D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 6
10
I
N T E R V I E W
KUN JE VERTELLEN HOE JE LOOPBAAN ER TOT NU TOE
HEEFT UITGEZIEN EN HOE JE BRAND MANAGER VAN
BEAUTYSPOT.NLBENT GEWORDEN?
“Ik heb de HEAO gedaan met als afstudeerrichting Communicatie. Mijn wer-
kende leven startte met verschillende marketingfuncties bij Philips en ook heb
ik twee jaar in Londen gewerkt als projectmanager bij een reclamebureau.
In 2010 ben ik als campagnemanager gestart bij Jaarbeurs en in deze functie
was het mijn taak om bezoekers te enthousiasmeren voor vele verschillende
events die in Jaarbeurs georganiseerd worden. De beautybeurzen behoorden
tot mijn portfolio en anderhalf jaar geleden ben ik Brand Manager geworden
van
Beautyspot.nl, dat nu zo’n drie jaar bestaat.
Beautyspot.nlstartte destijds
als brancheplatform en de beurzen zijn daar in het najaar van 2015 aan toe-
gevoegd.”
WAT ZIJN JOUW BELANGRIJKSTE TAKEN MET BETREK-
KING TOT DE ORGANISATIE VAN
BEAUTYSPOT.NLLIVE
EDITION?
“Als Brand Manager ben je als het ware een spin in het web en degene die
de kar trekt. Om een event als
Beautyspot.nllive edition goed neer te zet-
ten, heb je ervaren mensen nodig die allemaal zijn gespecialiseerd op een
bepaald gebied. Je kunt dan denken aan marketing, sales, standbouw, aankle-
ding van de beurs, catering en ga zo maar door. Bij Jaarbeurs werken bijna
zevenhonderd mensen en dertig daarvan zijn direct betrokken bij Beautyspot.
nl live edition. Mijn belangrijkste taak is om alle individuele expertise te bun-
delen en ervoor te zorgen dat iedereen zich op hetzelfde doel richt.”
VAN ZATERDAG 10 TOT EN MET MAANDAG 12 SEPTEMBER
WORDT IN JAARBEURS UTRECHT DE VAKBEURS BEAUTYSPOT.
NL LIVE EDITION GEHOUDEN. OM DE ORGANISATIE HIER-
VAN IN GOEDE BANEN TE LEIDEN, WERKEN ZO’N DERTIG
JAARBEURS-MEDEWERKERS INTENSIEF MET ELKAAR SAMEN. ZIJ
BESCHIKKEN IEDER OVER HUN EIGEN EXPERTISE, DIE ALS HET
WARE WORDT GEBUNDELD DOOR META COENEN, BRAND
MANAGER VAN
BEAUTYSPOT.NL.IN EEN INTERVIEW MET
VAKTIJDSCHRIFT DE BEAUTYSALON KIJKT ZIJ VOORUIT OP DE
KOMENDE
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION EN VERDUIDELIJKT
META OP WELKE MANIEREN HET EVENEMENT INSPEELT OP DE
BEHOEFTES VAN BEAUTY PROFESSIONALS.
"
HET BELANGRIJKSTE
DOEL IS DAT DE
BEURZEN OPTIMAAL
AANSLUITEN OP DE
WENSEN VAN
BEAUTY
PROFESSIONALS
"