURLIJKE COLLAGEENAANMAAK MET 45 PROCENT De nieuwe Advanced Pro-Collagen+ Peptide Cream van Medik8 stimuleert de natuurlijke collageenaanmaak van de huid met maar liefst 45 procent. De werking is wetenschappelijk bewezen, met zichtbare resultaten in slechts zeven dagen. Drie actieve ingrediënten in de crème stimuleren de natuurlijke collageenproductie en versterken de huidweerbaarheid. Growth Factor MiniProtein™ richt zich doelgericht op de collageen producerende huidcellen, NAD+ Longevity Booster ondersteunt de huidfunctie en vertraagt huidveroudering, en Anti-A.G.E. Peptide helpt glycatie tegengaan, een belangrijke oorzaak van rimpelvorming. Deze ingrediënten werken diep in op de huidstructuur en zijn met name effectief bij huiden met zichtbare lijntjes, volumeverlies, verslappingen en verminderde elasticiteit. Het resultaat is een zichtbaar stevigere, gladdere en vollere huid. Geschikt voor dagelijks gebruik De luchtige textuur maakt de crème geschikt voor dagelijks gebruik, zowel in de ochtend- als avondroutine. Daarnaast kan het product perfect gecombineerd worden met serums van Medik8, zoals Liquid Peptides Advanced MP of Crystal Retinal, voor een optimale anti-aging boost. Bij Medik8 draait het om het ondersteunen van de huid op cellulair niveau, zodat het er niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst gezond en jeugdig uitziet. Advanced Pro-Collagen+ Peptide Cream is krachtig als zelfstandig product, maar ook geschikt na professionele behandelingen. Gebruik het product na bijvoorbeeld microneedling, een peeling of andere huidverjongende procedures om het herstel te ondersteunen en het resultaat te versterken. De crème is bovendien verkrijgbaar als navulling, waarmee verpakkingsafval wordt verminderd. Meer informatie: Medik8 Tel. 0316-221518 | info@medik8.nl | www.medik8.nl
16 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 HUIDVERBETERING GIGI’S LANCEERT COSMECEUTISCHE GELBOOSTERS OM VEELVOORKOMENDE HUIDPROBLEMEN AAN TE PAKKEN
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 17 Met de Tecmachine Boosters biedt GIGI Laboratories een nieuwe generatie producten die speciaal ontwikkeld is om technologische behandelingen te versterken. In combinatie met apparaten zoals microcurrent, ultrasound, iontoforese, elektroporatie, LED en lasertherapie zorgen deze gelboosters voor een betere opname van werkstoffen als peptiden, hyaluronzuur en vitaminen, en activatie van fysiologische processen in de diepere lagen van de huid. Het resultaat? Sneller zichtbare effecten, een intensere huidverbetering en een ultieme boost voor bestaande behandelprogramma’s. De nieuwe zogenaamde Tecmachine-lijn bestaat uit vier doelgerichte varianten die inspelen op veelvoorkomende huidproblemen: • Clear Boost - zuiverend en ontstekingsremmend, ideaal bij acne en post-inflammatoire roodheid; • Antipigment Boost - verhelderend en egaliserend, vermindert pigmentvlekken; • Revival Boost - hydraterend en verstevigend, met een sterke anti-aging werking; • Anti Redness Boost - kalmerend en vaatbeschermend, voor de gevoelige en couperose-gevoelige huid. Meer uit behandelingen halen Elke booster is eenvoudig toepasbaar en heeft een blootstellingstijd van circa tien minuten. Hierdoor zijn ze uitstekend inzetbaar als aanvulling in kuurprogramma’s of als waardevolle upgrade bij bestaande behandelingen. Voor de professional betekent dit meer flexibiliteit, een hogere klanttevredenheid en directe meerwaarde voor elke behandeling. Voor de klant betekent het een zichtbare huidverbetering, een luxe ervaring en resultaten die langer behouden blijven. Micro-stroom Elektroporatie Ultrasound Iontoforese Phonoforese LLLT LED PDT RF Chromo-therapie Revival ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ Anti- Redness ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ Anti- Pigment ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ Clear Boost ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ ☑ De boosters zijn speciaal ontwikkeld om te combineren met apparatuur De GIGI Tecmachine Boosters bieden de salon innovatieve tools die technologie en cosmetica combineren. Een mooie aanvulling voor de moderne salon die zich wil onderscheiden met resultaatgerichte en hoogwaardige behandelingen. Over GIGI Laboratories GIGI werd in 1957 opgericht als eerste cosmetische laboratorium van Israel door Eliezer Landau. De visie van Dhr. Landau werd onderdeel van GIGI’s DNA: ‘De ontwikkeling van baanbrekende producten met een compromisloze professionaliteit’. Met een passie voor schoonheid groeide GIGI uit tot het meest toonaangevende professionele cosmeticabedrijf van Israël. Hier bleef het niet bij. Inmiddels heeft GIGI meer dan 300 actieve producten, in 45 verschillende landen bij 60.000 schoonheidssalons wereldwijd. Schoonheidsspecialisten of huidtherapeuten die willen werken met GIGI kunnen terecht bij de Nederlandse distributeur Mineral Skin Cosmetics. Meer informatie: Mineral Skin Cosmetics Tel. 033-2464532 www.mineralskincosmetics.nl
DE EQUALIZER EEN AWARD WINNING MULTITALENT IN HUIDVERBETERING! Deze unieke crème verzacht en voorkomt pigmentvlekken, vermindert fijne lijntjes en rimpels, maar werkt ook ideaal op onzuiverheden en de gevolgen hiervan. Volg hannah op @hannahhuidcoach - Foto: @williamrutten - Model: @onamoody
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 19 HUIDVERBETERING GRADUAL TANNING LOTION VAN MARC INBANE: LUXE TANNING & HUIDVERZORGING IN ÉÉN Met de introductie van de Gradual Tanning Lotion bewijst MARC INBANE dat innovatie en huidgezondheid perfect samengaan. Deze hydraterende bodylotion met zelf bruinende werking bouwt geleidelijk een natuurlijke teint op, terwijl het de huid intens voedt en zichtbaar verstevigt. Dankzij een unieke mix van hoogwaardige ingrediënten en geavanceerde technologie biedt de lotion niet alleen een zomerse glow, maar ook langdurige verzorging en bescherming. Geursensatie Naast de verzorgende werking biedt de lotion ook een verfijnde geursensatie. De zorgvuldig samengestelde geurcompositie met frisse accenten van perzik en zwarte bessen, die overgaan in een elegant hart van roos, jasmijn, lelie, magnolia en een vleugje sandelhout. De geur wordt afgerond met warme, sensuele basisnoten van patchoeli, cederhout, musk, vanille en amber. Het resultaat is een elegante, langdurige geur zónder de typische self-tan geur. Tanning met verantwoordelijkheid Met deze lancering laat MARC INBANE zien dat tanning geen compromis hoeft te zijn tussen schoonheid en gezondheid. De Gradual Tanning Lotion is een toonbeeld van hoe effectieve zelfbruining hand in hand kan gaan met diepgaande verzorging. Een stralende teint, zonder schade van UV-straling , dat is de toekomst van verantwoord bruinen! Voor salons én consumenten die hun huid serieus nemen, is MARC INBANE dé partner in future-proof tanning en skincare. Dealer worden? Surf naar marcinbane.com De Gradual Tanning Lotion is speciaal ontwikkeld voor dagelijks gebruik. De formule is verrijkt met onder andere 3e generatie Hyaluronzuur SLMW, Shea Butter, Provitamine B5 en Pethanol, die samen zorgen voor een merkbare versteviging en hydratatie van de huid bij regelmatig gebruik. Het resultaat? Een zijdezachte huid met een stralende teint die tot wel 14 dagen blijft zitten. De lotion is geschikt voor elk huidtype en maakt het mogelijk om stap voor stap een gezonde kleur op te bouwen. Na het bereiken van de gewenste teint is 1 à 2 keer per week aanbrengen voldoende om deze te behouden. Verzorging en tanning in één Wat deze lotion écht onderscheidt, is de doordachte combinatie van tanning, verzorging en huidverbetering. De 2-voudige tanningtechnologie met DHA en Erythrulose zorgt voor een natuurlijk ogende bruining die geleidelijk ontstaat en langdurig aanhoudt. Tegelijkertijd hydrateert de lotion intens en werkt het anti-aging, wat zorgt voor een zichtbaar gladdere en stevigere huidstructuur.
20 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 MAKE-UP & PMU ECHT ONDERSCHEIDEND EN EXCLUSIEF Waarom is PUNE een ‘witte raaf’ in de beautywereld? In een tijd waarin veel make-upmerken stoppen of het moeilijk hebben, mag PUNE zich verheugen in een gestage en overtuigende groei. Met een achtergrond in professionele visagie en duidelijke, gedurfde keuzes, bouwde het merk stap voor stap aan zijn toekomst. In dit interview spreken we met Roger en Fabienne Perot, oprichters van PUNE: het Maastrichtse makeup- en unisex parfummerk. “Wat begon met unisex eau de parfums, is inmiddels uitgegroeid tot een compleet gamma – allemaal volledig in lijn met het PUNE-DNA.” Hoe kwamen jullie op het idee om een make-upmerk te beginnen? “Tien jaar geleden zijn we gestart met een visagistencollectief in Maastricht. We waren toen op zoek naar een make-upmerk dat aansloot bij onze ondernemersvisie: qua verdeling, kwaliteit, energie, communicatie, manier van samenwerken, exclusiviteit, enzovoort. Helaas tevergeefs. Die zoektocht leidde uiteindelijk in 2018 tot de oprichting van PUNE, een kus uit Maastricht. Anno 2025 zijn we, samen met een geweldig team, volledig actief in de beautybranche.” Volledig actief in de beautybranche? “In 2021 hebben we onze eigen PUNE ACADEMY geopend – een gecertificeerde opleidingsinstelling met een echte Maastrichtse beleving én PUNE-producten. Verkooppunten kunnen hier gratis producttrainingen volgen, evenals korte visagiecursussen of volledige opleidingen in visagie en hairstyling. Deze laatste zijn ook door niet-verkooppunten te volgen. Daarnaast hebben we in juni 2024 onze geurlijn gelanceerd. Wat begon met unisex eau de parfums, is inmiddels uitgegroeid tot een compleet gamma met geurkaarsen, geurstokjes, en nu ook zeep, body & hand lotion, showergel & shampoo – allemaal volledig in lijn met het PUNE-DNA.” Wat kunnen jullie vertellen over de start van PUNE? “Die gaat echt ‘de boeken in’. We zijn begonnen met een appje naar zes anderen; in totaal waren we met acht mensen. Allemaal met verschillende achtergronden, leeftijden en functies. Wat ons verbond was de enorme passie om het eerste Maastrichtse make-upmerk op te zetten. We hadden een duidelijke visie, maar die moest nog volledig ingevuld worden – van producten tot presentatie. Na een jaar keihard werken gingen we in februari 2019 live, met nul verkooppunten. In het begin trokken we letterlijk zelf de boer op. Maar al snel nam mond-totmondreclame het over. Schoonheids- en kapsalons herkenden zich in onze visie en sloten zich in rap tempo aan. En dat gebeurt nog steeds.” Roger en Fabienne Perot
DE BEAUTYSALON NR 3 2025 21 Waarin maakt PUNE het verschil voor beauty- en kapsalons? “Onze hoofdfocus? Heel simpel: we beschermen onze verkooppunten en ons merk, altijd met een langetermijnvisie. Het zijn meerdere pijlers die zorgen voor een stevig fundament. Een paar voorbeelden: • Geen online verkoop, op geen enkele webshop; • Eigen productie en verdeling, wat resulteert in een hoge kwaliteit tegen betaalbare prijzen, altijd direct contact met onze salons en ruimte voor echte ondersteuning; • Die ondersteuning uit zich o.a. in gratis producttrainingen, cadeaus voor klanten met Moederdag of Kerst, events in salons, de jaarlijkse PUNE-dag, enzovoort; • Alleen B2B-verkoop aan salons. We durven selectief te zijn en willen niet op elke hoek van de straat liggen. Geen drogisterijen of grootwarenhuizen; • Geen verplichte afname, targets of contracten. Dus geen overstocks of dure uitval. We willen samenwerken op basis van vertrouwen – en het is aan ons om die samenwerking elke dag opnieuw te verdienen.” Jullie verkopen niet online. Is dat niet tegen de tijdgeest in? “Het beschermen van verkooppunten en merk is juist tijdloos. De grootste concurrent voor salons is tegenwoordig online verkoop. Salons investeren in advies en service, maar verliezen met hun online merken bijna altijd de herhaalverkoop aan grote online prijsstunters. Bij PUNE is dat anders. Omdat onze producten niet online verkrijgbaar zijn, behouden salons ook de repeterende verkoop. Dat geeft energie: ze weten dat hun inspanningen beloond worden. Onze strategie beschermt én motiveert.” Maar hoe werkt dat met salons die al een webshop hebben? “Ook die verkopen meer en meer PUNE – als exclusief ‘niet-online’ merk. In de praktijk merken salons dat het voeren van een merk dat niet online beschikbaar is juist interessanter is dan concurreren met prijsvechters via hun eigen webshop. Bovendien gaat technologie zoals AI – denk aan ChatGPT – straks nog sneller en slimmer op zoek naar de goedkoopste combinatie van producten. Daar kunnen salonwebshops niet tegenop. De nieuwe generatie consumenten kiest makkelijk voor de beste prijs. Dat verklaart o.a. waarom steeds meer salons bewust kiezen voor merken als PUNE.” Kunnen eindgebruikers dan wél eenvoudig aan PUNE-producten komen? “Zeker. Iedereen kan bij onze verkooppunten terecht. Wat we ook steeds vaker zien: consumenten komen voor PUNE-producten en blijven hangen voor een schoonheidsbehandeling of knipbeurt. Om de connectie tussen verkooppunt en consument nog makkelijker te maken, ook na openingstijden of tijdens behandelingen, lanceren we binnenkort een uniek, zelfontwikkeld systeem dat echt next-level is. Daarmee ‘connecten’ we de eindgebruikers met onze PUNE verkooppunten zonder tussenkomst van een webshop, ook als ze geen klant zijn bij een PUNE salon. Het zorgt voor een optimale klantbeleving, zónder afbreuk te doen aan het niet-online karakter. Exclusiviteit gegarandeerd: verkooppunten blijven beschermd, ze verkopen nog beter en behouden 100% van hun marge. Dát bedoelen we met: dingen écht anders doen.” Hoe speelt PUNE Cosmetics in op de vraag naar natuurlijke en duurzame cosmetica? “Duurzaamheid heeft bij ons continu de aandacht. Iedere keer dat een product nieuw of opnieuw geproduceerd wordt, bekijken we of er weer duurzamere of natuurlijkere ingrediënten beschikbaar zijn. We schreeuwen niet met elke trend mee en maken bewuste keuzes. Minerale formules, bijna volledig vegan – dat zijn voor ons vanzelfsprekendheden. Onze producten zijn mild samengesteld met het oog op nul allergische reacties.” DUURZAAMHEID ZIT VERWEVEN IN ALLES WAT WE DOEN Maar duurzaamheid gaat voor ons verder dan alleen ingrediënten: • Waar mogelijk werken we regionaal; • Onze producten worden ingepakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt – iets waar beide partijen heel trots op zijn; • En natuurlijk: geen online verkoop. Dat betekent minder transport, minder verpakking, minder CO2-uitstoot. Duurzaamheid zit verweven in alles wat we doen.” Tot slot: hoe zien jullie de toekomst? “Schoonheidsspecialisten en kappers zijn ambachten die al eeuwen bestaan – en blijven bestaan. Technieken evolueren, maar de essentie blijft. Dus ook de salonverkoop blijft bestaan. Wij blijven daarom innoveren, verrassen en inspireren. Altijd op onze eigen manier. Alles – van visitekaartje tot BB Cream – bedenken en produceren we zelf als team. Met gepaste bescheidenheid blijven we inzetten op een stijlvolle Maastrichtse uitstraling, easy-to-use producten, geen online verkoop, echte ondersteuning en korte lijnen. Alles om verkooppunten en merk te blijven beschermen.” “Ook leuk, we worden steeds meer ‘hofleverancier’ van beroepsopleidingen, het is fijn om nu al bezig te zijn met de professionals van morgen. Trouwens, bij PUNE staat de volgende generatie ook al klaar om de missie voort te zetten. Een echt Maastrichts familiebedrijf.” Meer informatie of ook verkooppunt worden: PUNE Tel. 043-792 0005 | contact@pune.nl | www.pune.nl
22 DE BEAUTYSALON NR 3 2025 KORT NIEUWS KLINISCH BEWEZEN VERZORGING VOOR DE MEEST KWETSBARE HUID De Lenitivo Soothing lijn van Diego dalla Palma professional is ontwikkeld om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van een reactieve, gevoelige en kwetsbare huid. Deze huidtypes reageren vaak sneller en intenser op externe invloeden, waardoor comfort, bescherming en herstel essentieel zijn. De innovatieve formules in deze lijn bieden direct kalmering, verminderen roodheid en versterken de natuurlijke huidbarrière, waardoor de huid weer in balans komt. Wat de Lenitivo Soothing lijn onderscheidt, is de klinische validatie. De producten zijn niet alleen uitgebreid getest op mensen met een gevoelige huid, maar ook op oncologiepatiënten. Hun huid heeft door de bijwerkingen van kankerbehandelingen vaak de hoogste graad van zorg en bescherming nodig. Voor deze doelgroep is een speciaal behandelprotocol ontwikkeld en klinisch getest in de cabine. Dit protocol is afgestemd op de unieke uitdagingen van een beschadigde huid en garandeert veiligheid, comfort en ondersteuning bij het natuurlijke herstelproces, zowel tijdens als na oncologische behandelingen. Combinatie De kracht van de Lenitivo Soothing lijn zit in de combinatie van hoogwaardige actieve ingrediënten: • Prosense Peptide – vermindert neurogene ontsteking en kalmeert direct. • Ceramide Plus CPX – versterkt en herstelt de huidbarrière. • Ectoine – beschermt tegen externe agressors en vermindert stressreacties in de huid. • Anti-Redness Ceramide – versterkt bloedvatwanden en helpt roodheid te verminderen. Het resultaat is een schoonheidsritueel met hoge tolerantie, dat irritatie vermindert, de huid kalmeert en haar natuurlijke afweermechanismen ondersteunt. Hiermee biedt de Lenitivo Soothing lijn een nieuwe standaard in professionele verzorging voor de meest delicate huidcondities. Meer informatie: Esthé-Care Cosmetiek Tel. 06-2722 0709 | info@esthe-care.nl | www.esthe-care.nl ONTDEK DE NIEUWSTE COSMETICAPRODUCTEN EN -DIENSTEN OP BEAUTY LIVE KALKAR Vakprofessionals kunnen een uitgebreid aanbod verwachten aan producten en diensten die zij in hun salons of studio’s kunnen inzetten. Het aanbod varieert van beauty-apparatuur en lasers tot accessoires voor wimperstylisten, manicure-, pedicure- en nageldesignaccessoires en opleidingscentra. Dit jaar pakt de Beauty Live Kalkar extra uit met de ‘Panorama’ speaker lounge van Quickspace. Hier volgen bezoekers lezingen volgen over actuele thema’s, zoals social media, business en innovatieve technieken. Gratis toegang Vakprofessionals kunnen hun gratis toegangsbewijs aanvragen via www. beautylive.eu. Per bedrijf zijn er twee tickets beschikbaar. Drankjes en eten zijn bij de tickets inbegrepen. Meer informatie: Beauty Live Kalkar | www.beautylive.eu Op 22 en 23 november staat Messe Kalkar opnieuw in het teken van schoonheid, wellness en innovatie tijdens Beauty Live Kalkar. Honderd exposanten presenteren hier de nieuwste en hipste cosmeticaproducten en -diensten in een creatieve en informele setting.
www.gpmedia.nlRkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4